Stránka 6 z 13

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 07 říj 2014
od VWenca
http://shop-vwbrouk.cz/podlozka-pod-cer ... 21373.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Při takové ceně určitě novou.

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 07 říj 2014
od loufes
Já když jsem rozebíral motor,tak ten bazmek vůbec nešel vyndat a tak jsem ho celej rozštípal na kousky a použil jsem jinej z jinýho motoru.

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 07 říj 2014
od Mirek Wenclovice
venca101 píše:Mám rychlý dotaz: Z čeho je tady ta divná pumpa?? Byla na motoru, co otec vyškrábl ze šrotu...
Viděl jste to někdy někdo??
Obrázek
My stařešinové často - má to ale proti origo jednu nevýhodu - dává konstantní tlak , který při tomto zkřížení rusa a němce ( fiat nebo častěji žigul) může být až dvojnásobný - není v horním dílu redukční ventil a pak se marně hledalo , proč se motor uchlastává. Pokud to dělal někdo , kdo se vyznal , upravil tlak změnou předpětí pružiny pod membránou na 0,2 at.

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 08 říj 2014
od venca101
Mirek Wenclovice píše:My stařešinové často - má to ale proti origo jednu nevýhodu - dává konstantní tlak , který při tomto zkřížení rusa a němce ( fiat nebo častěji žigul)...
Sakra, takže je to nějakej komunista tunning paskvil... A já myslel, kdovíjak nemám vzácnou pumpu např. z VW 38 apod. a už jsem se viděl, jak ji na flatu obkládám :(
Nedá se nic dělat, neobložím na flatu, holt obložím na bazoši, tam je to poslední dobou populární... :D

Re: Palivové čerpadlo v obrazech

Napsal: 23 říj 2014
od Ales-X
lišák píše:Ale třeba se najde někdo jiný, kdo to tady doplní o nějaké čerpadlo např. z punpyčky na močůvku :lol: .
Zdvíhám tedy dlouho pohozenou rukavici ...

Původně jsme pouze chtěl přidat referenci na firmu akros.cz kde se mě podařilo po dlouhých peripetiích sehnat šrouby M3,5x8 s zápustnou drážkovou hlavou. Tyto atipické šrouby jsou použité pro montáž rámečku zpětných ventilků v pumpě 30PS. Bohužel moje pumpa dva ze tří šroubků postrádala ač to byl údajně kompletní kousek pouze k vyčištění a pumpu mám pouze tuto jednu, takže ani nebyl dárce orgánů.

Celkový přehled dílů co 30PS pumpa má, podle mého úsudku ještě schází jedna pružinka.
Obrázek
Obrázek

Rozebrání není nic složitého pokud pumpa není zarostlá morem který se udělá v prostoru kde je benzín. Rozebrání se podařilo až po chvilce vaření v mýdlové vodě. Pak následovalo komplení odmaštěný, vyčištění v ultrazvuku a pak dočištětění měděným kartáčkem. Zalapovali se dosedací plochy pro membránu, není nutné ubrousit co nejvíc materiálu, a tak jen to co je potřeba aby byl rovnoměrný přítlak na membránu. Zalapovaní dosedací plochy pro montáž na pertinaxový soklík, tady je potřeba dodržet provoúhlost s osou membrány a tak za pomoci měření přiložným úhelníkem a pilníkem jsem nejprve doladil pravoúhlost a pak teprve zalapoval, zase lapováno aby dosedala plocha rovnoměrně, ale materiálu se ubralo jen co je nutné.
Obrázek
Obrázek

Pak následuje skládání zpětných ventilků (rozebrání je opačným způsobem)
Na vtokovou část se položí zalapovaná pertinaxová destička a na ní přítlačná průžinka, na výtokovou se dá těsnění, a vloží se přítlačná pružinka s lůžkem pro pružinku.
Obrázek

Na výtokovou pružinku se pak doplní pertinaxová destička.
Obrázek

Na to se pak opatrně nasadí rámeček a pod šrouby se ještě vloží vějířové podložky.
Obrázek

Se šrouby rámečku byl právě problém protože rozměr M3,5x8 je velice těžkou sehnatelný a defakto jej používají pouze modeláři a to jen s válcovou hlavou. V zinku je původní šroub, nerezový je nová náhrada.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Pak už se jen vloží do spodní části pružina tlačící proto membráně a na vahadlo se navlékne nová membrána (ta mne ještě čeká přenýtovat, tak jen náznak montáže) Membrána za zafixuje "přípravečkem" (vypůjčeno od lišáka z předchozí stránky) v poloze kdy je v ose se spojem obou půlek čerpadla. Můžeme čerpadlo složit. Bohužel i tady jsem narazil na problém v podobě podložek kdy na celém čerpadlo jsem ze šesti měl podložky dvě a dnes vyráběné pérové podložky jsou značně tenčí na průměru. Budu tedy muset dále shánět adekvátní.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Ještě se podle čepu na záslepném šroubu pod který patří těsnící kroužek, domnívám že pod šroub se vkládá přítlačná průžinka, která tlačí proti zdvihací tyčce. Také mě čeká doplnit.
Obrázek

