Staré startéry 6 V

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od Sam »

Křemílek píše:On tam měl výkonnější, modernější a kvalitnější startér. Myslím, že to je přesně to, co nechce. Proto si pořídil originál. Naprosto to chápu. A s válečným startérem se dá v pohodě jezdit. Horší nemusí znamenat špatný.
Spatny jen ve smyslu toho ze jej montovali zidovsti muklove a totalne nasazeni lide zamerenim vetsinou mimo svuj obor.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od TT681 »

Pokud by někdo byl ochotný mi s tím pomoct, tak nejvíc užitečná by byla informace, jaké jsou správné ohmické odpory těch vinutí magnetu. Abych nakonec nezjistil, že SSM 120/2Z je magnet na 12 V. Na šestivoltových válečných (tím netvrdím, že na všech vyrobených, kterých byly desítky tisíc) snad ani nebylo žádné označení a v katalogu VW 82 je startér taky jako celek, takže identifikovat šestivoltový válečný magnet startéru bez prověření elektrických parametrů snad ani dost dobře nejde.

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

TT681 píše:Pokud by někdo byl ochotný mi s tím pomoct, tak nejvíc užitečná by byla informace, jaké jsou správné ohmické odpory těch vinutí magnetu. Abych nakonec nezjistil, že SSM 120/2Z je magnet na 12 V. Na šestivoltových válečných (tím netvrdím, že na všech vyrobených, kterých byly desítky tisíc) snad ani nebylo žádné označení a v katalogu VW 82 je startér taky jako celek, takže identifikovat šestivoltový válečný magnet startéru bez prověření elektrických parametrů snad ani dost dobře nejde.
Tlačítko HLEDAT - za 3 vteřiny........................
https://www.thesamba.com/vw/classifieds ... 0d4a8a6fde

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od rochuss »

Tak pokud se nemýlím tak u každého vinutí se používají dráty s izolací z laku a u všeho starého namáhaného vzniká při porušení lakované izolace něco jako mezizávitový zkrat.A tím pádem jsou jiné hodnoty a jinak to pracuje a obzvlášť u drátú 80 let starých a co jsem slyšel,tak koncem války ne z Cu, ale z Fe. Ono to opticky může vypadat z venčí krásne,ale nikdo nevidí dovnitř. Kdo by zmeřil hodnoty nevím,je třeba mít 2-3 shodné startery.

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od TT681 »

Mirek Wenclovice píše:Tlačítko HLEDAT - za 3 vteřiny........................
https://www.thesamba.com/vw/classifieds ... 0d4a8a6fde
Díky. Hledal jsem jenom v Evropě.
Tohle říká asi celkem jasně, že typ je to správný, čili nezbývá než zavraždit nýty a podívat se dovnitř.

Ovšem až tak dokonale repasované to nemá, některé detaily jsou provedeny zjevně jinak, než odpovídá původnímu provedení.
Naposledy upravil(a) TT681 dne 11 kvě 2020, celkem upraveno 1 x.

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od TT681 »

rochuss píše:Tak pokud se nemýlím tak u každého vinutí se používají dráty s izolací z laku a u všeho starého namáhaného vzniká při porušení lakované izolace něco jako mezizávitový zkrat.A tím pádem jsou jiné hodnoty a jinak to pracuje a obzvlášť u drátú 80 let starých a co jsem slyšel,tak koncem války ne z Cu, ale z Fe. Ono to opticky může vypadat z venčí krásne,ale nikdo nevidí dovnitř. Kdo by zmeřil hodnoty nevím,je třeba mít 2-3 shodné startery.
Všechno záleží na kvalitě drátu a pak na jeho uložení v cívce. Pokud je to namotané halabala volně, případně mizerně uložené, tak se dá asi zkrat mezi závity předpokládat, zvlášť po tolika letech. Pokud tam něco bude, tak pokud to půjde, budu to muset nově namotat.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od Sam »

May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od Křemílek »

A s tím mínusem na kostře a zároveň na výstupním svorníku spínače jsi to zkusil?? Pokud to bude cvakat jak zběsilý a po otevření magnetu bude vinutí vizuálně v pořádku, tak je tahle debata viš na co?

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od Samba »

kdyby sis chtěl hrát a neopotřebovávat věčným nandaváním a odnímáním anlaseru z velevzácný válečný skříně, mel bych fešnou fremu dedkovskou, jak říká pulenej prudce použitelnou..

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od TT681 »

Tak jsem si přesně změřil ohmické odpory obou vinutí magnetu. Při zkoušení zdrojem na 6 V neodpovídal skutečný proud vypočtenému, takže závěr je, že zdroj skutečně není dost tvrdý a navíc neudává pravdivý údaj o napětí na výstupu při zatížení. Při proudech výrazně menších, než odpovídají vypočteným z napětí a odporů vinutí, magnet perfektně pracuje, takže by měl spolehlivě fungovat i při připojení na baterii v autě. Tím pádem problém vyřešen, stačí už jen dokončit montáž a provést konečnou povrchovou úpravu, akorát nevím, kde sehnat krepový hajzlpapír na omotání plechové propojky mezi magnetem a motorem startéru.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od Křemílek »

Upřímně říkám, že na tohle nemám nervy. Howgh

Odpovědět