Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8791
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od yahoďák »

sloučeno se zavedenou diskuzí na téma palivové pumpy, kde je to již řešeno...
Obrázek

Elu
Příspěvky: 12
Registrován: 02 dub 2019

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Elu »

Mam motor s dynamem, muzu pri vymene benzinove pumpy pouzit variantu pro alternator? Dle obrazku na beetle.cz se lisi sklonem nozky, jinak jeji provedeni i ceny jsou stejne. Rad bych do budoucna nahradil dynamo alternatorem a tim padem bych byl s pumpou uz o krok napred.

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1143
Registrován: 01 pro 2010

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od evinsen »

oni se tam vejdou oba typy,jen ta rovná se o trošku hůř vyndavá že se musí naklonit

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13248
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Herbie »

Elu píše:Mam motor s dynamem, muzu pri vymene benzinove pumpy pouzit variantu pro alternator? Dle obrazku na beetle.cz se lisi sklonem nozky, jinak jeji provedeni i ceny jsou stejne. Rad bych do budoucna nahradil dynamo alternatorem a tim padem bych byl s pumpou uz o krok napred.
Pouzijes-li tycku odpovidajici delky, tak ano, muzes
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Marty
Příspěvky: 86
Registrován: 19 črc 2004
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Marty »

Zdravím vespolek.
V krabici jsem našel zajímavou (?) pumpu.
Nevíte na co je?
Vzhledově klasika 1200. Ale ten výstup???

Díky
20190810_100001.jpg
Přílohy
20190810_095942.jpg
... Brouk je Brouk, ale dědek je dědek...

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 553
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Rychnak »

Na motoru typ IV mám teď klasickou AC pumpu a chci ji nahradit elektrickou - Mám pumpu Pierburg elektrickou ( typ viz obrázek), která byla namontována přímo na industry motoru bez regulátoru tlaku. Otázka je jestli se dá provozovat bez regulátoru tlaku za pumpou nebo je to příliš velké riziko ulití jehlových ventilů 2 karbeců?
Obrázek

Regulátor bych případně dal asi i s filtrem - potom jsou teda v sytému dva filtry? Jeden před pumpou a druhý za pumpou v regulátoru? Přemýšlím o typu "King"
_antialias_a4da502e-5cd8-473f-985e-6562de665fcb_7cf7fd821fb6e20d62c50fa3d9e04e7d.jpg
_antialias_a4da502e-5cd8-473f-985e-6562de665fcb_7cf7fd821fb6e20d62c50fa3d9e04e7d.jpg (6.36 KiB) Zobrazeno 2943 x

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 303
Registrován: 19 srp 2008

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od JirkaB »

Zdravím,
není pumpa jako pumpa. Pierburg má několik typů, vypadají zvenku stejně, ale liší se tlakem. pro karbecy je nutný nejnižší tlak.
Musíš ověřit konkrétní pumpu co máš.
já teď kupoval 7.21440.51.0 a ta je nízkotlaká na karbecy bez regulace. Na webu najdeš tabulky a použití.
Na těle pumpy je logo a objednací číslo - vypálené jemným laserem, pořádně se koukni a opiš...
..tady máš manuál a na straně 5 je tabulka http://www.partinfo.co.uk/files/Electri ... ations.pdf

a na poslední straně je komplet přehled
Pierburg PI 0034.JPG
Pierburg PI 0034.JPG (94.68 KiB) Zobrazeno 2875 x
doporučuje se bezpečnostní zapojení, tedy relé, které sepne při plusu na solenoidu startéru a při tlaku oleje, případně při signálu z rozdělovače (indukčky). Když se převrátíš a zdechne motor, aby se pumpa vypnula a nepumpovala benzín přes ležící karburátor na žhavý motor. Napětí ze startéru pouští pumpu při startování a signál točícího motoru při provozu.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 6016
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od udeeska »

Rychnak píše:Na motoru typ IV mám teď klasickou AC pumpu a chci ji nahradit elektrickou - Mám pumpu Pierburg elektrickou ( typ viz obrázek), která byla namontována přímo na industry motoru bez regulátoru tlaku. Otázka je jestli se dá provozovat bez regulátoru tlaku za pumpou nebo je to příliš velké riziko ulití jehlových ventilů 2 karbeců?
Obrázek

Regulátor bych případně dal asi i s filtrem - potom jsou teda v sytému dva filtry? Jeden před pumpou a druhý za pumpou v regulátoru? Přemýšlím o typu "King"
_antialias_a4da502e-5cd8-473f-985e-6562de665fcb_7cf7fd821fb6e20d62c50fa3d9e04e7d.jpg
Před Pierburg pumpu dáš jemný filtr a ne hrubý,za pumpou už nic nepotřebuješ. Například...
https://www.mannfiltersrus.com/mann-wk7 ... 7UQAvD_BwE
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 6016
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od udeeska »

Budu testovat tuhle čínskou hračku pro buse motor typ 4 73. Tlak 2-3.5 PSI s předřadným mikrofiltrem. Případně vrazím mechanický tlakový regulátor.
Přílohy
IMG_20190816_180228452_HDR.jpg
IMG_20190816_174434393_HDR.jpg
IMG_20190816_181055581.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13248
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Herbie »

Mám dotaz
nemáte nějaký jiný zdroj kde aktuálně koupit membránu do palivové pumpy za pár korun

u číňana Aliho jsem nic nenašel :)

kupovat repasadu u obvyklých prodejců za sumu rovnající se celé nové pumpě mi přijde zhýralost.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

Jak to vypadá, herbie ? Mám kdyžtak membránové plátno odolné bensinu ze kterého by to šlo vystříhnout.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13248
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Herbie »

no upřímně, vystřihávat to z plátna, roznýtovávat a pak se to zase snažit snýtovat, to mám spousta jiných zajimavějších aktivit :)
raději bych koupil tu membránu jako celek hotovu

Ale jak řikám, cena té repasady se mi zdá příliš vysoká, za to koupím celé nové čerpadlo

Obrázek
... a vůbec !

