Benzinove cerpadlo s rucni packou
Benzinove cerpadlo s rucni packou
Dobry den vsem, neexistuje prosim na brouka benzinova pumpa s rucni packou, kterou by se po delsim odstaveni auta nasal benzin, neco jako mely Skodovky 120? Jelikoz s broukem nejezdim casto, trva dlouho nez si nacerpa benzin a starteru se pri tom zda o certech. Dekuji.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Řešením je el. pumpa místo mechanické.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Ok, dekuji, mate nejake konkretni vyzkousene? Asi by bylo lepsi membranove nez rotacni a aby nedavalo moc vysoky tlak, ktery by pretlacil jehlovy ventil v plovakovce.
- VWenca
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 488
- Registrován: 19 bře 2005
- Bydliště: Lounsko
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
https://shop-vwbrouk.cz/cerpadlo-paliva ... ke-p-21792
Například toto, určené přímo pro motory s karburátorem.
Například toto, určené přímo pro motory s karburátorem.
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Často jsem dal stříkačkou po sundání hadičky u karbce trochu benzínu do plovákovky a do hadičky nad pumpou,anebo přímo do karbce při nadzvednutí filtru.Anebo jsem při neutrálu trochu protočil klíčem šroub u dynama a načerpalo si to až ke karbci.
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Opět, nevýmyšlejte blbosti.
Po delším stání, myslím několik měsíců, stříknout palivo do difuzoru a motor si palivo natáhne sám.
Pokud při kratším stání chybí palivo v plovákové komoře je nutné zkontrolovat pumpu.
Dnes už nežijeme v socialismu, kde se tyto úpravy dělali!
Po delším stání, myslím několik měsíců, stříknout palivo do difuzoru a motor si palivo natáhne sám.
Pokud při kratším stání chybí palivo v plovákové komoře je nutné zkontrolovat pumpu.
Dnes už nežijeme v socialismu, kde se tyto úpravy dělali!
Co přijde dál???
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Ja osobne po dlouhem stani, treba pres zimu
Pred prvnim startem plnim plovakovou komoru strikackou, prave proto abych zbytecne nezatezoval starter a baterii
Po kratsim stani takovy postup nebyva potreba.
Pred prvnim startem plnim plovakovou komoru strikackou, prave proto abych zbytecne nezatezoval starter a baterii
Po kratsim stani takovy postup nebyva potreba.
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Je pravda ze pouzivam na startovani a naplneni plovakove komory start spray. Jezdim jednou za cas, nemam jehlovy ventil v karburatoru a trubky pro vedeni paliva jsou silne jak ropovod Druzba. Tedy opravdu to jinak 6Volt boli, nez se vse zaplavi palivem. Saci jednou, max 2x striknout a motor si to nasaje sam. Uz ani nesundavam vzduchovy filtr a caknu to rovnou do nej.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Pro 30PS lze použít spodek z čs kopie pumpy (myslím, že je to Tatra). Ten páčku má. Je to jediná z těch nedůstojných bolševických náhrad, která by měla
smysl.
smysl.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Pravda. Take jsem o tom uvazoval a mam i darce na stole. Tatra ma snad o 45 stupnu pootocene telo, alespon nektere modely. Nakonec pro rasovou cistotu jsem od toho upustil a koupil zmineny sprej. Za 4 roky provozu je ho v doze cca pulka a tak mi to dela radost i z tohoto pohledu.
Toho darce nafotim, at se muzete pokochat.
Toho darce nafotim, at se muzete pokochat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Tak jo, dáme si historické okénko se zajímavým dobovým nebo i továrním tuningem. Mám pro tyto úpravy slabost. I když bych je na voze třeba nechtěl, líbí se mi studovat, jak se s problémem popasovali v dobách rudého bratra. Vůz s těmito vychytávkami se mi líbí mnohdy více, než přešlechtěná replika se zaručeně těma správnými detaily.
Foto pumpy, snad Tatra ? kde je elegantně řešena malá páčka pro ruční pumpování. Tělo je jiné, šrouby jsou pootočené. Pro porovnání KDF pumpa. Páčka je uložená v nálitku, viz níže.
Další KDF pumpa, tentokrát s domorobo předělávkou v podobě velké maxipáčky. Všimněte si, jak je vyřešená vratka v podobě pružinky, snad z propisky
A když jsme u těch předělávek, zde další pumpa a vyřešen problém s vyskakující osičkou
Osička byla zřejmě častější problém, protože zase jiná pumpa je opravena tímto šroubkem.
Abych to zakončil v dobrém, tak zde foto KDF pumpy a pozdější VW 30PS. Je zde vidět, že tělo KDF pumpy má na sobě nálitek který u Tatrováků použili jako domeček pro ruční pumpování. To že se na KDF ruční páčka v sérii neobjevila ještě neznamená, že inženýři u Porscheho o tomto nápadu neuvažovali. Nápad se dostal z výkresů až do slévárny. Jen se už neosadila vlastní páčka.
Foto pumpy, snad Tatra ? kde je elegantně řešena malá páčka pro ruční pumpování. Tělo je jiné, šrouby jsou pootočené. Pro porovnání KDF pumpa. Páčka je uložená v nálitku, viz níže.
Další KDF pumpa, tentokrát s domorobo předělávkou v podobě velké maxipáčky. Všimněte si, jak je vyřešená vratka v podobě pružinky, snad z propisky
A když jsme u těch předělávek, zde další pumpa a vyřešen problém s vyskakující osičkou
Osička byla zřejmě častější problém, protože zase jiná pumpa je opravena tímto šroubkem.
Abych to zakončil v dobrém, tak zde foto KDF pumpy a pozdější VW 30PS. Je zde vidět, že tělo KDF pumpy má na sobě nálitek který u Tatrováků použili jako domeček pro ruční pumpování. To že se na KDF ruční páčka v sérii neobjevila ještě neznamená, že inženýři u Porscheho o tomto nápadu neuvažovali. Nápad se dostal z výkresů až do slévárny. Jen se už neosadila vlastní páčka.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Nemohlo to být i tak, že v určité době, třeba na začátku války, kdy se to muselo řešit - nešlo poslat auto na frontu s takovým nedostatkem- to tu páčku mělo? A pak třeba teprve zavedli malé startovačí nádobky, které byly na sahaře a z páčky zůstal jen nálitek...
Je to jenom spekulace, nevím to.
Je to jenom spekulace, nevím to.
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
TO Sam:
Nádherný historický exkurs. Mám to podobně, udržuji stará auta v provozu, nikoliv museální exponáty. Je mi bližší lepší mechanická funkčnost celku, než ad absurdum dotažená posedlost originálním stavem. Asi jsem ze staré školy.
Nádherný historický exkurs. Mám to podobně, udržuji stará auta v provozu, nikoliv museální exponáty. Je mi bližší lepší mechanická funkčnost celku, než ad absurdum dotažená posedlost originálním stavem. Asi jsem ze staré školy.
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Už budu potichu jen sledovat ale nedá mi to.
Pokud jseš stará škola, tak dej dopořádku to co všem ostatním funguje a nevymýšlej bejkárny.
Howg pro tenhle topic!
Co přijde dál???
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Za me vyreseno, nahradim mechanickou pumpu elektrickou, jak je psano zkraje. Nesnazim se vymyslet bejkarny, jen eventualni dilci vylepseni, pro ktere se vzdy prostor najde. Jeste jednou dekuji vsem.
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Na 12V elektriku můžeš použít "originál" PIERBURG 7.21440.51.0
Toto číslo by myslím mělo být karburátorové - nižší tlak. Zapojení se doporučuje přes "bezpečnostní" relé.
V případě havárie je potřeb, aby čerpadlo nečerpalo. Takže se na relé bere "signál" z dobíjení, tlaku oleje, ... z něčeho co elektrice říká - motor se točí.
Aby čerpalo dobře při startování - nedobíjím, olej nemám tlak, tak ještě jeden signál - startuji. Takže čerpadlo dává, když se točí motor, nebo se startuje. Když se motor netočí, tak nepumpuje.
Nebo se dá zapojit až "za točíčí" motor, tedy jednoduché relé signál z oleje a pomocné tlačítko na ruční načerpání. Tlačítko, ne přepínač.
Jirka
Toto číslo by myslím mělo být karburátorové - nižší tlak. Zapojení se doporučuje přes "bezpečnostní" relé.
V případě havárie je potřeb, aby čerpadlo nečerpalo. Takže se na relé bere "signál" z dobíjení, tlaku oleje, ... z něčeho co elektrice říká - motor se točí.
Aby čerpalo dobře při startování - nedobíjím, olej nemám tlak, tak ještě jeden signál - startuji. Takže čerpadlo dává, když se točí motor, nebo se startuje. Když se motor netočí, tak nepumpuje.
Nebo se dá zapojit až "za točíčí" motor, tedy jednoduché relé signál z oleje a pomocné tlačítko na ruční načerpání. Tlačítko, ne přepínač.
Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Páčka na pumpě je takové milé zhovadilé řešení důsledku místo příčiny. Nemyslím si, že by se to to montovalo někdy sériově, ani za války. Je to asi na stejné vlně jako tento trychtýřek na odkapávající benzín z pod osičky. Tuto fotku mám moc rád a občas si ji otevřu, když mi je "konstrukčně" smutno.
- Přílohy
-
- dyn003_original_600_800_jpeg_2608323_2f173f3b89fb0eb8511c93d85dcae979.jpg (70.48 KiB) Zobrazeno 2882 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Staré plečky páčku běžně mívaly. Nevím, proč zrovna u Brouka nebyla. Je to úžasná pomoc při hledání poruchy- vezmeš za páčku a hned můžeš nahrubo vyloučit palivo. Páčka běží naprázdno, v pl. komoře bude nejspíš benzín. Můžeš se věnovat zapalování. Někde v extrémních podmínkách (Afrika, sever), to může zachránit život. Nevyplácáš baterku na nesmyslný čerpání.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzinove cerpadlo s rucni packou
Ano,souhlasim s tebou, Kremilku. Bohuzel nam nebylo z hury dano. Zrejme to u VW vyhodnotili jako nadbytecne naklady.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912