PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 06 črc 2008
PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
Mám brouka typ 1303, měl jsem problém že se mi vytrhly štefty válců z bloku a začal se mi přehřívat. Přisuzoval jsem to těm vytrženým válcům. Podařilo se mi sehnat jiný motor. Po jeho přehození jsem vyřešit ty podfukování válců, ale stále se mi hřeje. Nevím čím by to už mohlo být. Na motoru není termostat, ale ani v sahaře jsem nenašel žádné klapky. Saharu jsem použil s původního motoru, kde to původně fungovalo. Máte prosím někdo typy po čem jít? díky
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
Zdravím, začněme tím, že pošleš foto motoru a motorového prostoru. Také by bylo zajímavé, jak jsi přišel k tomu, že se ti motor přehřívá.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
Zdar,
nevidím důvod proč by se vzduchem chlazený motor měl přehřívat, ale projdi si:
1)musí mít kompletní sériové brouku odpovídající oplechování se všemi plechy tam, kde mají být
2)funkční systém regulace chladícího vzduchu tedy klapky a termostat
3)funkční přetlakový a obtokový ventil v mazacím systému (přístupný zespod vozu)
4)pokud je motor slepenec, mohl nějaký inteligent použít úzký chladící větrák do široké sahary to bych nepodceňoval už jsme to také viděli
5) tím se dostávám k řemenicím. Je třeba použít řemenice o originál převodovém poměru
5)zapalování a karburaci (předpokládám že tam je původní Solex 34PICT-3 a podtlakovo-odstředivý rozdělovač Bosch, kde je nutné ověřit funkci podtlaku) a ventily uvést do základního seřízení
6)moje oblíbené: olej o doporučené viskozitě
přejeme mnoho šťastných kilometrů
nevidím důvod proč by se vzduchem chlazený motor měl přehřívat, ale projdi si:
1)musí mít kompletní sériové brouku odpovídající oplechování se všemi plechy tam, kde mají být
2)funkční systém regulace chladícího vzduchu tedy klapky a termostat
3)funkční přetlakový a obtokový ventil v mazacím systému (přístupný zespod vozu)
4)pokud je motor slepenec, mohl nějaký inteligent použít úzký chladící větrák do široké sahary to bych nepodceňoval už jsme to také viděli
5) tím se dostávám k řemenicím. Je třeba použít řemenice o originál převodovém poměru
5)zapalování a karburaci (předpokládám že tam je původní Solex 34PICT-3 a podtlakovo-odstředivý rozdělovač Bosch, kde je nutné ověřit funkci podtlaku) a ventily uvést do základního seřízení
6)moje oblíbené: olej o doporučené viskozitě
přejeme mnoho šťastných kilometrů
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 06 črc 2008
Re: PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
Přišel jsem na to, že po ujetí cca 10km se roztéká na bocích ta tepelná izolace a z motoru se začíná kouřit. motorový prostor momentálně nafocený nemám
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 06 črc 2008
Re: PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
1) plechy tam jsou komplet všechnymartin 1303 píše: ↑15 črc 2022Přišel jsem na to, že po ujetí cca 10km se roztéká na bocích ta tepelná izolace a z motoru se začíná kouřit. motorový prostor momentálně nafocený nemám
2) klapky a ani termostat tam nejsou...., ale to by nemělo mít snad vliv.
3) motor byl jako funkční vyndán z rogala - takže předpokládám, že toto by to také nemělo způsobovat
- podobně se choval i předchozí motor, proto mi přejde divně, že by na obou byla stejná závada.
- jediné co bylo použito z původního motoru je olejový chladič a komplet sahara. Mohl by to způsobovat třeba přicpaný olejový chladič?
4) řemenice byly demontované z původního motoru
5) ano karburace a a zapalování je origo, motor jede jinak moc hezky
6) jaký tedy použít správný olej?
díky moc
Re: PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
Test teploty snadno a rychle plivancem pekne mířeným na blok motoru..esli zasici, jak na dobre rozpálené plotne, pak poletuchove vedeli, proc poklad udali..
Re: PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
To už jsem tady měl taky natavenou ipu.Neměl plechy okolo motoru...a vrtule plná asfaltu.To bude zajímavá fotka motoru.Tou by si měl začít.martin 1303 píše: ↑15 črc 2022Přišel jsem na to, že po ujetí cca 10km se roztéká na bocích ta tepelná izolace a z motoru se začíná kouřit. motorový prostor momentálně nafocený nemám
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
Opravdu by to chtělo fotky.
Zádrhel bude tady:
Zádrhel bude tady:
...takže na "nový" motor šla sahara a olejový chladíč z původního motoru,ale to jsou právě jedny z možných příčin přehřívání. Pokud se v rogalu nepřehříval (jsa chlazen jen proudem vzduchu za letu) a teď se přehřívá, tak je nejspíš chyba v těch věcech co jsi na něj namontoval.martin 1303 píše: ↑15 črc 2022
3) motor byl jako funkční vyndán z rogala - takže předpokládám, že toto by to také nemělo způsobovat
- podobně se choval i předchozí motor, proto mi přejde divně, že by na obou byla stejná závada.
- jediné co bylo použito z původního motoru je olejový chladič a komplet sahara. Mohl by to způsobovat třeba přicpaný olejový chladič?
Re: PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
Ale stále jsme se nedozvěděli jak přišel na to, že se motor přehřívá. Monitoruje teplotu oleje, po delší jízdě motor netáhne, subjektivním pocitem???
Od toho bychom se měli odpíchnout.
Od toho bychom se měli odpíchnout.
Co přijde dál???
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
Ondro, to je pravda, ale podle tohoto popisu to asi uplně normálně nefunguje:
martin 1303 píše: ↑15 črc 2022Přišel jsem na to, že po ujetí cca 10km se roztéká na bocích ta tepelná izolace a z motoru se začíná kouřit. motorový prostor momentálně nafocený nemám
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
Tak ho vyfoť + motor ze spoda, ať vidíme jak je oplechovaný
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: PŘEHŘÍVÁNÍ MOTORU
Napadlo mi ci tam máš tento malý kúsok plechu poriadne osadený na oboch stranách pod valcami