Rozdělovače - pro a proti
Re: Rozdělovače - pro a proti
Kondik jsem dával nový. Každopádně s tím sekám první sezonu a zdá se mi, že se motor dost hřeje. Při hledání chyby jsem dělal klemu a eletrika jde pouze do víčka, ale z víčka do kabelů už ne. Jinak palec jsem kupoval origo, tak nevím co je to za typ - motor je typ 122 a rok výroby 1971.
Re: Rozdělovače - pro a proti
opiš devítimístné číslo z těla rozdělovače, to řekne víc než typ motoru. Jiný palec z té zásoby jsi zkoušel? Pokud motor běhal na kombajnu tak by sneslo ho odstrojit a vyčistit žebrování na válcích a hlavách a vnitřek sahary chlazení protože to bude plné prachu. Na to motory v kombajnech umíraly.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Rozdělovače - pro a proti
Když jsem to před rokem přivezl domu, tak to běhalo - popojížděl jsem z místa na místo a nakonec to přestalo jezdit, koupil jsem svíčky, kladiva, kondik a palec a zase jsem to rozchodil. Vyrazil jsem na pole, něco jsem posekal a domu už nedojel, začlo se to hádat, prskat ztrácet výkon a konec. Doma jsem zkontroloval karbec, cívku, atd. a zatím vše nasvědčuje palci. Jiné palce jsem zkoušel a nic, proto si myslím, že odcházejí, asi proto ta zásoba nefunkčních od předchozího majitele (sičák! určitě o tom věděl). Jinak číslo je: 211905205 F - JFR4, samozřejmě BOSH. A ta teplota je taková, že na rozdělovači nejde udržet ruku.
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdělovače - pro a proti
A co tak vyměnit víčko rozdělovače?
Je to častá vada, že malá prasklinka nebo stárnutím plastu má za důsledek svody a přeskoky jisker.
Je to častá vada, že malá prasklinka nebo stárnutím plastu má za důsledek svody a přeskoky jisker.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
Re: Rozdělovače - pro a proti
Taky mě to po ránu napadlo, seženu ho a zkusím to, ale vrtá mi hlavou, že motor šlape 3 - 4 hodiny a pak se rozhádá a už ho nenastartuju.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdělovače - pro a proti
pokud je tak horkej tak se není co divit - buď rád žes ho nezadřel a zkontroluj čistotu jak píše 5šSvata píše:Taky mě to po ránu napadlo, seženu ho a zkusím to, ale vrtá mi hlavou, že motor šlape 3 - 4 hodiny a pak se rozhádá a už ho nenastartuju.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Rozdělovače - pro a proti
no a co tak zkusit vyměnit i cívku, jestli ona nedává do systému příliš vysoké napětí, což má za následek opakovanou poruchu palce?
Re: Rozdělovače - pro a proti
Tak sem tak přemýšlel co mam pod kapotou za rozdělovač a jestli tam vůbec patří..... a mam z toho takový smíšený pocity buď to je Bosch 0231 178 009 anebo 0231 178 005..... v prvním případě by to zas tolik špatný nebylo, tože je to Bosch 009...... druhá možnost podle googlu vypadá že by to mělo bejt do onakého Volvo-Penta.....
Každopádně to i s tim možná "volváckým" jezdí dobře tak nevim nevim (Musim se ještě pořádně podívat)...... Co vy na to? Vadí nebo nevadí? Nebo si mam radši sehnat nějakej podtlakovej
Každopádně to i s tim možná "volváckým" jezdí dobře tak nevim nevim (Musim se ještě pořádně podívat)...... Co vy na to? Vadí nebo nevadí? Nebo si mam radši sehnat nějakej podtlakovej
Re: Rozdělovače - pro a proti
pokud máš centrální solex, sežeň si podtlakovej..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdělovače - pro a proti
A samozřejmě naladěnej na zbytek motoru.Pětišroub píše:pokud máš centrální solex, sežeň si podtlakovej..
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Rozdělovače - pro a proti
to Sam: a jak se to naladí?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdělovače - pro a proti
to bohužel nevím.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Rozdělovače - pro a proti
Nastavi sa to hlavne podla typu / cisla / rozdelovaca...kazdy ma inu charakteristiku podtlakovej regulacie..
Hodnoty su uvedene v tabulkach v kazdom slusnom manuale...
Da sa vsak povedat, ze rozdiely su tak male, ze nema velku cenu nad tym moc laborovat...podstata celej veci je, ze podtlakovy kanister musi byt perfektne funkcny a odstredivy samozrejme tiez...
