Benzinove cerpadlo s rucni packou

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Elu
Příspěvky: 28
Registrován: 02 dub 2019

Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Elu »

Dobry den vsem, neexistuje prosim na brouka benzinova pumpa s rucni packou, kterou by se po delsim odstaveni auta nasal benzin, neco jako mely Skodovky 120? Jelikoz s broukem nejezdim casto, trva dlouho nez si nacerpa benzin a starteru se pri tom zda o certech. Dekuji.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Sam »

Řešením je el. pumpa místo mechanické.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Elu
Příspěvky: 28
Registrován: 02 dub 2019

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Elu »

Ok, dekuji, mate nejake konkretni vyzkousene? Asi by bylo lepsi membranove nez rotacni a aby nedavalo moc vysoky tlak, ktery by pretlacil jehlovy ventil v plovakovce.

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od VWenca »

https://shop-vwbrouk.cz/cerpadlo-paliva ... ke-p-21792
Například toto, určené přímo pro motory s karburátorem.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od rochuss »

Často jsem dal stříkačkou po sundání hadičky u karbce trochu benzínu do plovákovky a do hadičky nad pumpou,anebo přímo do karbce při nadzvednutí filtru.Anebo jsem při neutrálu trochu protočil klíčem šroub u dynama a načerpalo si to až ke karbci.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od OB »

Opět, nevýmyšlejte blbosti.
Po delším stání, myslím několik měsíců, stříknout palivo do difuzoru a motor si palivo natáhne sám.
Pokud při kratším stání chybí palivo v plovákové komoře je nutné zkontrolovat pumpu.
Dnes už nežijeme v socialismu, kde se tyto úpravy dělali!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Herbie »

Ja osobne po dlouhem stani, treba pres zimu
Pred prvnim startem plnim plovakovou komoru strikackou, prave proto abych zbytecne nezatezoval starter a baterii

Po kratsim stani takovy postup nebyva potreba.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Sam »

Je pravda ze pouzivam na startovani a naplneni plovakove komory start spray. Jezdim jednou za cas, nemam jehlovy ventil v karburatoru a trubky pro vedeni paliva jsou silne jak ropovod Druzba. Tedy opravdu to jinak 6Volt boli, nez se vse zaplavi palivem. Saci jednou, max 2x striknout a motor si to nasaje sam. Uz ani nesundavam vzduchovy filtr a caknu to rovnou do nej.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Křemílek »

Pro 30PS lze použít spodek z čs kopie pumpy (myslím, že je to Tatra). Ten páčku má. Je to jediná z těch nedůstojných bolševických náhrad, která by měla
smysl.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Sam »

Pravda. Take jsem o tom uvazoval a mam i darce na stole. Tatra ma snad o 45 stupnu pootocene telo, alespon nektere modely. Nakonec pro rasovou cistotu jsem od toho upustil a koupil zmineny sprej. Za 4 roky provozu je ho v doze cca pulka a tak mi to dela radost i z tohoto pohledu.
Toho darce nafotim, at se muzete pokochat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Sam »

Tak jo, dáme si historické okénko se zajímavým dobovým nebo i továrním tuningem. Mám pro tyto úpravy slabost. I když bych je na voze třeba nechtěl, líbí se mi studovat, jak se s problémem popasovali v dobách rudého bratra. Vůz s těmito vychytávkami se mi líbí mnohdy více, než přešlechtěná replika se zaručeně těma správnými detaily.

IMG_2069.JPG
IMG_2070.JPG
IMG_2071.JPG
Foto pumpy, snad Tatra ? kde je elegantně řešena malá páčka pro ruční pumpování. Tělo je jiné, šrouby jsou pootočené. Pro porovnání KDF pumpa. Páčka je uložená v nálitku, viz níže.
IMG_2072.jpeg
Další KDF pumpa, tentokrát s domorobo předělávkou v podobě velké maxipáčky. Všimněte si, jak je vyřešená vratka v podobě pružinky, snad z propisky :D
IMG_2073.jpeg
IMG_2074.jpeg
A když jsme u těch předělávek, zde další pumpa a vyřešen problém s vyskakující osičkou :D
IMG_2076.jpeg
Osička byla zřejmě častější problém, protože zase jiná pumpa je opravena tímto šroubkem.

IMG_2079.jpeg
Abych to zakončil v dobrém, tak zde foto KDF pumpy a pozdější VW 30PS. Je zde vidět, že tělo KDF pumpy má na sobě nálitek který u Tatrováků použili jako domeček pro ruční pumpování. To že se na KDF ruční páčka v sérii neobjevila ještě neznamená, že inženýři u Porscheho o tomto nápadu neuvažovali. Nápad se dostal z výkresů až do slévárny. Jen se už neosadila vlastní páčka.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Křemílek »

Nemohlo to být i tak, že v určité době, třeba na začátku války, kdy se to muselo řešit - nešlo poslat auto na frontu s takovým nedostatkem- to tu páčku mělo? A pak třeba teprve zavedli malé startovačí nádobky, které byly na sahaře a z páčky zůstal jen nálitek...
Je to jenom spekulace, nevím to.

Elu
Příspěvky: 28
Registrován: 02 dub 2019

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Elu »

TO Sam:
Nádherný historický exkurs. Mám to podobně, udržuji stará auta v provozu, nikoliv museální exponáty. Je mi bližší lepší mechanická funkčnost celku, než ad absurdum dotažená posedlost originálním stavem. Asi jsem ze staré školy.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od OB »

Elu píše:
15 lis 2021
TO Sam:
Nádherný historický exkurs. Mám to podobně, udržuji stará auta v provozu, nikoliv museální exponáty. Je mi bližší lepší mechanická funkčnost celku, než ad absurdum dotažená posedlost originálním stavem. Asi jsem ze staré školy.
Už budu potichu jen sledovat ale nedá mi to.
Pokud jseš stará škola, tak dej dopořádku to co všem ostatním funguje a nevymýšlej bejkárny.
Howg pro tenhle topic!
Co přijde dál???

Elu
Příspěvky: 28
Registrován: 02 dub 2019

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Elu »

Za me vyreseno, nahradim mechanickou pumpu elektrickou, jak je psano zkraje. Nesnazim se vymyslet bejkarny, jen eventualni dilci vylepseni, pro ktere se vzdy prostor najde. Jeste jednou dekuji vsem.

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od JirkaB »

Na 12V elektriku můžeš použít "originál" PIERBURG 7.21440.51.0
Toto číslo by myslím mělo být karburátorové - nižší tlak. Zapojení se doporučuje přes "bezpečnostní" relé.
V případě havárie je potřeb, aby čerpadlo nečerpalo. Takže se na relé bere "signál" z dobíjení, tlaku oleje, ... z něčeho co elektrice říká - motor se točí.
Aby čerpalo dobře při startování - nedobíjím, olej nemám tlak, tak ještě jeden signál - startuji. Takže čerpadlo dává, když se točí motor, nebo se startuje. Když se motor netočí, tak nepumpuje.
Nebo se dá zapojit až "za točíčí" motor, tedy jednoduché relé signál z oleje a pomocné tlačítko na ruční načerpání. Tlačítko, ne přepínač.
Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Sam »

Páčka na pumpě je takové milé zhovadilé řešení důsledku místo příčiny. Nemyslím si, že by se to to montovalo někdy sériově, ani za války. Je to asi na stejné vlně jako tento trychtýřek na odkapávající benzín z pod osičky. Tuto fotku mám moc rád a občas si ji otevřu, když mi je "konstrukčně" smutno.
Přílohy
dyn003_original_600_800_jpeg_2608323_2f173f3b89fb0eb8511c93d85dcae979.jpg
dyn003_original_600_800_jpeg_2608323_2f173f3b89fb0eb8511c93d85dcae979.jpg (70.48 KiB) Zobrazeno 2882 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Křemílek »

Staré plečky páčku běžně mívaly. Nevím, proč zrovna u Brouka nebyla. Je to úžasná pomoc při hledání poruchy- vezmeš za páčku a hned můžeš nahrubo vyloučit palivo. Páčka běží naprázdno, v pl. komoře bude nejspíš benzín. Můžeš se věnovat zapalování. Někde v extrémních podmínkách (Afrika, sever), to může zachránit život. Nevyplácáš baterku na nesmyslný čerpání.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou

Příspěvek od Sam »

Ano,souhlasim s tebou, Kremilku. Bohuzel nam nebylo z hury dano. Zrejme to u VW vyhodnotili jako nadbytecne naklady.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět