Rozdělovače - pro a proti
Pro originál neupravený motor je podtlaková regulace předstihu to nejlepší, pokud nemáš zkušenosti, tak pro normální podtlakový rozdělovač najdeš seřizovací hodnoty v každém manuálu. Převážná většina brouků(kromě těch nejstarších a potom některých busů), měla právě rozdělovače s podtlakovou regulací-určitě ne samoúčelně.
Pokud bys pořídil rozdělovač pouze s odstředivou regulací (Bosch 009, 050, Mallory...), tak bys asi seřizovací hodnoty musel trochu lovit a výsledek nemusí být to pravé ořechové (přechodové díry apod). Rozdělovače s pouze odstředivou regulací jsou berličkou v případech, že se montují karburátory, které nejsou vybaveny výstupem podtlaku.
Jinak elektronické zapalování v levnějším pojetí je vlastně náhrada za kladívko, které vidíš po sejmutí víčka rozdělovače a palce. Jeho instalací odbouráš nutnost seřizování kladívka a tím i doseřizování předstihu, zvýší se spolehlivost jiskry, takže lepší starty a možná i malinko nižší spotřeba. Elektronickým odtrhem lze dodatečně dovybavit i originál podtlakové rozdělovače.
Pokud bys pořídil rozdělovač pouze s odstředivou regulací (Bosch 009, 050, Mallory...), tak bys asi seřizovací hodnoty musel trochu lovit a výsledek nemusí být to pravé ořechové (přechodové díry apod). Rozdělovače s pouze odstředivou regulací jsou berličkou v případech, že se montují karburátory, které nejsou vybaveny výstupem podtlaku.
Jinak elektronické zapalování v levnějším pojetí je vlastně náhrada za kladívko, které vidíš po sejmutí víčka rozdělovače a palce. Jeho instalací odbouráš nutnost seřizování kladívka a tím i doseřizování předstihu, zvýší se spolehlivost jiskry, takže lepší starty a možná i malinko nižší spotřeba. Elektronickým odtrhem lze dodatečně dovybavit i originál podtlakové rozdělovače.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Trošku jsme to zmotali.
Základní typy rozdělovačů jsou:
1. s podtlakovou regulací předstihu zážehu (standardní broučí rozdělovače)
2. bez podtlakové regulace předstihu zážehu(s odstředivou regulací), k těm patří u nás k sehnání Bosch 009, Bosch 050
Všechny tyto rozdělovače mají z výroby mechanický odtrh kladívkem. Ke každému z těchto rozdělovačů lze však dokoupit bezkontaktní (elektronický) odtrh, který má ty výhody, co jsem výše popsal.
Já osobně bych k sériovému motoru zvolil standardní broučí rozdělovač s podtlakovou regulací a v dobrém stavu+bezkontaktní odtrh.
Základní typy rozdělovačů jsou:
1. s podtlakovou regulací předstihu zážehu (standardní broučí rozdělovače)
2. bez podtlakové regulace předstihu zážehu(s odstředivou regulací), k těm patří u nás k sehnání Bosch 009, Bosch 050
Všechny tyto rozdělovače mají z výroby mechanický odtrh kladívkem. Ke každému z těchto rozdělovačů lze však dokoupit bezkontaktní (elektronický) odtrh, který má ty výhody, co jsem výše popsal.
Já osobně bych k sériovému motoru zvolil standardní broučí rozdělovač s podtlakovou regulací a v dobrém stavu+bezkontaktní odtrh.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zajímal by mě názor dalších odborníků z našich řad na toto téma - osobně jsem pocitově spíše příznivcem podtlakové regulace, ale třeba John Muir jí přímo pohrdá. U té odstředivé mě trochu děsí, že na jednom válci (většinou je to záměrně č. 3) způsobují zpoždění zapalování o 3stupně vůči ostatním a tvrdí u toho, že je to v podstatě v pořádku, protože to údajně tento nejvíc tepelně namáhaný (při standardním chlazení) válec trošku šetří, což se mi logicky moc nepozdává.
Co na to například John, taky by mě zajímal názor třeba Jirky Vichty, ale ten se tady skoro neukáže.
