Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 6016
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od udeeska »

.....tak to je moc hezké od Tebe Maroši, alespoň se konečně dozvím vo čem se tu píše :P
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od Sam »

SO 545 píše:po JET90 dalsia slusna pistol.... ak to ma spravny luc tak len vycisit....nemala by sa namacat cela v acetone ale len preplachovat....
mam ju doma vo vitrine...este poniklovanu...
Problem jen ze uz je starsiho data a nejsou pro ni dily na ebay. Chtel jsem jen mensi trysku a nakonec jsem koupil celou pistoli.
Pristrek je nanesie metalickej alebo uni vrstvy do stratena do prilahlych dielov tak aby sa rozdiel odtienov stratil....
Ak to lakovac vie tak opticky ide zjednotit fakt aj hodne ujdena farba...


Lak sa nanasa na cele diely do krajov nie plna palba ...aj lak vie trosku potiahnut odtien ...
Potom sa to zrazi brusenim a zalesti na final...
Ach uz rozumim. Myslel jsem ze tam pridavas pigmenty jine barvy ktera byla v trubkach ve fabrice :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4592
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od SO 545 »

AK je ta 2000 v dobrom stave budes spokojny...na lak je trosku pomalsia..ale pouzival som ju roky ako na bazu tak lak...
predaval som novu 5000 za polovicu...akosi ma nenapadlo to nukat tuna...

Teraz idem na 5000 RP a HVLP ako tak spokojnost...

k pristrekom farby /uni metaliza/ este dnes vymysleli textury a prifarbene laky...az to je zuzo...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od Sam »

Já už jednu 2000 HVLP mám, tak vím do čeho jdu. Chtěl jsem koupit něco modernějšího abych mohl na to něco sehnat, trysky, atp. ale odradilo mne podivné šroubení na kelímek. Mám všude metrický závit a přehazuji si jen PPS adaptér. O rychlost mi nejde, kdybys viděl jak páskou maskuju prapodivné malé tvary a pak tam vrstvím materiál a následně to brousím do roviny se zbytekm laku abych to ve finále podrápal jako zbytek vozu, tak tě odvezou :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19418
Registrován: 02 led 2003

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od Pětišroub »

Neni to sice VW, ale je to k tematu. Co stoji veteranske pokoleni, probiha diskuse o tom, jaka je ta spravna barva pro nasi rodinnou znacku motocyklu. Renovovane motocykly osciluji od pozarni cervene, cihlove, vinove, karmove, jakoby fialove az po cervenou s hnedym nadechem, protoze nikdo nevi, jak ma barva vypadat. Vliv ma UV, oxidace, olej, hloubkove starnuti, podklad...i NOS dil, ktery by byl zabaleny a ulozeny v temnu, bude dnes vypadat jinak, nez kdyz vypadl pred 90 lety z lakovny. Ucinili jsme tedy s kamaradem pokus. Udelali jsme vzorky rovneho a ohnuteho plechu a nechali namichat zatim 6 vzorku, ktere jsou v ruznych koncich sveta povazovany za " tu spravnou rudou" ktera lahodi oku a je akceptovatelna, nevypada blbe, za ucelem porovnani a vyhodnoceni.
Navic jsme vzorky nechali nalakovat na bily, sedy a cerny zaklad. Vysledek vidite na fotce. Dopad barevnosti podkladu na vzhled je monstrozni. Z 6 odstinu jsme razem vytvorili 18 variant. Bavime se jen o modernich, bezne dostupnych akrylatech. Fotka zkresluje, ve skutecnosti vsechny vzorky vypadaji pekne, ale fotak je posouva do syte cervene, ci ruzove.

