Mezikus mezi sání a karbec - proč? aneb Omezovač otáček

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Mezikus mezi sání a karbec - proč? aneb Omezovač otáček

Příspěvek od axoun »

Neví někdo proč byl na armádní ponorce z r. 1966 tenhle mezikus mezi sání a karburátor? Zatím jsem slyšel tyhle varianty:
1. omezovač kvůli snížení spotřeby (proč zrovna u vojáků)
2. omezovač po dobu zajíždění motoru (nasvědčovala by tomu plomba. ale na jakém principu?)
3. ochlazovač spojení karburátoru a příruby k sání

Podotýkám, že je to zaplombovaný, a že záklapka na pružině uvnitř průduchu je pohyblivá. Je termostaticky ovládaná? Proč? Dále pak by mohlo být zajímavé, že karbec 31 PICT 3 (který tam nepatří) cvičně namontovaný bez tohoto mezikusu narážel akcelerační pumpičkou na dynamo. Jak je to možné? Kratší noha držící dynamo? (neměřil jsem, spoléhám na zdejší odbornictvo)

Za jakékoliv informace děkuji, pokud už se to tu někde řešilo, prosím za odpuštění a za přesunutí děkuji taktéž.

Obrázek

Obrázek

záklapka na pružině je pohyblivá
Obrázek

...poddotaz: má tam být ten mezikus tou zaplombovanou plochou směrem ven z motoru, nebo blíže k sahaře? na funkci to vliv nemá, jen když je směrem ven, překáží při štelování bohatosti směsi např.
Obrázek

...abych předešel dotazům: mezikus v motoru zůstane, ačkoliv je jím výkon 15-ky značně omezen.
Obrázek

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

to karbec narazi akcel pumpickou do dynama sem zatim registroval pouze u 1200
je to zpusobeny dvema druhy saciho potrubi
pro 6V a 12V (jiny prumer dynama)


tahle norka uz je 12V ?

a ta klapka mezi karbecem a sanim je teda podivna vec, skoro jako kdyby to fakt byl nejakej omezovac
jakoze kdyz se nahodou motor moc ohreje tak ze to priskrti privod smesi, abys ho nehnal a neupekl ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

jojo, tahle už je 12 V...
skoro jako kdyby to fakt byl nejakej omezovac
jakoze kdyz se nahodou motor moc ohreje tak ze to priskrti privod smesi, abys ho nehnal a neupekl ?
...přesně to odhadoval i pán ze sousedství, co dělá do vojenskejch veteránů (teda většinou do takovejch velkejch krav jako jsou ótéčka, náklaďáky apod. )... řikal, že se něco podbnýho dávalo např. ve Švýcarsku aby to tupý vojsko neoddělalo... osobně bych řek, že po sundání plomby a deklu tý "skřínky" bude štelovatelná spirála určující při jaký teplotě už se záklopka přivře...

mám to sundat... 8-[

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

jo a eště sem chtěl, že ten omezovač omezuje natolik, že kopec, kterej s 12-kou a broukem jezdim na trojku musim s takhle přškrcenou 15-kou v norce dávat na dvojku...
Naposledy upravil(a) axoun dne 28 čer 2005, celkem upraveno 1 x.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

zkus to horkovzduškou ohřívat a koukat, co děla klapka
Y
to jsou věci :shock:

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Anonymous píše:zkus to horkovzduškou ohřívat a koukat, co děla klapka
Y
to jsou věci :shock:
čeče klapka nedělá nic ani po zahřátí fénem. buď to je potřeba daleko vyšší teploty než je ten fén schopen dát a nebo je princip jinde... každopadně je ta pružina poměrně silná...

