Palivoměr a jeho spolehlivost

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od lišák »

Michal píše:vše nový,..
Nové neznamená funkční.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Michal »

To máš pravdu, ale vyměnil jsem 3x palivoměr a 3x plovák a stále ukazuje opačně. Kdyby alespoň normálně, třeba plnou jen do půlky, tak pohoda, ale takhle je to zvláštní...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Šíša »

Pri plny prazdna na budiku, pri prazdne napul plna na budiku ... ? ... to vypada jak otocene zapojeni reostatu/budiku :D

V nadrzi moc co bouchnout nema, neni tam potrebny kyslik v potrebne koncentraci a defacto cerpadla co jsou primo v nadrzi jsou chlazene protekajicim benzinem. Jine to bude asi mimo nadrz ale to se vyvetra :mrgreen: nebo kdyz se svaruje "prazdna" nadrz pak uz tam ty bum koncentrace jsou :D

Na busovi to ukazuje tak ze plna je nejak za pulkou budiku, nebo ani nevim, nikdy jsem ji nebral :D A kdyz je tam jeste 20litru, rucicka uz je schovana :D Jezdim na "spotrebu", tj 10litru na 100, po 400 tankuju :D Ted to kleslo na 8.5L, tak mam jeste vetsi rezervu :D

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od yahoďák »

Takže při pro jistotu:
venku vyndáno to při krajní horní poloze plováku ukazuje prázdnou a při krajní dolní 1/2? A díval se dovnitř na cívku v jaký poloze v tu chvíli je kontakt - zda je skutečně v krajních polohách?

Plovák+páky taky nové? Můžu půjčit jiné na zkoušku.
Palivoměr originál integrovaný to tachometru?
Tu krabičku na vyrovnávání výkyvů ručičky tam zapojenou máš?
Obrázek

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 879
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od tarmara »

Mám uplně stejný problém jako Michal - při plné nádrži je ručička opřená o nulu, pak po cca 100km začne stoupat, doleze zhruba na 3/4 nádrže a pak lehce klesá. Těsně před půlkou (k níž se blíží zvrchu) je sucho. O víkendu budu dělat údržbu, tak to rozeberu a nasucho to zkusím zapojit mimo nádrž. Nebude-li výbuch podám hlášení.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Sam »

Vidím to na ošoupané kontakty na držáku plováku. Kupte nové plováky a víno si dejte s Michalem na půl :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Michal »

jojo, na krajní polohách plováku to tak ukazuje, koukal jsem tam okem zalomeným....
plovák novej, kdyžtak přijedu a můžem vyzkoušet klidně na parkovišti :)
Jelikož je to dávaný na sociála - ten palivoměr neměl, tak jsem to zkoušel na samostatnym palivoměru i integrovanym na 1303(pokaždý ukazovalo stejně) a to i s krabičkou na vyrovnávání výkyvů ručičky....

to Tamara - super, budu rád, když na něco příjdeš, a živej poreferuješ

Same - ty jsou ok, ale pro jistotu proměřím. Víno dám vítězi, alkohol nepiju :wink:

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Šíša »

Paklize pri plne jde merak na nulu, po urcitem spotrebovanem mnozstvi benzinu se vrati kam ma a zacne normalne ukazovat, je to opotrebeni "mista" kde je plna nadrz, proste jezdec se dostane mimo drahu/ztrati kontakt/atd. Tohle se deje i na pomerne modernich autech, treba jednickove Ford Focusy na to docela trpeli - kdo dal nadrz do maxima ze to "teklo ven", kolikrat videl nulu :D Vcetne naseho :D Ujedeme treba 50 - 100km a zacne to ukazovat normalne :D

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Michal »

A co když mi bude ukazovat prázdnou nádrž na palivoměru 1/2 nádrže a celou za roh? Kde pak je problém?

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Šíša »

Celou za roh, ale "za roh do maxima - takze jakoby 1.5nadrze"? Tudiž palivoměr ukazuje, ukazuje i "smerove dobre" - prazdna pulka, plna "za roh prez plnou"? Pak si asi nerozumeji odpory, tj budik ocekava jiny rozsah nez dava senzor - plovak. Ale je to vesteni z krystalove koule. Nejakej elektrykar s multimetrem by to dohromady mel dat...

