tezko rict takhle z hlavy :-)
kazdopadne ja sem rok jezdil bez oleje v prevodovce a taky se hovno stalo :-)
Unikání oleje vzduchovým filtrem ?
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
..poloosy Mexiko
Nemá, to je výsada brouků 1302, 1303 a automatů od roku 66 - jen tyhle druhy měly nápravu IRS, všechno ostatní pendl...
Re: Unikání oleje vzduchovým filtrem ?
Mám podobný problém - U busíku T2B motor AS - 1600 dvoukanál - papírový filtr. Motor spotřebuje oleje podle zátěže cca 0.3-0.6l/1000km,zvláštní je že po startu vyletají z výfuku chviličku kapky nespáleného oleje, ale motor nekouří modře. Při běhu nekouří ani šedě. Olej se trochu dostává ven kolem zdvíhátek, časem to bude chtít přetěsnit. Běh motoru a akcelerace bych řekl že je solidní, ale nemám to s čím porovnat. Dochází k postupnému znečišťování papírového filtru olejem - a po zhruba 2000 najetých km je to znatelně cítit na chodu motoru - filtr je už moc ucpaný olejem - špatný tah v nízkých otáčkách.
Ne že by tam olej vyloženě cákal, ale po troškách se tam dostává z trubky co jde od "odtahu z prostoru kliky?" - motor nepřelívám - vždy liju max kousek pod horní rysku měrky. Chci se tedy zeptat:
1) Jaká je životnost papírového filtru normálně?
2) Jaký je důvod potřeby odtahu vzduchu z klikovky - co kdybych to odpojil?
3) Co eventuálně by mohlo způsobovat to že se olej dostane ve větším množství do filtru /např netěsnící sací ventily? a nebo něco uplně jiného?/
4) Má smysl to nějak moc řešit - a nebo prostě měnit filtr častěji a jezdit.?
Děkuji za vaše odpovědi a vubec za toto fórum moc mi pomáhá - je to tu supr.
Plánuju se sem víc zapojit - hodit nějaké fotky a taky časem napsat cestopis. Dojeli jsem Busíkem až na Krym a zase zpátky a byla to super akce
Ne že by tam olej vyloženě cákal, ale po troškách se tam dostává z trubky co jde od "odtahu z prostoru kliky?" - motor nepřelívám - vždy liju max kousek pod horní rysku měrky. Chci se tedy zeptat:
1) Jaká je životnost papírového filtru normálně?
2) Jaký je důvod potřeby odtahu vzduchu z klikovky - co kdybych to odpojil?
3) Co eventuálně by mohlo způsobovat to že se olej dostane ve větším množství do filtru /např netěsnící sací ventily? a nebo něco uplně jiného?/
4) Má smysl to nějak moc řešit - a nebo prostě měnit filtr častěji a jezdit.?
Děkuji za vaše odpovědi a vubec za toto fórum moc mi pomáhá - je to tu supr.
Plánuju se sem víc zapojit - hodit nějaké fotky a taky časem napsat cestopis. Dojeli jsem Busíkem až na Krym a zase zpátky a byla to super akce
Re: Unikání oleje vzduchovým filtrem ?
Pravdepodobne nabudovanie tlaku v klukovej skrini z dovodu netesnych kruzkov, alebo netesnych ventilov / voditok..
Ak nechces robit nic s motorom, nahradne riesenie je urobit " catch tank ", do ktoreho vyvedies odvetravaciu trubku z motora, namiesto do filtra... catch tank je treba ale tiez odvetrat cez maly filter do atmosfery...
Ak nechces robit nic s motorom, nahradne riesenie je urobit " catch tank ", do ktoreho vyvedies odvetravaciu trubku z motora, namiesto do filtra... catch tank je treba ale tiez odvetrat cez maly filter do atmosfery...