Obrázek

Obrázek

napadá někoho něco? kde se dopídit? JOHN, SO 545, HAVRANPÍRKO! ? [-o< moc prosím...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Ja o tom neviem nic,no v mudrej knihe su spomenute dve veci.
!. Australske ponorky mali medene tesnenie vsadene medzi valec a hlavu / znizenie kompresneho pomeru / za ucelom konzumovat nizko kvalitny benzin.
2. Na motory bol namontovany tzv governor / ten zazrak co mas / za ucelom prevencie pretacania motora.
Myslim,ze podtlak sania prekona pruzinu v tom telese,ako pridavas plyn podtlak klesa a klapka sa pritvara a motor moc nemaka.Je to podtlakova variacia governoru ako je na sekackach.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

john píše:Ja o tom neviem nic,no v mudrej knihe su spomenute dve veci.
!. Australske ponorky mali medene tesnenie vsadene medzi valec a hlavu / znizenie kompresneho pomeru / za ucelom konzumovat nizko kvalitny benzin.
2. Na motory bol namontovany tzv governor / ten zazrak co mas / za ucelom prevencie pretacania motora.
Myslim,ze podtlak sania prekona pruzinu v tom telese,ako pridavas plyn podtlak klesa a klapka sa pritvara a motor moc nemaka.Je to podtlakova variacia governoru ako je na sekackach.
aha, takže governor !
díky Johne!
navrhuji doplnění slůvka governor do názvu topiku. co myslíte?

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Axoune,ja by som ten bazmeg zablokoval v plne otvorenej polohe a aspon si trochu zajazdis a stale je to orig.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

john píše:Axoune,ja by som ten bazmeg zablokoval v plne otvorenej polohe a aspon si trochu zajazdis a stale je to orig.
no taky je to řešení. je fakt, že to vůbec netahá... kdyby to nešlo do otáček, prosim, ale že se dusí i v tahu, to mě trochu... dusí.. ještě budu přemýšlet, jenom Johne nevíš jak to nenásilně otevřít tu záklopku? asi jenom násilně co? a to se mi nechce... :cry:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Vidim to na fotkach prvy raz,no je mozne,ze staci odstranit tu klapku,ktora je prisrubovana.
Dalsia variacia by bola slabsia pruzina,no to by si to musel odblombovat.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

john píše:Vidim to na fotkach prvy raz,no je mozne,ze staci odstranit tu klapku,ktora je prisrubovana.
Dalsia variacia by bola slabsia pruzina,no to by si to musel odblombovat.
no asi si zkusim jízdu bez a s a pak sed uvidí...

Uživatelský avatar
Marty
Příspěvky: 101
Registrován: 19 črc 2004
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marty »

...
čeče klapka nedělá nic ani po zahřátí fénem. buď to je potřeba daleko vyšší teploty než je ten fén schopen dát a nebo je princip jinde... každopadně je ta pružina poměrně silná...


napadá někoho něco? kde se dopídit? JOHN, SO 545, HAVRANPÍRKO! ? [-o< moc prosím...
Hele, moje "mateřská" firma je Pierburg. :?
Opiš všechno, co tam je a já to pošlu nějakým lidem, co maj ve firmě veterány. Třeba kouknou do archivu a něco vyš?ouraj.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Taxem s tim blázincem nejezdil cca 500 km se spotřbeou 9,5 litru. Jaxem si myslel, že ho tam nechám, tak už mě začíná trochu sr.t. Na plyn musim šlapat jak blázen, aby to v kopci neztrácelo dech. Pak když přidám o trochu víc, tak se najednou přivře ta klapka a je to jako by mě někdo chytil za prdel. Odmonotvat ta klapka nejde. Maj to syčáci tak posychrovaný, že šroubky jdou jenom povolit ale ne vytočit. Vyjmutí klapky navíc brání taková osička z boku. Nevim jak to vysvětlit, až to bude zase venku (přes zimu), tak to ukážu v reálu. S timhle zjištěním jsem se odhodlal štípnout plombu a mrknout pod dekl. Přivírání klapky je na pružině. Tu jsem tím pádem trochu přitáhnul a záklopka se teď přivírá podstatně dýl než dřív. Na www.vwbus.cz jsem se dozvěděl, že je to fakt omezovač ótáček pro blbce.
Úplně vyndat ten mezikus zatim nemůžu, nebo? hadice od vzuchovýho filtru nedosáhne k hrdlu karburátoru, jak se ten karbec dostane níž. Přes zimu nechám vysoustružit mezikus o stejný výšce ale bez záklopky a se stejnou dírou jako má karbec, tedy 28 mm.
Hele, moje "mateřská" firma je Pierburg.
Opiš všechno, co tam je a já to pošlu nějakým lidem, co maj ve firmě veterány. Třeba kouknou do archivu a něco vyš?ouraj.
TO Marty: Kdybys zjistil cokoliv k tomu vejmyslu, budu ti zavázán. Nic jinýho než je vidět na fotkách na tom napsáno není. Díky. V.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

