Mezikus mezi sání a karbec - proč? aneb Omezovač otáček
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Mezikus mezi sání a karbec - proč? aneb Omezovač otáček
Neví někdo proč byl na armádní ponorce z r. 1966 tenhle mezikus mezi sání a karburátor? Zatím jsem slyšel tyhle varianty:
1. omezovač kvůli snížení spotřeby (proč zrovna u vojáků)
2. omezovač po dobu zajíždění motoru (nasvědčovala by tomu plomba. ale na jakém principu?)
3. ochlazovač spojení karburátoru a příruby k sání
Podotýkám, že je to zaplombovaný, a že záklapka na pružině uvnitř průduchu je pohyblivá. Je termostaticky ovládaná? Proč? Dále pak by mohlo být zajímavé, že karbec 31 PICT 3 (který tam nepatří) cvičně namontovaný bez tohoto mezikusu narážel akcelerační pumpičkou na dynamo. Jak je to možné? Kratší noha držící dynamo? (neměřil jsem, spoléhám na zdejší odbornictvo)
Za jakékoliv informace děkuji, pokud už se to tu někde řešilo, prosím za odpuštění a za přesunutí děkuji taktéž.
záklapka na pružině je pohyblivá
...poddotaz: má tam být ten mezikus tou zaplombovanou plochou směrem ven z motoru, nebo blíže k sahaře? na funkci to vliv nemá, jen když je směrem ven, překáží při štelování bohatosti směsi např.
...abych předešel dotazům: mezikus v motoru zůstane, ačkoliv je jím výkon 15-ky značně omezen.
1. omezovač kvůli snížení spotřeby (proč zrovna u vojáků)
2. omezovač po dobu zajíždění motoru (nasvědčovala by tomu plomba. ale na jakém principu?)
3. ochlazovač spojení karburátoru a příruby k sání
Podotýkám, že je to zaplombovaný, a že záklapka na pružině uvnitř průduchu je pohyblivá. Je termostaticky ovládaná? Proč? Dále pak by mohlo být zajímavé, že karbec 31 PICT 3 (který tam nepatří) cvičně namontovaný bez tohoto mezikusu narážel akcelerační pumpičkou na dynamo. Jak je to možné? Kratší noha držící dynamo? (neměřil jsem, spoléhám na zdejší odbornictvo)
Za jakékoliv informace děkuji, pokud už se to tu někde řešilo, prosím za odpuštění a za přesunutí děkuji taktéž.
záklapka na pružině je pohyblivá
...poddotaz: má tam být ten mezikus tou zaplombovanou plochou směrem ven z motoru, nebo blíže k sahaře? na funkci to vliv nemá, jen když je směrem ven, překáží při štelování bohatosti směsi např.
...abych předešel dotazům: mezikus v motoru zůstane, ačkoliv je jím výkon 15-ky značně omezen.
to karbec narazi akcel pumpickou do dynama sem zatim registroval pouze u 1200
je to zpusobeny dvema druhy saciho potrubi
pro 6V a 12V (jiny prumer dynama)
tahle norka uz je 12V ?
a ta klapka mezi karbecem a sanim je teda podivna vec, skoro jako kdyby to fakt byl nejakej omezovac
jakoze kdyz se nahodou motor moc ohreje tak ze to priskrti privod smesi, abys ho nehnal a neupekl ?
je to zpusobeny dvema druhy saciho potrubi
pro 6V a 12V (jiny prumer dynama)
tahle norka uz je 12V ?
a ta klapka mezi karbecem a sanim je teda podivna vec, skoro jako kdyby to fakt byl nejakej omezovac
jakoze kdyz se nahodou motor moc ohreje tak ze to priskrti privod smesi, abys ho nehnal a neupekl ?
... a vůbec !
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
jojo, tahle už je 12 V...
mám to sundat... 8-[
...přesně to odhadoval i pán ze sousedství, co dělá do vojenskejch veteránů (teda většinou do takovejch velkejch krav jako jsou ótéčka, náklaďáky apod. )... řikal, že se něco podbnýho dávalo např. ve Švýcarsku aby to tupý vojsko neoddělalo... osobně bych řek, že po sundání plomby a deklu tý "skřínky" bude štelovatelná spirála určující při jaký teplotě už se záklopka přivře...skoro jako kdyby to fakt byl nejakej omezovac
jakoze kdyz se nahodou motor moc ohreje tak ze to priskrti privod smesi, abys ho nehnal a neupekl ?
mám to sundat... 8-[
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
jo a eště sem chtěl, že ten omezovač omezuje natolik, že kopec, kterej s 12-kou a broukem jezdim na trojku musim s takhle přškrcenou 15-kou v norce dávat na dvojku...
