Elektrika

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvek od Sesto »

Viete poradit kde je na chrobaku ukostrenie medzi podvozkom a karoseriou?
Motor a podvozok je na zaciatku prevodovky ale kasna a podvozok?
Dik

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvek od wally »

U Baterky je to jak, tam to není na kastly?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvek od Sesto »

Pri baterke to je na podvozok.Ale ako je ukostreny podvozok s kasnou.
Prevodovka je sa mi zda tiez o podvozok.

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvek od wally »

Jo u převodovky je to na podvozek.. a není to u baterky na šroub co drží pohromadě kysnu a placku? A co ti nejede?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Elektrika

Příspěvek od Herbie »

wally píše: a není to u baterky na šroub co drží pohromadě kysnu a placku?
ne-e [-X není, je vedle, přímo v placce
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvek od Sesto »

Herbie píše:
wally píše: a není to u baterky na šroub co drží pohromadě kysnu a placku?
ne-e [-X není, je vedle, přímo v placce
A je vobec prepoj medzi kasnou a podvozkom?

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvek od maxmax »

Myslím, že je to ukostřeně každým šroubem :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Sesto
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 čer 2003
Bydliště: Pressburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvek od Sesto »

Sraubom asi nie nakolko medzi podlahou a kasnou je guma a kasna je nalakovana cize sraub je izolovany.
Ale ak nieni prepoj tak sa nehadam.
Sesto

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvek od wally »

Izolovanej není, je to v každým závitu :wink:
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrika

Příspěvek od maxmax »

no právě, a po dotažení pod ním moc laku taky nezbude :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
samec3
Příspěvky: 136
Registrován: 02 led 2008
Bydliště: Sever

Re: Elektrika

Příspěvek od samec3 »

zdravím všechny :)
potřeboval bych poradit s elektrikou, která se netýká vzduchem chlazených, za čež se omlouvám, ale jsem vážně bezradný [-o<

Po koupi a zkompletování auta se mi odhalila celkem podstatná závada - budíky nechtějí spolupracovat.
Zjistil jsem, že napětí do budíků je regulováno tímto bimetalovým měničem. Koupil jsem už 2 nové, ale budíky fungují vesměs tak půl hodiny, nebo 5 kilometrů(co nastane dřív) a spokojeně zase lehnou. Někdy reaguje na poklepání, ale je to jen chvilková záležitost.
Obrázek
Svěřil jsem to do rukou už 2 elektrikářům, těm se sice podařilo bimetálku opravit, ale to že záhadně odcházejí nevyřešili.

Prosím tedy všechny oboru znalé, jestli s tím nemají zkušenosti, nebo jestli by mi mohli doporučit nějaké spolehlivější řešení místo té bimetálky.
Předem díky za všechny rady a postřehy :idea:

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Re: Elektrika

Příspěvek od Krystof »

A o aké auto ide?
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
samec3
Příspěvky: 136
Registrován: 02 led 2008
Bydliště: Sever

Re: Elektrika

Příspěvek od samec3 »

Krystof píše:A o aké auto ide?
je to Ford Mustang rok 66...

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Re: Elektrika

Příspěvek od Krystof »

A ešte skús opísať podrobnejšie problém. Čo znamená "nefungujú budíky"? Nejde tachometer, nejde podsvietenie, nejdú svetielka (smerovky, svetlá a pod.)? Práve hľadám schému, skúsim pozrieť na čo by tam ten menič vlastne mal byť.
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
samec3
Příspěvky: 136
Registrován: 02 led 2008
Bydliště: Sever

Re: Elektrika

Příspěvek od samec3 »

Nefunguje ukazatel paliva, tlak oleje a teplota motoru.

Jak jsem to tak pochopil, tak by ta bimetálka měla měnit(snižovat) napětí, které jde do těchto 3 budíků.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Re: Elektrika

Příspěvek od Krystof »

Schému som našiel, sedí to. Tá krabička je stabilizátor napätia a napája tie tri spomínané budíky. Takže chyba môže byť naozaj v ňom, prípadne ešte skontroluj prívod k nemu, taktiež jeho ukostrenie (cez očko by mal byť ukostrený niekde na karosériu). Ešte mi napadá odmerať napätie na vstupe do toho stabilizátora, či nie je príliš vysoké, alebo príliš nízke. AK bude všetko toto OK, potom už len ten stabilizátor, ale to sa na diaľku vyriešiť nedá. V ničom inom by chyba byť nemala.
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Re: Elektrika

Příspěvek od Krystof »

A ešte tá schéma, možno Ti pomôže...
66inter1.jpg
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Re: Elektrika

Příspěvek od Krystof »

A ešte jedna aktualizácia, na vstupe do regulátora by si mal mať 12V a na jeho výstupe 6V. Skús to zmerať v čase, keď Ti to na začiatku funguje, a potom aj keď to prestane ísť.
...možno sa mýlim. :wink:

Uživatelský avatar
samec3
Příspěvky: 136
Registrován: 02 led 2008
Bydliště: Sever

Re: Elektrika

Příspěvek od samec3 »

Díky moc za schéma a všechny rady. :wink:
Po práci vytisknu schéma, zalezu do garáže a zkusím vše co jsi popisoval.
Ještě jednou díky za ochotu a zítra poreferuju, jak to dopadlo. :)

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Re: Elektrika

Příspěvek od Krystof »

Posledná vec - je samozrejme možné kúpiť elektronický stabilizátor / menič na 5V (na stránkach sa niekde uvádza, že budíky sú na 6V, inde na 5V. TO by bolo treba ešte zapátrať. Momentálne na to viac času nemám. Ale na Internete je veľa stránok s tematikou týchto áut, niečo určite nájdeš.
Môj skromný názor na záver - keďže Ti to odchádza po čase a menič je bimetalický, je na 95% chyba v ňom. Funguje na podobnom princípe ako automatický sytič na Solexoch. Ohrieva sa v ňom odporový drôt, ten ohrieva bimetal a ten pulzným spôsobom reguluje napätie. Keď je niekde chyba, po zohriatí sa nemusí vrátiť späť.
...možno sa mýlim. :wink:

Odpovědět