Startér , repase - fotonávod
Re: Startér , repase - fotonávod
Nedavno jsem podobny problem resil u kamaradova Brouka s 12V elektrickou.
Obcas si darebak starter vynechal. Nekdy az na treti pokus nastartoval ale problem se zhorsoval. Starter jsem vyloucil protoze byl cca jeden rok po repasi a jedna se o Bosch pro automaty, takze bez futra v prevodovce. Mel jsem podezreni na spinacku. Spinacka byla OK, draty mezi spinackou a starterem take.
Problem byl v minus pole. Doslo k ocisteni minus kabelu od baterie, samo i karoserie kam doseda minus kabel. Dale vyndani starteru a ocisteni dosedacich ploch a zejmena ocisteni kostriciho plocheho kabelu mezi ramem a prevodovkou!!
Od te doby je klid a vsechno funguje tak jak ma.
Obcas si darebak starter vynechal. Nekdy az na treti pokus nastartoval ale problem se zhorsoval. Starter jsem vyloucil protoze byl cca jeden rok po repasi a jedna se o Bosch pro automaty, takze bez futra v prevodovce. Mel jsem podezreni na spinacku. Spinacka byla OK, draty mezi spinackou a starterem take.
Problem byl v minus pole. Doslo k ocisteni minus kabelu od baterie, samo i karoserie kam doseda minus kabel. Dale vyndani starteru a ocisteni dosedacich ploch a zejmena ocisteni kostriciho plocheho kabelu mezi ramem a prevodovkou!!
Od te doby je klid a vsechno funguje tak jak ma.
Co přijde dál???
Re: Startér , repase - fotonávod
viděl bych to na cívku nebo uhnilý kabel na plusové uhlíky
Re: Startér , repase - fotonávod
Na busovi jsem si jeste rovnou udelal jeden silnej kabel z minus batery primo pod sroub starteru a civku spinam prez rele. Od te doby klid
Re: Startér , repase - fotonávod
Tak jsem v neděli strávil 4 hodiny pod busem diagnostikou startéru. Bohužel bez důkladnějšího teoretického opáčka (Evička prostě chtěla jet rychle na první jarní výlet). Očistil jsem kostřící pásek převodovky. Očistil jsem všechny očka na kabelech co jdou na šroub startéru. Opucoval jsem kontakty na baterce a baterku dob(i/y)l co nabíječka dovolila. Stále nic. Cívka cvakne, ale motorek se neroztočí.
Po návratu domů a uklidnění jsem si osvěžíl znalosti (protože v tomhle topicu je napsané asi všechno) a v pátek jdu na druhé kolo:
- mám koupený kontaktol
- mám koupené nové svorky na baterku a musí vyčistit kostřící kabel baterky
- mám nastudované diagnostické úkony na startéru - samotné procvaknutí cívky a spuštění motorku bez vytažení pastorku.
- po dvou dnech přemýšlení mám podezření na dvě věci - kablík z cívky do motoru startéru - zdá se mi roztřepený a zoxidovaný - a nebo baterka - je to nějakýn 92Ah kolos který jsem před 3mi lety vymontoval tátovi z dodávky, protože kupovali novou baterku. Nevím jakou za sebou v té době ta baterka měla historii, ale mě nikdy nenechala na holičkách. Navíc ji možná ani nesvedčilo dobíjení 2.0l alternátorem, kdy se asi nikdy při jízdě nedobila do plna. Asi už je zralá na důchod. Je možné, že by stářím už nebyla schopná dát startovací proud?? Baterku odzkouším prostým nastartováním přes kabely z Oktávky. Pokud se startér roztočí, tak jedu pro novou....
Připadám si jako Cimrman, zatím jen objevuji slepé uličky....a první jarní nastartování nikde...
Abych nebyl jen negativní, tak se mi podařilo sestavit sobě postup jak nasadit jednomužně startér - obzvlášť ten dlouhý šroub do motorového prostoru s následným nasazením podložky a matičky...správně dlouhá tyčka, přichycená ke kastli a ten šroub už nezajíždí...
Po návratu domů a uklidnění jsem si osvěžíl znalosti (protože v tomhle topicu je napsané asi všechno) a v pátek jdu na druhé kolo:
- mám koupený kontaktol
- mám koupené nové svorky na baterku a musí vyčistit kostřící kabel baterky
- mám nastudované diagnostické úkony na startéru - samotné procvaknutí cívky a spuštění motorku bez vytažení pastorku.
- po dvou dnech přemýšlení mám podezření na dvě věci - kablík z cívky do motoru startéru - zdá se mi roztřepený a zoxidovaný - a nebo baterka - je to nějakýn 92Ah kolos který jsem před 3mi lety vymontoval tátovi z dodávky, protože kupovali novou baterku. Nevím jakou za sebou v té době ta baterka měla historii, ale mě nikdy nenechala na holičkách. Navíc ji možná ani nesvedčilo dobíjení 2.0l alternátorem, kdy se asi nikdy při jízdě nedobila do plna. Asi už je zralá na důchod. Je možné, že by stářím už nebyla schopná dát startovací proud?? Baterku odzkouším prostým nastartováním přes kabely z Oktávky. Pokud se startér roztočí, tak jedu pro novou....
Připadám si jako Cimrman, zatím jen objevuji slepé uličky....a první jarní nastartování nikde...
Abych nebyl jen negativní, tak se mi podařilo sestavit sobě postup jak nasadit jednomužně startér - obzvlášť ten dlouhý šroub do motorového prostoru s následným nasazením podložky a matičky...správně dlouhá tyčka, přichycená ke kastli a ten šroub už nezajíždí...
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Startér , repase - fotonávod
Tohle je jednoduchy proces na 5 minut, takze:
Vezmeme si voltmetr a poprosime manzelku (milenku, babicku) o pomoc
Zmerime napeti na baterce pri vypnutem zapalovani.
Zmerime napeti na baterce pri zapnutem zapalovani a chvili sledujeme (cca 30sekund) zdali je napeti po celou dobu zhruba stejne anebo jestli pada dolu, a kam.
Tyhle udaje, kdo to nedela denne a neni v tom sbehly, at si to zapise pro pozdejsi laborovani
Poprosime manzelku ci milenku, at nam podrzi, klicek v poloze startovani
Zmerime napeti (vzdy merime proti kostre) na privodnim sroubu co na nej vede tlusty kabel od baterky od +
Zmerime napeti na druhem sroubu co z nej vede vyvod do motoru starteru.
Zmerime napeti na malem terminalu na civce co je privod od spinacky.
Ted si ty mereni vyhodnotime.
1) napeti na baterce je napr. 12.55.
2) po zapnuti zapalovani je pokles na baterce napr 12.50 a po pul minute klesne na 12.45 - baterka je da se rict OK (neresim jeji kapacitu, jedna se nam o rychlou diagnostiku toho kde je problem).
Kdyz po zapnuti zapalovani vidime, jak napeti baterie rychle klesa dolu, je po baterce prd - zkusime jinou - na puvodni pripojime meric kapacity abycom presne vedeli stav baterie
3) Milenka nam drzi klicek v poloze start. Baterie pred tim mela pri mereni napr. 12.5V
4) Na tlustem privodu na starter namerime 12.45 - chybu ci prechodovy odpor (oxidaci atd) na baterii vyloucime.
Pokud v tomto bode namerime napr. 11V a mene, mame nekde na silovem privodu oxidaci, spatny kontakt atd.
5) Zmerime napeti na tenkem ovladacim konektoru nebo ocku na civce starteru, milenka stale drzi klicek v poloze start Musi tam byt cca 12,4 - 12.3, pokud neni, problem ve spinaci skrince ci privodu do a z ni.
pokud je na civce napeti jako na baterii, zmerime napetina na tlustem vystupnim sroubu ze solenoidu- pokud je i tam 12V jsou v riti uhliky ci motor starteru vseobecne - nekde uvnitr spatny kontakt, spaleny rotor atd.
pokud je zde 0V, silovy kontakt v solenoidu starteru nespina - vadna civka, kontakty jsou uvnitr opalene, spinave atd.
Autoelektrikari prominou za desny vyklad, kdyztak to nekdo upravte nejak aby to bylo srozumitelnejsi
Vezmeme si voltmetr a poprosime manzelku (milenku, babicku) o pomoc
Zmerime napeti na baterce pri vypnutem zapalovani.
Zmerime napeti na baterce pri zapnutem zapalovani a chvili sledujeme (cca 30sekund) zdali je napeti po celou dobu zhruba stejne anebo jestli pada dolu, a kam.
Tyhle udaje, kdo to nedela denne a neni v tom sbehly, at si to zapise pro pozdejsi laborovani
Poprosime manzelku ci milenku, at nam podrzi, klicek v poloze startovani
Zmerime napeti (vzdy merime proti kostre) na privodnim sroubu co na nej vede tlusty kabel od baterky od +
Zmerime napeti na druhem sroubu co z nej vede vyvod do motoru starteru.
Zmerime napeti na malem terminalu na civce co je privod od spinacky.
Ted si ty mereni vyhodnotime.
1) napeti na baterce je napr. 12.55.
2) po zapnuti zapalovani je pokles na baterce napr 12.50 a po pul minute klesne na 12.45 - baterka je da se rict OK (neresim jeji kapacitu, jedna se nam o rychlou diagnostiku toho kde je problem).
Kdyz po zapnuti zapalovani vidime, jak napeti baterie rychle klesa dolu, je po baterce prd - zkusime jinou - na puvodni pripojime meric kapacity abycom presne vedeli stav baterie
3) Milenka nam drzi klicek v poloze start. Baterie pred tim mela pri mereni napr. 12.5V
4) Na tlustem privodu na starter namerime 12.45 - chybu ci prechodovy odpor (oxidaci atd) na baterii vyloucime.
Pokud v tomto bode namerime napr. 11V a mene, mame nekde na silovem privodu oxidaci, spatny kontakt atd.
5) Zmerime napeti na tenkem ovladacim konektoru nebo ocku na civce starteru, milenka stale drzi klicek v poloze start Musi tam byt cca 12,4 - 12.3, pokud neni, problem ve spinaci skrince ci privodu do a z ni.
pokud je na civce napeti jako na baterii, zmerime napetina na tlustem vystupnim sroubu ze solenoidu- pokud je i tam 12V jsou v riti uhliky ci motor starteru vseobecne - nekde uvnitr spatny kontakt, spaleny rotor atd.
pokud je zde 0V, silovy kontakt v solenoidu starteru nespina - vadna civka, kontakty jsou uvnitr opalene, spinave atd.
Autoelektrikari prominou za desny vyklad, kdyztak to nekdo upravte nejak aby to bylo srozumitelnejsi
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Startér , repase - fotonávod
Kolko merakov k tonu treba?
Re: Startér , repase - fotonávod
@DevonBuggy - díky, pro mě samouka sepsané naprosto jasně a srozumitelně.
@Milan NM - pět bodů, pět měřáků, milenka a manželka se u klíčku střídají
@Milan NM - pět bodů, pět měřáků, milenka a manželka se u klíčku střídají
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Startér , repase - fotonávod
..no jeden jen.....merime vicekrat ale jen jednim merakem....ja vim ze pisu jak Tatar, omlouvam se....jinak se to uz nenaucimMilan NM píše:Kolko merakov k tonu treba?
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Startér , repase - fotonávod
Ja len ze bezny multimeter nema merac kapacity autobaterie(bod 2).
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Startér , repase - fotonávod
..proto tam sedi milenka (manzelce bych neveril,tam da umyslne kvalt,protoze si mysli,ze mas milenku) a drzi klicek v poloze startovani,kdy je nejvetsi zatez na baterii,tudiz je videt na normalnim Voltmetru pokles napeti a neni potreba zatezoveho meraku (kdo ho asi doma ma a jak casto pouziva,ze?). Jestli ma nekdo pochyby o stavu baterie,je jeste lepsi to zkusit se zapnutymi svetly.Milan NM píše:Ja len ze bezny multimeter nema merac kapacity autobaterie(bod 2).
Vetsinou kdyz je beterie v haji,tak je videt uz pri pouhem startovani pokles svitivosti zarovek dobijeni a tlaku oleje na pristrojpove desce a slysest jen klapani civky starteru,s rozsvicenymi svetly vse na pristrojovce okamzite umre a civka starteru ani necekne .....
Vwase nocni sichta...
Re: Startér , repase - fotonávod
No a co uhlíci ve startéru?? Jsou dost dlouzí nebo nevisí??