Naposledy upravil(a) axoun dne 28 čer 2005, celkem upraveno 1 x.
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
čeče klapka nedělá nic ani po zahřátí fénem. buď to je potřeba daleko vyšší teploty než je ten fén schopen dát a nebo je princip jinde... každopadně je ta pružina poměrně silná...Anonymous píše:zkus to horkovzduškou ohřívat a koukat, co děla klapka
Y
to jsou věci
napadá někoho něco? kde se dopídit? JOHN, SO 545, HAVRANPÍRKO! ? [-o< moc prosím...
Ja o tom neviem nic,no v mudrej knihe su spomenute dve veci.
!. Australske ponorky mali medene tesnenie vsadene medzi valec a hlavu / znizenie kompresneho pomeru / za ucelom konzumovat nizko kvalitny benzin.
2. Na motory bol namontovany tzv governor / ten zazrak co mas / za ucelom prevencie pretacania motora.
Myslim,ze podtlak sania prekona pruzinu v tom telese,ako pridavas plyn podtlak klesa a klapka sa pritvara a motor moc nemaka.Je to podtlakova variacia governoru ako je na sekackach.
!. Australske ponorky mali medene tesnenie vsadene medzi valec a hlavu / znizenie kompresneho pomeru / za ucelom konzumovat nizko kvalitny benzin.
2. Na motory bol namontovany tzv governor / ten zazrak co mas / za ucelom prevencie pretacania motora.
Myslim,ze podtlak sania prekona pruzinu v tom telese,ako pridavas plyn podtlak klesa a klapka sa pritvara a motor moc nemaka.Je to podtlakova variacia governoru ako je na sekackach.
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
aha, takže governor !john píše:Ja o tom neviem nic,no v mudrej knihe su spomenute dve veci.
!. Australske ponorky mali medene tesnenie vsadene medzi valec a hlavu / znizenie kompresneho pomeru / za ucelom konzumovat nizko kvalitny benzin.
2. Na motory bol namontovany tzv governor / ten zazrak co mas / za ucelom prevencie pretacania motora.
Myslim,ze podtlak sania prekona pruzinu v tom telese,ako pridavas plyn podtlak klesa a klapka sa pritvara a motor moc nemaka.Je to podtlakova variacia governoru ako je na sekackach.
díky Johne!
navrhuji doplnění slůvka governor do názvu topiku. co myslíte?
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
no taky je to řešení. je fakt, že to vůbec netahá... kdyby to nešlo do otáček, prosim, ale že se dusí i v tahu, to mě trochu... dusí.. ještě budu přemýšlet, jenom Johne nevíš jak to nenásilně otevřít tu záklopku? asi jenom násilně co? a to se mi nechce...john píše:Axoune,ja by som ten bazmeg zablokoval v plne otvorenej polohe a aspon si trochu zajazdis a stale je to orig.
...
Opiš všechno, co tam je a já to pošlu nějakým lidem, co maj ve firmě veterány. Třeba kouknou do archivu a něco vyš?ouraj.
Hele, moje "mateřská" firma je Pierburg.čeče klapka nedělá nic ani po zahřátí fénem. buď to je potřeba daleko vyšší teploty než je ten fén schopen dát a nebo je princip jinde... každopadně je ta pružina poměrně silná...
napadá někoho něco? kde se dopídit? JOHN, SO 545, HAVRANPÍRKO! ? [-o< moc prosím...
Opiš všechno, co tam je a já to pošlu nějakým lidem, co maj ve firmě veterány. Třeba kouknou do archivu a něco vyš?ouraj.
