Zazimování
Zazimování
Letos jsem chtěl mít větší jarní bezpečí startu a tak jsem na podzim dal plnou VERVA100+aditiva VF Benzin a .... a nevím, zda to souvisí.
Dnešní první start od listopadu -5°C totální katastrofa.
Startér to utočil, motor cca po 8minutách přerušovaného startování chytl a po chvilce stání a a rozjezdu a jízdě z kopce cca 2km trápení. Nešel za plynem. Zdechal, nedržel volnoběh, skákal, nenechal se vytočit ... choval se jak diesel se srážejícím se parafínem. Snažil jsem se jej držet v chodu stříkáním paliva akcelerační pumpičkou, to nezdechal skoro jel, ale střílel do výfuku ...tak jsem toho nechal. Asi po dvou kilometrech a opětovném nastartování se podařilo přidat plyn do středních otáček na trojku... takže v uzavřené obci pohoda ... a pak jel jako nový.
I když přes den vystydl, tak chytal teplý, studený, volnoběh držel, na dálnici 110km bez problému a ještě by možná chtěl ...
První startování na jaře nebylo nikdy super, takže startoval dlouho, ale jakmile chytl tak maximálně jednou škytl, ale po opětovném nastartování prostě jel. Tady je dlouhá zima a letos to byl extrém... ne ta zima, ale ten první pozimní start.
Motor, CA, typ 4, VWT2, origo karburace, rozdělovač elektronika, motor po GO a jinak jede jak z praku.
Dnešní první start od listopadu -5°C totální katastrofa.
Startér to utočil, motor cca po 8minutách přerušovaného startování chytl a po chvilce stání a a rozjezdu a jízdě z kopce cca 2km trápení. Nešel za plynem. Zdechal, nedržel volnoběh, skákal, nenechal se vytočit ... choval se jak diesel se srážejícím se parafínem. Snažil jsem se jej držet v chodu stříkáním paliva akcelerační pumpičkou, to nezdechal skoro jel, ale střílel do výfuku ...tak jsem toho nechal. Asi po dvou kilometrech a opětovném nastartování se podařilo přidat plyn do středních otáček na trojku... takže v uzavřené obci pohoda ... a pak jel jako nový.
I když přes den vystydl, tak chytal teplý, studený, volnoběh držel, na dálnici 110km bez problému a ještě by možná chtěl ...
První startování na jaře nebylo nikdy super, takže startoval dlouho, ale jakmile chytl tak maximálně jednou škytl, ale po opětovném nastartování prostě jel. Tady je dlouhá zima a letos to byl extrém... ne ta zima, ale ten první pozimní start.
Motor, CA, typ 4, VWT2, origo karburace, rozdělovač elektronika, motor po GO a jinak jede jak z praku.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zazimování
Tady bych hledal problém. Hned na začátku jsi to ulil a pak jsi tomu ještě přiložil.
Buď počkat pár hodin než se svíčky vysuší, nebo pro spěchálky je vymontovat a vyčistit a vysušit ručně.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Zazimování
Možné to je, ale jak je tedy neulít? Jen jsem sešlápl sytiče a pak bez plynu...
Koupit na první start éter?
Koupit na první start éter?
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Zazimování
drandil bych častěji..utery a duben nic mnoho..
Re: Zazimování
já vím, ale tady sypou sůl na silnici od listopadu až do března.... a já jsem citlivka ....
Uvidím, až budu probouzet druhýho.
Uvidím, až budu probouzet druhýho.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Zazimování
tak když si někdo chce dát tu práci, je hezké ulevit baterce tím, že se odpojí hadičky od karburace a plovákovka se naplní injekční stříkačkou. Pak už motor nemá důvod nechytit a ušetří se čas a práce palivové pumpy s dopravou paliva do plovákovek. Ve tvém případě by asi pomohlo podívat se na trysky, pokud jsou tam nějaká sítka, filtry -někde bylo něco přicpáno. 4 měsíce jsou příliš krátká doba na to aby ten benzín byl nepoužitelný. Já nepamatuju problémy s pozimním startováním ani u jednoho z aut.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 14 bře 2022, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Zazimování
Žádný aditiva bych nedával, podle popisu rozpouští usazeniny a kdoví co, možná to něco v karb. ucpalo. I ty "lepší" benzíny jsou zbytečný, možná dokonce ty jejich přísady po měsících degradují a výsledek je horší než normální benzín.
Re: Zazimování
Napadla mne ještě myšlenka, jestli tam někde nezamrzlo trochu vody/kondenzátu. Přes noc bylo dost po nulou, auto je na venkovní teplotě a při startu bylo pořád pod nulou. Voda je těžší, jestli někde něco nepřicpal led...
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Zazimování
I to by snad mohlo být. Na vodu v benzínu je přípravek Velfobin-nevím jestli VIF funguje stejně.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Zazimování
Druhý auto budu startovat až roztaje "Losinský ledovec", tedy až bude bezpečně nad nulou i v přístřešku, kde auta stojí. Fakt mi to přišlo jak zamrzající nafta na filtru. Možná někde kapka vody a mohla udělat paseku... dám vědět po příchodu opravdového jara a startu druhého auta.
V mrazu po dlouhém stání jsem totiž nikdy nestartoval. A teď bylo slušně pod nulou a to dlouhodobě...
V mrazu po dlouhém stání jsem totiž nikdy nestartoval. A teď bylo slušně pod nulou a to dlouhodobě...
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Zazimování
Lepší benzíny mají často méně biosložky a aditiva proti vypadávání vody atp. a co mám zkušenost ze sekaček a pil, tak když to nemá biosložku, tak je to úplně nejlepší,
Navíc jak benzín, tak nafta s biosložkou mají od čepra maximální dobu skladování 1 měsíc. Paliva bez biosložky mají skladovatelnost 3 měsíce, takže já na zimu tankuju u EuroOilu premiovku bez biosložky a všechno chytá po půl roce na pohodu a zatím ani nereznou lehly v karburátorech =)
If it's worth doin', it's worth overdoin'
Re: Zazimování
Biosložka v benzínu by měl být líh, což je obecně dobrá přísada (váže vodu a snižuje teplotu směsi), ale zase různý zkušenosti o lepivých usazeninách svědčí, že tam asi dávají i něco olejnatýho, což je špatně.
Re: Zazimování
Je to prostě divný.
Kdysi se líh přidával na podzim aby vytáhl/navázal vodu a ta nezamrzla v nádrži. Velfobin je 95% lihu... teď ho tam leje stát přímo do benzínu a nic moc. Jsem zvědav na start druhýho auta, ale to až bude nad nulou. Zazimovaný byly stejně.
Čím dál víc si myslím, že to byly krystalky vody. Jirka
Kdysi se líh přidával na podzim aby vytáhl/navázal vodu a ta nezamrzla v nádrži. Velfobin je 95% lihu... teď ho tam leje stát přímo do benzínu a nic moc. Jsem zvědav na start druhýho auta, ale to až bude nad nulou. Zazimovaný byly stejně.
Čím dál víc si myslím, že to byly krystalky vody. Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zazimování
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Zazimování
Dnes jsem startoval prvně po zimě Doku a úplně bez problému. Ale bylo nad nulou.
Takže buď jsem to posledně opravdu ulil, nebo byla někde zamrzlá kapka vody. Tipuju tu vodu, jelikož jsem startoval stejně aktivovat sytiče a bez plynu.
Posledně ze zoufalství jsem pak stříkal akcelerační pumpičkou, ale to až pořád neměl vůbec chuť nastartovat...
Takže buď jsem to posledně opravdu ulil, nebo byla někde zamrzlá kapka vody. Tipuju tu vodu, jelikož jsem startoval stejně aktivovat sytiče a bez plynu.
Posledně ze zoufalství jsem pak stříkal akcelerační pumpičkou, ale to až pořád neměl vůbec chuť nastartovat...
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Zazimování
Pět měsíců bez startů je moc dlouhá doba, že by se něco nevysralo. Já se snažím alespoň každý na deset patnáct minut auta co mi fungují a trošku dopředu a dozadu plus natrénovat brzdy.
Nejezdici auto špatné auto po dlouhém odstavení spousta problémů a otázek na fóru proč to kurwa nejede,nebrzdi,nejde nastartovat, smrdí plísní......
Nejezdici auto špatné auto po dlouhém odstavení spousta problémů a otázek na fóru proč to kurwa nejede,nebrzdi,nejde nastartovat, smrdí plísní......
Vwase nocni sichta...