Re: Startér , repase - fotonávod
uhlící jsou předpokládám v cajku, přes zimu 2015/2016 byl startér na repasi a měnili se právě uhlící a volnoběžka. Ale abych pravdu řekl, teď v neděli jsem samotný startér sice vymontoval, zvenku očistil, ale nerozebíral....venca101 píše:No a co uhlíci ve startéru?? Jsou dost dlouzí nebo nevisí??
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Startér , repase - fotonávod
Presne takove odpovedi jsem cekal. Ze jsem se na to fakt nevysral. Fotkama sve buggy uz nikoho neotravuju, po poznamce, at si jdu otravovat na Anglicka fora.
Prosil bych Sama nebo jineho admina kdo to muze udelat, aby mi smazl ucet, nechci zde uz byt. Zdar
Prosil bych Sama nebo jineho admina kdo to muze udelat, aby mi smazl ucet, nechci zde uz byt. Zdar
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: Startér , repase - fotonávod
Vydrž to,taky už jsem to chtěl kolikrát udělat,ale na druhou stranu je to fórum plné cenných informací.Devon Buggy píše:Presne takove odpovedi jsem cekal. Ze jsem se na to fakt nevysral. Fotkama sve buggy uz nikoho neotravuju, po poznamce, at si jdu otravovat na Anglicka fora.
Prosil bych Sama nebo jineho admina kdo to muze udelat, aby mi smazl ucet, nechci zde uz byt. Zdar
Já myslím,že to,jak jsi to popsal je naprosto super napsané pro laika a na těch pár dalších chytraků,kteří ani neukážou auto a to ty jsi udělal kompletní,tak se z vysoka vyser...
Já už čtu jen to co potřebuju a vím,že je tady i několik lidí,které zajímá naše projekty a auta
Naposledy upravil(a) lális dne 29 bře 2017, celkem upraveno 2 x.
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
Re: Startér , repase - fotonávod
koukám že budem muset rozdávat banány za blbý kecy !!!
Devon jako jeden z mála něco ze své práve prezentuje a snaží se i pomoct, celkem jeho nasranost chápu.
Dotčeným kafralům uděluji výstrahu, příště bude banán.
Devon jako jeden z mála něco ze své práve prezentuje a snaží se i pomoct, celkem jeho nasranost chápu.
Dotčeným kafralům uděluji výstrahu, příště bude banán.
... a vůbec !
Re: Startér , repase - fotonávod
Herbie píše:koukám že budem muset rozdávat banány za blbý kecy !!!
Devon jako jeden z mála něco ze své práve prezentuje a snaží se i pomoct, celkem jeho nasranost chápu.
Dotčeným kafralům uděluji výstrahu, příště bude banán.
To nic nemeni na tom, ze uz tady nechci bejt. Popravde, at se to nekomu libi nebo ne, na anglicky mluvicich forech jsem tohle nezazil, na ceskych je to na dennim poradku.
Herbie, prosimte, vymaz mi ucet, co nejdrive. Dekuji
Re: Startér , repase - fotonávod
Vymazat účet nemohu, nejsem oprávněn
Sam jakožto admin se o deaktivaci postará
Sam jakožto admin se o deaktivaci postará
... a vůbec !
Re: Startér , repase - fotonávod
velká škoda pro nás, tvůj projekt je hodně zajímavý. Zcela upřímně, všemožné "kecy" a narážky je lepší ignorovat, protože ať se vrtneš kam se vrtneš, tak tam narazíš na někoho takového. A nebo jde jen o nepochopení smyslu toho příspěvku. On to bral jako neškodný vtípek, ty to bereš jako rejpanec. Bohužel to je negativum internetových fór. Těžko poznat intonaci, rozpoložení autora ... v hospodě by se to hned vyříkalo a byl by klid.Devon Buggy píše:To nic nemeni na tom, ze uz tady nechci bejt.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: Startér , repase - fotonávod
Kdyby deaktivoval pár účtů navíc,nic by se nestalo...Herbie píše:Vymazat účet nemohu, nejsem oprávněn
Sam jakožto admin se o deaktivaci postará
Kolik takových jako Devon Buggy tu bylo a díky chytrákům už tu nejsou,no nic...
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér , repase - fotonávod
Devone, zítra to smáznu, dnes jsem v jednom kole. Mrzí mne, co se tu odehrálo. Věřím ale, že jednou hněv vyprchá a cesta na flat4 se opět najde. Do té doby hodně zdaru a mnoho kilometrů bez nehod.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912