Skontrolovat presne hodnoty podtlaku sa da pouzitim vakuoveho budika zapojeneho pomocou "T " medzi karburator a rozdelovac.
Skontrolovat odstredivu regulaciu je mozne iba na diagnostickej masine / zobrazena vyssie /
Len pre zaujimavost : zobrali sme z Mototechny 20 fungloviek rozdelovacov na Skoda 100...na testovacej masine ani jeden nezodpovedal predpisanym hodnotam...preto sme zacali pouzivat rozdelovace Fiat, pretoze boli velmi presne v kazdom ohlade...samozrejme , ze upravy boli mohutne, ale stalo to za to...
Hodnoty su uvedene v tabulkach v kazdom slusnom manuale...
Da sa vsak povedat, ze rozdiely su tak male, ze nema velku cenu nad tym moc laborovat...podstata celej veci je, ze podtlakovy kanister musi byt perfektne funkcny a odstredivy samozrejme tiez...
Skontrolovat presne hodnoty podtlaku sa da pouzitim vakuoveho budika zapojeneho pomocou "T " medzi karburator a rozdelovac.
Skontrolovat odstredivu regulaciu je mozne iba na diagnostickej masine / zobrazena vyssie /
Len pre zaujimavost : zobrali sme z Mototechny 20 fungloviek rozdelovacov na Skoda 100...na testovacej masine ani jeden nezodpovedal predpisanym hodnotam...preto sme zacali pouzivat rozdelovace Fiat, pretoze boli velmi presne v kazdom ohlade...samozrejme , ze upravy boli mohutne, ale stalo to za to...
Re: Rozdělovače - pro a proti
Taktiez je dobre vediet, ze urcite rozdelovace, ktore boli urcene pre automaty / poloautomaty / mali iba vakuovy predstih, tie rozdelovace nemaju centrifugalny...ak je niekto smoliar a da taky typ do brouka, v zivote to nenaladi...
Re: Rozdělovače - pro a proti
Moc děkuji za vaše vskutku vyčerpávající odpovědi ..... už se moc těšim až toho budu vědět polovinu co vy.....škoda že zkušenosti a vědomosti nejsou přenosné.....zatím
Každopádně sem tedy nakonec zjistil že je to díkybohu 009 a né nějakej Volvo rozdělovač [-o< i když na fotce co sem si vyfotil to vypadá nejasně.
Takže se zřejmě vydám směrem podtlak a proto se ptám..... Máte někdo zkušenosti s těmi novými rozdělovači co prodává ať už pan Jaško nebo brouk.cz??? Nebo si mám radši sehnat nějaký jetý lety prověřený
Každopádně sem tedy nakonec zjistil že je to díkybohu 009 a né nějakej Volvo rozdělovač [-o< i když na fotce co sem si vyfotil to vypadá nejasně.
Takže se zřejmě vydám směrem podtlak a proto se ptám..... Máte někdo zkušenosti s těmi novými rozdělovači co prodává ať už pan Jaško nebo brouk.cz??? Nebo si mám radši sehnat nějaký jetý lety prověřený
Re: Rozdělovače - pro a proti
Pozor, Volvo rozdelovac / V 144 / je vysoko pouzitelny na VW, nema opozdeny treti valec...coltan píše: díkybohu 009 a né nějakej Volvo rozdělovač
Re: Rozdělovače - pro a proti
nebo taky alfa 33,ten ma navic bezkontakt,stejne jako wbx?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Rozdělovače - pro a proti
Tak tu už bych tam moh rovnou fouknout i rozdělovač z favorita ne? Je to na 4 válce......má podtlak......nemá opoždění 3-ho válce..... anebo už to někdo zkoušel?
Re: Rozdělovače - pro a proti
ve stary oktavce to fungovalo ... proc by to nefungovalo u brouka, ze
... a vůbec !
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Re: Rozdělovače - pro a proti
Rozdelovač z Favorita aj s ostatným príslušentvom zapaľovania som mal na 1200ke. A neradím. Je tam iný priebeh podtlaku a bolo to cítiť. Letel von, klasika bola lepšia, výmena kladivka raz za cca 15.000 km predsa nie je taká hrôza.
Jedine, že by si s tým chcel laborovať, ale neviem, či v konečnom dôsledku bude vynaložená snaha stáť za to.
P.S.: Nepozeral som, aký máš motor, ale máš doghouse, že nepotrebuješ opozdenie 3. valca?
Jedine, že by si s tým chcel laborovať, ale neviem, či v konečnom dôsledku bude vynaložená snaha stáť za to.
P.S.: Nepozeral som, aký máš motor, ale máš doghouse, že nepotrebuješ opozdenie 3. valca?
...možno sa mýlim.