Ako zapojit kable? Pomooc
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Já ti něco povím. Jednou vidět je lepší než tři stránky v topicu.
Co přijde dál???
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
ještě jsem ten návod trochu dopsal a upravil
snad ti to pomůže
snad ti to pomůže
... a vůbec !
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
K tomu předstihu, jak natočit řemenici snad víš (je to hned na začátku v tom Herbieho odkazu - motorem točit jenom ve směru hod. ručiček, aby se vymezily vůle), potom otáčíš rozdělovačem a místo sledování svíčky je pohodlnější použít žárovku. Ta se zapojí mezi kontakt cívky, který vede do rozdělovače, a kostru. Jakmile se kladívko zvedne (přeskočí jiskra), tak se žárovka rozsvítí. V tu chvíli rozdělovač utáhneš a máš to víceméně správně nastavený.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
No chalani, uz mi to je aj trocha aj blbé, ale nekonečny pribeh pokracuje...
No, dal som na Vaše a Herbieho rady..nastavil som troska vacsi odtrh (0,55-0.60) a nastavil predstih, ako sa má (praskne kladivko presne na hornej riske a spoji bloku)
No, prejavilo sa to, ze motor fakt živo toči, ale opat neštartuje.. Toči to mega, po pridani plynu to ale iba striela, ale skorej take puf hlasne ako "ohnivé" vystrely.. Vlastne mam pocit, ze to striela z karburatora.. Už mi to fakt asi vychadza, ze tam je problem.. Idem si objednať nový, tento sa časom zgeneralkuje a bude do rezervy.. Je to nákladné riešenie, ale Nevadí.. Chcem byt naisto.. Prikladam video, ako to štartuje.. Znalý spozná možno.. Tie zvuky idu z karbeca asi.. Neviem to ale naisto.. Na konci z karburatora isiel taky lahky dym
https://youtu.be/6Wbpn70Prm4
No, dal som na Vaše a Herbieho rady..nastavil som troska vacsi odtrh (0,55-0.60) a nastavil predstih, ako sa má (praskne kladivko presne na hornej riske a spoji bloku)
No, prejavilo sa to, ze motor fakt živo toči, ale opat neštartuje.. Toči to mega, po pridani plynu to ale iba striela, ale skorej take puf hlasne ako "ohnivé" vystrely.. Vlastne mam pocit, ze to striela z karburatora.. Už mi to fakt asi vychadza, ze tam je problem.. Idem si objednať nový, tento sa časom zgeneralkuje a bude do rezervy.. Je to nákladné riešenie, ale Nevadí.. Chcem byt naisto.. Prikladam video, ako to štartuje.. Znalý spozná možno.. Tie zvuky idu z karbeca asi.. Neviem to ale naisto.. Na konci z karburatora isiel taky lahky dym
https://youtu.be/6Wbpn70Prm4
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Vítejte na straně 4.
Kup si startovací sprej a několikrát stříkni do karburátoru a pak nastartuj. Když to chytne a párkrát blafne, máš chybu v karburaci nebo pumpě. Když se nestane nic, je chyba v elektrice. Tedy cívka, kondenzátor, špatný předstih nebo zpřeházené kabely. Dokud toto nerozlouskneš budeme si tu psát do konce karantény.
PS: Motor se otočí dvakrát než se dostane první válec do horní úvrati, sací a výfukový ventil je uzavřený a má dojít k zápalu. V tom se často chybuje a zapaluješ první válec v době kdy je připravený třetí.
PPS: před testem vyndej a očisti svíčky. Zahnojené a mokré z předchozích pokusů hořet nebudou.
https://www.alza.cz/auto/liqui-moly-sta ... OQQAvD_BwE
Kup si startovací sprej a několikrát stříkni do karburátoru a pak nastartuj. Když to chytne a párkrát blafne, máš chybu v karburaci nebo pumpě. Když se nestane nic, je chyba v elektrice. Tedy cívka, kondenzátor, špatný předstih nebo zpřeházené kabely. Dokud toto nerozlouskneš budeme si tu psát do konce karantény.
PS: Motor se otočí dvakrát než se dostane první válec do horní úvrati, sací a výfukový ventil je uzavřený a má dojít k zápalu. V tom se často chybuje a zapaluješ první válec v době kdy je připravený třetí.
PPS: před testem vyndej a očisti svíčky. Zahnojené a mokré z předchozích pokusů hořet nebudou.
https://www.alza.cz/auto/liqui-moly-sta ... OQQAvD_BwE
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Já myslím, že ti pořád blbne zapalování. Jestli máš dobře předstih (nevsadil bych na to), tak máš blbě pořadí kabelů ke svíčkám. Místo kupování novýho karburátoru to radši dej seřídit někomu, kdo to umí, bude to lacinější.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Ok, dik a sorry ze sme uz na "štvrtej" strane, proste mi to nejde a nevedel som si inak rady.. Fakt sa Snazim kazdy den hodiny a hodiny studovat veci okolo toho a riešiť to, nechcem tu otravovať tolko no..nevedel som ze sa motor dva krat otoci napr, asi bude tam mozno problem..ok poskušam to zasSam píše:Vítejte na straně 4.
Kup si startovací sprej a několikrát stříkni do karburátoru a pak nastartuj. Když to chytne a párkrát blafne, máš chybu v karburaci nebo pumpě. Když se nestane nic, je chyba v elektrice. Tedy cívka, kondenzátor, špatný předstih nebo zpřeházené kabely. Dokud toto nerozlouskneš budeme si tu psát do konce karantény.
PS: Motor se otočí dvakrát než se dostane první válec do horní úvrati, sací a výfukový ventil je uzavřený a má dojít k zápalu. V tom se často chybuje a zapaluješ první válec v době kdy je připravený třetí.
PPS: před testem vyndej a očisti svíčky. Zahnojené a mokré z předchozích pokusů hořet nebudou.
https://www.alza.cz/auto/liqui-moly-sta ... OQQAvD_BwE
Naposledy upravil(a) Sefix dne 16 dub 2020, celkem upraveno 1 x.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Uz v mojej prvej odpovedi som sa pytal na ten rozdelovac (poradie kablov; predzapal) video to myslim len potvrdzuje. Na karburator sa teraz vyprdni; pokial sa cez neho dostane benzin do sania a vsetko ostatne by bolo v pohode tak nastartujes
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Hm, to maš veru asi pravdu, problem bude asi fakt inde ako v karburatore, ok dik, skusim dakoho nato zohnat, ak mi to nepojdekubi píše:Uz v mojej prvej odpovedi som sa pytal na ten rozdelovac (poradie kablov; predzapal) video to myslim len potvrdzuje. Na karburator sa teraz vyprdni; pokial sa cez neho dostane benzin do sania a vsetko ostatne by bolo v pohode tak nastartujes
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Ne, nikdo tě nevyhání, naopak je tu plno dobrých rad což nebývá obvyklé. Rozděluj ale problémy na menší části a ty si ověřuj a zpřesňuj.
1. elektrika nebo palivo ?
2. když elektrika, tak pálí svíčky ? (vyšroubuješ svíčku prvního válce. ukostříš a při nastavování předstihu se zapnutým zapalování hned vidíš a slyšíš, že proběhne jiskra při 7.5 stupních před HU). Když ne, jdeš po cívce, kondenzátoru, atp
3. když pálí jak má, sundat ventilové víko u prvního válce a zkontrolovat že při zápalu 1. válce je sací a výfukový ventil uzavřený a šroubovákem otvorem pro svíčku ověřit že píst je opravdu v HU. Když ne, máš špatně poskládané kabely, špatně osazený náhon rozdělovače, nebo špatně složený rozdělovač.
Tak to dělám já. Když se dostanu na konec seznamu mohu projít jednotlivé větve a hrát si s karburátorem, pumpou, rozdělovačem atp. Tento motor je tak jednoduchý, že chytne a jede i ve velmi špatném a rozladěném stavu. A nastartuji ho i na čistič brzd který stříknu do difusoru, obejdu auto, nasednu a otočím klíčkem. Žádný stres.
1. elektrika nebo palivo ?
2. když elektrika, tak pálí svíčky ? (vyšroubuješ svíčku prvního válce. ukostříš a při nastavování předstihu se zapnutým zapalování hned vidíš a slyšíš, že proběhne jiskra při 7.5 stupních před HU). Když ne, jdeš po cívce, kondenzátoru, atp
3. když pálí jak má, sundat ventilové víko u prvního válce a zkontrolovat že při zápalu 1. válce je sací a výfukový ventil uzavřený a šroubovákem otvorem pro svíčku ověřit že píst je opravdu v HU. Když ne, máš špatně poskládané kabely, špatně osazený náhon rozdělovače, nebo špatně složený rozdělovač.
Tak to dělám já. Když se dostanu na konec seznamu mohu projít jednotlivé větve a hrát si s karburátorem, pumpou, rozdělovačem atp. Tento motor je tak jednoduchý, že chytne a jede i ve velmi špatném a rozladěném stavu. A nastartuji ho i na čistič brzd který stříknu do difusoru, obejdu auto, nasednu a otočím klíčkem. Žádný stres.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Ahaa, ja som to asi fakt nastavoval zle, mate pravdu.. Dobre, tieto rady su fakt mega, pekne pomaly rozumne to budem skušat, ako sa tu píše a myslim, ze potom to uz pojde, diky...mate u mňa každý pivo a liter benzinu..Sam píše:Ne, nikdo tě nevyhání, naopak je tu plno dobrých rad což nebývá obvyklé. Rozděluj ale problémy na menší části a ty si ověřuj a zpřesňuj.
1. elektrika nebo palivo ?
2. když elektrika, tak pálí svíčky ? (vyšroubuješ svíčku prvního válce. ukostříš a při nastavování předstihu se zapnutým zapalování hned vidíš a slyšíš, že proběhne jiskra při 7.5 stupních před HU). Když ne, jdeš po cívce, kondenzátoru, atp
3. když pálí jak má, sundat ventilové víko u prvního válce a zkontrolovat že při zápalu 1. válce je sací a výfukový ventil uzavřený a šroubovákem otvorem pro svíčku ověřit že píst je opravdu v HU. Když ne, máš špatně poskládané kabely, špatně osazený náhon rozdělovače, nebo špatně složený rozdělovač.
Tak to dělám já. Když se dostanu na konec seznamu mohu projít jednotlivé větve a hrát si s karburátorem, pumpou, rozdělovačem atp. Tento motor je tak jednoduchý, že chytne a jede i ve velmi špatném a rozladěném stavu. A nastartuji ho i na čistič brzd který stříknu do difusoru, obejdu auto, nasednu a otočím klíčkem. Žádný stres.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Třeba to nebude tak jednoduché.Známej mel teď podobnej problém se Š120 ,jeden den normálně přijel a za pár dní nic. Motor nenaskočil,byl tam jeho strejda automechanik (kterej je delal celý život).Delali na tom asi 30hodin a nic,taky všechno na povrchu nekolikrát zkontrolovali i na stolicíh a všechno šlo,ventily seřídili a motor nic.Jen občas slíbil. Po naprosté bezradnosti se začal rozebírat motor a byla v nem zlomená klika.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Fuha, no bože, to hádam nie.. .. No.. Mozno to s tym všetkym nesuvisi, ale obcas pri tom startovaní sa mi stalo, ze sa ten motor akoby zasekol a musel som štartovať zas, ale to je fakt uz len taka nepravdepodobná hypoteza, skorej som nieco robil zle, teda asi naisto.. .. Proste som to zle nastavil a niektore kroky poplietol, po poslednych vysvetleniach to už ale hadam zvladnem.. .. To auto pekne zašlo Do garaze, hadam som pri tych mojich pokusoch klukovku nezlomil.. ..nie nie, žiadné také.. .. To. By som ošedivel.. .. A nejdem to obkecavat, lebo sa lahko ocitneme na piatej strane!rochuss píše:Třeba to nebude tak jednoduché.Známej mel teď podobnej problém se Š120 ,jeden den normálně přijel a za pár dní nic. Motor nenaskočil,byl tam jeho strejda automechanik (kterej je delal celý život).Delali na tom asi 30hodin a nic,taky všechno na povrchu nekolikrát zkontrolovali i na stolicíh a všechno šlo,ventily seřídili a motor nic.Jen občas slíbil. Po naprosté bezradnosti se začal rozebírat motor a byla v nem zlomená klika.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Mě to připadá na špatné pořadí kabelů z rozdělovače do válců
Vwase nocni sichta...
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
No vidíš,neco sekalo, to by odpovídalo nečemu zalomenému/problematickému. Já tady mám jeden motor co má neco s převodem zubaté kolečko na klice/vývod na rozdelovač,taky už nejde nahodit a v druhém neco klepe,takže jsou oba na rozdelání.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Taky už jsem zažil,že starter točil pomalu,že to ani naskočit nemohlo,kór když je tam težká 1600cm3. Seřídil bych ty kable a předstih opravdu dobře,zapřáhl to za jiné auto stříkl neco do karbce a roztáhl.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Podle mě to je beznadějnej případ. Ten člověk, bohužel.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Mrkni na tenhle příspěvek, je to tam včetně videa, co to dělalo. Na konci je rozuzlení.
https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 80#p368179
Ve zkratce: HÚ prvního válce - první dva ventily uzavřené, když motor dostaneš otáčením do této fáze, zastav a koukni kam ti jde palec rozdělovače, tam zapoj kabel od 1. válce. Poté zapoj zbytek takže 4,3,2 po směru hod. ručiček. Zkus a uvidíš.
Já měl problém v pootočeném rozdělovači. Takhle jsem na to přišel.
https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 80#p368179
Ve zkratce: HÚ prvního válce - první dva ventily uzavřené, když motor dostaneš otáčením do této fáze, zastav a koukni kam ti jde palec rozdělovače, tam zapoj kabel od 1. válce. Poté zapoj zbytek takže 4,3,2 po směru hod. ručiček. Zkus a uvidíš.
Já měl problém v pootočeném rozdělovači. Takhle jsem na to přišel.
Re: Ako zapojit kable? Pomooc
Takže, odobral som veko ventilov na prvom valci, tak aby oba ventily prveho valca boli vtedy v polohe hore. Na zliabku remenici na vonkajsej strane smerom ku mne, zliabok bol vtedy zarovno spoja bloku motora, teda HU.. Zarez na remenici je 7,5°stupna vlavo, na vnutornej strane remenici, teda predstih.. Ked otocim v smere hodin remenicou od zliabku, tak preskoci iskra do sviecky na prvom valci, presne ked je na zarez na spoji bloku, tak som nastavil polohu rozdelovaca/prestih, všakže..
Skušal som vopchat srobovak do otvoru prvej sviecky počas HU, valec je uplne hore.
Poradie valcov na rozdelovaci mam teda z mojho pohladu na rozdelovac:
21
34
Myslim,ze nato idem uz dobre, vecer pokracujem, lebo musim vymenit tesnenie na tom veku ventilov, nemal som ho tam pri sebe,takze vecer pokracujem.
Pri otacani remenicou bolo pocut rozprasovanie benzinu v karburatore, takze by mal byt ok.. Sviecky su čisté,baterka nabitá. Uvidime, co sa bude diat vecer..
Oprava: ten zarez je vlastne ojeb a predstih je 7,5° vpravo pred HU (zliabok) , konečne mi to došlo, sorry, ja pako.
Skušal som vopchat srobovak do otvoru prvej sviecky počas HU, valec je uplne hore.
Poradie valcov na rozdelovaci mam teda z mojho pohladu na rozdelovac:
21
34
Myslim,ze nato idem uz dobre, vecer pokracujem, lebo musim vymenit tesnenie na tom veku ventilov, nemal som ho tam pri sebe,takze vecer pokracujem.
Pri otacani remenicou bolo pocut rozprasovanie benzinu v karburatore, takze by mal byt ok.. Sviecky su čisté,baterka nabitá. Uvidime, co sa bude diat vecer..
Oprava: ten zarez je vlastne ojeb a predstih je 7,5° vpravo pred HU (zliabok) , konečne mi to došlo, sorry, ja pako.
Naposledy upravil(a) Sefix dne 17 dub 2020, celkem upraveno 2 x.