Palivoměr a jeho spolehlivost

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13940
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Herbie »

jako ze tim jak je delsi kabel, tak delsi dobu trvá nez to ti trpaslíci s elektronama probehnou ?? :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19857
Registrován: 02 led 2003

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Pětišroub »

nejsou to trpaslíci..jsou to hobiti..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od lišák »

brbrouk píše:... z hlediska délky kabelu.
A nebo délky vedení :wink:
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od p3p1k »

Romulus píše: Já bych to viděl, že máš prohozené kabely Kostra-plovák a proto ti to ukazuje plnou nádrž a ukostřený to budeš mít od palubky přes obal toho budíku. Když je nádrž plná, tak u tohoto plováku je nulový odpor, tudíž jestli ti to ukazuje plnou nádrž po odpojení plováku, tak to máš prohozený.
kdyz ten budik otocim tam tam je vyrazeny 3obrazky jeden je + druhej je takovej klikyhak :D a treti je jakoby dvojity T vypada jako stara antena na barak tak sem na plus pripojil plus na tu antenu minus,kostru a na ten klikyhak sem dal plovak ale je fakt ze sem to nezkousel prehodit ten klikyhak a kostru jen sem odpojoval a hral si s plovak a stejnak ukazavol plnou ale zejtra to hned zkusim :)
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od p3p1k »

tak jsem měl náký pokažený budík. koupil jsme tedy nový a ten mi zase ukazuje taky nak divně :( když mám plnou tak ukazuje plnou ale když plovák vytáhnu a dám ho, aby ukazoval prázdnou nádrž tak mi ukazuje 3/4 nádrže níž jsem ho prostě nedostal :( . Neměl jste někdo podobný problém?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2289
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od wally »

Taky máme neuvěřitelnou nádrž...Když ukazuje čtvrt nádrže vím, že jsem na suchu...ještě nikdy se nepoložil :mrgreen: a nefunguje tachometr, takže je to buď a nebo. Kalkulačka do ruky..plus, mínus, děleno..dojedu, nedojedu. :D Takže se chystáme na komplet předělávku. Zatím problém nevyřešen. Ale abys věděl, že v tom nejsi sám :mrgreen:
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5042
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od maxmax »

A co takhle plovák? :P Zkus jinej, jestli to bude taky lhát.
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od p3p1k »

jinej bohuzel nemam :( ,ale kupoval jsem fungl nový stejný typ co tam byl tak myslíš koupit i jiný typ plováku?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5042
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od maxmax »

No když Ti dva budíky ukazujou stejně špatně, tak bude asi chyba v plováku. Myslím já :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Romulus
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 297
Registrován: 15 zář 2006
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Romulus »

Nevim jak je to u tohoto budíku, ale u originálního se tam musí ještě dát regulátor napětí, aby to ukazovalo správně.
Obrázek
Bez tohoto mi to ukazovalo taky podivně. U měření hladiny v nádrži jsou 2 metody. První je, že se měří napětí a druhá protékající proud (originální budík). Jestliže je tento budít ampérmetr bude potřeba tam tento regulátor nejspíš přidat (pokud to tam již nemáš). Zjistíš to poměrmě jednoduše tím, že změříš odpor toho budíku na kontaktech + a kontakt na plovák. Pokud bude odpor v řádech pár ohmů jedná se o ampérmetr. Pokud bude odpor > 1kohm bude se jednat o voltmetr. V případě, že se jedná o voltmetr metr, možná by šlo odchylku vyrovnat přidáním odporu mezi plovák a budík.
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá :-D
romand.cz

Uživatelský avatar
Luděk
Příspěvky: 159
Registrován: 30 srp 2004
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Luděk »

Když jsem měl 56,tak ta samozřejmě měla mechanický ukazatel,ale tím,že se benzín lil pod kapotu,tak měl víčko zhora.Na nádrži byly packy a v nich měrka s ročníky aut,u každého ze 4 typů nádrží byly rysky jinak rozestavěny a tak když jsem měrku zapíchl do dna viděl jsem přesně kolik litrů mám a hned tam bylo i kolik km ještě ujedu.To byl vynález k nezaplacení.Ale to už je historie...
"Es komt der Tag KDFvwagen!"

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5042
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od maxmax »

Romulus píše:Nevim jak je to u tohoto budíku, ale u originálního se tam musí ještě dát regulátor napětí, aby to ukazovalo správně.
Obrázek
Bez tohoto mi to ukazovalo taky podivně. U měření hladiny v nádrži jsou 2 metody. První je, že se měří napětí a druhá protékající proud (originální budík). Jestliže je tento budít ampérmetr bude potřeba tam tento regulátor nejspíš přidat (pokud to tam již nemáš). Zjistíš to poměrmě jednoduše tím, že změříš odpor toho budíku na kontaktech + a kontakt na plovák. Pokud bude odpor v řádech pár ohmů jedná se o ampérmetr. Pokud bude odpor > 1kohm bude se jednat o voltmetr. V případě, že se jedná o voltmetr metr, možná by šlo odchylku vyrovnat přidáním odporu mezi plovák a budík.
ten regulátor napětí,je obyčejná sulfitka,a působí hlavně jako zpomalovač,takže ručička neskáče jako pominutá,když se zhoupne hladina v nádrži.
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Romulus
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 297
Registrován: 15 zář 2006
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Romulus »

maxmax píše:
Romulus píše:Nevim jak je to u tohoto budíku, ale u originálního se tam musí ještě dát regulátor napětí, aby to ukazovalo správně.
Obrázek
Bez tohoto mi to ukazovalo taky podivně. U měření hladiny v nádrži jsou 2 metody. První je, že se měří napětí a druhá protékající proud (originální budík). Jestliže je tento budít ampérmetr bude potřeba tam tento regulátor nejspíš přidat (pokud to tam již nemáš). Zjistíš to poměrmě jednoduše tím, že změříš odpor toho budíku na kontaktech + a kontakt na plovák. Pokud bude odpor v řádech pár ohmů jedná se o ampérmetr. Pokud bude odpor > 1kohm bude se jednat o voltmetr. V případě, že se jedná o voltmetr metr, možná by šlo odchylku vyrovnat přidáním odporu mezi plovák a budík.
ten regulátor napětí,je obyčejná sulfitka,a působí hlavně jako zpomalovač,takže ručička neskáče jako pominutá,když se zhoupne hladina v nádrži.
Že je to zpomalovač to bych úplně netvrdil, nicméně co já vim, když jsem to rozebíral, tak to vypadá jako "bimetalický rele". Po zahřátí odporového drátu to rozepíná kontakt na plovák a to má zásadní vliv na ukazování stavu hladiny jelikož se stále spíná a rozepíná. Navíc když se budu bavit o originálním palivoměru 67- tak ten sám o sobě má setrvačnost, jelikož je taky založený na zahřívání bimetalu. Nicméně asi by to chtělo vyzkoušet s budíkem co zakoupil p3p1k, zda to pomůže vylepšit přesnost a ručička nebude skákat.
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá :-D
romand.cz

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od p3p1k »

tak jsem dneska napojil multimetr na budík a na plovák jak jste psali a ukázalo mi to 26.35 ohnu, takže se tady jedná o ampermetr ale nevim co dál dělat :( v kuří mi řekli že se přidávají odpory a že budík by měl být kontaktibilný s plovákem, včera mi řekl eletrikář že to může být taky že ten plovak je blbě ohlí, dneska si stím budu hrát tak uvidíme
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5042
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od maxmax »

Romulus píše:
maxmax píše:
Romulus píše:Nevim jak je to u tohoto budíku, ale u originálního se tam musí ještě dát regulátor napětí, aby to ukazovalo správně.
Obrázek
Bez tohoto mi to ukazovalo taky podivně. U měření hladiny v nádrži jsou 2 metody. První je, že se měří napětí a druhá protékající proud (originální budík). Jestliže je tento budít ampérmetr bude potřeba tam tento regulátor nejspíš přidat (pokud to tam již nemáš). Zjistíš to poměrmě jednoduše tím, že změříš odpor toho budíku na kontaktech + a kontakt na plovák. Pokud bude odpor v řádech pár ohmů jedná se o ampérmetr. Pokud bude odpor > 1kohm bude se jednat o voltmetr. V případě, že se jedná o voltmetr metr, možná by šlo odchylku vyrovnat přidáním odporu mezi plovák a budík.
ten regulátor napětí,je obyčejná sulfitka,a působí hlavně jako zpomalovač,takže ručička neskáče jako pominutá,když se zhoupne hladina v nádrži.
Že je to zpomalovač to bych úplně netvrdil, nicméně co já vim, když jsem to rozebíral, tak to vypadá jako "bimetalický rele". Po zahřátí odporového drátu to rozepíná kontakt na plovák a to má zásadní vliv na ukazování stavu hladiny jelikož se stále spíná a rozepíná. Navíc když se budu bavit o originálním palivoměru 67- tak ten sám o sobě má setrvačnost, jelikož je taky založený na zahřívání bimetalu. Nicméně asi by to chtělo vyzkoušet s budíkem co zakoupil p3p1k, zda to pomůže vylepšit přesnost a ručička nebude skákat.
Možná jsou dva typy, já když jsem ho rozebral, tak tam byla sulfitka :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od p3p1k »

chtěl bych se zeptat, pořídil jsme si tachometr který má uvnitř palivoměr, a chtěl bych se zeptat na zapojení, na konektor s ,,G,, napojím plovák a na ten druhý napojím spínaný plus?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od yahoďák »

..tak mi došlo, že jsem Ti k tomu nedal ještě tu hliníkovou krabičku (vibrator nebo regulátor), co je nasazená na jednom kontaktu.... omlouvám se, najdu jí a dám vědět...
schema třeba zde:
http://www.thesamba.com/vw/archives/inf ... bug_71.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Michal »

Ahoj, tak a opět zapojení palivoměru. Když mám plnou, tak se mi ukazuje na budíku prázdná a při prázdný tak 1/2 nádrže.
Vše nový, vyzkoušený na více budících a stále nefunguje.

O flašku vína, kdo mi s tim pomůže - může se opít :)

díky :mrgreen:

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od yahoďák »

může být chyba v plováku, resp. v těch "drátech" na jejichž konci je plovák a druhý konec přesouvá kontakt na cívce..pokud je to zdeformované, ukazuje to blbosti.
Vyndat ven a zkusit "na sucho", co ukáže palivoměr v krajních polohách.

PS: utěsnit otvor v nádrži..benzínové výpary+jiskra při zkratu = výbuch :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Michal »

vše nový, drátky na plováku v pohodě, včera zkoušeno na sucho - dal jsem to raději na ponk, zatím žádný VíBůh :mrgreen:

zkoušel jsem všechno, a už jsem v koncích.....

Odpovědět