Co na to například John, taky by mě zajímal názor třeba Jirky Vichty, ale ten se tady skoro neukáže.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
záleží na charakteru motoru a jeho druhu používání. Zpožďování 3 válce bylo zajištěno tvarem vačky a ne dstředivou regulací a vymizelo při přechodu na širokej olejovej chladič. Celkově si myslim, že to byla záležitost 60.let a níže.Žanek píše:Zajímal by mě názor dalších odborníků z našich řad na toto téma - osobně jsem pocitově spíše příznivcem podtlakové regulace, ale třeba John Muir jí přímo pohrdá. U té odstředivé mě trochu děsí, že na jednom válci (většinou je to záměrně č. 3) způsobují zpoždění zapalování o 3stupně vůči ostatním a tvrdí u toho, že je to v podstatě v pořádku, protože to údajně tento nejvíc tepelně namáhaný (při standardním chlazení) válec trošku šetří, což se mi logicky moc nepozdává.
Co na to například John, taky by mě zajímal názor třeba Jirky Vichty, ale ten se tady skoro neukáže.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
hmm to zní zajímavě - zatím jsem nikdy neslyšel, že by to dělalo přímo VW, ale to ti asi budu muset prostě věřit.Pětišroub píše:tak je sem pošli...
každopádně odstředivá regulace nemá se zpožďováním předstihu 3 válce co dělat a když VW vyřešil přístup vzduchu k tomuto válci odsazením chladiče mimo, tak nebyl důvod aby rozdělovač nepálil symetricky.
popisek je třeba zde:
Hoffmann-Speedster píše:Beim Bosch 009 Verteiler ist der Zündzeitpunkt für den 3. Zylinder verzögert. Dadurch wird dieser weniger erhitzt. Fahrzeuge mit erheblichen Hitzeproblemen sollten diesen Verteiler benutzen. Der Nachteil liegt in der etwas geringeren Kraftausbeute, da der 3. Zylinder nur mit verringerter Kraft "mitläuft". Verstellwinkel: ca. 16°-22° bei 3500 UpM.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
009 je bastardík, který se nikdy na VW sériově nemontoval, vychází ze starých busích rozdělovačů z 50.let, ale má jinou křivku předstihu. Na motor s centrálním karburátorem Solex asi nemá smysl (Samba testoval a mělo to prý "díry", tyhle díry jsou u podtlakového rozdělovače kompenzovány), ale zato je asi nejlevnější možností jak z toho vybruslit při montáži dvou karburátorů, které nejsou vybaveny vývodem na podtlak.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Toto auditko mi nejak uslo.
Podtlakova regulacia je OK pre bezne ucely,pri motoroch ladenych do vykonu nie velmi vhodna.
009 je najbeznejsi rozdelovac k dostani / novy / a je zasadne pouzivany model vo F vee .
Odstrediva regulacia je viac spolahliva,na podtlakovu resp.na jej funkciu vplyva viac faktorov ako samotny podtlak,tesne spoje na trubke,volnost pohybu mechanizmu v rozdelovaci,stav membrany atd.Too many variables.
Opozdenie tretieho valca je dane vackou rozdelovaca.regulacia predzapalu s tym nema moc spolocne.
Compufire , alebo podobne vyrobky su velmi dobre,rusia vsak opozdenie
3 valca,auto ide inac a zneje inac.
Podtlakova regulacia je OK pre bezne ucely,pri motoroch ladenych do vykonu nie velmi vhodna.
009 je najbeznejsi rozdelovac k dostani / novy / a je zasadne pouzivany model vo F vee .
Odstrediva regulacia je viac spolahliva,na podtlakovu resp.na jej funkciu vplyva viac faktorov ako samotny podtlak,tesne spoje na trubke,volnost pohybu mechanizmu v rozdelovaci,stav membrany atd.Too many variables.
Opozdenie tretieho valca je dane vackou rozdelovaca.regulacia predzapalu s tym nema moc spolocne.
Compufire , alebo podobne vyrobky su velmi dobre,rusia vsak opozdenie
3 valca,auto ide inac a zneje inac.
rozdělovače jsou záměnné. Ještě jsem neviděl zadřený rozdělovač, vrzání je často způsobené tím, že je suchá vačka, po níž jede pertinaxový unašeč kladívka a stačí tedy vačku lehce namazat tukem. Rozdělovač neobsahuje žádné valivé ložisko, hřídel se v něm pohybuje v kluzném pouzdře, jehož délka je taková že téměř vylučuje jeho opotřebení a vznik vůle, aby to mohlo klepat.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
... čili že jsem z předchozí debaty usoudil, že ke dvěma karburátorům si mám pořídit rozdělovač s odstředivou regulací a to klidně tu 009 a předělat to na bezkontaktní zapalování ... ?
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com