Už to někdo z vás vyzkoušel? V létě, když zastavím na delší chvíli zahřátý motor, palivo horkem přepění do motoru a ten pak blbě startuje, protože benzín chybí v plovákové komoře. Na to si stěžuje hodně majitelů starých aut. Možná to souvisí se složením moderních benzínů, dřív se to nestávalo. Brouk ani nemá vratku do nádrže, takže nějaký odlučovač benzínových par tam nejde dát (Dampfblasenabscheider). Tohle prý sníží teplotu karburátoru o cca 5-7 st.C.
Pertinaxová izolační podložka pod karbec
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pertinaxová izolační podložka pod karbec
V dřevních dobách jsem si je vyráběl, cca 10mm silné. Je to dobré zejména na dvojité sání které je krátké a přenos tepla od hlav velký.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Pertinaxová izolační podložka pod karbec
Pertinaxovou podložku vyzkouším. Ještě mě napadlo vložit mezi pal. pumpu a karburátor ventil - PIERBURG 7.20235.01.0 Ventil, Kraftstoffpumpe. Tento je sice označován jako Rueckschlagventil, ale fakticky snižuje i tlak paliva. Něco velmi podobného používal např. Ford nebo Volvo při Heissstartprobleme( viz příloha). Další výhoda by byla, že v případě netěsnosti jehlového ventilu v karburátoru nedojde např. při stání v kopci s plnou nádrží k přeplavení karburátoru a zalití motoru benzínem, protože samotíž nestačí, aby jednocestný ventil překonala.
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pertinaxová izolační podložka pod karbec
Tenhle ventil jsem měl na jednom 1600 motoru.klic píše: ↑23 bře 2023Pertinaxovou podložku vyzkouším. Ještě mě napadlo vložit mezi pal. pumpu a karburátor ventil - PIERBURG 7.20235.01.0 Ventil, Kraftstoffpumpe. Tento je sice označován jako Rueckschlagventil, ale fakticky snižuje i tlak paliva. Něco velmi podobného používal např. Ford nebo Volvo při Heissstartprobleme( viz příloha). Další výhoda by byla, že v případě netěsnosti jehlového ventilu v karburátoru nedojde např. při stání v kopci s plnou nádrží k přeplavení karburátoru a zalití motoru benzínem, protože samotíž nestačí, aby jednocestný ventil překonala.
Screenshot 2023-03-23 132539.jpg
A vypadalo to jako origo montáž v 1303
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
Re: Pertinaxová izolační podložka pod karbec
Tož hodně štěstí s tým pertinaxom! (To si nemůžu odpustit)
Jinak teda zpětný ventil Pierburg dnes vypadá takto:
Je na šlauch 8mm
Jinak teda zpětný ventil Pierburg dnes vypadá takto:
Je na šlauch 8mm
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Pertinaxová izolační podložka pod karbec
Na 6mm hadici (teda správně 5,5 mm) je to PIERBURG 7.20235.01.0 Ventil,
a hadice Kraftstoffschlauch 5,5 mm x 11,5 mm, DIN 73379 -3E (např. Cohline 2240.0400). Za ty trapný rozpustný hadičky z NBR (Semperit apod.), který se pořád prodávají, by mělo bejt vězení za obecné ohrožení.
Na 8 mm je pak Kraftstoffschlauch 7,3 mm x 13,5 mm (Cohline 2240.0600)
a hadice Kraftstoffschlauch 5,5 mm x 11,5 mm, DIN 73379 -3E (např. Cohline 2240.0400). Za ty trapný rozpustný hadičky z NBR (Semperit apod.), který se pořád prodávají, by mělo bejt vězení za obecné ohrožení.
Na 8 mm je pak Kraftstoffschlauch 7,3 mm x 13,5 mm (Cohline 2240.0600)
- Radek
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 770
- Registrován: 10 bře 2004
- Bydliště: mezi Libercem a Děčínem
Re: Pertinaxová izolační podložka pod karbec
Ahoj, a máte někdo praktický zkušenosti se zpětným ventilem paliva viz výše? Řeším právě dloooouhé starty teplýho motoru a třeba by to stálo za hřích. Děkuju.