Unikání oleje vzduchovým filtrem ?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

tezko rict takhle z hlavy :-)

kazdopadne ja sem rok jezdil bez oleje v prevodovce a taky se hovno stalo :-)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

navic, nema mexiko uz ten novej druh zadnich polos ?

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

..poloosy Mexiko

Příspěvek od yahoďák »

Nemá, to je výsada brouků 1302, 1303 a automatů od roku 66 - jen tyhle druhy měly nápravu IRS, všechno ostatní pendl...

Uživatelský avatar
Petarda
Famózní svačinářka
Příspěvky: 1166
Registrován: 05 úno 2004
Bydliště: Roztoky

Příspěvek od Petarda »

pánové, sice jsem holka a opravám nerozumim, ale když mi z motoru teče olej a v servisu mi to opravi, že to neteče, tak tomu asi něco bylo a ne že ne a ne že jsem jim jen tak vysolila peníze za nic, náhodou si s broučkem daj vždycky práci a hezky se mi o něj staraj :roll:

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: Unikání oleje vzduchovým filtrem ?

Příspěvek od Rychnak »

Mám podobný problém - U busíku T2B motor AS - 1600 dvoukanál - papírový filtr. Motor spotřebuje oleje podle zátěže cca 0.3-0.6l/1000km,zvláštní je že po startu vyletají z výfuku chviličku kapky nespáleného oleje, ale motor nekouří modře. Při běhu nekouří ani šedě. Olej se trochu dostává ven kolem zdvíhátek, časem to bude chtít přetěsnit. Běh motoru a akcelerace bych řekl že je solidní, ale nemám to s čím porovnat. Dochází k postupnému znečišťování papírového filtru olejem - a po zhruba 2000 najetých km je to znatelně cítit na chodu motoru - filtr je už moc ucpaný olejem - špatný tah v nízkých otáčkách.

Ne že by tam olej vyloženě cákal, ale po troškách se tam dostává z trubky co jde od "odtahu z prostoru kliky?" - motor nepřelívám - vždy liju max kousek pod horní rysku měrky. Chci se tedy zeptat:
1) Jaká je životnost papírového filtru normálně?
2) Jaký je důvod potřeby odtahu vzduchu z klikovky - co kdybych to odpojil?
3) Co eventuálně by mohlo způsobovat to že se olej dostane ve větším množství do filtru /např netěsnící sací ventily? a nebo něco uplně jiného?/
4) Má smysl to nějak moc řešit - a nebo prostě měnit filtr častěji a jezdit.?

Děkuji za vaše odpovědi a vubec za toto fórum moc mi pomáhá - je to tu supr.

Plánuju se sem víc zapojit - hodit nějaké fotky a taky časem napsat cestopis. Dojeli jsem Busíkem až na Krym a zase zpátky a byla to super akce :-)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Unikání oleje vzduchovým filtrem ?

Příspěvek od john »

Pravdepodobne nabudovanie tlaku v klukovej skrini z dovodu netesnych kruzkov, alebo netesnych ventilov / voditok..
Ak nechces robit nic s motorom, nahradne riesenie je urobit " catch tank ", do ktoreho vyvedies odvetravaciu trubku z motora, namiesto do filtra... catch tank je treba ale tiez odvetrat cez maly filter do atmosfery...

Odpovědět