Mechanicky sytic

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Elu
Příspěvky: 28
Registrován: 02 dub 2019

Mechanicky sytic

Příspěvek od Elu »

Nezkousel nekdo moznost upravy karburatoru Pict3 na mechanicky ovladany sytic? Packa a lanko by bylo z ovladani klapek topeni k noham vzadu (ktere jsem nikdy nepouzil). Stve me, ze pri teplem motoru zastavim treba na 15 minut, pri dalsim startu se vsak aktivuje sytic, ktery by ve skutecnosti jiz nebyl treba a motor se uleje. A obracene ted k podzimu po studenem startu by se hodilo, kdyby se dal na krizovatce trochu sytic dat a po projeti krizovatky vypnout. Diky

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 595
Registrován: 03 lis 2012

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od rochuss »

Když to šlo, tak jsem si vždy natáhl sytičové lanko a řídil si to mechanicky.Ten elektrobimetal si časem většinou dělá co chce.A stejně to bylo vymyšlené pro hloupé dámičky,které často jezdily celou cestu na sytič.

Elu
Příspěvky: 28
Registrován: 02 dub 2019

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od Elu »

Ok a kudy jsi vedl lanko a napojeni na karburator? Ze strany ovladani skrtici klapky nebo neco vymyslet misto telesa bimetalu?

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3162
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od OB »

Nevymejšlejte blbosti. Když je funkční bimetal a obohacovací membrána, funguje sytič bez problémů.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od Herbie »

Presne tak, pokud mate karburator v poradku
A hlavne rozumne serizeny, neni treba vymyslet rucni sytic

Nemate-li karburator v poradku, nereste rucni sytiče ale opravte a seridte karburator :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 882
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od tarmara »

hoši, je vám jasný, že pro některé z nás je karburátor složitostně někde na úrovni jaderné elektrárny? A my co máme dvojitý si myslíme, že to je nějaká forma magického předmětu? Já jsem nakonec u sytičů skončil na jejich kompletním vypnutí...a i když už mám konecčně funkční bimetal, tak jsem se k seřízení zpět na funkční klapku ještě nedostal....
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Elu
Příspěvky: 28
Registrován: 02 dub 2019

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od Elu »

Dekuji vsem za nazory. Karburator ma repasovane ulozeni skrtici klapky, je spravne natryskovan a serizen. Jiz radu let provozuji mimo jine stale jeste Skodu 1000MB, ktera mela take bimetalovy sytic. Jeho funkce/nefunkce me primela k predelani na mechanicky sytic. Nastesti sel pouzit ze Skody 100. Z tohoto duvodu me napadlo ucinit podobne i u Brouka. Zde kdyz bimetal nastavim aby studeny motor dobre naskocil, tak se nakratko zastaveny teply motor pri naslednem staru uleje a obracene, kdyz bimetal nastavim aby teply neulil, tak zas nastudeno nenastartuje.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 595
Registrován: 03 lis 2012

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od rochuss »

Elu píše:
14 lis 2021
Ok a kudy jsi vedl lanko a napojeni na karburator? Ze strany ovladani skrtici klapky nebo neco vymyslet misto telesa bimetalu?
U jednoho VW to bylo a u dalšího jsem protáhl bovden z kabiny u ruč.brzdy nebo řad. páky a zajistil závitem a vzadu někde u vývodů,ale líp se to dělá u rozebraného podvozku. A já taky jezdím na 28PCI ,ale dělal jsem to i jednou na 28 PICT normálně nad plyn lankem,používal jsem různé ty karb. táhla.Ale dneska je asi dobrý výběr nových karbců,to v 90.letech nebývalo.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3162
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od OB »

Tak zpět k socialismu! Kupředu levá, soudruzi!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od Pětišroub »

Já jsem používal brouka (1200 mexiko) k celoročnímu ježdění a nikdy jsem ruční sytič nepotřeboval.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

Elu píše:
14 lis 2021
Dekuji vsem za nazory. Karburator ma repasovane ulozeni skrtici klapky, je spravne natryskovan a serizen. Jiz radu let provozuji mimo jine stale jeste Skodu 1000MB, ktera mela take bimetalovy sytic. Jeho funkce/nefunkce me primela k predelani na mechanicky sytic. Nastesti sel pouzit ze Skody 100. Z tohoto duvodu me napadlo ucinit podobne i u Brouka. Zde kdyz bimetal nastavim aby studeny motor dobre naskocil, tak se nakratko zastaveny teply motor pri naslednem staru uleje a obracene, kdyz bimetal nastavim aby teply neulil, tak zas nastudeno nenastartuje.
Pokud máš funkční systém podtlakem řízené přívěry-klapky sytiče tzn když je malá membrána OK , stačí malá úprava na víčku této membránky - vyvrtat uprostřed dírku se závitem M4 a takto vytvořit seřizovací doraz omezení kroku přívěry sytiče . V originále je po startu podtlakem pootevření klapky 4mm , aby se zabránilo ulití motoru . Na pozdějších karbcích např pro Golfy tuto úpravu dělali v sérii . Seřízením na +- 6mm už motor neuleješ . Pokud máš zájem - zítra vyfotím .

