Stránka 2 z 7

Napsal: 25 pro 2006
od pajas
Napětí by se otáčkama výrazně měnit nemělo. Jestli to tak je, tak Ti nepracuje správně regulátor. Připoj voltmetr a uvidíš :wink:

Napsal: 25 pro 2006
od Lugen
...snad je jasný že dobíjení dynama není při volnoběhu takové ( řekněme dostačující) jako při vyšších otáčkách, s čímž toho regler moc nenadělá :wink:
Mluvil jsem o napětí, samozřejmě jde také o množství proudu, ...hlavně teda.

Navíc jsem se neptal co je špatně, ale proč se tak dějě př jízdě nízké otáčky - vysoké otáčky :lol:

Napsal: 25 pro 2006
od pajas
Lugen píše:...snad je jasný že dobíjení dynama není při volnoběhu takové ( řekněme dostačující) jako při vyšších otáčkách, s čímž toho regler moc nenadělá :wink:
Mluvil jsem o napětí, samozřejmě jde také o množství proudu, ...hlavně teda.

Navíc jsem se neptal co je špatně, ale proč se tak dějě př jízdě nízké otáčky - vysoké otáčky :lol:
Je jedno jestli máš alternátor nebo dynamo. Funkční regulátor by měl držet výstupní napětí někde mezi přibližně 13,5V a 14,4V +/- (s tím, že přez 14,4V se to nesmí v žádném případě dostávat) a to až do maximální povolené proudové zátěže dynama.

Píšu to proto, že podle popisu problému to na první pohled vypadá, že Ti regulátor nepracuje správně a kolísá Ti napětí ve velkém rozmezí. Nejjednodušší jak to zjistit je připojit voltmetr a změřit napětí :wink:

Napsal: 25 pro 2006
od Lugen
...a já zas odporuju proto že jsem si jistej :wink:

regler v létě novej, dynamo jsem spravoval, takže všechno změřený je a mělo by fungovat ok

Napsal: 25 pro 2006
od SO 545
potom nevidím problém.
čudoval by si sa koľko ludí si v lete kúpilo nové auto a predsa sa pokazilo.

Napsal: 26 pro 2006
od Lugen
přeměřeno a OK

Napsal: 02 led 2007
od yahoďák
Lugen píše:přeměřeno a OK
pak to ber jako dar, máš palivoměr zároveń jako otáčkoměr :wink:

Napsal: 02 led 2007
od Lugen
...abychom si dobře rozuměli, ty výchilky jsou nepatrné, řekněme že max poloviční když jedete z broukem do kopce z kopce´, do zatáček a tak...

Napsal: 02 led 2007
od john
Tak ak su vych i lky minimalne,at pri jazde do / z kopca a v dlhych zatackach,to je vcelku normalny jav,plavak lieta v nadrzi / nudle v bande / a je to...

Napsal: 02 led 2007
od Žanek
Lugene ty ale umíš pobavit :lol:

Napsal: 02 led 2007
od Lugen
...to jsem zas špatně vyožil, tedy ještě jednou:

rozdíly jsoucí při maximálních a minimálních otáčkách, při jízdě po rovině, zkrátka bez dalších faktorů ovlivňující pohyb ručičky ať nahoru nebo dolu, jsou menší než rozdíly při jiných faktorech jako jsou jízda do kopce.

Dal bych krk za to že to dělá většině, jen si toho nikdo nevšímal.


Od začátklu jsem se neptal, zda-li je něco špatně, spíše mě zajímaly vztahy probíhající v obvodě způsobující tento jev. Tedy téma k diskuzi, nikoliv pro laika, ale specializovaného slaboproudaře.

PS: žanku jsem rád, že jsem tě pobavil tímto nedorozuměním, kolikrát chci pobavit záměrně a nevyjde to, ale takový tele abych tohle něvěděl zas nejsem :lol:

Napsal: 02 led 2007
od john
Na to staci fyzika zo siedmeho rocnika...ak to kolise s otackami,mas najpravdepodobnejsie problem v regulatore

Napsal: 02 led 2007
od Žanek
aha - ne tak to mi fakt nedělá - stručně řečeno ty prostě stojíš a když to na neutrál protůruješ tak ti poskočí i palivoměr..... hmm no tak to máš jak výše řečeno spojený s otáčkoměrem - ai bude chyba v zapojení - mi to nedělá - ovšem zapojení je v tomto případě jeden drát - takže kolísání proudu od relé by to teoreticky dělat mohlo, ale on by primárně kolísat neměl :shock:

Napsal: 02 led 2007
od Lugen
regler dává při stabilních otáčkách od 900 - až co mi dávno měřák nestačil (2700) 13.5 -13.9x V

...tak nedělá to hned že by se jenom protůrovalo, spíš když se jede chvíli, řekněme po půl minutě, na plnej knedlik tak ručička klesne cca 1-2mm, když se přejde do plynulý jízdy na minimum otáček, tak to po chvílí zase vzroste.

Elektrika je stopro zapojená dobře, myslel jsem jestli to ještě třeba nemůže dělat to že se pole ze zapalovacích kabelů promítá do obvodu, nebo jestli cívka nepouší do obvodu nepatrnej rušivej signál kterej by mohl mít vliv na citlivá elmat zařízení jako třeba palivoměr...

Napsal: 02 led 2007
od Žanek
že by vír :wink: :idea:

Napsal: 02 led 2007
od Herbie
hele, jestli to nebude tim ze tu rucicku moc pozorujes :)

Napsal: 02 led 2007
od john
Ok Lugen.Vzadu na tachometri vedla benzinoveho budika je taka plechova krabicka s dvoma konektormi.To je takzvany vibrator.Je to stabilizator voltaze.Vymen to a asi mas po starosti.

plovák v haj.lu

Napsal: 02 dub 2007
od Compi
tak sem natrefil na stejný problém.na budíku mi to ukazovalo-neukazovalo,asi dle počasí,tak sme to s Djorkaem demontovali,mírně a opatrně přihnuli ručičku,ale nic.tak jsme pod lupou študýrovali ten plovák,a je v haj.lu...nemátě někdo jeden na prodej?díky.

Napsal: 03 dub 2007
od yahoďák
musíš specifikovat jaké provedení (je více druhů, nevím, co máš za brouka)...a nejlépe to poptej v inzerci krámy ke koupi..

Napsal: 10 dub 2007
od beetle66
mne praskla tesnici gumicka u jezdce takze mi unikal benzin, kdyz jsem dal trochu plnejsi nadrz...