Ako zapojit kable? Pomooc
Ako zapojit kable? Pomooc
Cawte, ja budem asi vecny amater, preto prosim pomozte. . Mam super beetle,1972,potrebujem pomoct.. Co sa zapaja na to cidlo na karburatore? Z coho kablik..? Moze byt, ze aj ziadne?
Co sa zapaja na cidlo za rozdelovacom?
Motor toci, pumpa ide a aj tak. Nestartuje..
Dopĺňam úvod: oživujem auto po 2,5 roku státia, postupne sa snáď dopracujem do finálnej fázy naštartovaniaˇˇ
Je to super beetle dvojkanal 1.3
Co sa zapaja na cidlo za rozdelovacom?
Motor toci, pumpa ide a aj tak. Nestartuje..
Dopĺňam úvod: oživujem auto po 2,5 roku státia, postupne sa snáď dopracujem do finálnej fázy naštartovaniaˇˇ
Je to super beetle dvojkanal 1.3
- Přílohy
-
- IMG_20200413_102758.jpg (399.63 KiB) Zobrazeno 6077 x
Naposledy upravil(a) Sefix dne 16 dub 2020, celkem upraveno 2 x.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 361
- Registrován: 17 srp 2017
- Bydliště: Tam kde to mám rád....
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
To je čidlo tlaku oleje.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 361
- Registrován: 17 srp 2017
- Bydliště: Tam kde to mám rád....
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
A nemáš připojenej ten solenoid na karburátoru.Ten má být připojenej na + k cívce.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Nazdar, kondenzátor, kt. Ti ide z rozdeľovača (zelený) zapojíš na záporný (-) pól na indukčnej cievke. (To máš asi správne ale skontroluj si to);
Elektromagnetický ventil na karburátore zapájaš na kladný pól(+) (rovnako odtiaľ zapájaš aj sitič ktorý ti otvára príveru čím dlhšie máš zapnuté zapaľovanie; vnútri sa zohrieva bimetalová pružinka)
-> či tryska funguje zistíš že keď otočíš kľúčikom zapaľovania mal by si počuť cvaknutie (to znamená že funguje a máš ho zapojený správne ) pokiaľ na to nemáš káblik vieš si spraviť aj sám je to pomerne jednoduché.
Čidlo, kt. máš za karburátorom (ten modrý káblik) slúži na meranie tlaku oleja (ak pretočíš viackrát štartérom a nabehne ti tlak tak by mala kontrolka na palubke zhasnúť (máš dve; vľavo je generator napravo olej).
Podstatná otázka znie pred rokmi keď sa to auto odstavilo tak fungovalo?
Čo sa týka toho že neštartuje niesom si istý ako to je na 72' ale keďže firing order je 1-4-3-2 len tak od oka by som povedal že máš zle poprehádzané káble na rozdeľovači skontroluj si to "vpravo dole" by si mal mať 1 (ide ti smerom vľavo kde máš valce 3 a 4..) a ďalej ako ideš v smere hodinových ručičiek 4,3,2. Buď je to to alebo súdiac podľa obrázka máš nejak čudne nastavený predzápal.
Valce máš
Predok auta
3------1
4------2
Zadok auta
A rozdeľovač by som zapojil
3-2
4-1
No a ďalšia vec keď sa už zameriavame na iskru(keďže vidím benzin v palivovom filtri) ide o to či nejakú vôbec hádže takže či máš dobré kontakty na rozdeľovači a odtrh a káble atď. to by všetko trebalo otestovať ale treba ísť postupne..
Keď skúšaš štartovať nastriekaj rovno do hrdla karburátora benzín nepredpokladam ze ti funguje injektor
Elektromagnetický ventil na karburátore zapájaš na kladný pól(+) (rovnako odtiaľ zapájaš aj sitič ktorý ti otvára príveru čím dlhšie máš zapnuté zapaľovanie; vnútri sa zohrieva bimetalová pružinka)
-> či tryska funguje zistíš že keď otočíš kľúčikom zapaľovania mal by si počuť cvaknutie (to znamená že funguje a máš ho zapojený správne ) pokiaľ na to nemáš káblik vieš si spraviť aj sám je to pomerne jednoduché.
Čidlo, kt. máš za karburátorom (ten modrý káblik) slúži na meranie tlaku oleja (ak pretočíš viackrát štartérom a nabehne ti tlak tak by mala kontrolka na palubke zhasnúť (máš dve; vľavo je generator napravo olej).