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1281
Registrován: 08 zář 2009

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od lope »

Když už jsme v tom bastlení, tak já měl problém s "ulitím" u karburátoru Pierburg 2E2. Je tam podtlakový vehement, který má pootevřít klapku sytiče okamžitě po nastartování - a ten přestal fungovat. Provizorně jsem to opravil kancelářskou sponkou, kterou jsem upevnil nad klapku tak, aby se nedala úplně zavřít. Funguje to už asi 2 roky... To bude asi něco podobnýho, co popisuje M. Wenclovice.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od Herbie »

Jooo Pierburg 2E2 to je uuuplne jina chutovka :)
Termo-pneu-elektricky rizeni a pripadne reseni nefunkcnosti tohodle zazraku je mala nocni mura

Proti tomu je Solex v broukovi kafemlejnek :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
krtek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 259
Registrován: 10 kvě 2007
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od krtek »

Před pár lety jsem poznal staršího pána broukaře a ten používal jako sytič krabičku od sirek. Vždy jí strčil před startem na karbec mezi páku a doraz a po pár kilometrech zastavil a krabičku vyndal. :D :D Ne nejedná se o výplod mé fantazie :D

Uživatelský avatar
krtek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 259
Registrován: 10 kvě 2007
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od krtek »

Jinak bimetalový sytič u brouka funguje za mě naprosto skvěle. A to jak v zimě, tak v létě. :wink:

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7226
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od udeeska »

Mám takové tušení, že z tohoto topiku bude tak pět až osm stránek :D
Vwase nocni sichta...

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1281
Registrován: 08 zář 2009

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od lope »

Herbie píše:
14 lis 2021
Jooo Pierburg 2E2 to je uuuplne jina chutovka :)
Termo-pneu-elektricky rizeni a pripadne reseni nefunkcnosti tohodle zazraku je mala nocni mura
To jo, sice úsporný, ale neopravitelný... Nějak to soudruzi z NSR překombinovali.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od Herbie »

lope píše:
15 lis 2021
Herbie píše:
14 lis 2021
Jooo Pierburg 2E2 to je uuuplne jina chutovka :)
Termo-pneu-elektricky rizeni a pripadne reseni nefunkcnosti tohodle zazraku je mala nocni mura
To jo, sice úsporný, ale neopravitelný... Nějak to soudruzi z NSR překombinovali.
No usporný :) o tom by se dalo polemizovat
mám to na 1.8 EX v golfu
v čem to provozuješ ty ?
... a vůbec !

Elu
Příspěvky: 28
Registrován: 02 dub 2019

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od Elu »

Mirek Wenclovice píše:
14 lis 2021
Elu píše:
14 lis 2021
Dekuji vsem za nazory. Karburator ma repasovane ulozeni skrtici klapky, je spravne natryskovan a serizen. Jiz radu let provozuji mimo jine stale jeste Skodu 1000MB, ktera mela take bimetalovy sytic. Jeho funkce/nefunkce me primela k predelani na mechanicky sytic. Nastesti sel pouzit ze Skody 100. Z tohoto duvodu me napadlo ucinit podobne i u Brouka. Zde kdyz bimetal nastavim aby studeny motor dobre naskocil, tak se nakratko zastaveny teply motor pri naslednem staru uleje a obracene, kdyz bimetal nastavim aby teply neulil, tak zas nastudeno nenastartuje.
Pokud máš funkční systém podtlakem řízené přívěry-klapky sytiče tzn když je malá membrána OK , stačí malá úprava na víčku této membránky - vyvrtat uprostřed dírku se závitem M4 a takto vytvořit seřizovací doraz omezení kroku přívěry sytiče . V originále je po startu podtlakem pootevření klapky 4mm , aby se zabránilo ulití motoru . Na pozdějších karbcích např pro Golfy tuto úpravu dělali v sérii . Seřízením na +- 6mm už motor neuleješ . Pokud máš zájem - zítra vyfotím .
Pokud bych mohl poprosit o výše zmíněné foto, byl bych rád. Upravím dle uvedeného návodu. Třeba to bude zajímat i ostatní zde zúčastněné. Děkuji

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Mechanicky sytic

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

Elu píše:
15 lis 2021
Mirek Wenclovice píše:
14 lis 2021
Elu píše:
14 lis 2021
Dekuji vsem za nazory. Karburator ma repasovane ulozeni skrtici klapky, je spravne natryskovan a serizen. Jiz radu let provozuji mimo jine stale jeste Skodu 1000MB, ktera mela take bimetalovy sytic. Jeho funkce/nefunkce me primela k predelani na mechanicky sytic. Nastesti sel pouzit ze Skody 100. Z tohoto duvodu me napadlo ucinit podobne i u Brouka. Zde kdyz bimetal nastavim aby studeny motor dobre naskocil, tak se nakratko zastaveny teply motor pri naslednem staru uleje a obracene, kdyz bimetal nastavim aby teply neulil, tak zas nastudeno nenastartuje.
Pokud máš funkční systém podtlakem řízené přívěry-klapky sytiče tzn když je malá membrána OK , stačí malá úprava na víčku této membránky - vyvrtat uprostřed dírku se závitem M4 a takto vytvořit seřizovací doraz omezení kroku přívěry sytiče . V originále je po startu podtlakem pootevření klapky 4mm , aby se zabránilo ulití motoru . Na pozdějších karbcích např pro Golfy tuto úpravu dělali v sérii . Seřízením na +- 6mm už motor neuleješ . Pokud máš zájem - zítra vyfotím .
Pokud bych mohl poprosit o výše zmíněné foto, byl bych rád. Upravím dle uvedeného návodu. Třeba to bude zajímat i ostatní zde zúčastněné. Děkuji
Tady to máš.........
Přílohy
solex 1 .JPG
solex 2 .JPG
Naposledy upravil(a) Mirek Wenclovice dne 18 lis 2021, celkem upraveno 2 x.

Odpovědět