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1019
Registrován: 08 zář 2009

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od lope »

Mám dojem, že lišák použil něco ze Škodovek, třeba je to lacinější. Ale možná se pletu.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4854
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od lišák »

Stačí se vrátit o pár stránek zpět.
https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 87#p274587
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13248
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Herbie »

Dekuji ... tahle se s tím crcat nehodlam :)
zakoupím sobě novou pumpu, rovnou v provedení pro alternátor a rovnou tedy vyměním v Pomerančovi dynamo za alternátor :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1186
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od venca101 »

kdyby byl zájem, mám doma nejetou pumpu Brosol pro alternátor, kterou míním pustit do světa... :D

Uživatelský avatar
Jindra
Příspěvky: 88
Registrován: 31 črc 2019
Bydliště: Březno u MB

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Jindra »

udeeska píše:
17 srp 2019
Budu testovat tuhle čínskou hračku pro buse motor typ 4 73. Tlak 2-3.5 PSI s předřadným mikrofiltrem. Případně vrazím mechanický tlakový regulátor.
Ahoj, jak jsi dopad v testu, mám tu samou pumpu , díval jsem se na stránky Edelbrock a naivně si myslel , že je US. Maj tam dvě pumpy slabší a silnější , nevím kterou mám , označení bylo asi jen přilepené, protože jí mám i s tím filtrem bude to asi ta silnější kde je filtr v sadě. zespoda je 180618 ?? že by datum výroby ?? Mám karburaci centrál dvojitý W. Regulátor mám, asi běžný ,chrom kulatý s číslicemi - podobný jako jsi fotil, tlak nastavím dle tpotřeby (musím naštudovat), měřák tlaku mám.
Vracečka do nádrže asi být nemusí ?? dík za názor.

Trochu mi nehraje to zapojení bezpečnostního relé, výše je psáno , že díky rele jde palivová pumpa jedině při startování a při chodu motoru . Vím, že běžně sedneš do auta zapneš zapalování pumpa zabzučí a pak startuješ. Nemá někdo schema??? Rele bych použil koncernové vw:
rele.jpg

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 303
Registrován: 19 srp 2008

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od JirkaB »

Bezpečnostní relé má jediný důvod - když neběží motor nesmí běžet pumpa. Havárie, motor zdechnul, ale je zapnuté zápalko, musí vypnout pumpa.
Takže zapnuté zapalování je jedna podmínka a druhá je točící motor. Točící motor se bere z tlakového čidla - když je olej v tlaku tak motor běží a čerpadlo běží.
Aby jsi mohl čerpat hned a nečekal až natlakuje startér olej, to každý startér a baterka nedá, tak se to řeší buď přídavným tlačítkem. Zapneš zápalko, tlačítkem načerpáš a startuješ, pak olejové čidlo sepne i relé a čerpá pumpa sama.
Další automatická varianta je, že místo tlačítka použiješ 12V ze startéru, tedy z ovládací cívky. Startuji, tedy cívka startéru je sepnutá, ta napájí pumpu a ta čerpá a jak dotlakuje olej tak čerpá relé. I toto musí být přes relé, jinak by ti běžící pumpa zpětně spínala startér :-))

Tak to je princip. Relé je "jen" pro zastavení čerpadla při havarijním zastavení motoru.

Můžeš zkombinovat se žhavícím relé a máš totál automat. Po zapnutí zapalování žhavící relé čerpá, tedy čerpá i před startováním, při startování čerpá signál startéru a při běžícím motoru signál olejového spínače.

Nejjednodušší je žádné relé, případně tlačítko na ruční načerpání a pak relé spínané olejovým spínačem.

Jinak pumpa musí být nízkotlaká, jinak regulátor tlaku.
el.pumpa_schema.JPG
el.pumpa_schema.JPG (52.77 KiB) Zobrazeno 986 x
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
Jindra
Příspěvky: 88
Registrován: 31 črc 2019
Bydliště: Březno u MB

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Jindra »

Princip a účel chápu, pěkná je ta kombinace s rele pro žhavení a nebo jakékoli 12v časové relé- čas 5-10s + kontakty pro požadovaný proud.
Dík za schema.
To rele co jsem dal výše je asi blbost. Našel jsem :
rele nahrada .jpg
rele nahrada .jpg (38.73 KiB) Zobrazeno 960 x
je to náhrada pro koncernové vozy, za rozumný peníz, je na cestě.

schema je od podobnýho rele Bosch, to už není k mání , ale bude to velmi podobný
rele bosch cerpadlo schema (2).jpg
rele bosch cerpadlo schema (2).jpg (58.58 KiB) Zobrazeno 949 x
Naposledy upravil(a) Jindra dne 17 črc 2020, celkem upraveno 1 x.

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 303
Registrován: 19 srp 2008

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od JirkaB »

Ano, máš pravdu, někdy se místo olejového spínače bere signál z cívky, relé asi pozná "přerušovaný" signál - točící motor.
To relé žhavení jsem použil, že jde o robustní auto díl, je to jen časový spínač, ale časuje až od nastartování. Když lumpík po půl roční odstávce nebude chtít chytit, nebo budeš dlouho točit, tak palivo bude čerpáno dokud motor nenaskočí (z relé žhavení) a pak z toho, že je signál na cívce nebo na oleji.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Odpovědět