9,5 není zaz taková tragédie, to je v pohodě. Při okružní jízdě Evropou jsem měl spotřebu 10,3. Ale že to nejede do kopce, to je na hovno.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

prak píše:9,5 není zaz taková tragédie, to je v pohodě. Při okružní jízdě Evropou jsem měl spotřebu 10,3. Ale že to nejede do kopce, to je na hovno.
No právě. Určitě to tomu motoru nesvědčí. Brmbošek řikal, že motor potřebuje občas pročistit krátkodobym zvýšením otáček a s timhle lofasem to vůbec nejde. Má tendenci se i podtáčet ---- je takovej jako by přidušenej, nebo co.... Mam z toho teda takovej dojem.
Zajímavý je, že mi to v kopcích Křivoklátska žralo míň než během jízdy z Berouna do Strakonic. Řek bych, že tam mam převod-off-ku zredukovanou víc do pomala než je u busíků zvykem a když mam jet po silnici soustavně 70 až 80, musim jet takřka plnej céres. Ta dálka mu teda svědčí míň než kopečky a zatáčky, kde často vydloubávám na mazáckou pětku. Řek bych.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

opiš číslo převodovky a pošli okrasovi. Třeba to víc jak 70 ani nemá jet.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

no právě. Okrasa už to hledal a podle tohodle čísla se to identifikovat nepodařilo. Koukal jsem na psrávný číslo, fakt, kontroloval mě osobně. Ale nikde prostě neni. Myslel jsem to tak, že je převodovka víc do pomala... sakra já si to číslo někam napsal a teď nevim kam. až zas polezu pod auto, prsknu ho sem, třeba bude někdo vědít víc...

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sesto »

S tym medzikusom to bude asi najlepsie.Aj ked je hen to zaujimava a origos vec.To by som dal do autoskoly aby mi nepretacali motor :lol:
Tu vec si daj do virtiny a daj tam duralovy medzikus.Ja tam mam tiez medzikus a bez problemov.
Skoda toho.Ale brani to v tom aby to islo tak ako to ma ist. :(
Sesto

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

axoun píše:no právě. Okrasa už to hledal a podle tohodle čísla se to identifikovat nepodařilo. Koukal jsem na psrávný číslo, fakt, kontroloval mě osobně. Ale nikde prostě neni. Myslel jsem to tak, že je převodovka víc do pomala... sakra já si to číslo někam napsal a teď nevim kam. až zas polezu pod auto, prsknu ho sem, třeba bude někdo vědít víc...
pokud je to origo 1500ka tak by měla naopak mít tu nejdelší ponorčí (4ka má převod 0,82 - kdybys vyřadil redukce tak pojede 140 :lol: ) a s tou bys měl uhánět až 95km/h, ale jedině bez "Drosselklappe" :wink: , páč ta tě nepustí do pořádných otáček - 15ka fičí jak drak klidně při 4200ot/min a s tímhle baznekem bych to viděl tak maximálně na 3400ot/min - na druhou stranu by tím pádem ten otor moh být v docela dobré kondici :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Odpovědět