Staré startéry 6 V

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Staré startéry 6 V

Příspěvek od TT681 »

Setkal se někdo s problémem, že mu správně nefungoval na šestivoltovém startéru magnet? Mám magnet SSM 120/2Z, ale na 6 V nejeví zájem pracovat, nepřemůže vratnou pružinu, až pokud se kotvě kousek pomůže. Na 12 V rve jak blázen.

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od Samba »

u šestivoltu bych hledal chyby v přechodovejch odporech.. a pak taky všade inde..ale jinak je 6V wunderbaar..hlavně v noci..

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od rochuss »

Nejlepší je 12V síť a 6V startér a točí to as tak o 80% rychleji.

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od Samba »

to je desportovni, to by uměl každej.. jedině sex (volt)

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od TT681 »

Zkouším přímo na startéru, takže přechodové odpory vyloučíme. Mám přesně 6 V ze zdroje.
Co jsem vypátral, tak v magnetu by měla být dvě paralelní vinutí - jedno mezi přívodní svorkou od startovacího tlačítka a kostrou, druhé mezi svorkou od tlačítka a silovým vývodem z magnetu na motor startéru, takže toto vinutí bude ve funkci jen do okamžiku, kdy magnet zapne motor, protože kontakt magnetu vinutí vyzkratuje. Nebo je to propojené jinak? Nedá se do toho bez zničení nýtů vlézt, takže zatím pátrám na teoretické úrovni.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od udeeska »

Není ho náhodou třeba testovat na stolici? Jestli ho zkoušíš venku a rotor není ve vodítku,tak se mu moc chtít nebude.
Vwase nocni sichta...

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od TT681 »

Nevím, jak velký vliv může mít fakt, že magnet není namontovaný na startéru. Můžu ho zkusit namontovat, jestli to bude mít nějaký vliv na průběh magnetického pole, ale jinak bych v tom nehledal žádnou vědu.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od Sam »

Ze zdroje? Jak silny je ten zdroj? Kolik dava Amper?
Jinak spinac byva casto vyjiskreny a ztaci se v nem vetsins proudu (nebo napeti? Chytrejsi mne opravi)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od lišák »

Jinak pro doplnění, nabitá baterka nemá 6V, ale musí mít 6,3V. Pokud má 6V tak je na 25%.
Každý celek se skládá z detailů.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od Křemílek »

Magnet musí naprosto spolehlivě fungovat samostatně. Může tam být i mechanický problém. Každopádně ho otevři, opilování kontaktů patří k základní údržbě. A ten zdroj- zkoušel bych to z 6V baterky, počítej, že jiný zdroj opravdu nemusí stačit.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od evinsen »

TT681 píše:Nevím, jak velký vliv může mít fakt, že magnet není namontovaný na startéru. Můžu ho zkusit namontovat, jestli to bude mít nějaký vliv na průběh magnetického pole, ale jinak bych v tom nehledal žádnou vědu.
to má velký vliv,musí být asi centimetr zasunutý.kam ho tlačí pastorek.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od rochuss »

Ale startér máš v převodovce - osu rotoru v nevybehaném pouzdře? A zdroj či Aku, které dá dost ampér? A cívka startéru by mela normálně vysunout.Ale staré vinutí v cívce může být mezi závity proražené (je tam jen izolace z laku a za války se používaly i železné dráty)a ta cívka má pak jiné hodnoty. Zkusil bych jinou cívku,či jiný startér

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od TT681 »

Pro informaci - mám zdroj, který umí dát několik desítek A bez poklesu napětí a ani při 7 V se nic nedělo. Musím ještě přenýtovat kartáčový držák startéru, pak to smontuju a zkusím jako celek a uvidí se, jestli to potáhne, nebo ne. Do magnetu polezu až pak, protože si na něm nechcu zbytečně zničit nýty. Akorát ještě musím koupit nové kartáče.

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od TT681 »

evinsen píše: to má velký vliv,musí být asi centimetr zasunutý.kam ho tlačí pastorek.
Pastorek snad magnet nikam netlačí. Magnet tlačí přes dvojramennou páku pastorek do záběru a vratná pružina zase po vypnutí magnetu vrací pastorek mimo záběr. Pružiny na pastorku v podstatě jen omezují rázy při zapínání a vypínání magnetu, ale samy nikam nic netlačí.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od rochuss »

Určitě je lepší zkusit starter s oseným rotorem na prázdno t.zn.mít pravou půlku skříně a pak v převodovce s motorem,jak to nastartuje motor. Když má origo startér 400Wattu tak si vezme 66A a cívka tipuju ca 10A tak jsem okolo 75 A,a to je docela dost.A jestli máš Broukovej 500W tak ten si vezme okolo 90 A.To už je na startovací vozík

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od lope »

Pokud se "nic neděje", tak neteče žádný proud a není ani žádný úbytek napětí. Ale jestliže funguje na 12V, tak se asi něco děje - nejspíš to ten 6V zdroj neutáhne. Je potřeba měřit napětí na magnetu. Nejspíš výrazně klesá pod 6V, zdroj nestačí. Nahradit baterku nějakým elektronickým zdrojem opravdu není jednoduché. Baterka, zvlášť 6V, dá klidně stovky ampér. U toho zdroje v takovémm případě nastoupí ochrana proti zkratu, jestli ji má, tzn. sníží napětí možná až na 0.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od Křemílek »

Když zkoušíš samotný magnet, musíš přivést minus nejen na jeho kostru ale i na výstupní svorník spínače. Jinak bude pracovat jen slabé přídržné vinutí, ne silné vysouvací, které se po vtažení jádra a sepnutí spínače odpojuje. Magnet stejně musíš otevřít, bez ohledu na to, že zničíš nýty. Kontakty se totiž musí opilovat, zvl. u 6 voltu.

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od rochuss »

Jinak válečné Bosch EED 0,4/6L4 byly často válečnou výrobou,otřesama,dlouhým provozem, ne moc kvalitní.Nejepší 6V byly EED 0,5/0L44 do Brezla a EF - 6V 0,5 PS 113 do ovála a dědka.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od Křemílek »

On tam měl výkonnější, modernější a kvalitnější startér. Myslím, že to je přesně to, co nechce. Proto si pořídil originál. Naprosto to chápu. A s válečným startérem se dá v pohodě jezdit. Horší nemusí znamenat špatný.

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Staré startéry 6 V

Příspěvek od TT681 »

Pokud bude startér v pořádku, tak bude fungovat stejně, jako fungovaly desetitisíce startérů za války.
Ač trochu nerad, tak ten magnet budu muset otevřít.

Odpovědět