Ono by slo zmerit odpor drahy plovaku, sehnat potenciometr/reostat, pripojit na budik, kroutit a videt co to dela.

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 879
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od tarmara »

me to prave ukazuje smerove spatne, zacina to na nule a pak to na palivomeru vypada jako by benzin do nadrze pritekal. Empiricky dokazano, ze nepriteka. Ten drobny navrat (posun rucicky spravny smerem) pred uplnym vyprazdnenim nadrze prisuzuju spis podivne geometrii ramena plovaku (=ten drat je zohybany). Na plovaku je jen jeden vodic, co se pripojuje, ze? Pokud by tam byly dva, tak bych je zkusil prohodit.... Hlavne se bojim toho nezvyku, az bude palivomer ukazovat spravne, uz jsem si na to jeho otoceni zvykl :)
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

Uživatelský avatar
tarmara
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 879
Registrován: 14 zář 2013
Bydliště: Lissa an der Elbe

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od tarmara »

Aby nedošlo k nějaké panice: k vymontování měřáku paliva jsem se o víkendu nedostal. Po tom co jsem si neopatrností a nedbalostí udělal na zádech dva krvavé šrámy od šroubů příčky motoru, tak mě přešla chuť už cokoli dělat. Takže výbuch nebyl, ale prostě jsem se na to vys...kašlal.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od evinsen »

teď jsem řešil nejeden plovák. pokud jsem je připojil mimo nádrž ukazují přesně,naprosto i v suché nádrži,ale jak se namočí v benzínu odporové vinutí,automaticky ručička vyletí o čtvrtinu.zřejmě je náš benál vodivější než by měl být

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Palivoměr - rezerva a kohout paliva

Příspěvek od ok1vkt »

Zdravím,
chlapi mám brouka 1963, s mechanickym palivoměrem, bez kontrolky rezervy. Nekde sem četl, že brouk by měl mít kohout kterym se dá přepnout na rezervu - tak jako u motorek. Nikde u nádrže ten kohout ale nevidim. Mohl by mně někdo navést nebo poslat fotku? A nebo tenhle ročník žadny kohout ani kontrolku rezervy nemá? :?:
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Palivoměr - rezerva a kohout paliva

Příspěvek od Milan NM »

Kontrolku rezervy paliva nema ziadny chrobak,myslim ze kohut nadrze bol na nadrziach bez palivomeru a na tvoju nadrz nebude pasovat:
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 61-i24713/
images.jpg
images.jpg (8.48 KiB) Zobrazeno 7720 x
V ovale som mal mierku ktorou som si pred dlhsou jazdou skontroloval stav

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr - rezerva a kohout paliva

Příspěvek od Sam »

kohout je zespodu nádrže. Ovládání je řešeno páčkou která se na kohout nasadí a vystupuje dírou v příčce napravo pod volantem. Kohout na rok 56+ mám na prodej v inzerci.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Palivoměr - rezerva a kohout paliva

Příspěvek od VWenca »

Kohoutek byl na standardu, palivoměr na de luxe.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Palivoměr - rezerva a kohout paliva

Příspěvek od yahoďák »

VWenca píše:Kohoutek byl na standardu, palivoměr na de luxe.
palivoměr seriově až od 7/61....

PS: topik Palivoměr - rezerva a kouhoutek paliva jsem sloučil se zavedeným topikem na dané téma.
Obrázek

ok1vkt
Příspěvky: 139
Registrován: 13 lis 2017
Bydliště: Lovosice , Teplice

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od ok1vkt »

Tim se vysvětluje proc sem ten kohout nenasel :-) protože mam palivomer a 1963.
A abych nezakládál další tema, je padání benzinu normalni? Nebo mam nekde netesnost? Jede normálně, ale starty za dva dny jsou na 5 minut :-( Škoda že na pumpě neni ruční pačka
Brouk 1963, 1.2

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Sam »

Normalni to neni. Zkontroluj elmag ventil
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět