Elektrika
- Capario
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 632
- Registrován: 02 črc 2006
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
mongol je jeste dobrý, ale jelito fakt bejt nechci. Hlavně sem vubec nečekal že to bude kvůli odtrhu...Celou dobu (teda-ten měsic co je v mým vlastnictví)to startovalo okamžitě, žádný problémy.A najednou před poštou když na mě zírá mraky lidí se mu už dál nechtělo.No je to vskutku nevyzpytatelný vehikl
- Capario
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 632
- Registrován: 02 črc 2006
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Neběhá to jako dřív, ještě to musím poladit. A ktomu potřebuju vědět následující věci.
1. Pořadí pálení válců (jako u embéčka 1,4,3,2 )? který je první? Vepředu nalevo či vepředu napravo?
2. Na krytu rozdělovače je na jednom vývodu ke svíčce 1 zářez, na dalším (Ne po sobě jdoucím) vývodu jsou 2 zářezy.Co znamenají?
Jak poznám na rozdělovači že je v HU právě první válec?Je to po přetáčení motoru hned ten první kde se kladívko zvedne po zářezu na rozdělovači?
Doufám že si rozumíme
1. Pořadí pálení válců (jako u embéčka 1,4,3,2 )? který je první? Vepředu nalevo či vepředu napravo?
2. Na krytu rozdělovače je na jednom vývodu ke svíčce 1 zářez, na dalším (Ne po sobě jdoucím) vývodu jsou 2 zářezy.Co znamenají?
Jak poznám na rozdělovači že je v HU právě první válec?Je to po přetáčení motoru hned ten první kde se kladívko zvedne po zářezu na rozdělovači?
Doufám že si rozumíme
poradie je 1-4-3-2,je to vyrazene na nohe dynama.Prvy valec je vpravo vzadu.Druhy vpravo vpredu,treti vlavo vzadu a stvrty vlavo vpredu.Ked otocis motorom tak,aby rysky na zadnej casti remenice boli na 12 hodin,das dole vicko a pozries sa kde ukazuje palec.Mal by ukazovat na rysku na hrane rozdelovaca a na kontakt kabla 1.valca.Ak to nie je tak,otocis motor o jednu otacku a skontrolujes znovu.Zarezy na vicku neznamenaju vcelku nic.Ak palec smeruje ku kablu od prvej sviecky,tak si blizko.Podla toho,kolko mas zarezov na remenici nastavis zapalovanie staticky,doladit sa to musi dynamicky.HLADAJ Petisroubov navod na nastavenie zapalovania.Capario píše:Neběhá to jako dřív, ještě to musím poladit. A ktomu potřebuju vědět následující věci.
1. Pořadí pálení válců (jako u embéčka 1,4,3,2 :wink: )? který je první? Vepředu nalevo či vepředu napravo?
2. Na krytu rozdělovače je na jednom vývodu ke svíčce 1 zářez, na dalším (Ne po sobě jdoucím) vývodu jsou 2 zářezy.Co znamenají?
Jak poznám na rozdělovači že je v HU právě první válec?Je to po přetáčení motoru hned ten první kde se kladívko zvedne po zářezu na rozdělovači?
Doufám že si rozumíme :oops:
Kontrolka brzd?
Ahoj, mam v Busu na pristrojovce tuhle kontrolku
takhle vypada zevnitr,
kabely vedou do hlavniho brzdoveho valce.
Zapojil jsem to podle schematu z Americké verze (jiny jsem nenasel), a abych se priznal, absolutne netusim co ma vlastne delat. Predpokladam, ze se rozsviti, poklesne-li tlak pod nejakou uroven.
Mam ale jeste jeden dotaz. V aute mam na rucni brzde tenhle spinac
a chtel bych ho zapojit na stejnou kontrolku - teda kdyz bude zatazena rucka,aby kontrolka svitila. Akorat moc nevim, jak to zapojit (do teto kontrolky vedou 2 zive draty a nerad bych rozhodil puvodni funkci teto kontrolky...)
Mate s tim nekdo zkusenost?
takhle vypada zevnitr,
kabely vedou do hlavniho brzdoveho valce.
Zapojil jsem to podle schematu z Americké verze (jiny jsem nenasel), a abych se priznal, absolutne netusim co ma vlastne delat. Predpokladam, ze se rozsviti, poklesne-li tlak pod nejakou uroven.
Mam ale jeste jeden dotaz. V aute mam na rucni brzde tenhle spinac
a chtel bych ho zapojit na stejnou kontrolku - teda kdyz bude zatazena rucka,aby kontrolka svitila. Akorat moc nevim, jak to zapojit (do teto kontrolky vedou 2 zive draty a nerad bych rozhodil puvodni funkci teto kontrolky...)
Mate s tim nekdo zkusenost?
Hubert - zelený Busík
[smilie=sunny.gif] Preji dobrý den. Mám menší problém, se světlem.žárovka je v kostičce, zasunutá. V té kostičce jsou 3 dírky. Jedna - a dve plus. Ty se stridaji podle toho jak prepnu svetla, dalkove nebo potkavaci. Tak a jedno svetli mi nesviti.. Tak jsem vzal merak, precetl si od nej navod a zjistil nasledujici ionformace.
1. zarovka je ok(vymenil jsem je a tu prvni prozkousel)
2. proud mi to nameri pokud tam zarovka neni jak na dalkovem, tak na potkavacim rezimu.Neco kolem 13V
3. sotva tam strcim zarovku tak na ni oproud neni. Jako by byl ten proud linej a nechtelo se mu do zarovky. Mrcha jedna.
4. kontakty jsou ocistene, kosticka rozebrana, ocistena,slozena dobre. Neni moznost, ze by se zarovka nedotykala kontaktu.
5. Po zastrceni zarovky nenamerim ani proud na plus co je plus pro potkavaci rezim. proste veme kramle....
Vite nekdo co by to mohlo byt? A co s tim? Jo koukal, jsem, ze ve svetlech jsou diry na takove malinkezarovicky, to brouk musi mit nebo ne?
Děěkuuuji moc předem..za rady. Daniel
[smilie=sunny.gif]
1. zarovka je ok(vymenil jsem je a tu prvni prozkousel)
2. proud mi to nameri pokud tam zarovka neni jak na dalkovem, tak na potkavacim rezimu.Neco kolem 13V
3. sotva tam strcim zarovku tak na ni oproud neni. Jako by byl ten proud linej a nechtelo se mu do zarovky. Mrcha jedna.
4. kontakty jsou ocistene, kosticka rozebrana, ocistena,slozena dobre. Neni moznost, ze by se zarovka nedotykala kontaktu.
5. Po zastrceni zarovky nenamerim ani proud na plus co je plus pro potkavaci rezim. proste veme kramle....
Vite nekdo co by to mohlo byt? A co s tim? Jo koukal, jsem, ze ve svetlech jsou diry na takove malinkezarovicky, to brouk musi mit nebo ne?
Děěkuuuji moc předem..za rady. Daniel
[smilie=sunny.gif]
Brouk Brouk Brouk, dumy dumy dum, brm brm. Capoeira Olelee
Brouk Syřan není auto, ale životní partner.
Manuál mám.
Brouk Syřan není auto, ale životní partner.
Manuál mám.
Mě to dělalo to samé a stačilo utáhnout a očistit kablík, který šel od světla ke kostře auta (k zemi). Pak už to svítilo dobře.
No a ty otvory na malé žárovky jsou pro parkovací světla. Taky jsem to řešil a víc najdeš tady: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?t=4575&start=0
No a ty otvory na malé žárovky jsou pro parkovací světla. Taky jsem to řešil a víc najdeš tady: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?t=4575&start=0
Raději se zeptat, než pak litovat...
Pro opravdové znuděnce, kteří věří, že naše planeta je zelená a nikoliv modrá tady mám nabídku jedné nejmenované zahraniční společnosti na konverzi vzduchem chlazeného na elektromobil.
Dělají jak klasické brouky,
tak se nebojí ani verze baja
a dokonce si nemusí zoufat ani majitelé busů.
Nejsem jejich obchodním zástupcem, proto odkaz na ceník a kontakt ZDE. Pokud by potřeboval někdo elektroúpravu pořídit levněji, obraťte se na mě nebo na Sambu, naporcujeme vám k vozidlu Temelín.
Opravdovým zájemcům přidáme i klip skupiny ELO - CONFUSION a tričko THINK GREEN!
Dělají jak klasické brouky,
tak se nebojí ani verze baja
a dokonce si nemusí zoufat ani majitelé busů.
Nejsem jejich obchodním zástupcem, proto odkaz na ceník a kontakt ZDE. Pokud by potřeboval někdo elektroúpravu pořídit levněji, obraťte se na mě nebo na Sambu, naporcujeme vám k vozidlu Temelín.
Opravdovým zájemcům přidáme i klip skupiny ELO - CONFUSION a tričko THINK GREEN!
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Měl bych dotaz na majitele motorů s 6V elektrikou. Mám 30AMP 6Volt dynamo a při předpisových otáčkách mám napětí na dynamu 6.5V.
Zajímalo by mě, jak si na tom vedou ostatní 6Volťáci s 30AMP dynamem i ti modernější se silnějším.
Co Leere, Beetle 66, Romane.S.broukem atp...
Něco mi říká, že bych tam měl mít 7,2V
Zajímalo by mě, jak si na tom vedou ostatní 6Volťáci s 30AMP dynamem i ti modernější se silnějším.
Co Leere, Beetle 66, Romane.S.broukem atp...
Něco mi říká, že bych tam měl mít 7,2V
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Co to jsou "předpisové" otáčky? 6,5V je opravdu málo na dobíjení baterky, to ji tak sotva udržuje při životě, ale skoro nenabíjí (nebo rozhodně ne na víc jak 50%). 6,3-6,5V bývá spínací napětí zpětného spínače, provozní napětí by mělo být 7,2-7,8V. Měřil jsi to při připojené, nebo odpojené baterce (tj. napětí dynama je omezováno baterkou nebo ne)? Hodně stará baterka na sobě udržuje nižší napětí, i když jak která...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Měřeno s připojenou baterií, otáčky jsou psány přímo na dynamu, tj 2600rpm, dále se tam píše výstupní proud a to je 6V.
Na novějších s vyšším proudem se pak uvádí 7V, takže si myslím, že to tak +- nějak má být. Jen by mne zajímalo, jak jsou na tom ostatní.
Na novějších s vyšším proudem se pak uvádí 7V, takže si myslím, že to tak +- nějak má být. Jen by mne zajímalo, jak jsou na tom ostatní.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
tak do toho bych mozna sel...brouk v hlave...REDH0T píše:Pro opravdové znuděnce, kteří věří, že naše planeta je zelená a nikoliv modrá tady mám nabídku jedné nejmenované zahraniční společnosti na konverzi vzduchem chlazeného na elektromobil.
Dělají jak klasické brouky,
tak se nebojí ani verze baja
a dokonce si nemusí zoufat ani majitelé busů.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Sam > hm, zajímavý... asi má baterka nejlepší za sebou nebo není moc nabitá. Nejsem broukař (jen je vzdáleně obdivuju - vzducháč, 6V, tak dlouho vyráběný...), ale i slabší dynamo 220W u Trabanta udržuje při jízdě napětí kolem 7,2V. Můžeš zkusit, jestli není chyba v regulátoru. Pokud není elektronický, tak by neměl být problém: Nastartuj a při zvýšených otáčkách odpoj baterku. Pak můžeš sledovat jestli se napětí mění při různých otáčkách. Mělo by se držet max. na těch 7,8V, min. 7,2V, při nízkých otáčkách nad 6,3 - 6,5V, při dalším snížení otáček by se měl rozepnout zpětný spínač a motor najednou zdechne (dynamo se odpojí od elektriky auta a do zapalování přestane jít proud, protože baterka je odpojená).