Elektrika
Potřeboval bych poradit, jak je v broučkách (mexiku) zapojené osvětlení tachometru? Mě to totiž nesvítí...Pokud jsou mé domněnky správné, měl by asi vést nějaký kablík od knoflíku, kterým se zapínají světla, ne? A vést by měl někam k tachometru. Ale kde tam jsou nějaké konektory nebo tak něco? Dole nebo nahoře?
A ještě něco, na zadních světlech jsou tři žárovky, na co je ta úplně spodní? Protože jsem ju ještě neviděl nikdy svítit? Já vím, že to nejde, když sedím v autě, ale rád bych věděl na co je...
A ještě něco, na zadních světlech jsou tři žárovky, na co je ta úplně spodní? Protože jsem ju ještě neviděl nikdy svítit? Já vím, že to nejde, když sedím v autě, ale rád bych věděl na co je...
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Ten kablik by tam mal byt.Jirka píše:Nejsem si jistý, jestli tam ty kablíky vůbec jsou . Je možné, že ne. A ty žárovečky (nebo aspoň kontakty na ně) jsou ze zadu, na tachometru nahoře, ne? Každá z jedné strany...asi, že? Zítra prozkoumám...
Na ziarovku ak tam vobec nejake mas je privedeny jeden kontakt.
Skontroluj taktiez kostru budiku ale ak ti idu ine kontrolky tak by tam mala byt.
Taktiez si skontroluj ci mozes tocit knoflikom na zapinanie svetiel nakolko su aj take ze s nimi tocis a vies si nastavit intenzitu podsvietenia.(Inac to by som chcel vediet do akych modelov sa davaly taketo vypinace)
Hlavne si najdi schemu presne na tvoje afto a tam to budes mat pekne podla farby (pokial to uz nebolo bastlene ). http://66.34.72.138/wiring/index.html
Tak kablíky a žárovky jsou tam, vede od nich ten červenobílý kablík. Tak jsem ho zkoušel připojit ke spínači. Na spínači mám myslím 6 kontaktů. 4 jsou už obsazené (asi na světla) a 2 jsou volné (úplně spodní a horní). Zkoušel jsem připojení k oběma, ale pořád nic.Tak nevím, čím by to mohlo být. Jen, když jsem chtěl připojit k tomu spodnímu, tak mi to zajiskřilo, ale pak už nic.
Jo a jak jsi mluvil o tom otáčení knoflíku...otáčet mi jde, ale intenzita svícení se nemění . Neměl by jít taky od toho volného kontaktu nějaký kablík ke světlům?
Jo a jak jsi mluvil o tom otáčení knoflíku...otáčet mi jde, ale intenzita svícení se nemění . Neměl by jít taky od toho volného kontaktu nějaký kablík ke světlům?
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
SAkra nemam auto po ruke.
Ked budem garazi skusim ti to odfotit ale to neviem kedy bude
Tym padom by ti mal ist ten kablik od toho vypinaca.
Skontroluj si prosim aj ziarovky aby si si bol isty ze idu.
Daj potom niekam dostredu otacaciu polohu knoflika a skusaj .Nemas tam co pokazit nakolko tam mas ziarovky.
Ked budem garazi skusim ti to odfotit ale to neviem kedy bude
Tym padom by ti mal ist ten kablik od toho vypinaca.
Skontroluj si prosim aj ziarovky aby si si bol isty ze idu.
Daj potom niekam dostredu otacaciu polohu knoflika a skusaj .Nemas tam co pokazit nakolko tam mas ziarovky.
Haynes je totiž pro uživatele, nikoliv pro servis. Něco jako "beginner" případně "intermediate".john píše:Tak to je presne ten najlepsi manual.Co sa tyka dedkov,existuju stare manualy,ktore maju vynikajucu informaciu,tazko sa vsak zhanaju.Ten isty Official Service Manual je aj pre busiky,obal je v zelenej farbe.Nehovorim,ze Haynes je zly manual,ale vela veci tam chybuje.
