Palivoměr a jeho spolehlivost

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pajas »

Napětí by se otáčkama výrazně měnit nemělo. Jestli to tak je, tak Ti nepracuje správně regulátor. Připoj voltmetr a uvidíš :wink:

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

...snad je jasný že dobíjení dynama není při volnoběhu takové ( řekněme dostačující) jako při vyšších otáčkách, s čímž toho regler moc nenadělá :wink:
Mluvil jsem o napětí, samozřejmě jde také o množství proudu, ...hlavně teda.

Navíc jsem se neptal co je špatně, ale proč se tak dějě př jízdě nízké otáčky - vysoké otáčky :lol:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pajas »

Lugen píše:...snad je jasný že dobíjení dynama není při volnoběhu takové ( řekněme dostačující) jako při vyšších otáčkách, s čímž toho regler moc nenadělá :wink:
Mluvil jsem o napětí, samozřejmě jde také o množství proudu, ...hlavně teda.

Navíc jsem se neptal co je špatně, ale proč se tak dějě př jízdě nízké otáčky - vysoké otáčky :lol:
Je jedno jestli máš alternátor nebo dynamo. Funkční regulátor by měl držet výstupní napětí někde mezi přibližně 13,5V a 14,4V +/- (s tím, že přez 14,4V se to nesmí v žádném případě dostávat) a to až do maximální povolené proudové zátěže dynama.

Píšu to proto, že podle popisu problému to na první pohled vypadá, že Ti regulátor nepracuje správně a kolísá Ti napětí ve velkém rozmezí. Nejjednodušší jak to zjistit je připojit voltmetr a změřit napětí :wink:

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

...a já zas odporuju proto že jsem si jistej :wink:

regler v létě novej, dynamo jsem spravoval, takže všechno změřený je a mělo by fungovat ok
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

potom nevidím problém.
čudoval by si sa koľko ludí si v lete kúpilo nové auto a predsa sa pokazilo.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

přeměřeno a OK
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Lugen píše:přeměřeno a OK
pak to ber jako dar, máš palivoměr zároveń jako otáčkoměr :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

...abychom si dobře rozuměli, ty výchilky jsou nepatrné, řekněme že max poloviční když jedete z broukem do kopce z kopce´, do zatáček a tak...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Tak ak su vych i lky minimalne,at pri jazde do / z kopca a v dlhych zatackach,to je vcelku normalny jav,plavak lieta v nadrzi / nudle v bande / a je to...

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Lugene ty ale umíš pobavit :lol:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

...to jsem zas špatně vyožil, tedy ještě jednou:

rozdíly jsoucí při maximálních a minimálních otáčkách, při jízdě po rovině, zkrátka bez dalších faktorů ovlivňující pohyb ručičky ať nahoru nebo dolu, jsou menší než rozdíly při jiných faktorech jako jsou jízda do kopce.

Dal bych krk za to že to dělá většině, jen si toho nikdo nevšímal.


Od začátklu jsem se neptal, zda-li je něco špatně, spíše mě zajímaly vztahy probíhající v obvodě způsobující tento jev. Tedy téma k diskuzi, nikoliv pro laika, ale specializovaného slaboproudaře.

PS: žanku jsem rád, že jsem tě pobavil tímto nedorozuměním, kolikrát chci pobavit záměrně a nevyjde to, ale takový tele abych tohle něvěděl zas nejsem :lol:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Na to staci fyzika zo siedmeho rocnika...ak to kolise s otackami,mas najpravdepodobnejsie problem v regulatore

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

aha - ne tak to mi fakt nedělá - stručně řečeno ty prostě stojíš a když to na neutrál protůruješ tak ti poskočí i palivoměr..... hmm no tak to máš jak výše řečeno spojený s otáčkoměrem - ai bude chyba v zapojení - mi to nedělá - ovšem zapojení je v tomto případě jeden drát - takže kolísání proudu od relé by to teoreticky dělat mohlo, ale on by primárně kolísat neměl :shock:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

regler dává při stabilních otáčkách od 900 - až co mi dávno měřák nestačil (2700) 13.5 -13.9x V

...tak nedělá to hned že by se jenom protůrovalo, spíš když se jede chvíli, řekněme po půl minutě, na plnej knedlik tak ručička klesne cca 1-2mm, když se přejde do plynulý jízdy na minimum otáček, tak to po chvílí zase vzroste.

Elektrika je stopro zapojená dobře, myslel jsem jestli to ještě třeba nemůže dělat to že se pole ze zapalovacích kabelů promítá do obvodu, nebo jestli cívka nepouší do obvodu nepatrnej rušivej signál kterej by mohl mít vliv na citlivá elmat zařízení jako třeba palivoměr...
Naposledy upravil(a) Lugen dne 02 led 2007, celkem upraveno 1 x.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

že by vír :wink: :idea:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

hele, jestli to nebude tim ze tu rucicku moc pozorujes :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Ok Lugen.Vzadu na tachometri vedla benzinoveho budika je taka plechova krabicka s dvoma konektormi.To je takzvany vibrator.Je to stabilizator voltaze.Vymen to a asi mas po starosti.

Uživatelský avatar
Compi
Příspěvky: 94
Registrován: 24 úno 2007
Bydliště: Chomutov

plovák v haj.lu

Příspěvek od Compi »

tak sem natrefil na stejný problém.na budíku mi to ukazovalo-neukazovalo,asi dle počasí,tak sme to s Djorkaem demontovali,mírně a opatrně přihnuli ručičku,ale nic.tak jsme pod lupou študýrovali ten plovák,a je v haj.lu...nemátě někdo jeden na prodej?díky.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

musíš specifikovat jaké provedení (je více druhů, nevím, co máš za brouka)...a nejlépe to poptej v inzerci krámy ke koupi..
Obrázek

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Příspěvek od beetle66 »

mne praskla tesnici gumicka u jezdce takze mi unikal benzin, kdyz jsem dal trochu plnejsi nadrz...
1966

Odpovědět