Palivoměr a jeho spolehlivost

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rarach
Příspěvky: 41
Registrován: 18 kvě 2004
Bydliště: Praha Zapad

Palivoměr a jeho spolehlivost

Příspěvek od Rarach »

Ahoj, mám následujicí problém a vím, že nejsem jediný. Můj broučan 1200 z r.81 má palivoměr a ukazuje, ale jak no to je hrůza. A? už mám jen skutečně pár litříku v nádrži tak mi palivoměr ukáže bez problému 1/2 nádrže. Za pár minut klidné jízdy si to rozmyslí a že už tam mám jen 1/3 nebo vůbec nic. :x Teď už se orientuju jen podle toho kolik načepuju a zhruba ujedu s průměrnou spotřebou 8l. Ale to mě moc neba. Takže máte někdo nějaký dobrý nápad jak to vyřešit. Už jsem někde ve fóru zahlédl náznak tohoto problému s ukazatelem paliva. Díky za každý TIP [smilie=andere047.gif]
:twisted: Rarach :twisted:
Rozkvetlá bažina

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

nám už nefunguje vůbec - upadl drátek, z tachometru se zakouřilo a hotovo :wink: - napadá mě jen výměna za komplet jiný tachometr, který ti můžu mimo jiné (a myslím, že nejenom já) nabídnout :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13276
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

jj, taky bych mel jeden palivomer navic....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13297
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

no nez zacnete menit tachometry, zkontrolujte spis ten plovak , tam bych videl zasadni chybu

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13297
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Jinak nejspolehlivejsi je proste mechanickej :-)

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2530
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od threeseven »

Postupně to vyměňuj a to v pořadí od nejlevnějšího k nejdražšímu.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

koutsky.jakub píše:Postupně to vyměňuj a to v pořadí od nejlevnějšího k nejdražšímu.
a zpět :lol:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Rarach
Příspěvky: 41
Registrován: 18 kvě 2004
Bydliště: Praha Zapad

Příspěvek od Rarach »

OK, kouknu nejdřív na plovak esli se nejak nezadrhava nebo tak neco
:twisted: Rarach :twisted:
Rozkvetlá bažina

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8800
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

tyhle problémy způsobuje opravdu nejčastěji plovák - u některých modelů je s plovákem spojen kontakt, který jezdí po reostatu - v podstatě cívka, na které je několik "závitů" drátu. Běžně se ty drátky většinou uprostřed, protože jsou nejčastěji v záberu přetrhnou, takže k ručičce palivoměru odchází "signál" z nejbližších nad ním. Jak potom plovák klesne ještě míň, tak se teprve dostane na "nižší" drátky, co signalizují to malé množství.

Ale i když je vše v pořádku, tak to stejně neukazuje lineárně...od poloviny to klesá k rezervě rychleji.

Zkouška č.1:
zapnuté zapalování, odpojit konektor drátu, co je zapojená na víčku plováku na horní straně nádrže - ručička musí spadnout uplně na prázdnou nádrž. pokud ne, je někde špatná izolace na kabelu.
Zkouška č.2:
odpojený konektor připojit(stačí se jen dotknout) natvrdo někam na kostru (mínus!!). Ručička musí vyletět na plnou nádrž.. Pokud ne, je potřeba zkontrolovat kabel a jeho napojení, jestli se neuklepal konektor atd. Teprve pak něco měnit.

Samostatný palivoměř (elektrický) není problém......

Uživatelský avatar
Rarach
Příspěvky: 41
Registrován: 18 kvě 2004
Bydliště: Praha Zapad

Příspěvek od Rarach »

MOC MOC děkuju yahoďáku, super návod na zjištění příčiny. =D>
:twisted: Rarach :twisted:
Rozkvetlá bažina

baczmaga
Příspěvky: 72
Registrován: 25 led 2005
Bydliště: Vychodne slovensko. Michalovce

Příspěvek od baczmaga »

yahoďák píše:tyhle problémy způsobuje opravdu nejčastěji plovák - u některých modelů je s plovákem spojen kontakt, který jezdí po reostatu - v podstatě cívka, na které je několik "závitů" drátu. Běžně se ty drátky většinou uprostřed, protože jsou nejčastěji v záberu přetrhnou, takže k ručičce palivoměru odchází "signál" z nejbližších nad ním. Jak potom plovák klesne ještě míň, tak se teprve dostane na "nižší" drátky, co signalizují to malé množství.

Ale i když je vše v pořádku, tak to stejně neukazuje lineárně...od poloviny to klesá k rezervě rychleji.

Zkouška č.1:
zapnuté zapalování, odpojit konektor drátu, co je zapojená na víčku plováku na horní straně nádrže - ručička musí spadnout uplně na prázdnou nádrž. pokud ne, je někde špatná izolace na kabelu.
Zkouška č.2:
odpojený konektor připojit(stačí se jen dotknout) natvrdo někam na kostru (mínus!!). Ručička musí vyletět na plnou nádrž.. Pokud ne, je potřeba zkontrolovat kabel a jeho napojení, jestli se neuklepal konektor atd. Teprve pak něco měnit.

Samostatný palivoměř (elektrický) není problém......
OK. Presne tak to robime aj my .
SLAVO

Uživatelský avatar
Rarach
Příspěvky: 41
Registrován: 18 kvě 2004
Bydliště: Praha Zapad

Příspěvek od Rarach »

tak, vše funguje jak yahoďák popsal (samozřejmě jsem nepochyboval, jen jsem na to nepřišel sám). :lol:
Problém je samo v plováku ... resp. plíšek, který se pohybuje po cívce "oběhal" dráty kolem středu cívky. Takže oběhaný drátky cívky + vůle osičky plováku s plíškem tlačící na drátky = občasný nekontakt z čehoš vyplívá "skákání" ručičky stavu paliva. Řešení ... přihnul jsem krapet plíšek tlačící na cívečku a je to lepší! Díky pánové [smilie=driving.gif]
:twisted: Rarach :twisted:
Rozkvetlá bažina

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13297
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

no vida
to se dalo cekat,
totez sem absolvoval u oktavky :-)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8800
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Rarach píše: ... přihnul jsem krapet plíšek tlačící na cívečku a je to lepší! Díky pánové [smilie=driving.gif]
nemáš zač, s tím přihnutím opatrně, zvýšíš přítlak na ty drátky a přervou se i ty zdravý....

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

jelikož mam už podruhý stejnej problém s elektrickym palivoměrem, zajímá mě, jaká je pakárna vyměnit celej ten elektrickej systém za mechanickej. jestli je to ouplná bejkárna, tak snad ani nevysvětlujte proč a pošlete mě víte kam? ... tam je asi uplně jinej plovák co... kterej by nepasul do týhle nádrže, co... :?:
nejradši bych tu lelektriku zrušil uplně.. :roll: .

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13297
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

neni to vubec slozity
plovak vymenis, a do palubky naistalujes mrizku s palivomerem
a trada :)

jo a doporucuju pak naladit podle prazdny nadrze
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13297
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

jinak kdybys mel zajem plovak mozna budu mit
a kdyz budu chvili hledat i budik mozna najdu :)

jen tu mrizku navic nemam
... a vůbec !

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

jooo tak do toho bych asi šel... dáme o tom eště řeču...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8800
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

mřížku s dírou mám. Je to opravdu jednoduchá konverze...

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

Vysvětlí mi někdo následující jev?:

Pří vyšších otáčkách ukazuje palivoměr (elektrický) nižší hladinu než při volnoběžnejch nebo nižších.

Je to tím že je při vyších otáčkách na oruhu větší napětí a pak už pro vysvětlení postačí prachsprostej ohmův zákon?
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Odpovědět