Re: Palivové čerpadlo v obrazech

Napsal: 23 říj 2014
od lišák
Ales-X píše:Zdvíhám tedy dlouho pohozenou rukavici ...
Jsem rád, že výzva padla na úrodnou půdu :D =D> .

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od radek111
ty siroke perovky se daji normalne koupit v nejakem lepsim spojovaku ...

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od Sam
radek111 píše:ty siroke perovky se daji normalne koupit v nejakem lepsim spojovaku ...
Obávám se Time, že nikoliv. Matic si si nevšímejte, jde o tu publikaci vespod. V ranných padesátých letech byla DIN norma pro podložky jiná než dnes a tak jediná možnost je brát podložky z nahamouňených zásob.

Obrázek

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od lišák
Sam píše:
radek111 píše:ty siroke perovky se daji normalne koupit v nejakem lepsim spojovaku ...
Obávám se Time, že nikoliv.
Dovolím si nemalovat to tak černě. Minimálně v rozměrech 6 a 8 mm jsem ploché pérovky kupoval bez problémů. Googlík mě vyhodil např. http://www.ataxtech-eshop.cz/katalog/zb ... bdelnikova

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od Ales-X
Určitě se dají sehnat, ale já automaticky vzal nové, až doma zjisti že nesedí, bohužel od té doby jsem jel jen kolem Ferony kde je nemají a kolem spojovacího materiálu na Vrbově proti prodejně motorek a tam také neměli. Spíše co ta pružinka co si myslím že tlačí páku proti zdvihací tyčce?

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od Sam
lišák píše:
Sam píše:
radek111 píše:ty siroke perovky se daji normalne koupit v nejakem lepsim spojovaku ...
Obávám se Time, že nikoliv.
Dovolím si nemalovat to tak černě. Minimálně v rozměrech 6 a 8 mm jsem ploché pérovky kupoval bez problémů. Googlík mě vyhodil např. http://www.ataxtech-eshop.cz/katalog/zb ... bdelnikova
Ano, ale i když jsou o poznání širší, stále to není ten správný rozměr jak uvádí DIN norma z roku 1953 :D

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od lišák
#-o

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od maxmax
Moje máma bohužel skončila v Bohnicích, navštěvuji ji každý den, můžu se zeptat jestli by se ještě nenašlo místečko :roll:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od Pětišroub
hehehe...
:)

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od Sam
maxmax píše:Moje máma bohužel skončila v Bohnicích, navštěvuji ji každý den, můžu se zeptat jestli by se ještě nenašlo místečko :roll:
Optej se, jestli tam je burza VW dílů.

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od yahoďák
Hele Lišáku, vzhledem k tomu, že používáš šrouby Li, tak to neřeš :twisted:
Same, strejda v Bohnicích dělá na údržbě (to jako fakt!), takže bych mohl zajistit nějakou protekci.
PS: strejda byl vlastníkem KdF82 :wink:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od Sam
yahoďák píše:Hele Lišáku, vzhledem k tomu, že používáš šrouby Li, tak to neřeš :twisted:
Same, strejda v Bohnicích dělá na údržbě (to jako fakt!), takže bych mohl zajistit nějakou protekci.
PS: strejda byl vlastníkem KdF82 :wink:
Řekni mu, že se přijedu podívat :D

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od lišák
yahoďák píše:Hele Lišáku, vzhledem k tomu, že používáš šrouby Li, tak to neřeš :twisted:
No jo, to bylo z mladické nerozvážnosti. Od té doby co moji práci Sam kontroluje z hadí perspektivy se tyto prohřešky snažím dle možností odstraňovat a navracet se ke kořenům :D .

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od Sam
Ales-X píše:Spíše co ta pružinka co si myslím že tlačí páku proti zdvihací tyčce?
No co by... Předpokládám že máš dílenskou příručku a katalog dílů, bez něj je to jako plavat uprostřed oceánu na šlapadle.

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Napsal: 23 říj 2014
od Ales-X
Jo číslo je 111127131, ale asi jsem to formuloval špatně, zajímala mne délka, průměr a průměr drátu.

Ale doplňuji k Samově obrázku ještě třetí provedení se sítkem na hrubé nečistoty na vstupu.