Jak koupit brouka
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
jo, tenhle standart označování kvality vozu je používán v DE, dalo by se to asi dohledat ve veteránských publikacích a časopisech typu Oldtimer Markt, jednou jsem to četl, ale už zapomněl.
Jde od od nej 1 do průšvih 5
a je to zhruba takhle tuším:
1 - naprostý originál nevyžadující renovaci, nebo po 100% dokonale autentické renovaci s použitím dobových dílů
2 - originál, po starší renovaci, některé díly použity neoriginál
3 - slušný, kompletní stav, provedeny vratné upravy a záměny dílů, nutno uvést do souladu s originálem
4 - horší stav, renovace nutná, chybí díly
5 - velmi špatný stav vyžadující náročnou renovaci, provedeny nevratné úpravy, chybí podstatné části jako agregáty atd.
Nevím jestli se tam vyloženě klasifikuje rozsah koroze, ono s emůže jednat i o "hnilobu" výdřevy, čalounění střech/sedaček atd...
Jde od od nej 1 do průšvih 5
a je to zhruba takhle tuším:
1 - naprostý originál nevyžadující renovaci, nebo po 100% dokonale autentické renovaci s použitím dobových dílů
2 - originál, po starší renovaci, některé díly použity neoriginál
3 - slušný, kompletní stav, provedeny vratné upravy a záměny dílů, nutno uvést do souladu s originálem
4 - horší stav, renovace nutná, chybí díly
5 - velmi špatný stav vyžadující náročnou renovaci, provedeny nevratné úpravy, chybí podstatné části jako agregáty atd.
Nevím jestli se tam vyloženě klasifikuje rozsah koroze, ono s emůže jednat i o "hnilobu" výdřevy, čalounění střech/sedaček atd...
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Díky, pomohlo mi to najít tabulku v původním znění.
Německé rozlišení stavů je tady
Překlad později.
Německé rozlišení stavů je tady
Překlad později.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Stav 1
Bezvadný stav. Žádné závady na technice, vzhledu a v historii (originalita). Vozidla absolutní špičkové třídy. Neopotřebený originál (muzeální auto) nebo kompletně a perfektně restaurované vozidlo. Jako nové (nebo lepší). Velmi vzácné.
Stav 2
Dobrý stav. Bez závad, ale s lehkými (!) stopami používání, originální nebo odborně a nákladně restaurovaný vůz. Žádné chybějící nebo dodatečně montované díly.
Vozidlo ke kterému se člověk s nadšením blíží, ale při bližším ohledání najde lehké stopy po používání. Vztaženo k současnému trhu s ojetými vozidly odpovídá 3-5 let starému automobilu, optimálně udržovanému s najetými 50.000 - 80.000 km.
Stav 3
Používaný stav. Běžné stopy let provozu. Menší závady, ale plně pojízdné. Žádné prorezavělé díry. Nevyžaduje žádné okamžité opravy. Nikoliv hezké, ale použitelné vozidlo.
Vozidlo, které z dálky vypadá bezvadně, ale použitě. Při bližším ohledání se lehce rozezná lehké opotřebení a drobné závady. Na současném trhu s opotřebenými vozy odpovídá vozu starému 8-12 let, průměrně udržovanému s najetými 100-150.000 km.
Stav 4
Opotřebený stav. Pojízdné pod podmínkou. Vyžaduje okamžité opravy. Lehké až střední prorezliny. Chybí nebo je poškozeno pár drobných dílů. Částečně restaurovaný. Lehce opravitelný (restaurovatelný)
Vozidlo, na němž jsou závady patrné již z dálky. Již povrchní prohlídka prozradí potřebné opravy. Na současném trhu s opotřebenými vozy odpovídá vozu starému 14-20 let, průměrně udržovanému s najetými 160-220.000 km.
Stav 5
Potřebuje renovaci. Nepojízdné. Špatně restaurované nebo částečně, ev. úplně demontované. Vozidlo vyžaduje větší investice, ale je stále ještě restaurovatelné. Některé díly chybějí.
Vozidlo, které již svým vzhledem vyžaduje rekonstrukci. Na současném trhu s opotřebenými vozy odpovídá špatně udržovanému vozu, starému přes 20 let, s najetými více než 220.000 km a poslední technickou na krku.
Bezvadný stav. Žádné závady na technice, vzhledu a v historii (originalita). Vozidla absolutní špičkové třídy. Neopotřebený originál (muzeální auto) nebo kompletně a perfektně restaurované vozidlo. Jako nové (nebo lepší). Velmi vzácné.
Stav 2
Dobrý stav. Bez závad, ale s lehkými (!) stopami používání, originální nebo odborně a nákladně restaurovaný vůz. Žádné chybějící nebo dodatečně montované díly.
Vozidlo ke kterému se člověk s nadšením blíží, ale při bližším ohledání najde lehké stopy po používání. Vztaženo k současnému trhu s ojetými vozidly odpovídá 3-5 let starému automobilu, optimálně udržovanému s najetými 50.000 - 80.000 km.