Podstatná otázka znie pred rokmi keď sa to auto odstavilo tak fungovalo?
Čo sa týka toho že neštartuje niesom si istý ako to je na 72' ale keďže firing order je 1-4-3-2 len tak od oka by som povedal že máš zle poprehádzané káble na rozdeľovači skontroluj si to "vpravo dole" by si mal mať 1 (ide ti smerom vľavo kde máš valce 3 a 4..) a ďalej ako ideš v smere hodinových ručičiek 4,3,2. Buď je to to alebo súdiac podľa obrázka máš nejak čudne nastavený predzápal.
Valce máš
Predok auta
3------1
4------2
Zadok auta
A rozdeľovač by som zapojil
3-2
4-1
No a ďalšia vec keď sa už zameriavame na iskru(keďže vidím benzin v palivovom filtri) ide o to či nejakú vôbec hádže takže či máš dobré kontakty na rozdeľovači a odtrh a káble atď. to by všetko trebalo otestovať ale treba ísť postupne..
Keď skúšaš štartovať nastriekaj rovno do hrdla karburátora benzín nepredpokladam ze ti funguje injektor
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Na cívce jsem plus nikdy nevidel,ale musíš to dát na číslo 15 a odtud vede drát na tu civečku vlevo na karburátoru(která musí cvaknout při zapnutí klíčku),a ten samý drát občas vede ještě doprava na karb.kde bývá take malá cívečka s kontaktem.Ale taky už tam být nemusí.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Na novších cievkach máš + (15) a - (1) samozrejme na origo to bolo 15 a 1rochuss píše:Na cívce jsem plus nikdy nevidel,ale musíš to dát na číslo 15 a odtud vede drát na tu civečku vlevo na karburátoru(která musí cvaknout při zapnutí klíčku),a ten samý drát občas vede ještě doprava na karb.kde bývá take malá cívečka s kontaktem.Ale taky už tam být nemusí.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
...myslím vyčerpávající odpověd.
Jen doplním: filtr patří na sací hadičku čerpadla, takhle to dříve nebo později chytne doslova.
Jen doplním: filtr patří na sací hadičku čerpadla, takhle to dříve nebo později chytne doslova.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
A ten benz. filtřík máš hodně debilne umístěný, válí se ti v kabelech,koleduješ si o čapnutí. Měl bys natáhnout hadičku b.pumpa-karburátor, aby se nijak nedotýkala kabelú. A filtřík dej mezi nádrž a pumpu. co nejdál od elektriky
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Áno pridávam sa tuto k názorom že natiahni hadičku z ac pumpy rovno do karburátora a filter umiestni mimo motorový priestor ešte pred AC pumpu (ja ho mám za motorom vedľa prevodovky)
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Cawte, dakujem velmi pekne za odpovede a rady..
Ano, filter pojde prec, pojdu nove hadice na benzin a filter dalej od motora, tak som to kupil, nejazdilo sa odvtedy na tom, nechcem vyhoriet veru.. .. Len som.chcel.narychlo skusit este takto..
Takze my vlastne chybal ten kabel, ok, vyrobim a zapojem na elek. Mag. Kontakt, asi to veru necvakalo sa mi zdá, neviem Naisto.. Tam bude asi cely problem, ako som sa docital v druhej skupine, po otoceni klucom ostane zavrety privod do sacieho potrubia, kvoli nezapojeniu.. Ahaa.. No clovek sa uci, uz to budem vediet..
Nadrzka v karburatore (solex 31 pict 3) je plna benzinu, cerpadlo pumpuje
Karburator "pufka", z vyfukov ide jemny plyn akoby/dym
Motor ale nenaskakuje, ziadne vybuch benzinu, nic
Kladivko je na prvom valci, na zareze na rozdelovaci a aj dole na riske na bloku je zarez na remenici na strede bloku +7,5 °
21
34
Tak mi vychadza rozdelovac podla rysky
Hodi iskru na jednotke a riske ked hybem remenicou
Mal. Som takto zapojeny aj skleneny rozdelovac na overenie, ci hadze isrky, isli vsetky vcera
Skontrolujem kondenzator zapojenie
Skrutka benzinu 2,5 otacky
Aj kable na sviecky su usporiadane dobre, ale budu nove o 2dni,aj.viecko, pumpa benzinova,kladivko,sviecky
Takze bud to neslo preto, ze som nezapojil ten elekt. Mag kontatk, alebo. Ma este napadlo, ze ci nemohla odist daka membrana v karburatore, auto neslo 2,5 roka a stalo, predtym ale absolvovalo cestu po vlastne osi od predavajuceho z Budapešte do Ružomberka (SK)
Vyskusam zapojit ten solenoid Kontakt a uvidim..aj odtrh este nastavim. Sytic napravo elektricky na karburatore je zapojeny
Diky chalani, riadne ste mi pomohli zatial, vsak ja sa do toho dostanem.. :Ddam fotky pred a po..
