Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od VWenca »

http://shop-vwbrouk.cz/podlozka-pod-cer ... 21373.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Při takové ceně určitě novou.

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od loufes »

Já když jsem rozebíral motor,tak ten bazmek vůbec nešel vyndat a tak jsem ho celej rozštípal na kousky a použil jsem jinej z jinýho motoru.
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

venca101 píše:Mám rychlý dotaz: Z čeho je tady ta divná pumpa?? Byla na motoru, co otec vyškrábl ze šrotu...
Viděl jste to někdy někdo??
Obrázek
My stařešinové často - má to ale proti origo jednu nevýhodu - dává konstantní tlak , který při tomto zkřížení rusa a němce ( fiat nebo častěji žigul) může být až dvojnásobný - není v horním dílu redukční ventil a pak se marně hledalo , proč se motor uchlastává. Pokud to dělal někdo , kdo se vyznal , upravil tlak změnou předpětí pružiny pod membránou na 0,2 at.

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1561
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od venca101 »

Mirek Wenclovice píše:My stařešinové často - má to ale proti origo jednu nevýhodu - dává konstantní tlak , který při tomto zkřížení rusa a němce ( fiat nebo častěji žigul)...
Sakra, takže je to nějakej komunista tunning paskvil... A já myslel, kdovíjak nemám vzácnou pumpu např. z VW 38 apod. a už jsem se viděl, jak ji na flatu obkládám :(
Nedá se nic dělat, neobložím na flatu, holt obložím na bazoši, tam je to poslední dobou populární... :D

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo v obrazech

Příspěvek od Ales-X »

lišák píše:Ale třeba se najde někdo jiný, kdo to tady doplní o nějaké čerpadlo např. z punpyčky na močůvku :lol: .
Zdvíhám tedy dlouho pohozenou rukavici ...

Původně jsme pouze chtěl přidat referenci na firmu akros.cz kde se mě podařilo po dlouhých peripetiích sehnat šrouby M3,5x8 s zápustnou drážkovou hlavou. Tyto atipické šrouby jsou použité pro montáž rámečku zpětných ventilků v pumpě 30PS. Bohužel moje pumpa dva ze tří šroubků postrádala ač to byl údajně kompletní kousek pouze k vyčištění a pumpu mám pouze tuto jednu, takže ani nebyl dárce orgánů.

Celkový přehled dílů co 30PS pumpa má, podle mého úsudku ještě schází jedna pružinka.
Obrázek
Obrázek

Rozebrání není nic složitého pokud pumpa není zarostlá morem který se udělá v prostoru kde je benzín. Rozebrání se podařilo až po chvilce vaření v mýdlové vodě. Pak následovalo komplení odmaštěný, vyčištění v ultrazvuku a pak dočištětění měděným kartáčkem. Zalapovali se dosedací plochy pro membránu, není nutné ubrousit co nejvíc materiálu, a tak jen to co je potřeba aby byl rovnoměrný přítlak na membránu. Zalapovaní dosedací plochy pro montáž na pertinaxový soklík, tady je potřeba dodržet provoúhlost s osou membrány a tak za pomoci měření přiložným úhelníkem a pilníkem jsem nejprve doladil pravoúhlost a pak teprve zalapoval, zase lapováno aby dosedala plocha rovnoměrně, ale materiálu se ubralo jen co je nutné.
Obrázek
Obrázek

Pak následuje skládání zpětných ventilků (rozebrání je opačným způsobem)
Na vtokovou část se položí zalapovaná pertinaxová destička a na ní přítlačná průžinka, na výtokovou se dá těsnění, a vloží se přítlačná pružinka s lůžkem pro pružinku.
Obrázek

Na výtokovou pružinku se pak doplní pertinaxová destička.
Obrázek

Na to se pak opatrně nasadí rámeček a pod šrouby se ještě vloží vějířové podložky.
Obrázek