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od Sam »

Ja razim nabozenstvi ze lak ma byt v odstinu odpovidajici dnesni dobe. Tedy pokud se lak behem provozu nebo skladovani zbarvil na ruzovou mel by byt ruzovy a ne hledat odstin v roce nula ktery v roce 2019 nemohl nikdy byt. Tedy pokud to neni fejk vyrobeny loni v Horni Dolni a vydavany za original.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19418
Registrován: 02 led 2003

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od Pětišroub »

Jenze na vetsine motocyklu z 20. let se u nas nezachovala puvodni barva, kterou by stacilo doplnit, nebo na kterou by se stacilo docistit. Takze jak postupovat kdyz je dil napadeny korozi, napadeny kutilem, nebo ho nekdo pred lety opiskoval? Napodobovat patinu a tlacit rudou do hneda, nebo hledat odstin oku lahodici?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od Sam »

Na napadeni korozi mam metodu. Bohuzel funguje jen na jednovrstvych lacich. Testoval jsem na karoserii 48ky kde v kombinaci cerveny zaklad a sedy lak nefunguje dobre ale verim ze na sedem podvozku bez zakladu to bude bomba. Az bude hotovo zverejnim na netu.

Jo a nenabizim postupy a reseni ale nabozenstvi a viru [smilie=jesusico.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4592
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od SO 545 »

Sam píše:Já už jednu 2000 HVLP mám, tak vím do čeho jdu. Chtěl jsem koupit něco modernějšího abych mohl na to něco sehnat, trysky, atp. ale odradilo mne podivné šroubení na kelímek. Mám všude metrický závit a přehazuji si jen PPS adaptér. O rychlost mi nejde, kdybys viděl jak páskou maskuju prapodivné malé tvary a pak tam vrstvím materiál a následně to brousím do roviny se zbytekm laku abych to ve finále podrápal jako zbytek vozu, tak tě odvezou :D
tie nove rychlo bajonety su v pohode...a ak pouzivas PPS system tak nieje nic jednoduchsie ako zmenit adapter...mam aj jeden a druhy a este k tomu pre devillbiss ci ako sa to pise...
Pětišroub píše:g[/img][/url]
vacsnou je na vsetky farby predpisany svetlosedy podklad...obcas biely /vacsinou pre cervene odtiene/ a obcas tmavy...ten je az nelogicky pre tmave ale aj ziarive farby...jednoducho podklad , vrstvenie farby a aj lak menia odtien.... trafit akoze presny odtien je asi tak realne ako sa vratit v case... boh chval farboslepych maju tazk na haku.... zlaty zakaznik....mam aj takeho...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4592
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od SO 545 »

este k PPS od 3M uz je na trhu druha varianta PPS a ta je ovela ale ovela lepsia...odporucam

prvu som nepouzival akosi sme si nesadli...druhu pouzivam na podklady a lak.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od Sam »

PPS pouzivam mini s mekkou stenou uz mnoho let. Tedy to bude asi to stare provedeni. Viz foto. Hlavni vyhoda pro mne je strikani vzhuru nohama a maly kelimek nevadi ve stisnenych prostorech. Druhou vyhodou je uspora pri cisteni. Proste ho zahodim a nebo zaspuntuju a klidne za tyden znova pouziju a dojedu material.A integrovane sitko zase vyresi sragora zakladovky. Jsem amater a kupovat za litr novy adapter se mi nechtelo. Tak jsem si vytocil na soustruhu metricky adapter a stridam to na std i mini jet. Az dodelam kelimky podivam se na po novych
Diky za tip.

A svetly/bily podklad mam na haku. Stare auta to takto nemeli a je to videt kdyz dojde k poskozeni. Proto se snazim tonovat i podkladove vrstvy do odstinu jako pouzival vyrobce. Asi to neni technologicky dobre a rozhodi mi to barvy ale mne to zatim vyhovuje vic nez dokonaly predpisovy lak ala ocucany bonbon.
Přílohy
3m-pps-sada-mini-michaci-nadoby-170ml-125-micronu-16752.jpg
3m-pps-sada-mini-michaci-nadoby-170ml-125-micronu-16752.jpg (25.76 KiB) Zobrazeno 2147 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4592
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od SO 545 »

