Pozor na svíčkové kabely
Pozor na svíčkové kabely
Na jaře prošel motor mého ovála Go a samozřejmě dostal i novou sadu svíčkových kabelů, koupenou v nějaké z univerzálních prodejen autodílů. Už nevím, zda to bylo Auto Kelly, Elit nebo něco jiného. Kabely byly měděné, obalené červenou bužírkou a prodejcem doporučené do Brouka. Byly pouze v igelitu a nebyl na nich uveden žádný výrobce. Asi nějaká Asie. Zprvu fungovaly bez problémů a motor šlapal jak hodinky. Když ale přišly letní vedra, tak najednou začal motor cukat a ztrácet výkon.
Už jsme v minulosti podobnou závadu zažil na jiném voze a byly to tehdy probíjející uhlíkové svíčkové kabely. Za tmy zářily jak vánoční stromeček. Opravil jsem to tehdy výměnou za nové, měděné kabely z metráže a s použitím původních fajfek. Vše pak bylo OK.
I nyní jsem diagnostikoval závadu na probíjecí kabely. Bužírka na kabelech byla ve vedru měká, ale tentokrát za tmy nezářily. Přesto jsem se rozhodl pro výměnu. Jaké bylo mé překvapení, když jsem staré kabely vyndal. Jejich fajfky na svíčkách se mi drolily mezi prsty. Ve Zlíně jsem koupil sice podstatně držší, ale kvalitnější sadu BERU a od té doby mám z výletů Broukem opět radost. Najel jsme na nových kabelech už asi tisíc kilometrů a vše je OK.
Nemáte náhodou podobnou zkušennost?
Už jsme v minulosti podobnou závadu zažil na jiném voze a byly to tehdy probíjející uhlíkové svíčkové kabely. Za tmy zářily jak vánoční stromeček. Opravil jsem to tehdy výměnou za nové, měděné kabely z metráže a s použitím původních fajfek. Vše pak bylo OK.
I nyní jsem diagnostikoval závadu na probíjecí kabely. Bužírka na kabelech byla ve vedru měká, ale tentokrát za tmy nezářily. Přesto jsem se rozhodl pro výměnu. Jaké bylo mé překvapení, když jsem staré kabely vyndal. Jejich fajfky na svíčkách se mi drolily mezi prsty. Ve Zlíně jsem koupil sice podstatně držší, ale kvalitnější sadu BERU a od té doby mám z výletů Broukem opět radost. Najel jsme na nových kabelech už asi tisíc kilometrů a vše je OK.
Nemáte náhodou podobnou zkušennost?
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pozor na svíčkové kabely
O ano
Např. nové "sexy" silikonové kabely měli odpor 12ohm, staré původní jen 2
To samé fajfky, teď z hlavy si nepamatuji přesné údaje odporu, ale i polorozpadlá origoš fajfka mělá několinásobně menší odpor, než nově zakoupená.
Za mě, jedině souhlas s Ferdinandem.
Konec hlášení v ČJ
Např. nové "sexy" silikonové kabely měli odpor 12ohm, staré původní jen 2
To samé fajfky, teď z hlavy si nepamatuji přesné údaje odporu, ale i polorozpadlá origoš fajfka mělá několinásobně menší odpor, než nově zakoupená.
Za mě, jedině souhlas s Ferdinandem.
Konec hlášení v ČJ
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: Pozor na svíčkové kabely
před nedávnem jsem zakoupil nový "kabel" v metráži a "renovoval" nekolik sad zapalovacích kabelů s původními koncovkami a fajfkami do regálu.
Takže to může být pro mnohé ta správná cesta.
Na druhou stranu ovšem musím přiznat, že sám mám v autě superlevné kabely z druhovýroby koupené v broukservis.cz
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 03-i29777/
měkké silikonové
Jsou tam od té doby co jsem motor dal do auta a fungují bezchybně už několik let aniž bych na ně sáhl.
Takže to zas nebude tak horké.
Takže to může být pro mnohé ta správná cesta.
Na druhou stranu ovšem musím přiznat, že sám mám v autě superlevné kabely z druhovýroby koupené v broukservis.cz
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 03-i29777/
měkké silikonové
Jsou tam od té doby co jsem motor dal do auta a fungují bezchybně už několik let aniž bych na ně sáhl.
Takže to zas nebude tak horké.
... a vůbec !
Re: Pozor na svíčkové kabely
Já jsem měl staré kabely a jak se tak v motorovém prostoru rozstřikuje různej sajrajt, tak se postupně obalily a najednou jsem nemohl startovat, když pršelo nebo bylo vlhko. Na radu Mirka Kavana jsem koupil na pumpě (stalo se mi to při návratu z dovolené) koupil takovej ten sprej na brzdy, prostříkal , nechal uschnout a nastartoval na první brnk. Pak jsem samozřejmě koupil u MIchala nové a mám na nich tak 8.000 km. Možná už by stály za výměnu.
Jirka
Jirka
Re: Pozor na svíčkové kabely
používam kable z industrie motorů a cajk..
Re: Pozor na svíčkové kabely
Do brouka žádný červený nebo růžový kabely nepatřej, ty si dávejte do embéček.
Re: Pozor na svíčkové kabely
jo,jo zavání to kacířstvím.
pro mě je boj s kvalitou aftemarketu denní chleba,ale tyhle barevný kabely,průhledný víčka a jiný fešný ptákoviny žádný jmenovaný dodavatel nemá.
jsou to pouťové doplňky bez prohlášení o shodě a že to je shitt je už snad v povědomí každého trochu znalého nadšence. tak mi připadá zbytečný zakládat nové vlákno o ničem.do vlákna zapalování,seřizování dát příspěvek s fotkou kabelů a koncovek by bylo lepší
Re: Pozor na svíčkové kabely
A čo priesvitné viečka na rozdeľovač, to je tiež kapitola. Darmo ma Miso S. odhováram, musel som to zažiť:-)
Re: Pozor na svíčkové kabely
někdo to umí přesunout / sloučit, a ty Karmanny asi klidně taky
Myslím si že ač to na první pohled nevypadá je to ve finále v jednom vlákně přehlednější.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2294
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pozor na svíčkové kabely
Od té doby co používám CB Performance 8,2mm silikony, nevím o zapalování dělá je i Pertronix nebo MSD
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------