Elektrika

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Knofel
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 263
Registrován: 13 bře 2011
Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvekod Knofel » 02 dub 2011

Nemohl jsem si nevšimnou, že kladívko z rozdělovače je totožné s kladívky, které se dávaly na tehdejší Jawy a ČZty. Nevím jak dobře se dá kladívko sehnat, takže když tak mototechna ;-) :D

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4364
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvekod SO 545 » 02 dub 2011

Ak nemas rozdelovac z JAWA alebo CZ potom je to len podobnost.
Urcite si kup to co mas nie kutilsku specialitu.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Knofel
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 263
Registrován: 13 bře 2011
Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvekod Knofel » 02 dub 2011

Jako jo to je jasné, jen sem si toho všiml tak to píšu... Zítra tu dám fotku origo kladívka a kladívka z jawy pro porovnání... Jinak nevím jak sou na tom kladívka s dostupností, tak mě jen napadlo toto... :)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Elektrika

Příspěvekod Lugen » 02 dub 2011

dostupnost v poho, prodává každý prodejce dílů na brouky s cenou cca od šedesáti kaček...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Knofel
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 263
Registrován: 13 bře 2011
Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvekod Knofel » 03 dub 2011

Aha, tak to v tom případě banán...


Uživatelský avatar
Knofel
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 263
Registrován: 13 bře 2011
Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvekod Knofel » 15 dub 2011

Jej, úplně sem to zapomněl blýsknout... Tak tady jen hodím ty Jawácký kladívka pro srovnání... Podle mne sou identické i na pohled i rozměry.

http://www.ceskemotocykly.eu/Sada-konta ... i,245.html

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 884
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Elektrika

Příspěvekod simak » 16 dub 2011

Tak třeba sem. Chystám se výhledově zkusit nastartovat motor. Je mimo auto, bez startéru, baterie. Půjde to? Můžu propojit dynamo přímo s cívkou bez újmy na čemkoliv? Díky
nasávač

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11993
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvekod Sam » 16 dub 2011

Bez starteru a baterky to asi moc nepujde. Leda ze by jsi sehnal pohunka s klikou... :D
Propojit to samozrejme muzes nic se ale nestane a motor bude dal zaryte mlcet .. .
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lubos
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 484
Registrován: 08 led 2010

Re: Elektrika

Příspěvekod lubos » 16 dub 2011

Jestli je to industrie, tak to zkus s původním příslušenstvím.

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 884
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Elektrika

Příspěvekod simak » 16 dub 2011

Pohůnek s klikou budu já osobně :) Magneto již nahradil rozdělovač. Baterie asi tedy bude nutná. Kliku mám, tedy tu železnou.
nasávač

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: Elektrika

Příspěvekod Šíša » 16 dub 2011

Baterie by nebyla nutna, pakliže by jsi točil jak blázen ... cca 1500 - 2000 otáček :D

Jinak když baterii, tak není nutná ani auto batérie. Stačí nějaká co je schopna dodávat 4 - 5A po určitou dobu ... třeba já osobně jsem viděl nastartovat auto na baterii NiCd z RC auta a přez startér, ty baterky daj bez problémů desítky ampár špičkového proudu.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11993
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvekod Sam » 17 dub 2011

pokud je pohunek, je vse v poradku. Zapujcim ti startovaci nacini (6V baterii, kabely, startet a prirubu a muzes to navrcet.)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2641
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re:

Příspěvekod Kůča » 14 črc 2011

Sam píše:Zde přikládám návod na demontáž a montáž relátka. Step-by-step for idiots.
Našel jsem ho v krabičce u NOS relátka Bosh. Pěkné je, že tam mají i popsanou následnou polarizaci dobíjecího systému.
Obrázek

Nebylo by to někde v češtině?
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 305
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: Elektrika

Příspěvekod matesxxx » 30 led 2012

Chci se zeptat když budu zapojovat elektriku a mám alternátor s dvěma vývody tak žádné relátko nepoužuji a postupuji dle nákresu??? ( i když na obrázku je dynamo ) Je to tak??

Obrázek

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12723
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Elektrika

Příspěvekod Herbie » 30 led 2012

v podstate ano

DF na alternatoru = kontrolka
D+ na alternatoru = akumulátor/ baterka (klidne pres starter jako je to na obrazku)
------------------------------------
dynamo x alternator
B+ ...... x......D+ (ten sroubovaci kontakt)
D+ ...... x......DF (konektor/faston)
... a vůbec !

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 305
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: Elektrika

Příspěvekod matesxxx » 05 úno 2012

Takže to tedy mohu zapojit dle nákresu co jsem si vytvořil.??? Nejsem tedy autoelektrikář jen domácí kutil, tak když se mi na to někdo podíváte jestl i je to takto dobré, budu vděčen.
Jenom tedy je to bez stáleho plusu vše přes klíček, bez stěračů a bez výstražných blinkrů. Jen nevím proč je plus přiveden na ty 3 kontrolky v budíku a jsou propojeny mezi sebou?? Díky za připomínky.

Obrázek

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Elektrika

Příspěvekod Lugen » 05 úno 2012

Aby kontrolky fungovaly musí být napájeny :wink:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 305
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Re: Elektrika

Příspěvekod matesxxx » 06 úno 2012

No to je mi jasný ale když se podíváš tak jednou je tam plus přiveden z daného zařízení a podruhé je tam přímo z pojistkovnice což by znamenalo že by to svítilo stále a všechny tři??

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11993
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvekod Sam » 06 úno 2012

matesxxx píše:No to je mi jasný ale když se podíváš tak jednou je tam plus přiveden z daného zařízení a podruhé je tam přímo z pojistkovnice což by znamenalo že by to svítilo stále a všechny tři??

Nerad se vám do toho pletu, ale ke kontrolkám je napevno přivedeno + a od přístrojů (čidlo tlaku oleje, dobíjení, blinkr) je přivedena kostra.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti