Startér , repase - fotonávod

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od evinsen »

tohle je opravdu pouzdro v převodovce...

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1561
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od venca101 »

Stalo se mně to samý, pouzdro v převodovce bylo mrtvý...

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od hydraulik »

Radost.. diky za info.
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od eLzyx »

to je taková ta ďura o kterou se opírá hřídel pastorku? Já jen, že mám převodovku venku, tak že bych se na to taky preventivně ... co tam má být za pouzdro? Žádné když je to "nové", bronz když se to snažím zachránit?
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 880
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od tarmara »

eLzyx píše:to je taková ta ďura o kterou se opírá hřídel pastorku? Já jen, že mám převodovku venku, tak že bych se na to taky preventivně ... co tam má být za pouzdro? Žádné když je to "nové", bronz když se to snažím zachránit?
Tam byl bronz snad i z fabriky. Každopádně, když máš převodovku venku, tak ho vyměň.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
Tarrance
Příspěvky: 44
Registrován: 31 led 2010
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od Tarrance »

Ahoj všem,

taky jsem si tím vším prošel a pomcí tohoto vlákna "zdiagnostikoval" a postupně se pokusil vyloučit všechny možné závady. Jak konkrétně se závada u mého startéru projevila? Otočím klíčkem poprvé, startér točil, ale motor nenaskočil, to samé podruhé, pak potřetí a napočtvrté nic. Jen startér párkrát cvaknul a pak ani to ne. Říkám si, že teda asi uhlíky jsou v háji. Nejdřív jsem teda prošel všechny body a vylučoval jednotlivý příčiny. Proměřil baterku napětí na baterce, nabil baterku, zkoušel jinou baterku, proměřil, jestli jde plus od spínačky, prošel úplně včechno a mimo startér vše OK.
Nakonec jsem startér vymontoval. Při prvním pohledu na tom byl nejhůř komutátor, kde přes tři segmenty byla černá "díra" půl milimetru hluboká. Takže soustruha hezky osoustružit. Při rozborce jsem vyměnil i uhlíky, aby po komutátoru běhaly nový. Všechno jsem složil, namontoval startér do auta, natěšeně se vrhnul za volant, otočil klíčkem a ..... A NIC! Teda zase takový nic ne. Startér cvakal, ale netočil. Říkám si, že je teda cívka odešla do věčných lovišť? Přemohl jsem se a koupil novou, zase demontáž - výměna cívky - montáž, ruka dojebaná od sahary, brouk furt na třech kolech, klíčkem otáčím, cívka cvaká, startér netočí, já smutnej (nebudu přeci psát nasranej).
Volám kámošovi, kterej dělal v autosevisu a mimo jiné měl na starost opravu startérů. Vysvětlil jsem mu, jak jsem postupoval, že jsem soustružil komutátor a měnil uhlíky. Prý: "Tak se stav na kafe, já nažhavím pájku a opravím to po tobě." :-D Přijedu a uhlíky napájeny vzorně. :-) ALE!
Při bližším prohlédnutí mezi komutátorem a vinutím rotoru všude studený spoje, takže místo opravy nově napájených uhlíků stačilo přepájet kolem dokola spoje komutátoru s vinutím rotoru. Moc jsem tomu nevěřil, ale po namontování startéru mi motor chytnul na první natočení. :-)
Nevím, jestli to tu takto někdo už psal (přeci jen je vlákno rozsáhlé), tak v mém případě se časem v pájených spojích udělal "studeňák" a stačilo ho oživit. Pro jistotu jsme tam i nějaký cín přidali. Uvidím, jak dlouho to vydrží.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od john »

Takže soustruha hezky osoustružit.
Asi hezky, ale moc....asi odsustruzil spoje vinutie - komutator...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od Herbie »

Zatim jsem se pri repasich s podobnym problemem nesetkal
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Já jsem měl kdysi přesně takto zgeneralkovaný dynamo. I s tou malou drobností, že nefungovalo. Takže za mne: "setkal"

Uživatelský avatar
Tarrance
Příspěvky: 44
Registrován: 31 led 2010
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od Tarrance »

john píše:
Takže soustruha hezky osoustružit.
Asi hezky, ale moc....asi odsustruzil spoje vinutie - komutator...
Soustružil jsem jen průměr, po kterém "jezdí" uhlíky. Napájení vinutí je až na osazení komutátoru a to bylo úplně mimo soustruženou část.
Takovej kopanec jde udělat snad jen úmyslně a nevšim by si ho jen slepej. Jak říkám ... přepájeny studeňáky a točí jak za mlada (zatím). :wink:

Stando
Příspěvky: 2
Registrován: 20 led 2019

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od Stando »

Ďakujem,pomohlo mi to .

Stando
Příspěvky: 2
Registrován: 20 led 2019

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od Stando »

IMG_20190120_152210.jpg
IMG_20180811_141827.jpg

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od boldor »

Jen pro ispiraci, 12V starter na 6V setrvák.

Základ je starter z Felicie s vyměněným pastorkem na Š120, tedy rozměr zubů 6V setrvačníku.
Z předchozích stránek víme, že tenhle starter sice na VW pasuje ale pastorek zasahuje jen do poloviny šířky zubů setrvačníku.
Odsoustružil jsem tedy 5mm z čela příruby starteru a z druhé stany nalepil vypálenou výztuhu.

V praxi zatím neodzkoušeno.
s1.jpg
s2.jpg
s2.jpg (328.25 KiB) Zobrazeno 5780 x
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od Samba »

nemám rád tuty novoty.. ve tvým případě je to tak trochu pičou ke zdi.. po aplikaci zjistíš, že poloha magnetu není až zas tak ideální a original prnorčí kabelaž nedosahuje.. proč dávat original, když se to nechá tak pěkně nakundit že..ale hezky..

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od boldor »

...origo poptávám už dva roky, bohužel nerostou.

...o natočení cívky vím, kabeláž pojedu stejně na novo, mechanicky se na převodovce s ničím nepotkává a pokud to bude někde kolidovat po namontování do auta mám v záloze ještě pootočenou přírubu pro Š120 (zatím neupravenou).

...šlo mi jen o to ukázat alternativu k úpravě hřídelky uvedené výše, třeba to někomu pomůže.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od Sam »

To bude do norky ? Proč tam nedat std 12V setrvačník a 12V startér ? Nebo mi něco uteklo ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od Samba »

axounovo ponorka, original provedení 12V, měla setrvák na 6V, starter 12V s pastorkem na 6V.. v Hanoveru určitě houska na krámě..

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od udeeska »

Samba píše:axounovo ponorka, original provedení 12V, měla setrvák na 6V, starter 12V s pastorkem na 6V.. v Hanoveru určitě houska na krámě..
Ten se dělal jen dva roky, taky ho tu jeden borec shání.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od boldor »

Sam píše:To bude do norky ? Proč tam nedat std 12V setrvačník a 12V startér ? Nebo mi něco uteklo ?
1. nemám 12V setrvačník

2. nechci strouhat převodovku
Naposledy upravil(a) boldor dne 28 dub 2019, celkem upraveno 1 x.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Startér , repase - fotonávod

Příspěvek od Samba »

v ponorce od visáčů to chodilo s 6V starterem a spanungem na 12V.. ma to tak každej druhej čech.. najel sem asi 40tkm a přece se furt točil..

Odpovědět