Pertinaxová izolační podložka pod karbec

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
klic
Příspěvky: 94
Registrován: 03 črc 2008
Bydliště: Praha 6

Pertinaxová izolační podložka pod karbec

Příspěvek od klic »

Už to někdo z vás vyzkoušel? V létě, když zastavím na delší chvíli zahřátý motor, palivo horkem přepění do motoru a ten pak blbě startuje, protože benzín chybí v plovákové komoře. Na to si stěžuje hodně majitelů starých aut. Možná to souvisí se složením moderních benzínů, dřív se to nestávalo. Brouk ani nemá vratku do nádrže, takže nějaký odlučovač benzínových par tam nejde dát (Dampfblasenabscheider). Tohle prý sníží teplotu karburátoru o cca 5-7 st.C.
Screenshot 2023-03-22 141524.jpg

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Pertinaxová izolační podložka pod karbec

Příspěvek od Sam »

V dřevních dobách jsem si je vyráběl, cca 10mm silné. Je to dobré zejména na dvojité sání které je krátké a přenos tepla od hlav velký.
Přílohy
DSC09246.JPG
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

klic
Příspěvky: 94
Registrován: 03 črc 2008
Bydliště: Praha 6

Re: Pertinaxová izolační podložka pod karbec

Příspěvek od klic »

Pertinaxovou podložku vyzkouším. Ještě mě napadlo vložit mezi pal. pumpu a karburátor ventil - PIERBURG 7.20235.01.0 Ventil, Kraftstoffpumpe. Tento je sice označován jako Rueckschlagventil, ale fakticky snižuje i tlak paliva. Něco velmi podobného používal např. Ford nebo Volvo při Heissstartprobleme( viz příloha). Další výhoda by byla, že v případě netěsnosti jehlového ventilu v karburátoru nedojde např. při stání v kopci s plnou nádrží k přeplavení karburátoru a zalití motoru benzínem, protože samotíž nestačí, aby jednocestný ventil překonala.
Screenshot 2023-03-23 132539.jpg

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pertinaxová izolační podložka pod karbec

Příspěvek od VW181 »

klic píše:
23 bře 2023
Pertinaxovou podložku vyzkouším. Ještě mě napadlo vložit mezi pal. pumpu a karburátor ventil - PIERBURG 7.20235.01.0 Ventil, Kraftstoffpumpe. Tento je sice označován jako Rueckschlagventil, ale fakticky snižuje i tlak paliva. Něco velmi podobného používal např. Ford nebo Volvo při Heissstartprobleme( viz příloha). Další výhoda by byla, že v případě netěsnosti jehlového ventilu v karburátoru nedojde např. při stání v kopci s plnou nádrží k přeplavení karburátoru a zalití motoru benzínem, protože samotíž nestačí, aby jednocestný ventil překonala.

Screenshot 2023-03-23 132539.jpg
Tenhle ventil jsem měl na jednom 1600 motoru.
A vypadalo to jako origo montáž v 1303
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Pertinaxová izolační podložka pod karbec

Příspěvek od Pětišroub »

Tož hodně štěstí s tým pertinaxom! (To si nemůžu odpustit)

Jinak teda zpětný ventil Pierburg dnes vypadá takto:

Obrázek

Je na šlauch 8mm
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

klic
Příspěvky: 94
Registrován: 03 črc 2008
Bydliště: Praha 6

Re: Pertinaxová izolační podložka pod karbec

Příspěvek od klic »

Na 6mm hadici (teda správně 5,5 mm) je to PIERBURG 7.20235.01.0 Ventil,

a hadice Kraftstoffschlauch 5,5 mm x 11,5 mm, DIN 73379 -3E (např. Cohline 2240.0400). Za ty trapný rozpustný hadičky z NBR (Semperit apod.), který se pořád prodávají, by mělo bejt vězení za obecné ohrožení.

Na 8 mm je pak Kraftstoffschlauch 7,3 mm x 13,5 mm (Cohline 2240.0600)

Uživatelský avatar
Radek
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 770
Registrován: 10 bře 2004
Bydliště: mezi Libercem a Děčínem

Re: Pertinaxová izolační podložka pod karbec

Příspěvek od Radek »

Ahoj, a máte někdo praktický zkušenosti se zpětným ventilem paliva viz výše? Řeším právě dloooouhé starty teplýho motoru a třeba by to stálo za hřích. Děkuju.

Odpovědět