Palivoměr a jeho spolehlivost
Palivoměr a jeho spolehlivost
Ahoj, mám následujicí problém a vím, že nejsem jediný. Můj broučan 1200 z r.81 má palivoměr a ukazuje, ale jak no to je hrůza. A? už mám jen skutečně pár litříku v nádrži tak mi palivoměr ukáže bez problému 1/2 nádrže. Za pár minut klidné jízdy si to rozmyslí a že už tam mám jen 1/3 nebo vůbec nic. Teď už se orientuju jen podle toho kolik načepuju a zhruba ujedu s průměrnou spotřebou 8l. Ale to mě moc neba. Takže máte někdo nějaký dobrý nápad jak to vyřešit. Už jsem někde ve fóru zahlédl náznak tohoto problému s ukazatelem paliva. Díky za každý TIP [smilie=andere047.gif]
Rarach
Rozkvetlá bažina
Rozkvetlá bažina
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
tyhle problémy způsobuje opravdu nejčastěji plovák - u některých modelů je s plovákem spojen kontakt, který jezdí po reostatu - v podstatě cívka, na které je několik "závitů" drátu. Běžně se ty drátky většinou uprostřed, protože jsou nejčastěji v záberu přetrhnou, takže k ručičce palivoměru odchází "signál" z nejbližších nad ním. Jak potom plovák klesne ještě míň, tak se teprve dostane na "nižší" drátky, co signalizují to malé množství.
Ale i když je vše v pořádku, tak to stejně neukazuje lineárně...od poloviny to klesá k rezervě rychleji.
Zkouška č.1:
zapnuté zapalování, odpojit konektor drátu, co je zapojená na víčku plováku na horní straně nádrže - ručička musí spadnout uplně na prázdnou nádrž. pokud ne, je někde špatná izolace na kabelu.
Zkouška č.2:
odpojený konektor připojit(stačí se jen dotknout) natvrdo někam na kostru (mínus!!). Ručička musí vyletět na plnou nádrž.. Pokud ne, je potřeba zkontrolovat kabel a jeho napojení, jestli se neuklepal konektor atd. Teprve pak něco měnit.
Samostatný palivoměř (elektrický) není problém......
Ale i když je vše v pořádku, tak to stejně neukazuje lineárně...od poloviny to klesá k rezervě rychleji.
Zkouška č.1:
zapnuté zapalování, odpojit konektor drátu, co je zapojená na víčku plováku na horní straně nádrže - ručička musí spadnout uplně na prázdnou nádrž. pokud ne, je někde špatná izolace na kabelu.
Zkouška č.2:
odpojený konektor připojit(stačí se jen dotknout) natvrdo někam na kostru (mínus!!). Ručička musí vyletět na plnou nádrž.. Pokud ne, je potřeba zkontrolovat kabel a jeho napojení, jestli se neuklepal konektor atd. Teprve pak něco měnit.
Samostatný palivoměř (elektrický) není problém......
OK. Presne tak to robime aj my .yahoďák píše:tyhle problémy způsobuje opravdu nejčastěji plovák - u některých modelů je s plovákem spojen kontakt, který jezdí po reostatu - v podstatě cívka, na které je několik "závitů" drátu. Běžně se ty drátky většinou uprostřed, protože jsou nejčastěji v záberu přetrhnou, takže k ručičce palivoměru odchází "signál" z nejbližších nad ním. Jak potom plovák klesne ještě míň, tak se teprve dostane na "nižší" drátky, co signalizují to malé množství.
Ale i když je vše v pořádku, tak to stejně neukazuje lineárně...od poloviny to klesá k rezervě rychleji.
Zkouška č.1:
zapnuté zapalování, odpojit konektor drátu, co je zapojená na víčku plováku na horní straně nádrže - ručička musí spadnout uplně na prázdnou nádrž. pokud ne, je někde špatná izolace na kabelu.
Zkouška č.2:
odpojený konektor připojit(stačí se jen dotknout) natvrdo někam na kostru (mínus!!). Ručička musí vyletět na plnou nádrž.. Pokud ne, je potřeba zkontrolovat kabel a jeho napojení, jestli se neuklepal konektor atd. Teprve pak něco měnit.
Samostatný palivoměř (elektrický) není problém......
SLAVO
tak, vše funguje jak yahoďák popsal (samozřejmě jsem nepochyboval, jen jsem na to nepřišel sám).
Problém je samo v plováku ... resp. plíšek, který se pohybuje po cívce "oběhal" dráty kolem středu cívky. Takže oběhaný drátky cívky + vůle osičky plováku s plíškem tlačící na drátky = občasný nekontakt z čehoš vyplívá "skákání" ručičky stavu paliva. Řešení ... přihnul jsem krapet plíšek tlačící na cívečku a je to lepší! Díky pánové [smilie=driving.gif]
Problém je samo v plováku ... resp. plíšek, který se pohybuje po cívce "oběhal" dráty kolem středu cívky. Takže oběhaný drátky cívky + vůle osičky plováku s plíškem tlačící na drátky = občasný nekontakt z čehoš vyplívá "skákání" ručičky stavu paliva. Řešení ... přihnul jsem krapet plíšek tlačící na cívečku a je to lepší! Díky pánové [smilie=driving.gif]
Rarach
Rozkvetlá bažina
Rozkvetlá bažina
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
jelikož mam už podruhý stejnej problém s elektrickym palivoměrem, zajímá mě, jaká je pakárna vyměnit celej ten elektrickej systém za mechanickej. jestli je to ouplná bejkárna, tak snad ani nevysvětlujte proč a pošlete mě víte kam? ... tam je asi uplně jinej plovák co... kterej by nepasul do týhle nádrže, co...
nejradši bych tu lelektriku zrušil uplně.. .
nejradši bych tu lelektriku zrušil uplně.. .