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Taxem s tim blázincem nejezdil cca 500 km se spotřbeou 9,5 litru. Jaxem si myslel, že ho tam nechám, tak už mě začíná trochu sr.t. Na plyn musim šlapat jak blázen, aby to v kopci neztrácelo dech. Pak když přidám o trochu víc, tak se najednou přivře ta klapka a je to jako by mě někdo chytil za prdel. Odmonotvat ta klapka nejde. Maj to syčáci tak posychrovaný, že šroubky jdou jenom povolit ale ne vytočit. Vyjmutí klapky navíc brání taková osička z boku. Nevim jak to vysvětlit, až to bude zase venku (přes zimu), tak to ukážu v reálu. S timhle zjištěním jsem se odhodlal štípnout plombu a mrknout pod dekl. Přivírání klapky je na pružině. Tu jsem tím pádem trochu přitáhnul a záklopka se teď přivírá podstatně dýl než dřív. Na www.vwbus.cz jsem se dozvěděl, že je to fakt omezovač ótáček pro blbce.
Úplně vyndat ten mezikus zatim nemůžu, nebo? hadice od vzuchovýho filtru nedosáhne k hrdlu karburátoru, jak se ten karbec dostane níž. Přes zimu nechám vysoustružit mezikus o stejný výšce ale bez záklopky a se stejnou dírou jako má karbec, tedy 28 mm.
Úplně vyndat ten mezikus zatim nemůžu, nebo? hadice od vzuchovýho filtru nedosáhne k hrdlu karburátoru, jak se ten karbec dostane níž. Přes zimu nechám vysoustružit mezikus o stejný výšce ale bez záklopky a se stejnou dírou jako má karbec, tedy 28 mm.
TO Marty: Kdybys zjistil cokoliv k tomu vejmyslu, budu ti zavázán. Nic jinýho než je vidět na fotkách na tom napsáno není. Díky. V.Hele, moje "mateřská" firma je Pierburg.
Opiš všechno, co tam je a já to pošlu nějakým lidem, co maj ve firmě veterány. Třeba kouknou do archivu a něco vyš?ouraj.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
9,5 není zaz taková tragédie, to je v pohodě. Při okružní jízdě Evropou jsem měl spotřebu 10,3. Ale že to nejede do kopce, to je na hovno.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
No právě. Určitě to tomu motoru nesvědčí. Brmbošek řikal, že motor potřebuje občas pročistit krátkodobym zvýšením otáček a s timhle lofasem to vůbec nejde. Má tendenci se i podtáčet ---- je takovej jako by přidušenej, nebo co.... Mam z toho teda takovej dojem.prak píše:9,5 není zaz taková tragédie, to je v pohodě. Při okružní jízdě Evropou jsem měl spotřebu 10,3. Ale že to nejede do kopce, to je na hovno.
Zajímavý je, že mi to v kopcích Křivoklátska žralo míň než během jízdy z Berouna do Strakonic. Řek bych, že tam mam převod-off-ku zredukovanou víc do pomala než je u busíků zvykem a když mam jet po silnici soustavně 70 až 80, musim jet takřka plnej céres. Ta dálka mu teda svědčí míň než kopečky a zatáčky, kde často vydloubávám na mazáckou pětku. Řek bych.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
opiš číslo převodovky a pošli okrasovi. Třeba to víc jak 70 ani nemá jet.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
no právě. Okrasa už to hledal a podle tohodle čísla se to identifikovat nepodařilo. Koukal jsem na psrávný číslo, fakt, kontroloval mě osobně. Ale nikde prostě neni. Myslel jsem to tak, že je převodovka víc do pomala... sakra já si to číslo někam napsal a teď nevim kam. až zas polezu pod auto, prsknu ho sem, třeba bude někdo vědít víc...
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
pokud je to origo 1500ka tak by měla naopak mít tu nejdelší ponorčí (4ka má převod 0,82 - kdybys vyřadil redukce tak pojede 140 ) a s tou bys měl uhánět až 95km/h, ale jedině bez "Drosselklappe" , páč ta tě nepustí do pořádných otáček - 15ka fičí jak drak klidně při 4200ot/min a s tímhle baznekem bych to viděl tak maximálně na 3400ot/min - na druhou stranu by tím pádem ten otor moh být v docela dobré kondiciaxoun píše:no právě. Okrasa už to hledal a podle tohodle čísla se to identifikovat nepodařilo. Koukal jsem na psrávný číslo, fakt, kontroloval mě osobně. Ale nikde prostě neni. Myslel jsem to tak, že je převodovka víc do pomala... sakra já si to číslo někam napsal a teď nevim kam. až zas polezu pod auto, prsknu ho sem, třeba bude někdo vědít víc...
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM