Stránka 1 z 1
Nezastavují se stěrače (dědek)
Napsal: 24 čer 2018
od lope
Nějak mi přestalo fungovat vypínání stěračů v koncové poloze. Někdy mají snahu se zastavit, ale nakonec stejně jedou dál. Rozebral a vyčistil jsem spínač - beze změny. Pak jsem vyndal motorek, a ty kontakty u přívodu vypadají v pořádku. Je to dědek 6V, k motorku vedou 3 dráty od spínače. Dá se to nějak seřizovat? Kde hledat závadu, ve spínači nebo motoru? Nevíte někdo, jak spojovat ty 3 dráty motoru mimo auto, aby se ověřila správná funkce?
Re: Nezastavují se stěrače (dědek)
Napsal: 24 čer 2018
od VWenca
Kontakt 54 stálé plus, 54d plus od spínače, 31 kostra.
Re: Nezastavují se stěrače (dědek)
Napsal: 24 čer 2018
od lope
Jo, tak jsou označené. Ale jak to funguje? Když jde od spínače plus, tak se rozeběhne, a když se plus odpojí, tak ještě doběhne do koncové polohy a zastaví se?
Re: Nezastavují se stěrače (dědek)
Napsal: 24 čer 2018
od Milan NM
Rozober motorcek a skontroluj kontakt na dobeh v prevodovke motorceka
Re: Nezastavují se stěrače (dědek)
Napsal: 24 čer 2018
od VWenca
lope píše:Jo, tak jsou označené. Ale jak to funguje? Když jde od spínače plus, tak se rozeběhne, a když se plus odpojí, tak ještě doběhne do koncové polohy a zastaví se?
Tak by to mělo být. Zkoukni ten doběhový kontakt.
Re: Nezastavují se stěrače (dědek)
Napsal: 25 čer 2018
od lope
Vymontovaný, na krátkých drátech z auta, se mi to nepovedlo rozchodit, asi to mělo špatnou kostru. Ta kostra mi vůbec není jasná, je tam drát od spínače, ale připadá mi, že to je spíš ukostření spínače, protože motorek je ukostřený na karosérii (jenže spínač vlastně taky). Motorek se mi při jízdě podařilo vypnout odpojením spínanýho plusu. Při odpojení jenom plusu nebo jenom kostry běžel dál.
Zkusím to rozchodit na stole, ale k tomu se dostanu až o víkendu. Mezitím budu hledat knihu Fronk: Automobil a motocykl v obrazech. Tam by mohl být vysvětlený princip vypínaní motorku.
Re: Nezastavují se stěrače (dědek)
Napsal: 29 čer 2018
od lope
Tak jsem (zatím na stole) zjistil příčinu. Při vypnutí se prostřední přívod ve spínači připojí na kostru, čímž se patrně zabrzdí motorek, aby nepřejel klidovou polohu. Spínač má poniklovanou ocelovou čelní stranu, kterou dostává kostru od palubky a vnitřní kontakt je v ní jenom optimisticky(*) roztemovaný, navíc jsou to různé materiály. Spojení pochopitelně časem zoxidovalo a uvolnilo se. Kupodivu ten kontakt prochází celým spínačem a na druhé straně lze nasadit faston. Takže tam asi pro jistotu přidám drát na kostru místo nejisté opravy roztemování.
(*) vrcholem optimismu jsou u dědka zadní svítilny, které teroreticky nemají žádnou kostru - všechno je spojené přes barvu. Naštěstí jenom teoreticky.