Cukání ...

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
marena1989
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 278
Registrován: 04 led 2009
Bydliště: Nový Bor - (Liberec)

Re: Cukání ...

Příspěvekod marena1989 » 30 pro 2018

Milan NM píše:Ak to cuka hlavne pri akceleracii,mohlo by to byt netesne medzi karbecom a hlavou.


Právě, že to přichází postupně. Nejprve brouk jede běžně tak jak má bez problémů. Nicméně po chvíli si cukne jednou ... a cca 20 min na to už se s ním pomalu ani nerozjedu. Jinak tu mezeru po přidání plynu jak jsem psal výše a to jakoby dušení to je tam za studena ... potom co se motor ohřeje jede klasicky a jede za plynem ... ale po chvíli a pár kilometrech se projeví problém cukání jak jsem psal výše ... :-( Aktuálně karburátor je ve stadiu rozborky přetěsnění a sborky ... a pro jistotu je vyměněno těsnění mezi hlavami a sáním a zkotrolována průchodnost předehřevu a nové těsnění.
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ... :wink:

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: Cukání ...

Příspěvekod lális » 30 pro 2018

Ty čoveče...jak to cuká?

Jako ,že to hned přestane jet,nebo má snahu??
Pokud to hned přestane reagovat,šel bych po elektrice, začal by jsem u baterky a přejdi to přes pojistkovku, ořech zapalování apod,bude to šotek v elektrice....tohle podle mě nebude v motoru
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
marena1989
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 278
Registrován: 04 led 2009
Bydliště: Nový Bor - (Liberec)

Re: Cukání ...

Příspěvekod marena1989 » 30 pro 2018

lális píše:Ty čoveče...jak to cuká?

Jako ,že to hned přestane jet,nebo má snahu??
Pokud to hned přestane reagovat,šel bych po elektrice, začal by jsem u baterky a přejdi to přes pojistkovku, ořech zapalování apod,bude to šotek v elektrice....tohle podle mě nebude v motoru


Modelový příklad ... Nasedneš do vozu nastartuješ a vše bez problémů. Jedeš se projet a cca po 15 km si to cukne jednou. A po cca 20 ti minutách to cuká tak, že máš pocit, že vyskočil motor z auta. Po vzoru vwency a jeho podobných peripetiích kdy motor běžel jak pumpa na sračky hádalo se to střílelo do výfuku jsem vyměnil kondík. Od té doby cca 200 km klid a pak znovu ta samá písnička. Rozdělovač jsem měl rozebranej asi 3x, kontakty nový bez pecky, svíčky jsou nový kabely taky. Možná cívka ? ... Aktuálně se snažím najít jestli motor nikde nesaje falešnej vzduch. Ale cukačka je tam furt ... zprvu vše OK motor jede krásně a pak se to rozcuká. Ale souhlasím s tebou, že mi to nepříjde jako čistě mechanická závada ... taky to čuju na tu elektriku. Jediná co mě napadlo a na co se nesahalo je cívka ... jestli ten šotek není v tom ... #-o
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ... :wink:

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: Cukání ...

Příspěvekod lális » 30 pro 2018

S kondikem je to těžký...
Letos jsem na dvou autech že tři vystřídal 4ks značky beru.
Všechny byly úplně nový!!!
Jeden byl na autě asi 30-40min kdy jsem měl motor natočenej na volnoběh a začalo mi to dělat přesně to,co popisuješ.
Zkus ho vyměnit znova. Bohužel je doba kdy novy neznamená dobrý...
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
marena1989
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 278
Registrován: 04 led 2009
Bydliště: Nový Bor - (Liberec)

Re: Cukání ...

Příspěvekod marena1989 » 30 pro 2018

lális píše:Zkus ho vyměnit znova. Bohužel je doba kdy novy neznamená dobrý...


U těch kondíků jeden nikdy neví už jsem měnil za poslední 2 roky asi 4 ale před tím to bylo kvuli tomu, že se dělala velice často pecka v kontaktech ... :-( Ale kondík jsem předběžně dneska vyměnil, ještě že jich mám pár do zásoby. Nicméně vím, že může dělat neplechu i netěsnost sání jak pod karburátorem tak kroužky co jdou přímo do hlav. Ty jsem pro jistotu taky vyměnil. Zítra udělám ten karburátor mrknu, jestli není dírka v membránce a uvidíme. Profounku trysky a i těsnění kolem štelovacích šroubů. Vím, že je to mrcha stará vylítaná ale příjde mi lepší šlechtit origo solex než ho měnit za aftermarketový shit ač je na něj záruka dva roky. Uvidíme kam se to posune ... při té příležitosti udělám ventily kontrolu předstihu a zkusím vyměnit cívku co to udělá ... :-)
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ... :wink:

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: Cukání ...

Příspěvekod lális » 31 pro 2018

A proto jsem se ptal jak to cuká woe (nevím co měl Venca za problém)

Nechci tady nikomu radit,chraň bůh,ale moje zkušenosti za 10 let s ac VW
Problém s kondikem=cukání okamžité (jako když ti někdo vypne a hned zapne zapalování),pak se to začne horšit až to začne střílet do výfuku a následně stojíš

Přisávání falešného vzduchu
Měl jsem oba případy,jak pod karburací,tak mezi sání a hlavou.
Oboji se mi projevovalo stejně.
Kolísání volnoběžných otáček,až to i chcíplo
Nedostatek výkonu a věci s tím spojené.

Tak a víc ti neporadím....
Přiznám se,když už nevím kudy kam nebo je to věc rozsáhléjší jedu za Martinem Šindelářem (evinsen) a ten mi třeba za týden zavolá, "čau Lális,máš to hotový" a to pak vím,že to je fakt hotový a na dlouho ;-)
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Elu
Příspěvky: 13
Registrován: 02 dub 2019

Re: Cukání ...

Příspěvekod Elu » 22 dub 2019

Nevim, zda jiz neni problem vyresen... Mel jsem podobnou zavadu. Od studeneho startu motor jel normalne, jak se jelo tak cuknul nekdy, pak cukal casteji. Byla to civka, studena sla, jak se prochazejicim proudem ohrivala, tak vynechavala. Kdyz to nechtelo pak jet dal, tak jsem laboroval se vsim moznym. Mezi tim civka zchladla a jelo to dal - chvili. Civka byla uplne rozpalena, ale trvalo to, nez jsem na to prisel.

GTS
Příspěvky: 12
Registrován: 21 kvě 2017

Re: Cukání ...

Příspěvekod GTS » 22 dub 2019

Tohle je typicka zavada civky na primarnim vinuti. Za studena ok, jak se ohreje, ma nekde mezizavitovy zkrat a tim padem mensi odpor a pres kladivko tece daleko vyssi proud nez by mel. Dochazi k opalum, vymena kondenzatoru pomuze na x kilometru a je zase po nem (napetove spicky generovane civkou pri odtrhu kladivek ho bezpecne znici, a protoze je to svitkovy kondenzator, kazdym jeho propalem se snizuje kapacita. Takze za me - vymenit civku, a hlavne za takovou co tam patri.


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti