Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

Ales-X píše:Ale doplňuji k Samově obrázku ještě třetí provedení se sítkem na hrubé nečistoty na vstupu.
Výborně a kontruji schématem pumpy z roku 1945 :D Kvíz pro dnešní odpoledne je jaký je rozdíl oproti roku 1950 ....
Přílohy
page028.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 975
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Ales-X »

Zdvihací tyčka bez mazacího žlábku a s dírou na závlačku a závlačkou.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5003
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od maxmax »

A pružinka č. 5 má o 3 závity víc :lol:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

maxmax píše:A pružinka č. 5 má o 3 závity víc :lol:
No a pak jak se má radit ohledně pružinky, že :D
Dobré oko.

Ta závlačka je asi proto, aby Germánům ty pumpy Ivanové před Moskvou neukradli :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4854
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od lišák »

Sam píše: Kvíz pro dnešní odpoledne je jaký je rozdíl oproti roku 1950 ....
Tjubička či co to je u podložky pod číslem 23.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

lišák píše:
Sam píše: Kvíz pro dnešní odpoledne je jaký je rozdíl oproti roku 1950 ....
Tjubička či co to je u podložky pod číslem 23.
Trubička aby se bakelit nebortil a tělo pumpu neohýbalo. Po válce se tato trubička vypustila, protože většina majitelů VW se naučila práci s lapovacím papírem a tak tento doplněk pozbyl smyslu. Viz předchozí stránka :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

stepky
Příspěvky: 94
Registrován: 13 říj 2014

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od stepky »

Ahoj,

už delší dobu hledám informaci o benzínové pumpě na brouka s ruční pumpičkou. Podobné jaké se dělali na Škodovky. Nic jsem bohužel nenašel.
Existuje takové pumpa?
Při delším odstavení auta je nutné při startu hodně dlouho startovat než dojde k naplnění karburátorů. Kdyby se tak dalo "nacupovat" jako u škodovky..... vím, že alternativou je el. čerpadlo, zůstal bych raději zatím u mechanického.

Díky, Stepky

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

30ps nebo modernější ? Na 30PS lze použít pumpa z tatry, resp. měla páčky a tělo je hodně identické, na modernějších motorech je zase elmag ventil který zabrání aby se se benzin samovolně vytratil z plovákové komory.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

stepky
Příspěvky: 94
Registrován: 13 říj 2014

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od stepky »

Ahoj Same,

diky. Na pumpu z Tatry se podívám.

Motor je 1,6 s touto pumpou
pumpa.jpg
Stepky

stepky
Příspěvky: 94
Registrován: 13 říj 2014

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od stepky »

Ahoj,

bohužel jsem nenašel žádnou vhodnou mech. pumpu s páčkou :-(. Zítra jedu kolem Plzně, tak se kouknu na toto el. čerpadlo
http://www.speedpro.eu/facet-solid-stat ... -6441.html

Myslím ,že průtok 76 l/hod a tlak 0,21 bar by mělo stačit. Teoreticky bych nepotřeboval ani tlakový ventil (mám přepad zpět do nádrže).

Stepky

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3696
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od john »

Ake mas karburatory? Ten prepad do nadrze je asi Tvoj problem...

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 698
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Milan NM »

stepky píše:Ahoj,

bohužel jsem nenašel žádnou vhodnou mech. pumpu s páčkou :-(. Zítra jedu kolem Plzně, tak se kouknu na toto el. čerpadlo
http://www.speedpro.eu/facet-solid-stat ... -6441.html

Myslím ,že průtok 76 l/hod a tlak 0,21 bar by mělo stačit. Teoreticky bych nepotřeboval ani tlakový ventil (mám přepad zpět do nádrže).

Stepky
Stepky pozri si cenu tu:
https://www.aliexpress.com/item/12V-Fac ... 0.0.CuB0EL
Podla popisu nepotrebuje vratku do nadrze

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3696
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od john »

:D Speedpro musi tiez z niecoho zit... :D

stepky
Příspěvky: 94
Registrován: 13 říj 2014

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od stepky »

Ahoj Milane,

díky za link. Cena je opravdu zajímavá. Jak píše John i děti prodavačů ze speedpro chtějí něco jíst :-)

O relé el. pumpy tady na fóru jsem přečetl myslím vše. Nakonec jsem se rozhodl pro zapojení na čidlo oleje:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1306619.jpg
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1306618.jpg
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1306617.jpg

Kdyby někdo chtěl zapojení na kontrolku dobíjení:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1306072.jpg

Jinak karburátory mam dva dvojité Weber IDF.

Stepky

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 698
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Milan NM »

stepky píše:Ahoj Milane,

díky za link. Cena je opravdu zajímavá. Jak píše John i děti prodavačů ze speedpro chtějí něco jíst :-)


Stepky
Vsade je taka vysoka cena,aj v JMK.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4046
Registrován: 28 srp 2006

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Šíša »

stepky píše:Ahoj Milane,

díky za link. Cena je opravdu zajímavá. Jak píše John i děti prodavačů ze speedpro chtějí něco jíst :-)

O relé el. pumpy tady na fóru jsem přečetl myslím vše. Nakonec jsem se rozhodl pro zapojení na čidlo oleje:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1306619.jpg
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1306618.jpg
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1306617.jpg

Kdyby někdo chtěl zapojení na kontrolku dobíjení:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1306072.jpg

Jinak karburátory mam dva dvojité Weber IDF.

Stepky
Hech :D

Kupoval jsem rotacku Pierburg, cena byla nizsi, ukrmi dvolitra na busu bez problemu a ochranne zapojeni jsem pouzil to co tu daval John, lehce upravene.

Melo to jedinou chybu, musel jsem vymyslet uchyceni prez silenbloky, neb kdyz pumpa bezela, bylo to slyset i pri jizde az dopredu k ridici :D

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4046
Registrován: 28 srp 2006

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Šíša »

Tak ne kecam, Pierburg rotacka za cenu tech impulsnich:

https://mlparts.cz/front/tecdoc/product/default/143540

Obrázek

Uživatelský avatar
vwrchní
Příspěvky: 127
Registrován: 22 lis 2008
Bydliště: Teplice

tyčka pod benz.pumpu

Příspěvek od vwrchní »

Mam dve ruzne tyčky pod benzin.pumpu jedna 100mm druha 108mm ,proč jsou ruzně dlouhe?zaleži na podložce ?

sloučeno se zavedenou diskuzí na téma palivové pumpy, kde je to již řešeno....Y.

Uživatelský avatar
vwrchní
Příspěvky: 127
Registrován: 22 lis 2008
Bydliště: Teplice

Re: tyčka pod benz.pumpu

Příspěvek od vwrchní »

Přílohy
54525899_549757772184987_8681468733148889088_n.jpg

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13248
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: tyčka pod benz.pumpu

Příspěvek od Herbie »

Zalezi na typu palivove pumpy

Pro motory s dynamem je pumpa svisla
Pro motory s alternatorem je mirne sklonena ke strane
A ta ma kratsi tycku.

Bakelitova/ plastova podlozka je u vsech motoru typ1 stejna.
... a vůbec !

Odpovědět