-to ze tvoj ciel je niekde inde ako voducany bonbon je mne jasne a v podstate so zaujmom sledujem...

mozem ti jeden PPS 2.0 reduktor na SATA poslat...dostavame ich ako technicku podporu od 3M a mam ich dost...
aj2ka ma mekky kelimok ale celkovo je pouzivatelsky prijemnejsie riesena...podla mna velky krok vpred...

kelimok pouzijes aj 3x staci vylupnut zaschnutu farbu...a vrchnak jemne olpachnut a je ready zase... a toto mna osobne tesi fest ....jednorazavky mne osobne nerobia dobre ,,, :roll:


nerozmyslal si nad mini jet....na nuancovanie a drobne opravy na paradu.... pouzivam ju na korekcie mojich aj fabrickych chyb.
.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od Sam »

Minijet používám, zde nářadí co jsem měl na zeleného brezela. S minijet a 0.7mm tryskou jsem udělal tak 75% vozu. Je to super věc. Jen nevím jestli je to nakoplou tryskou, kupoval jsem starší, ale minijet mi dělá plamen trochu šejdrem a není to symetrický oválek. Už jsem si na to ale zvykl a není s tím větší problém.

Obrázek

Co se týče recyklace kelímků, dělám to naprosto stejně. Jen jsem si to zatím lajsnul jen na základ, na finál dávám kelímek nový. Ale pokud to dělá Majstr SO545, zkusím také.
Kdybys měl nazbyt jeden kelímek PPS2 a redukci, rád ozkouší. Dlužný nic nezůstanu, rád zaplatím vč nákladů za dopravu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4592
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od SO 545 »

potrebujes klasicku redukciu na SATA zavit....

Mam kamiom kazdy tyzden v okoli Prahy...ak by si vedel prist niekde k nemu mas to bez postovneho ?

Tie 2kve kelimky su po lahkom oplachnuti ako nove...nekompromisne...preplachnem a vyfuknem stlacenym vzduchom ... nedrzi natom vobec farba...zatial OK.

Lakovne produkuju neskutocny odpad len preto ze sa tlaci na pilu jednoraziek...a to sa mne nepaci.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4854
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od lišák »

Sam píše:... S minijet a 0.7mm tryskou jsem udělal tak 75% vozu.
Hele vy dva chytrý ( myslím Tebe Same a Maroše) :D , řekněte nám jelitům který jsme úplně mimo ( myslím hlavně sebe ) podle čeho se volí velikost trysky ? Na podvozkové díly jsem zatím všechno flákal "jednopeklem" za 400,- Kč s tryskou 1,2 a teď jsem si z rozmařilosti pořídil sadu HVLP mini Italco a u ní jsou trysky 0,5 , 0,8 , 1,0 a 1,2 . Sebekriticky se znalostí svých schopností předem říkám, že ambice na stříkání například blatníku opravdu nemám, ale třeba na brzdový buben mám drzosti dost.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 6016
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od udeeska »

lišák píše:
Sam píše:... S minijet a 0.7mm tryskou jsem udělal tak 75% vozu.
Hele vy dva chytrý ( myslím Tebe Same a Maroše) :D , řekněte nám jelitům který jsme úplně mimo ( myslím hlavně sebe ) podle čeho se volí velikost trysky ? Na podvozkové díly jsem zatím všechno flákal "jednopeklem" za 400,- Kč s tryskou 1,2 a teď jsem si z rozmařilosti pořídil sadu HVLP mini Italco a u ní jsou trysky 0,5 , 0,8 , 1,0 a 1,2 . Sebekriticky se znalostí svých schopností předem říkám, že ambice na stříkání například blatníku opravdu nemám, ale třeba na brzdový buben mám drzosti dost.
Tady 2" tryska,pere to na buben podtlakem :P
Přílohy
spa_m.jpg
spa_m.jpg (9.4 KiB) Zobrazeno 1431 x
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od Sam »

lišák píše:
Sam píše:... S minijet a 0.7mm tryskou jsem udělal tak 75% vozu.
Hele vy dva chytrý ( myslím Tebe Same a Maroše) :D , řekněte nám jelitům který jsme úplně mimo ( myslím hlavně sebe ) podle čeho se volí velikost trysky ? Na podvozkové díly jsem zatím všechno flákal "jednopeklem" za 400,- Kč s tryskou 1,2 a teď jsem si z rozmařilosti pořídil sadu HVLP mini Italco a u ní jsou trysky 0,5 , 0,8 , 1,0 a 1,2 . Sebekriticky se znalostí svých schopností předem říkám, že ambice na stříkání například blatníku opravdu nemám, ale třeba na brzdový buben mám drzosti dost.
Já to střídám podle potoho kolik materiálu chci kam dostat (0.7, 1.2, 1.7, vše hvlp).
Tu největší používám jen na základy a plniče když chci zalít krátery po korozi nebo po svařování. Jde to s ní rychle až opravdu extra rychle
1.2 používám na finál u velkých dílů jako jsou celé podběhy, zmiňovaný blatník, atp.
No a 0.7 v minijet pak na takové to dostříkávání míst velikosti dlaně po opravách, klidně i ostrůvků uprostčed nalakovaných dílů. Dá se s ní udělat i ten blatník ale je to peklo a chce to pomalé tužidlo i ředidlo a opravdu dost času.
V tvém případě bych pro buben doporučoval 0,8.

Jo a ještě si vybavuji že HVLP vyžaduje opravdu hodně vzduchu. Začínal jsem s dvoupístovým jednopelko kompresorem a osazený regulační ventil nedokázal SATA 2000 nakrmit, vždy to po dvou sekundách zvadlo. Pomohla výměna regulačního ventilu za něco lepšího. V mém případě jsem to vzal spolu i s novým kompresorem
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4854
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od lišák »

Děkuji Ti náčelníku. Kompresor by toho prcka měl ufoukat , mám 250l/min a 50l jímku a v doporučení píšou použít kompresor se vzdušníkem o objemu 24-50 l, s plnícím objemem alespoň 160 l / min. a s výkonem 1,5 kW.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4592
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od SO 545 »

Ak chces lakovat bizuteriu ako bubny , napravy a veci okolo mechaniky tak zlaty stred je tryska 1,3
HVLP je fakt zrut vzduchu.Funguje pri nizsom tlaku ale vacsom prietoku.

V praci mame len RP 1,3 na vrchne laky a UNI farby
HVLP WSB 1,3 na bazu /vacsinou voda/
RP 1,5 na zaklady , plnice
a este minijet 1.0 na jemne korekcie a opravy malej plochy...

Staci to na vsetky typy oprav.
Dnes lakujeme vsetky nove diely bez brusenia ...zaklad ... baza ...lak
Zaklad aplikujem pistolov na laky aby to malo jemnu strukturu.

Je to ako so vsetkym ...treba skusat a skusat a nieco si clovek vyberie ako svoju cestu.

U teba Vlado to bude ak vsetko ...TOP :wink:

Mam nafotene nejake nase lokalne opravy dielov /tohto tyzdna som riesil 4auta/ kde opravujeme len cast a ostatne zostava povodne...
Chce to trosku cviku ale je to parada.
Snad bude raz cas a nieco tu zosmolim...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4854
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Barvy / laky : broučí originální odstíny a jejich kódy

Příspěvek od lišák »

Dnes jsem si pistolku vyzkoušel na držácích nárazníku a stupačkách a i takový lečo jako já pozná, že je to úplně něco jiného než to stříkat tím kopytem co jsem používal dříve. Kompresor stíhal v pohodě a jako velké plus HVLP považuji to, že stříkání je mnohem čistější a barva nelítá všude kolem.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět