Staré startéry 6 V
Staré startéry 6 V
Setkal se někdo s problémem, že mu správně nefungoval na šestivoltovém startéru magnet? Mám magnet SSM 120/2Z, ale na 6 V nejeví zájem pracovat, nepřemůže vratnou pružinu, až pokud se kotvě kousek pomůže. Na 12 V rve jak blázen.
Re: Staré startéry 6 V
u šestivoltu bych hledal chyby v přechodovejch odporech.. a pak taky všade inde..ale jinak je 6V wunderbaar..hlavně v noci..
Re: Staré startéry 6 V
Nejlepší je 12V síť a 6V startér a točí to as tak o 80% rychleji.
Re: Staré startéry 6 V
to je desportovni, to by uměl každej.. jedině sex (volt)
Re: Staré startéry 6 V
Zkouším přímo na startéru, takže přechodové odpory vyloučíme. Mám přesně 6 V ze zdroje.
Co jsem vypátral, tak v magnetu by měla být dvě paralelní vinutí - jedno mezi přívodní svorkou od startovacího tlačítka a kostrou, druhé mezi svorkou od tlačítka a silovým vývodem z magnetu na motor startéru, takže toto vinutí bude ve funkci jen do okamžiku, kdy magnet zapne motor, protože kontakt magnetu vinutí vyzkratuje. Nebo je to propojené jinak? Nedá se do toho bez zničení nýtů vlézt, takže zatím pátrám na teoretické úrovni.
Co jsem vypátral, tak v magnetu by měla být dvě paralelní vinutí - jedno mezi přívodní svorkou od startovacího tlačítka a kostrou, druhé mezi svorkou od tlačítka a silovým vývodem z magnetu na motor startéru, takže toto vinutí bude ve funkci jen do okamžiku, kdy magnet zapne motor, protože kontakt magnetu vinutí vyzkratuje. Nebo je to propojené jinak? Nedá se do toho bez zničení nýtů vlézt, takže zatím pátrám na teoretické úrovni.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Staré startéry 6 V
Není ho náhodou třeba testovat na stolici? Jestli ho zkoušíš venku a rotor není ve vodítku,tak se mu moc chtít nebude.
Vwase nocni sichta...
Re: Staré startéry 6 V
Nevím, jak velký vliv může mít fakt, že magnet není namontovaný na startéru. Můžu ho zkusit namontovat, jestli to bude mít nějaký vliv na průběh magnetického pole, ale jinak bych v tom nehledal žádnou vědu.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Staré startéry 6 V
Ze zdroje? Jak silny je ten zdroj? Kolik dava Amper?
Jinak spinac byva casto vyjiskreny a ztaci se v nem vetsins proudu (nebo napeti? Chytrejsi mne opravi)
Jinak spinac byva casto vyjiskreny a ztaci se v nem vetsins proudu (nebo napeti? Chytrejsi mne opravi)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Staré startéry 6 V
Jinak pro doplnění, nabitá baterka nemá 6V, ale musí mít 6,3V. Pokud má 6V tak je na 25%.
Každý celek se skládá z detailů.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Staré startéry 6 V
Magnet musí naprosto spolehlivě fungovat samostatně. Může tam být i mechanický problém. Každopádně ho otevři, opilování kontaktů patří k základní údržbě. A ten zdroj- zkoušel bych to z 6V baterky, počítej, že jiný zdroj opravdu nemusí stačit.
Re: Staré startéry 6 V
to má velký vliv,musí být asi centimetr zasunutý.kam ho tlačí pastorek.TT681 píše:Nevím, jak velký vliv může mít fakt, že magnet není namontovaný na startéru. Můžu ho zkusit namontovat, jestli to bude mít nějaký vliv na průběh magnetického pole, ale jinak bych v tom nehledal žádnou vědu.
Re: Staré startéry 6 V
Ale startér máš v převodovce - osu rotoru v nevybehaném pouzdře? A zdroj či Aku, které dá dost ampér? A cívka startéru by mela normálně vysunout.Ale staré vinutí v cívce může být mezi závity proražené (je tam jen izolace z laku a za války se používaly i železné dráty)a ta cívka má pak jiné hodnoty. Zkusil bych jinou cívku,či jiný startér
Re: Staré startéry 6 V
Pro informaci - mám zdroj, který umí dát několik desítek A bez poklesu napětí a ani při 7 V se nic nedělo. Musím ještě přenýtovat kartáčový držák startéru, pak to smontuju a zkusím jako celek a uvidí se, jestli to potáhne, nebo ne. Do magnetu polezu až pak, protože si na něm nechcu zbytečně zničit nýty. Akorát ještě musím koupit nové kartáče.
Re: Staré startéry 6 V
Pastorek snad magnet nikam netlačí. Magnet tlačí přes dvojramennou páku pastorek do záběru a vratná pružina zase po vypnutí magnetu vrací pastorek mimo záběr. Pružiny na pastorku v podstatě jen omezují rázy při zapínání a vypínání magnetu, ale samy nikam nic netlačí.evinsen píše: to má velký vliv,musí být asi centimetr zasunutý.kam ho tlačí pastorek.
Re: Staré startéry 6 V
Určitě je lepší zkusit starter s oseným rotorem na prázdno t.zn.mít pravou půlku skříně a pak v převodovce s motorem,jak to nastartuje motor. Když má origo startér 400Wattu tak si vezme 66A a cívka tipuju ca 10A tak jsem okolo 75 A,a to je docela dost.A jestli máš Broukovej 500W tak ten si vezme okolo 90 A.To už je na startovací vozík
Re: Staré startéry 6 V
Pokud se "nic neděje", tak neteče žádný proud a není ani žádný úbytek napětí. Ale jestliže funguje na 12V, tak se asi něco děje - nejspíš to ten 6V zdroj neutáhne. Je potřeba měřit napětí na magnetu. Nejspíš výrazně klesá pod 6V, zdroj nestačí. Nahradit baterku nějakým elektronickým zdrojem opravdu není jednoduché. Baterka, zvlášť 6V, dá klidně stovky ampér. U toho zdroje v takovémm případě nastoupí ochrana proti zkratu, jestli ji má, tzn. sníží napětí možná až na 0.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Staré startéry 6 V
Když zkoušíš samotný magnet, musíš přivést minus nejen na jeho kostru ale i na výstupní svorník spínače. Jinak bude pracovat jen slabé přídržné vinutí, ne silné vysouvací, které se po vtažení jádra a sepnutí spínače odpojuje. Magnet stejně musíš otevřít, bez ohledu na to, že zničíš nýty. Kontakty se totiž musí opilovat, zvl. u 6 voltu.
Re: Staré startéry 6 V
Jinak válečné Bosch EED 0,4/6L4 byly často válečnou výrobou,otřesama,dlouhým provozem, ne moc kvalitní.Nejepší 6V byly EED 0,5/0L44 do Brezla a EF - 6V 0,5 PS 113 do ovála a dědka.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Staré startéry 6 V
On tam měl výkonnější, modernější a kvalitnější startér. Myslím, že to je přesně to, co nechce. Proto si pořídil originál. Naprosto to chápu. A s válečným startérem se dá v pohodě jezdit. Horší nemusí znamenat špatný.
Re: Staré startéry 6 V
Pokud bude startér v pořádku, tak bude fungovat stejně, jako fungovaly desetitisíce startérů za války.
Ač trochu nerad, tak ten magnet budu muset otevřít.
Ač trochu nerad, tak ten magnet budu muset otevřít.