Servisní manuály jsou pro advancované a expertní uživatele.
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Ak ti mam pravdu povedat tak to video stoji za to a mozno asi aj viac ako kniha.Jedna nevyhoda je ze to nemas na papiery.Ale ked si to kuknes a mas k tomu tu knihu tak to vsetko zvladnes so zaviazanymi ocami.Kvak píše:Haynes je totiž pro uživatele, nikoliv pro servis. Něco jako "beginner" případně "intermediate".john píše:Tak to je presne ten najlepsi manual.Co sa tyka dedkov,existuju stare manualy,ktore maju vynikajucu informaciu,tazko sa vsak zhanaju.Ten isty Official Service Manual je aj pre busiky,obal je v zelenej farbe.Nehovorim,ze Haynes je zly manual,ale vela veci tam chybuje.
Servisní manuály jsou pro advancované a expertní uživatele.
Ale pozor sme [smilie=offtopic.gif]
Jak by řek Herbie, hlavně v klidu.Jirka píše:Tak kablíky a žárovky jsou tam, vede od nich ten červenobílý kablík. Tak jsem ho zkoušel připojit ke spínači. Na spínači mám myslím 6 kontaktů. 4 jsou už obsazené (asi na světla) a 2 jsou volné (úplně spodní a horní). Zkoušel jsem připojení k oběma, ale pořád nic.Tak nevím, čím by to mohlo být. Jen, když jsem chtěl připojit k tomu spodnímu, tak mi to zajiskřilo, ale pak už nic.
Jo a jak jsi mluvil o tom otáčení knoflíku...otáčet mi jde, ale intenzita svícení se nemění . Neměl by jít taky od toho volného kontaktu nějaký kablík ke světlům?
Když si vyndáš tu spínačku, tak na tý plastový straně jsou čísla, tak ten tvuj červenobílej kablík napoj k číslu 58b.
Jinak točenim knoflíku se reguluje intenzita a to tak že protisměru hod ručiček ztlumuje až se vypne, po směru přidává. Pochopitelně pro podsvícení musí bejt rozsvícený světla a budík ukostřenej
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Jirko napřed vysvětlení pojmů:
1) spínačka je běžně rozšířený výraz pro spínací skřňku - tedy to , kan strkáš klíček, a zapínáš tím zapalování/startuješ...
Z výše proběhlé debaty chápu, že se Ti jedná o spínač světel spíš??
a ten vymontuješ následovně:
1) povolíš plastové kolečko, kterým to ovládáš (normální pravý závit, možná bude fest držet = WD, nebo vytáhnout - zapnout světla a přidržet si tu hřídelku)
2) teď uvidíš, že ta hřídelka, která kouká ze spínače směrem do kabiny prochází hliníkovou "maticí"(i když je to vlastně šroub, má na sobě vnější závit). Tahle věc "drží" spínač na svém místě, je prošroubována skrze otvor v palubce do těla spínače. Má hladký povrch a na sobě napříč dvě drážky, kterýma jí můžeš povolit.....je na to speciál klíč, nebo si musíš upravit starý široký šoubovák (vybrousit do něj uprostřed vybrání, kam zapadne vyčnívající hřídelka)....protože pokud to budeš povolovat tak, že se opřeš šroubovákem jen do jedné drážky a budeš tlačit, je slušná pravděpodobnost, že se vysmekne a poškodíš si palubku (nebo ruku )
3) hliníkovou matici vyšroubuješ a celý spínač zastrčíč do kufru a tam si ho na kabelech přitáhneš blíže k sobě a učiníš, co je třeba
než jakýkoliv kabel odpojíš, tak si poznamenej, která barva byla kam zapojena (nebo si to vyfoť....)
1) spínačka je běžně rozšířený výraz pro spínací skřňku - tedy to , kan strkáš klíček, a zapínáš tím zapalování/startuješ...
Z výše proběhlé debaty chápu, že se Ti jedná o spínač světel spíš??
a ten vymontuješ následovně:
1) povolíš plastové kolečko, kterým to ovládáš (normální pravý závit, možná bude fest držet = WD, nebo vytáhnout - zapnout světla a přidržet si tu hřídelku)
2) teď uvidíš, že ta hřídelka, která kouká ze spínače směrem do kabiny prochází hliníkovou "maticí"(i když je to vlastně šroub, má na sobě vnější závit). Tahle věc "drží" spínač na svém místě, je prošroubována skrze otvor v palubce do těla spínače. Má hladký povrch a na sobě napříč dvě drážky, kterýma jí můžeš povolit.....je na to speciál klíč, nebo si musíš upravit starý široký šoubovák (vybrousit do něj uprostřed vybrání, kam zapadne vyčnívající hřídelka)....protože pokud to budeš povolovat tak, že se opřeš šroubovákem jen do jedné drážky a budeš tlačit, je slušná pravděpodobnost, že se vysmekne a poškodíš si palubku (nebo ruku )
3) hliníkovou matici vyšroubuješ a celý spínač zastrčíč do kufru a tam si ho na kabelech přitáhneš blíže k sobě a učiníš, co je třeba
než jakýkoliv kabel odpojíš, tak si poznamenej, která barva byla kam zapojena (nebo si to vyfoť....)
Tak za pojem se pochopitelně omlovam, nejspíš jsem chtěl napsat spínač...
Kupříkladu mě ty pojistný šrouby nedržely zas tk pevně, sundal jsem te obyč šroubovákem ale je to pakárna.
Jestli ti dráty při vytahování spínače vypadnou:
58b -bíločervenej
56 - černobílej
58 - šedej
30 - červenej
x - černožlutej
Kupříkladu mě ty pojistný šrouby nedržely zas tk pevně, sundal jsem te obyč šroubovákem ale je to pakárna.
Jestli ti dráty při vytahování spínače vypadnou:
58b -bíločervenej
56 - černobílej
58 - šedej
30 - červenej
x - černožlutej
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- Djorkae
- poustevník fóra flat4.org
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 08 črc 2003
- Bydliště: Strašnice x Louny x Levwousy
- Kontaktovat uživatele:
tak tak! naprostou souhlasímsimak píše:na Haynese mi nešahejte , je sqělý už tím, že je ve srozumitelném jazyce, a ne třeba německy
- jináč souhlasím s Yahoďákovým návodem a důležité je zejm: než jakýkoliv kabel odpojíš, tak si poznamenej, která barva byla kam zapojena (nebo si to vyfoť....)
jo a kluci, estli budete dál v eletrice štrachat, pište si poznámky, návody, pořizujte fotky, ať se taky poučíme
mně např. nesvítí pravé přední obrysové světlo, tak mě to teď motivuje najít příčinu
Kenner fahren käfer čili Meloun, Micky nebo Hnusík či Easton...
Lugen napsal
Na co je na tom spínači tolik moc kontaktů (já tam mám myslím 6 nebo 7)? Mám však zapojené drátky myslím jen ke 4. Není někde napsané, k čemu by měl vést např. drát z kontaktu 56, 58....Já totiž zjišťuju, že mám v broučkovi docela dost věcí funkčních (kupodivu), ale jen to není zapojené a tak pořád hledám a hledám, kam co patří. Proto se pořád tak ptám..Jestli ti dráty při vytahování spínače vypadnou:
58b -bíločervenej
56 - černobílej
58 - šedej
30 - červenej
x - černožlutej
Raději se zeptat, než pak litovat...
Já ten popis doslova neberu, stáhl jsem si vedení kablíků (wiring diagram) z netu a podle toho se řídím. Mě mate to, že můj spínač má asi tak 6 kontaktů pro kablíky a mám zapojené jen 4 a nevím, na co jsou zbývající dva. Jestli to je pro něco určitého nebo jen tak, kdyby tam chtěl člověk něco navíc připojit.
Raději se zeptat, než pak litovat...