Stav 3
Používaný stav. Běžné stopy let provozu. Menší závady, ale plně pojízdné. Žádné prorezavělé díry. Nevyžaduje žádné okamžité opravy. Nikoliv hezké, ale použitelné vozidlo.
Vozidlo, které z dálky vypadá bezvadně, ale použitě. Při bližším ohledání se lehce rozezná lehké opotřebení a drobné závady. Na současném trhu s opotřebenými vozy odpovídá vozu starému 8-12 let, průměrně udržovanému s najetými 100-150.000 km.
Stav 4
Opotřebený stav. Pojízdné pod podmínkou. Vyžaduje okamžité opravy. Lehké až střední prorezliny. Chybí nebo je poškozeno pár drobných dílů. Částečně restaurovaný. Lehce opravitelný (restaurovatelný)
Vozidlo, na němž jsou závady patrné již z dálky. Již povrchní prohlídka prozradí potřebné opravy. Na současném trhu s opotřebenými vozy odpovídá vozu starému 14-20 let, průměrně udržovanému s najetými 160-220.000 km.
Stav 5
Potřebuje renovaci. Nepojízdné. Špatně restaurované nebo částečně, ev. úplně demontované. Vozidlo vyžaduje větší investice, ale je stále ještě restaurovatelné. Některé díly chybějí.
Vozidlo, které již svým vzhledem vyžaduje rekonstrukci. Na současném trhu s opotřebenými vozy odpovídá špatně udržovanému vozu, starému přes 20 let, s najetými více než 220.000 km a poslední technickou na krku.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Jo, to by se možná slušelo pro začátečníky poznamenat, že tohle známkování se praktikuje v německu. U nás se auta skupiny 1 a 2 téměř nevyskytují, 3 je málo a 90% jsou 4ky. 5ky by z podstaty neměly vyjíždět na silnici, ale vzhledem k tomu, že my tady opravujeme i 7ky...
Tak doufám, že až budu prodávat auto, že mě někdo neodpálí se slovy: "Tolik, za pětkovýho brouka?"
Tak doufám, že až budu prodávat auto, že mě někdo neodpálí se slovy: "Tolik, za pětkovýho brouka?"
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
Re: Jak koupit brouka
když vám chybí štítek tady seženete : http://www.buchtara.cz/buchtara/0/0/3// ... lovo=brouk" onclick="window.open(this.href);return false;
na slovensku povinné štítky jinak se nedá brouk přihlasit ani prodat
na slovensku povinné štítky jinak se nedá brouk přihlasit ani prodat
- firestorm69
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1090
- Registrován: 21 bře 2009
- Bydliště: Bratislava
Re: Jak koupit brouka
Origo štítok nieje s potlačou, ale s prelisovanými údajmi. [-Xjohny99 píše:když vám chybí štítek tady seženete : http://www.buchtara.cz/buchtara/0/0/3// ... lovo=brouk" onclick="window.open(this.href);return false;
na slovensku povinné štítky jinak se nedá brouk přihlasit ani prodat
Na KO vedia ako to má vyzerať a majú aj podklady (fotky). Skôr vybavíš výnimku, ako prihlásiš auto s takýmto neorigo štítkom. Vlastná skúsenosť...
carpe diem
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02 čer 2012
Re: Jak koupit brouka
Vemli obsáhlý a super návod.
Jen se chci zeptat jestli nevíte, kde koupit brouka kde by byl prodejce vstřícný pravdomluvný anebo někdo jako yahoďák a jim podobní a zkušení byli ochotni jet samo za poplatek na obhlídku brouka.
Chtěl bych právě brouka z 50-60 let a dostat ho do co nejvíce originálního stavu.
Díky
Jen se chci zeptat jestli nevíte, kde koupit brouka kde by byl prodejce vstřícný pravdomluvný anebo někdo jako yahoďák a jim podobní a zkušení byli ochotni jet samo za poplatek na obhlídku brouka.
Chtěl bych právě brouka z 50-60 let a dostat ho do co nejvíce originálního stavu.
Díky
Re: Jak koupit brouka
rozhodně ne v ČRbackgramond píše: kde by byl prodejce vstřícný pravdomluvný
... a vůbec !
Re: Jak koupit brouka
Souhlas s Herbim. A takový prodejce, jakého popisuješ, existuje ale jen v nebi. Protože prodejce je obchodník.Herbie píše:rozhodně ne v ČRbackgramond píše: kde by byl prodejce vstřícný pravdomluvný
Já bych doporučoval kupovat u původního majitele, ne u překupníka. Mám to vyzkoušené. Pokud je udělaná nedávno technická, mluvím například o Německu, můžeš se spolehnout na to, že auto vyhovuje technickým předpisům a bude funkční. Protože v zahraničí to není jako u nás, kdy to můžeš zaplatit. Nicméně na autě bude stejně hodně práce ale dá se s ním alespoň jezdit.
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak koupit brouka
Nejake nove postrehy ke koupi brouka ? Preci jen je to par let od zverejneni.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912