Spatny jen ve smyslu toho ze jej montovali zidovsti muklove a totalne nasazeni lide zamerenim vetsinou mimo svuj obor.Křemílek píše:On tam měl výkonnější, modernější a kvalitnější startér. Myslím, že to je přesně to, co nechce. Proto si pořídil originál. Naprosto to chápu. A s válečným startérem se dá v pohodě jezdit. Horší nemusí znamenat špatný.
Staré startéry 6 V
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Staré startéry 6 V
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Staré startéry 6 V
Pokud by někdo byl ochotný mi s tím pomoct, tak nejvíc užitečná by byla informace, jaké jsou správné ohmické odpory těch vinutí magnetu. Abych nakonec nezjistil, že SSM 120/2Z je magnet na 12 V. Na šestivoltových válečných (tím netvrdím, že na všech vyrobených, kterých byly desítky tisíc) snad ani nebylo žádné označení a v katalogu VW 82 je startér taky jako celek, takže identifikovat šestivoltový válečný magnet startéru bez prověření elektrických parametrů snad ani dost dobře nejde.
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Staré startéry 6 V
Tlačítko HLEDAT - za 3 vteřiny........................TT681 píše:Pokud by někdo byl ochotný mi s tím pomoct, tak nejvíc užitečná by byla informace, jaké jsou správné ohmické odpory těch vinutí magnetu. Abych nakonec nezjistil, že SSM 120/2Z je magnet na 12 V. Na šestivoltových válečných (tím netvrdím, že na všech vyrobených, kterých byly desítky tisíc) snad ani nebylo žádné označení a v katalogu VW 82 je startér taky jako celek, takže identifikovat šestivoltový válečný magnet startéru bez prověření elektrických parametrů snad ani dost dobře nejde.
https://www.thesamba.com/vw/classifieds ... 0d4a8a6fde
Re: Staré startéry 6 V
Tak pokud se nemýlím tak u každého vinutí se používají dráty s izolací z laku a u všeho starého namáhaného vzniká při porušení lakované izolace něco jako mezizávitový zkrat.A tím pádem jsou jiné hodnoty a jinak to pracuje a obzvlášť u drátú 80 let starých a co jsem slyšel,tak koncem války ne z Cu, ale z Fe. Ono to opticky může vypadat z venčí krásne,ale nikdo nevidí dovnitř. Kdo by zmeřil hodnoty nevím,je třeba mít 2-3 shodné startery.
Re: Staré startéry 6 V
Díky. Hledal jsem jenom v Evropě.Mirek Wenclovice píše:Tlačítko HLEDAT - za 3 vteřiny........................
https://www.thesamba.com/vw/classifieds ... 0d4a8a6fde
Tohle říká asi celkem jasně, že typ je to správný, čili nezbývá než zavraždit nýty a podívat se dovnitř.
Ovšem až tak dokonale repasované to nemá, některé detaily jsou provedeny zjevně jinak, než odpovídá původnímu provedení.
Naposledy upravil(a) TT681 dne 11 kvě 2020, celkem upraveno 1 x.
Re: Staré startéry 6 V
Všechno záleží na kvalitě drátu a pak na jeho uložení v cívce. Pokud je to namotané halabala volně, případně mizerně uložené, tak se dá asi zkrat mezi závity předpokládat, zvlášť po tolika letech. Pokud tam něco bude, tak pokud to půjde, budu to muset nově namotat.rochuss píše:Tak pokud se nemýlím tak u každého vinutí se používají dráty s izolací z laku a u všeho starého namáhaného vzniká při porušení lakované izolace něco jako mezizávitový zkrat.A tím pádem jsou jiné hodnoty a jinak to pracuje a obzvlášť u drátú 80 let starých a co jsem slyšel,tak koncem války ne z Cu, ale z Fe. Ono to opticky může vypadat z venčí krásne,ale nikdo nevidí dovnitř. Kdo by zmeřil hodnoty nevím,je třeba mít 2-3 shodné startery.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Staré startéry 6 V
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Staré startéry 6 V
A s tím mínusem na kostře a zároveň na výstupním svorníku spínače jsi to zkusil?? Pokud to bude cvakat jak zběsilý a po otevření magnetu bude vinutí vizuálně v pořádku, tak je tahle debata viš na co?
Re: Staré startéry 6 V
kdyby sis chtěl hrát a neopotřebovávat věčným nandaváním a odnímáním anlaseru z velevzácný válečný skříně, mel bych fešnou fremu dedkovskou, jak říká pulenej prudce použitelnou..
Re: Staré startéry 6 V
Tak jsem si přesně změřil ohmické odpory obou vinutí magnetu. Při zkoušení zdrojem na 6 V neodpovídal skutečný proud vypočtenému, takže závěr je, že zdroj skutečně není dost tvrdý a navíc neudává pravdivý údaj o napětí na výstupu při zatížení. Při proudech výrazně menších, než odpovídají vypočteným z napětí a odporů vinutí, magnet perfektně pracuje, takže by měl spolehlivě fungovat i při připojení na baterii v autě. Tím pádem problém vyřešen, stačí už jen dokončit montáž a provést konečnou povrchovou úpravu, akorát nevím, kde sehnat krepový hajzlpapír na omotání plechové propojky mezi magnetem a motorem startéru.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Staré startéry 6 V
Upřímně říkám, že na tohle nemám nervy. Howgh