ZADNÍ NÁPRAVA
ZADNÍ NÁPRAVA
Zdravím všechny broukaře. Může mi někdo z vás popsat , jak přenastavit torzní tyče zadní nápravy aby měly větši tah ? Auto totiž sedí příliž na zadku . Děkuji za pomoc .
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Děkuji skvělý návod .
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Koukal jsem na návod nastaveni torzních tyčí a stejně nějak nechápu proč se musí pootacet i torza samotná a ne jen rameno, poradí mi někdo? Mám brouka úplně na dorazech a když jsem prootocil pouze rameno o 2 zuby, tak to bylo úplně nahoře a kola do V jak tatra... Je nějaký základní nastavení těch torznich tyčí? Protože se mi nedaří nějak doladit výšku. Díky
VW r.v.74 1200
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Ještě nejlíp jestli tady je někdo z Krkonoš, abych to s ním probral.
VW r.v.74 1200
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Dovolim si citovat z navodu vyse
.
.
Přesazení tyče o jeden zub na vnitřní straně zvedne/sníží auto o 66 mm, na vnější straně o 60 mm. Příklad: potřebujete auto zvednout o cca 40 mm - na vnitřní straně otočíte o 3 zuby nahoru (3 x 66 mm = 198) a na vnější 4 dolů (4 x 60 = 240). Rozdíl je 42 mm.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Predpokladam, ze T2 to ma stejne podle fotek a tim i predpokladam princip nastavovani. Ceka me to taky :/
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Díky Same, ale nechápu proč se musí pootacet celá tyč? Jde mi o to, jestli to někdo dokáže vysvětlit. Přeci když mám tyc, se kterou se da jakkoliv pootacet na tisicihranu, tak proč se musí otáčet tyč i rameno??? O to jde.
Potřebuji to vysvětlit
Potřebuji to vysvětlit
VW r.v.74 1200
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Co jsi mel z matyky? Když je nekde 44 zubú tak to překroutíš o jeden zub, o ca 1/44 to he třeba 8 stupnú a to je dost. A když to na druhé strane o kus vrátíš tak máš o hodne víc možností to vyštelovat o méne stupnú. Proto je na jedné strane 44 a na druhé str. 40 zubú
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Ty mě nechápeš, jde mě o to, že teda když pootocim pouze venkovni stranu, takže rameno co se stane???
VW r.v.74 1200
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Jasný, bude to vlastně moc vysoko.... ale když mám auto úplně snížený a chci ho dát výš, tak pokus omyl, nebo ma ta torzka má nějaký tovární nastavení?
VW r.v.74 1200
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
V mládí jsem u unavených torzek dal o jeden vnejší zub a bylo to furt málo, pak o dva a nemohl jsem to dostat do zářezu muselo mi to zatížit asi 6 lidí a pak to vúbec nepružilo-furt vytrčené. Proto je to takhle vymyšlené, aby se to přesne doladilo. Je na to ten návod/předpis.Asi se to i řídí prúmerem torzky, bylo jich asi co já vím tak asi 5.
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Díky za odpověď, musím se s tim nějak poprat, ale teď to mám tak rozházený, že nevím čeho se chytit
VW r.v.74 1200
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
V jednom manuálu ze 60.let je napsáno základní nastavení (sklon ramene) 12,5 až 13,5 stupňů. Podvozek přitom samozřejmě musí být vodorovně.
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
V knížce pro 1952-60 píšou toto - a pak si vyber
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
to je dost orientační pokud nemáš nové torzky
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Tyc ma z logiky dva konce, na kazdem konci jeden tisicihran. Na vnejsi strane pootocis rameno. Na vnitrni strane pootocic celou tyci.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Samozřejmě je lepší si je označit, na těch novejších typech je myslím i značení L/R, ale párkrát jsem dával neznačené kusy jak mi přišly do ruky a nikdy nic neprasklo.
Re: ZADNÍ NÁPRAVA
Díky kluci, nějak se s tim poperu, torzky mám značený L a R a celý je vyndavat nebudu, ani to kvůli blatníku nejde a není potřeba, si myslím.... Díky za info evinsen o 4mm nad nálitkem, to mě pomůže
VW r.v.74 1200