Startér , repase - fotonávod
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Startér , repase - fotonávod
Chlapi ak to je kvoli tomu ze som sa spytal na to co ma prve napadlo
a toho kto nema merak kapacity baterie a poznamku o nom povazuje za blby kec lutujem
Preco tato nezmyselna debata? Azda ješitnosť?
,ved nie kazdy ma merak kapacity autobaterie,tak sa vsetkym dotknutym ospravedlnujempripojime meric kapacity
a toho kto nema merak kapacity baterie a poznamku o nom povazuje za blby kec lutujem
Ak si myslel mna ,pride cas zatial som len v stadiu nakupu dielov(auto sa nehlo) a kvoli jednej foto mam zakladat topic ,alebo prispiet do kazdeho topicu tym co som kupil?lális píše: a na těch pár dalších chytraků,kteří ani neukážou auto
Preco tato nezmyselna debata? Azda ješitnosť?
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: Startér , repase - fotonávod
Nemyslel jsem tebe konkrétně,takových je tady desítky.
Žádná ješitnost,ale nasranost to byla,už není...
Nevztahuj to na sebe....Sorry Milan
Žádná ješitnost,ale nasranost to byla,už není...
Nevztahuj to na sebe....Sorry Milan
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
Re: Startér , repase - fotonávod
Záhada vyřešena. bus nastartován. Ráno diagnostika dle Devona, protože mám levý ruce, tak mi to vycházelo na problém se spínačkou. Zkoušel jsem ještě nastartovat přes kabely, ale nic. Prostě jsem vlastními omyly byl zas na začátku. Kousnul jsem se , že baterkou ani spínačkou to není. Startér jsem vycuknul, odvezl vedle do vsi kde mi pán, co ho loni repasoval,během minuty ukázal, že se startérem nic není. A že točí a vysouvá jak má. A tak jsem se chytnul posledního stébla, které jsem byl schopen sám vyřešit. Hopsa hejsa do Brandejsa, nakoupit díly na kostřící kabel k baterce. Pak hurá do garáže, poskládat nový mínusový kabel k baterce, vyměnit i svorku na plusu. A startér točil na první ťuknutí. Nádhera. Každopádně všem díky za rady a nasměrování na možné příčiny problémů. Devonovi za super diagnostiku (která je ale k ničemu, když vodiče měřáku přikládáte po hmatu a nedojde vám, že na startéru máte kontakt přetřený barvou) a i OB za nejbližší trefu. Z mínus kabelu zbyla asi jen půlka vláken vodiče a byl okyslej až hamba. Jdu to zapít...
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Startér , repase - fotonávod
Bus si ze mě normálně regulérně dělá legraci...asi se mi chce mstít za tu zanedbávanou údržbu. Po výměně kostry z baterky sice nastartoval, ale další sobotu opět trucoval. Stále stejné symptomy, cvakání cívky, ale motor startéru se rozeběhne až ta x-té otočení klíčkem. Ještě jsem zakoupil novou baterku, ale to dělalo (a dělá) to samé. Když nechám puštěná světla při startování, tak sice trochu pohasnou, ale není to žádná tma a výměna baterky na to pohasnutí vliv neměla.
Měl bych prosbu, neměl byste někdo na půjčení startér funkční, odzkoušený s 2.0l volnoběžkou? Ideálně půjčit v Modřanech a vrátil bych na Mlokovi (nebo po Praze kdykoli). Začínám se bát buď problému na startéru nebo hůř na spínačce nebo na vedení k ní. Ještě jednou budu muset všechno proměřit multimetrem, protože to první měření bylo ve spěchu a asi dopadlo falešně dobře....
Měl bych prosbu, neměl byste někdo na půjčení startér funkční, odzkoušený s 2.0l volnoběžkou? Ideálně půjčit v Modřanech a vrátil bych na Mlokovi (nebo po Praze kdykoli). Začínám se bát buď problému na startéru nebo hůř na spínačce nebo na vedení k ní. Ještě jednou budu muset všechno proměřit multimetrem, protože to první měření bylo ve spěchu a asi dopadlo falešně dobře....
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér , repase - fotonávod
A nemůže být problém ve vyjiskřeném silovém spínači na startéru ? Zkrátka když to jen tak cvaká, tak tlustým drátem propojit ty dva kontakty na spínači a přemostit tak problémovou část a pustit proud přímo do vinutí.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Startér , repase - fotonávod
a co kostra převodovky a pouzdro v ní? omlácený zuby na setrváku nebo pastorku taky dělají svoje.spoj starter pod autem napřímo a budeš vědět kde hledat i bez měřáků.
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér , repase - fotonávod
Čau, úplně stejný problém teď řešíme na kámoše busu. Startér je úplně nový ale nepomohlo to. Momentálně se dělá celé nové ukostření barterky a elektriku proměřuje autoelektrikář. Už jsme si s tím nevěděli rady. O víkendu by mělo být hotovo. Ozkoušíme a pokud bude vše v cajku, poprosím elektrikáře o report, co všechno se měnilo. Náhradí startér mám (ten co tam byl před tím). Honzo, jestli chceš, můžeš ho ozkoušet. V Praze by byl v Pondělí.. a můžeme aspoň dopít tu vodku
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: Startér , repase - fotonávod
tak jsou to 4 metry drátu do kabiny,tam je párkrát spojovanej a 4 metry zpátky do starteru, na cestě může mít takové ztráty že ty kontakty v cívce nespojí. jestli běhá spojen na tvrdo,hledej chybu tady
Re: Startér , repase - fotonávod
Tohle mám taky všechno za sebou a dělalo to ukostření převodovky.Když jsem vyndal ten ukostřovací pásek u převodovky tak byl celej k.o.zkorodovanej.Vyměnil jsem ho a je po problému.
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér , repase - fotonávod
Čau jenom doplním k předešlé komunikaci- startér se neroztočí, jen cvaká.
V našem případě nejdřív zapalování trochu zlobilo, startér netahal. Tak se koupil nový- samozřejmě levná varianta asi z Asie či Brazílie, nevím přesně, já nekupoval a neměnil.
Závada se začala objevovat znovu.. takže proběhlo celé nové ukostření- startér stále netahal. Vrazili jsme tam ten starý originál.. a ejhle.. točí jako blázen.
Poučení tedy je- raději si zrepasuju starej kvalitní starter a nebudu kupovat ty 2nd class srajdy. V našem případě byla prvotní závada v ukostření, ale poučení se i do tohodle topicu hodí . Snad to teda nezakřiknu, ale celý víkend bus chytal na první otočení.
V našem případě nejdřív zapalování trochu zlobilo, startér netahal. Tak se koupil nový- samozřejmě levná varianta asi z Asie či Brazílie, nevím přesně, já nekupoval a neměnil.
Závada se začala objevovat znovu.. takže proběhlo celé nové ukostření- startér stále netahal. Vrazili jsme tam ten starý originál.. a ejhle.. točí jako blázen.
Poučení tedy je- raději si zrepasuju starej kvalitní starter a nebudu kupovat ty 2nd class srajdy. V našem případě byla prvotní závada v ukostření, ale poučení se i do tohodle topicu hodí . Snad to teda nezakřiknu, ale celý víkend bus chytal na první otočení.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: Startér , repase - fotonávod
Nechci to zakřiknout, finální radost přijde až po následujícím prodlouženém víkendu, ale asi se podařilo přijít záhadě na kloub. Na sprintech jsem od Sukyho dostal tip na vyveklaný spínač ve spínací skříňce. Zakoupil jsem nový. Proštudoval jak se tahle součástka mění (rozborka volantové tyče) a maličko si poplakal. Naštěstí jsem si zapamatoval důležitý detail. A to, že novější modely mají zespoda dostupný konektor. To mi asi zachránilo psychické zdraví. Konektor jsem opravdu na spínači měl. Dokonce se mi ho nedestruktivní metodou podařilo odpojit a připojit pro účely testování na nový spínač. Abych následně zjistil, že ve spínači problém není, protože i s novým spínačem startér cvakal ale netočil.
V tu chvíli přichází do garáže deux ex machina, mámin přítel, vyučený automechanik z doby karburátorové. Používá diagnostiku shodnou s výše uvedenými příspěvky od zkušenějších členů fóra. A jen mi říká co mám dělat a v čem to asi bude. Po 15 minutách laborování pod autem a hromady jiskřiček od testovacího drátu je rozhodnuto. Cívka startéru. Takže startér ven, vymontovat a rozpájet cívku. A s největší pravděpodobností byl problém v silových kontaktech. Ta měděná destička na středu cívky nedosáhla na oba kontakty. Vše jsme očistili od oxidace, vyhodili papírové těsnění mezi víkem cívky a civkou (a nahradili ho omotanou elektrikářskou páskou) a při zatažení středu už kontakty zase spínaly. Řešení garažové, leč funkční. Cívka se koupí brzy nová pro případ, že by tahle umřela finalně. Celý víkend auto startovalo bez problémů, ale uvidíme jak to bude vypadat po prodlouženém a výletovém víkendu.
Ještě přidám odkaz na obrázci (ne moje), aby moje plkání nebylo bezcenný http://www.aircooledtech.com/solenoid_repair/
V tu chvíli přichází do garáže deux ex machina, mámin přítel, vyučený automechanik z doby karburátorové. Používá diagnostiku shodnou s výše uvedenými příspěvky od zkušenějších členů fóra. A jen mi říká co mám dělat a v čem to asi bude. Po 15 minutách laborování pod autem a hromady jiskřiček od testovacího drátu je rozhodnuto. Cívka startéru. Takže startér ven, vymontovat a rozpájet cívku. A s největší pravděpodobností byl problém v silových kontaktech. Ta měděná destička na středu cívky nedosáhla na oba kontakty. Vše jsme očistili od oxidace, vyhodili papírové těsnění mezi víkem cívky a civkou (a nahradili ho omotanou elektrikářskou páskou) a při zatažení středu už kontakty zase spínaly. Řešení garažové, leč funkční. Cívka se koupí brzy nová pro případ, že by tahle umřela finalně. Celý víkend auto startovalo bez problémů, ale uvidíme jak to bude vypadat po prodlouženém a výletovém víkendu.
Ještě přidám odkaz na obrázci (ne moje), aby moje plkání nebylo bezcenný http://www.aircooledtech.com/solenoid_repair/
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Startér , repase - fotonávod
Potvrzuju, že příčinou závady byla vadné elektrónka E13 z podniku Katoda Olomóc ....éééé.... teda vlastně kontakty spínající silové vedení v cívce startéru. Oprava možná dle odkazu výše. Během 4-denního víkendu startér naskočil vždy a točil jak divej.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Startér , repase - fotonávod
Panove, mam dotaz... dostaly se mi do rukou dva startery, oba jsou oznaceny jako 6V, ale maji maly pastorek pro setrvak... stejny jako maji 12v startery
Do ceho se to montovalo ?
Do ceho se to montovalo ?
... a vůbec !
Re: Startér , repase - fotonávod
I takhle muze vypadat starter co se zvenku tvari jako pekny a zachovaly kousek
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér , repase - fotonávod
nahod foto nebo lepe i kod kdy byl starter vyroben.Herbie píše:Panove, mam dotaz... dostaly se mi do rukou dva startery, oba jsou oznaceny jako 6V, ale maji maly pastorek pro setrvak... stejny jako maji 12v startery
Do ceho se to montovalo ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Startér , repase - fotonávod
soc modely 70.létaHerbie píše:Panove, mam dotaz... dostaly se mi do rukou dva startery, oba jsou oznaceny jako 6V, ale maji maly pastorek pro setrvak... stejny jako maji 12v startery
Do ceho se to montovalo ?
Re: Startér , repase - fotonávod
Lehce oživím..
Starter nějak vypovídal funkci.. tak jsem rozebral. .a co nevidím..
Kde hledat příčinu toho "zapečení" ? Napadlo mě vymlaskané pouzdro v převodovce ?
Starter nějak vypovídal funkci.. tak jsem rozebral. .a co nevidím..
Kde hledat příčinu toho "zapečení" ? Napadlo mě vymlaskané pouzdro v převodovce ?
Postoupil jsem do vyššího levelu....
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér , repase - fotonávod
A je to zapečení příčinou poruchy, nebo je třeba 40 let staré, kdy broučí žena trápila startér.... ?
Nejčetnější poruchy startování je pouzdro, kontaky v magnetu, kontakty ve spínačce a v poslední řadě uhlíky... a samozřejmě kabely
Nejčetnější poruchy startování je pouzdro, kontaky v magnetu, kontakty ve spínačce a v poslední řadě uhlíky... a samozřejmě kabely
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
Re: Startér , repase - fotonávod
Jsem rozebíral prvně... takže nevím..
Postoupil jsem do vyššího levelu....