tlakování karteru / blok tlakuje
tlakování karteru / blok tlakuje
Po poslední (letošní) zimní odstávce brouka se mi děje nepříjemná věc.
Tlakuje mi karter, a to tak, že mi to začalo chcát odvětrávací trubkou na výfuk a čoudit.
Pravda, děje se mi to pouze při jízdě po dálnici ve vyšší rychlosti (od 110 výše) ale nedělalo to
Když otevřu víčko nalévacího hrdla oleje, tak to z něj po přidání plynu dost stříká. Ne tedy proudem, ale dost.
Právě jsem přijel domu, motor teplej, vytáhl jsem tedy svíčky a jal se měřit tlaky abych věděl jak jsou na tom pístní kroužky.
Všechny čtyři válce vykazují stejný tlak. 8 atm.
Není to sice žádnej zázrak, ale taky to není žádná hrůza.
Odvětrání do vzduchového filtru není ucpané.
Co na to zkušenější matadoři. Jak z toho ven ?
Tlakuje mi karter, a to tak, že mi to začalo chcát odvětrávací trubkou na výfuk a čoudit.
Pravda, děje se mi to pouze při jízdě po dálnici ve vyšší rychlosti (od 110 výše) ale nedělalo to
Když otevřu víčko nalévacího hrdla oleje, tak to z něj po přidání plynu dost stříká. Ne tedy proudem, ale dost.
Právě jsem přijel domu, motor teplej, vytáhl jsem tedy svíčky a jal se měřit tlaky abych věděl jak jsou na tom pístní kroužky.
Všechny čtyři válce vykazují stejný tlak. 8 atm.
Není to sice žádnej zázrak, ale taky to není žádná hrůza.
Odvětrání do vzduchového filtru není ucpané.
Co na to zkušenější matadoři. Jak z toho ven ?
... a vůbec !
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
mě tenkrát pomohlo zahodit tu gumovou šprcku do perdele..
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
ta gumová šprcka je tam taky už mnoho let takže příčina to není.
spíš si pohrávám s myšlenou na výměnu nálevky oleje za provedení bez trubky dolu
aby to všecko šlo do sání. To bude zahnojenej karburátor a filtr panečku
spíš si pohrávám s myšlenou na výměnu nálevky oleje za provedení bez trubky dolu
aby to všecko šlo do sání. To bude zahnojenej karburátor a filtr panečku
... a vůbec !
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
A taková triviálnost jako více oleje než má být??
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Sprcky se zanasi a tvrdnou. To zni hrozne
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
V první chvíli mě napadlo, jestli mi neodešla pumpa a neplní se mi blok benzínem,OB píše:A taková triviálnost jako více oleje než má být??
ale ne (naštěstí) oleje mám akotát mezi ryskami. Ani moc ani málo.
Taky mě napadlo jestli to nemůže být vyběhanými ložisky na klice
-větší vule, větší rozstřik oleje do okolí
Tlakoměr oleje mi ukazuje 3 bary při cca 90 km/h
... a vůbec !
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Ano je tvrdá jak beton, stupeň zanesení minimální, hezky to z ní vykapáváSam píše:Sprcky se zanasi a tvrdnou. To zni hrozne
... a vůbec !
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2487
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Zakouslý ty pistky (jeden či dva) dole v karteru? Ale úpřimně, nikdy jsem moc nezkoumal funkci rostlináře a ani to doufám nebudu nikdy dělat
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2487
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Jestli te to zajimá, muzu vyfotit na stříkačce, ta rouru dolů už nemá. Asi ekológyjaHerbie píše:ta gumová šprcka je tam taky už mnoho let takže příčina to není.
spíš si pohrávám s myšlenou na výměnu nálevky oleje za provedení bez trubky dolu
aby to všecko šlo do sání. To bude zahnojenej karburátor a filtr panečku
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
ty výdechy nahoru jsou opravdu pro ekologii a odkap kondenzátu nebo olejové mlhy potom po vysrážení vteče zpátky do bloku,ale u z něho to dokáže pěkně lítat,ale je jedno jestli je to tento ztrátový,tlak do bloku jde okolo kroužků nebo vodítkem výfukového ventilu.taky prudkým odpařováním nespáleného benzinu z oleje při nedokonalém spalování. a to ti může dělat i předehřev,jestli je studený máš místo plynné směsi aerosol a ty drobný kapky co ulpí na stěně válce neshoří a ještě ti hezky odmašťují ten olejový film.
neviděl bych to tak dramaticky,tlaky si změřil,mrkni jestli nejsou zevnitř opálený víka ventilů nad výfukovými a nebo to zkus s novým olejem. to že ti to kape na výfuk na dálnici bych viděl v proudu vzduchu že ji tam strhne,okolo baráku přes kilo nejezdíš...?!
neviděl bych to tak dramaticky,tlaky si změřil,mrkni jestli nejsou zevnitř opálený víka ventilů nad výfukovými a nebo to zkus s novým olejem. to že ti to kape na výfuk na dálnici bych viděl v proudu vzduchu že ji tam strhne,okolo baráku přes kilo nejezdíš...?!
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Olej jsem včera vyměnil - chování stejné
Ventilová víka jsem měl dole, kontroloval vůle a měnil těsnění - vše krásně čisté bez karbonu
Mám sací potrubí s dvojitým předehřevem. Když jsem motor skládal, byly oba předehřevy čisté a průchozí. Ovšem jak jsou na tom nyní se můžu jen domnívat. A přiznávám, že rozebírat se mi dobře fungující motor moc nechce
Celý motor jsem zespodu umyl a vyčistil abych se ujistil kudy přesně mi to uniká, obával jsem se netěsnosti trubiček pro zdvihátka,
nikde žádný únik, jde to opravdu jen tím přepadem ....a ano na výfuk to strhává proud vzduchu
Michal mě navedl na dobrý tip, průchodnost odvětrání nahoru do filtru.
Při bližším ohledání se ukázalo, že ta hadice mezi nálevkou a filtrem je v místě ohybu trochu zploštělá, tedy oddech vzhuru je mírně přiškrcen.
Takže nejprve zkusím jen vyměnit tu hadici do filtru za pevnější nezdeformovanou
a pokud to nepomůže, prostě vyměním nálevku oleje za modernější provedení bez odkapu dolu pod motor
Díky všem za typy
fotky dodám v průběhu dne
o výsledku vás budu informovat
Ventilová víka jsem měl dole, kontroloval vůle a měnil těsnění - vše krásně čisté bez karbonu
Mám sací potrubí s dvojitým předehřevem. Když jsem motor skládal, byly oba předehřevy čisté a průchozí. Ovšem jak jsou na tom nyní se můžu jen domnívat. A přiznávám, že rozebírat se mi dobře fungující motor moc nechce
Celý motor jsem zespodu umyl a vyčistil abych se ujistil kudy přesně mi to uniká, obával jsem se netěsnosti trubiček pro zdvihátka,
nikde žádný únik, jde to opravdu jen tím přepadem ....a ano na výfuk to strhává proud vzduchu
Michal mě navedl na dobrý tip, průchodnost odvětrání nahoru do filtru.
Při bližším ohledání se ukázalo, že ta hadice mezi nálevkou a filtrem je v místě ohybu trochu zploštělá, tedy oddech vzhuru je mírně přiškrcen.
Takže nejprve zkusím jen vyměnit tu hadici do filtru za pevnější nezdeformovanou
a pokud to nepomůže, prostě vyměním nálevku oleje za modernější provedení bez odkapu dolu pod motor
Díky všem za typy
fotky dodám v průběhu dne
o výsledku vás budu informovat
... a vůbec !
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
jo ty máš ten dvojitej,tak ten je super.tak to beru zpět vše o sání.tyhle se chovají přímo ukázkově.taky byli jen v lepších modelech
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Tohle je ta priskripnuta hadice. Nezda se to moc, ale presto tam zuzeni je.
Dnes byly jine prority takze sem na to ani nesah.
Dnes byly jine prority takze sem na to ani nesah.
... a vůbec !
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
A tohle s tím nemá co do činění? Vždyť se to jmenuje olejový přetlakový ventil a ještě při obrovských točkách
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Mam blok z industrie motoru s jednim pretlakovym ventilem.
Myslel jsem si ze kdyz je jeden tlakovej ventil tak ovlada jen trasu k olejovemu chladici.
Kdyz tak koukam na ten obrazek, tak mi konecne doslo proc se mi ten motor tolik hreje kdyz ho zenu po dalnici
Jinak tlak oleje na budiku neni vyssi nez byl driv. Nic nenasvedcuje tomu ze by ten ventil byl zaseklej.
Ale pro jistotu ho pri nejblizsi prilezitosti proverim.
Myslel jsem si ze kdyz je jeden tlakovej ventil tak ovlada jen trasu k olejovemu chladici.
Kdyz tak koukam na ten obrazek, tak mi konecne doslo proc se mi ten motor tolik hreje kdyz ho zenu po dalnici
Jinak tlak oleje na budiku neni vyssi nez byl driv. Nic nenasvedcuje tomu ze by ten ventil byl zaseklej.
Ale pro jistotu ho pri nejblizsi prilezitosti proverim.
... a vůbec !
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Tohle je tedy motor 25/30PS,ale princip je snad stejný
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
pokračování anabáze tlakování karteru
vyměnil jsem hrdlo nálevky oleje tak aby odvětrání bylo jen do vzduchového filtru
no a co byste řekli
olej se začal tlačit ven přes olejovou měrku ... paráda
ještě zkusím ten přepouštěcí ventil, ale moc tomu neveřim.
vyměnil jsem hrdlo nálevky oleje tak aby odvětrání bylo jen do vzduchového filtru
no a co byste řekli
olej se začal tlačit ven přes olejovou měrku ... paráda
ještě zkusím ten přepouštěcí ventil, ale moc tomu neveřim.
... a vůbec !
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
jen si sem odložím tuto tabulku abych to nemusel znovu hledat
toto jsou hodnoty pro sériový motor
Otáčky motoru - Tlak oleje
850 ot/min nejméně 0,5 bar
1500 ot/min 1,6 bar
2500 ot/min 2,0 bar
Regulační ventil tlaku oleje omezuje tlak na maximum 2,8 baru.
toto jsou hodnoty pro sériový motor
Otáčky motoru - Tlak oleje
850 ot/min nejméně 0,5 bar
1500 ot/min 1,6 bar
2500 ot/min 2,0 bar
Regulační ventil tlaku oleje omezuje tlak na maximum 2,8 baru.
... a vůbec !
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Tak jesti to leze kolem měrky, tak je prostě natlakovanej blok. I kdyby kvůli vyššímu mazacímu tlaku vířilo v bloku toho oleje bůhví kolik, tak kolem měrky by snad lézt neměl. Jseš si jistej průchodností hadice do filtru?
Jinak ty úniky tlaku - když za chodu sundáš víčko a nejde z toho proud plynu, ještě neznamená, že je to tak i při zatížení.
Jinak ty úniky tlaku - když za chodu sundáš víčko a nejde z toho proud plynu, ještě neznamená, že je to tak i při zatížení.
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Když za chodu motoru sundám víčko nálevky oleje tak to pochopitelně fouká, když přidám plyn tak to funí jak praseKřemílek píše: ↑22 črc 2020Tak jesti to leze kolem měrky, tak je prostě natlakovanej blok. I kdyby kvůli vyššímu mazacímu tlaku vířilo v bloku toho oleje bůhví kolik, tak kolem měrky by snad lézt neměl. Jseš si jistej průchodností hadice do filtru?
Jinak ty úniky tlaku - když za chodu sundáš víčko a nejde z toho proud plynu, ještě neznamená, že je to tak i při zatížení.
Prostě natlakovanej blok
A protože prostor pod ventilovými víky je čistý tak to nejsou vyběhaná vodítka výfukových ventilů
jsou to prostě volítaný pístní kroužky, přestože se tlaky ve valcích zdají být celkem OK.
Myslím, že dočasným řešení by mohlo být dodatečné odvětrání bloku, třeba ventilovými víky s oddechem.
... a vůbec !