Dnes/zajtra pojdem este k autu a dam vediet.. Alebo uz pockam na vsrtky nove diely v stredu, co som spominal..
Ano, filter pojde prec, pojdu nove hadice na benzin a filter dalej od motora, tak som to kupil, nejazdilo sa odvtedy na tom, nechcem vyhoriet veru.. .. Len som.chcel.narychlo skusit este takto..
Takze my vlastne chybal ten kabel, ok, vyrobim a zapojem na elek. Mag. Kontakt, asi to veru necvakalo sa mi zdá, neviem Naisto.. Tam bude asi cely problem, ako som sa docital v druhej skupine, po otoceni klucom ostane zavrety privod do sacieho potrubia, kvoli nezapojeniu.. Ahaa.. No clovek sa uci, uz to budem vediet..
Nadrzka v karburatore (solex 31 pict 3) je plna benzinu, cerpadlo pumpuje
Karburator "pufka", z vyfukov ide jemny plyn akoby/dym
Motor ale nenaskakuje, ziadne vybuch benzinu, nic
Kladivko je na prvom valci, na zareze na rozdelovaci a aj dole na riske na bloku je zarez na remenici na strede bloku +7,5 °
21
34
Tak mi vychadza rozdelovac podla rysky
Hodi iskru na jednotke a riske ked hybem remenicou
Mal. Som takto zapojeny aj skleneny rozdelovac na overenie, ci hadze isrky, isli vsetky vcera
Skontrolujem kondenzator zapojenie
Skrutka benzinu 2,5 otacky
Aj kable na sviecky su usporiadane dobre, ale budu nove o 2dni,aj.viecko, pumpa benzinova,kladivko,sviecky
Takze bud to neslo preto, ze som nezapojil ten elekt. Mag kontatk, alebo. Ma este napadlo, ze ci nemohla odist daka membrana v karburatore, auto neslo 2,5 roka a stalo, predtym ale absolvovalo cestu po vlastne osi od predavajuceho z Budapešte do Ružomberka (SK)
Vyskusam zapojit ten solenoid Kontakt a uvidim..aj odtrh este nastavim. Sytic napravo elektricky na karburatore je zapojeny
Diky chalani, riadne ste mi pomohli zatial, vsak ja sa do toho dostanem.. :Ddam fotky pred a po..
Dnes/zajtra pojdem este k autu a dam vediet.. Alebo uz pockam na vsrtky nove diely v stredu, co som spominal..
Naposledy upravil(a) Sefix dne 13 dub 2020, celkem upraveno 5 x.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Pridávam foto auta
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Nedalo mi no, vtípek.. ..
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Otázka bokom, všetky tri + kontakty na cievke sú teda rovnaké a je jedno,ako do nich zapojím káble? Alebo na ten kontakt bližšie ku cievke dať 12V z baterky a na tie ďalej zbytok?kubi píše:Na novších cievkach máš + (15) a - (1) samozrejme na origo to bolo 15 a 1rochuss píše:Na cívce jsem plus nikdy nevidel,ale musíš to dát na číslo 15 a odtud vede drát na tu civečku vlevo na karburátoru(která musí cvaknout při zapnutí klíčku),a ten samý drát občas vede ještě doprava na karb.kde bývá take malá cívečka s kontaktem.Ale taky už tam být nemusí.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Pokiaľ je tam rovnako dobrý kontakt je to jedno
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Jedno to není. Přivod je vždy na cívku č.15 a přúřez drátu 2,5mm2,cívka bere dost proudu. Pak to vede na cívečku vlevo a pak vpravo, a tam už stačí drátek 0,5-0,75mm2, ty berou směšně málo proudu.Je to tak i v plánu.A je tam 12V+ze spínačky od klíčku
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Tak som zas troška pokročil, pomenil som káble od cievky, palivové hadičky, ale elektromagnetický ventil necvakal po otocení kľúčom..tak som z druhého chrobáka vymontoval tento ventil a potom z tohto autá,čo opravujem..na moje prekvapenie,keď som vymontoval ventil z tohto opravovaneho autá,koncovka na ventile bola odlomená..:O..prikladám foto: No tak teraz neviem,či sa to mohlo odlomiť v karburatore,alebo to niekto odcvakol v minulosti..neviem,prečo by to ale robil..problém je,že ak sa to zlomilo v karburatore a padlo niekde dnu do sania,tak..nič moc no....kubi píše:Nazdar, kondenzátor, kt. Ti ide z rozdeľovača (zelený) zapojíš na záporný (-) pól na indukčnej cievke. (To máš asi správne ale skontroluj si to);
Elektromagnetický ventil na karburátore zapájaš na kladný pól(+) (rovnako odtiaľ zapájaš aj sitič ktorý ti otvára príveru čím dlhšie máš zapnuté zapaľovanie; vnútri sa zohrieva bimetalová pružinka)
-> či tryska funguje zistíš že keď otočíš kľúčikom zapaľovania mal by si počuť cvaknutie (to znamená že funguje a máš ho zapojený správne ) pokiaľ na to nemáš káblik vieš si spraviť aj sám je to pomerne jednoduché.
Čidlo, kt. máš za karburátorom (ten modrý káblik) slúži na meranie tlaku oleja (ak pretočíš viackrát štartérom a nabehne ti tlak tak by mala kontrolka na palubke zhasnúť (máš dve; vľavo je generator napravo olej).
Podstatná otázka znie pred rokmi keď sa to auto odstavilo tak fungovalo?
Čo sa týka toho že neštartuje niesom si istý ako to je na 72' ale keďže firing order je 1-4-3-2 len tak od oka by som povedal že máš zle poprehádzané káble na rozdeľovači skontroluj si to "vpravo dole" by si mal mať 1 (ide ti smerom vľavo kde máš valce 3 a 4..) a ďalej ako ideš v smere hodinových ručičiek 4,3,2. Buď je to to alebo súdiac podľa obrázka máš nejak čudne nastavený predzápal.
Valce máš
Predok auta
3------1
4------2
Zadok auta
A rozdeľovač by som zapojil
3-2
4-1
No a ďalšia vec keď sa už zameriavame na iskru(keďže vidím benzin v palivovom filtri) ide o to či nejakú vôbec hádže takže či máš dobré kontakty na rozdeľovači a odtrh a káble atď. to by všetko trebalo otestovať ale treba ísť postupne..
Keď skúšaš štartovať nastriekaj rovno do hrdla karburátora benzín nepredpokladam ze ti funguje injektor
No idem ďalej, otočím kľúčom,už to cvakalo s novým ventilom..nastavil som odtrh na 0,45-0,50..no a skúšam štartovať,len točil motor a nič..tak má napadlo,že dám dole filter vzduchu a dal som kúsok latky do otvoru,kde trčí navrchu karburatora tá tryska..točím točím a pozriem,latka je suchá..za ihlou, v nádržke,kam tečie do karburatora benzín najprv,je to ale plne benzínu..asi sa to teda upchalo?
Zajtra skúsim prehodiť cely karburátor z druhého chrobáka..asi bude problém v ňom..
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 361
- Registrován: 17 srp 2017
- Bydliště: Tam kde to mám rád....
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Do sání to spadnout nemohlo,protože to co ti tam chybí je taková kulatá bambulka,která uzavírá a otevírá přívod paliva a ta by tou dírkou v karburátoru určitě neprošla,protože dírka v karburátoru je o dost menčí.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Aha,to som nevedel,aký otvor je dole..takze to asi buď niekto odcvakol,alebo je to niekde dnu v karburatore..no vyskúšam druhý a tento rozoberiem, pretesnim a uvidím,či je dnu tá “Bambuľka”honzik.brouk píše:Do sání to spadnout nemohlo,protože to co ti tam chybí je taková kulatá bambulka,která uzavírá a otevírá přívod paliva a ta by tou dírkou v karburátoru určitě neprošla,protože dírka v karburátoru je o dost menčí.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Každopádne, asi bude fakt problém v karburatore,keďže to dlho stalo,ako si tak študujem tu fórum o karburátoroch, ten môj asi potrebuje repas..