Se šrouby rámečku byl právě problém protože rozměr M3,5x8 je velice těžkou sehnatelný a defakto jej používají pouze modeláři a to jen s válcovou hlavou. V zinku je původní šroub, nerezový je nová náhrada.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Pak už se jen vloží do spodní části pružina tlačící proto membráně a na vahadlo se navlékne nová membrána (ta mne ještě čeká přenýtovat, tak jen náznak montáže) Membrána za zafixuje "přípravečkem" (vypůjčeno od lišáka z předchozí stránky) v poloze kdy je v ose se spojem obou půlek čerpadla. Můžeme čerpadlo složit. Bohužel i tady jsem narazil na problém v podobě podložek kdy na celém čerpadlo jsem ze šesti měl podložky dvě a dnes vyráběné pérové podložky jsou značně tenčí na průměru. Budu tedy muset dále shánět adekvátní.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Ještě se podle čepu na záslepném šroubu pod který patří těsnící kroužek, domnívám že pod šroub se vkládá přítlačná průžinka, která tlačí proti zdvihací tyčce. Také mě čeká doplnit.
Obrázek

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo v obrazech

Příspěvek od lišák »

Ales-X píše:Zdvíhám tedy dlouho pohozenou rukavici ...
Jsem rád, že výzva padla na úrodnou půdu :D =D> .
Každý celek se skládá z detailů.

radek111
Příspěvky: 133
Registrován: 16 črc 2013
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od radek111 »

ty siroke perovky se daji normalne koupit v nejakem lepsim spojovaku ...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

radek111 píše:ty siroke perovky se daji normalne koupit v nejakem lepsim spojovaku ...
Obávám se Time, že nikoliv. Matic si si nevšímejte, jde o tu publikaci vespod. V ranných padesátých letech byla DIN norma pro podložky jiná než dnes a tak jediná možnost je brát podložky z nahamouňených zásob.

Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od lišák »

Sam píše:
radek111 píše:ty siroke perovky se daji normalne koupit v nejakem lepsim spojovaku ...
Obávám se Time, že nikoliv.
Dovolím si nemalovat to tak černě. Minimálně v rozměrech 6 a 8 mm jsem ploché pérovky kupoval bez problémů. Googlík mě vyhodil např. http://www.ataxtech-eshop.cz/katalog/zb ... bdelnikova
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Ales-X »

Určitě se dají sehnat, ale já automaticky vzal nové, až doma zjisti že nesedí, bohužel od té doby jsem jel jen kolem Ferony kde je nemají a kolem spojovacího materiálu na Vrbově proti prodejně motorek a tam také neměli. Spíše co ta pružinka co si myslím že tlačí páku proti zdvihací tyčce?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

lišák píše:
Sam píše:
radek111 píše:ty siroke perovky se daji normalne koupit v nejakem lepsim spojovaku ...
Obávám se Time, že nikoliv.
Dovolím si nemalovat to tak černě. Minimálně v rozměrech 6 a 8 mm jsem ploché pérovky kupoval bez problémů. Googlík mě vyhodil např. http://www.ataxtech-eshop.cz/katalog/zb ... bdelnikova
Ano, ale i když jsou o poznání širší, stále to není ten správný rozměr jak uvádí DIN norma z roku 1953 :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od lišák »

#-o
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od maxmax »

Moje máma bohužel skončila v Bohnicích, navštěvuji ji každý den, můžu se zeptat jestli by se ještě nenašlo místečko :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Pětišroub »

hehehe...
:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

maxmax píše:Moje máma bohužel skončila v Bohnicích, navštěvuji ji každý den, můžu se zeptat jestli by se ještě nenašlo místečko :roll:
Optej se, jestli tam je burza VW dílů.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od yahoďák »

Hele Lišáku, vzhledem k tomu, že používáš šrouby Li, tak to neřeš :twisted:
Same, strejda v Bohnicích dělá na údržbě (to jako fakt!), takže bych mohl zajistit nějakou protekci.
PS: strejda byl vlastníkem KdF82 :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

yahoďák píše:Hele Lišáku, vzhledem k tomu, že používáš šrouby Li, tak to neřeš :twisted:
Same, strejda v Bohnicích dělá na údržbě (to jako fakt!), takže bych mohl zajistit nějakou protekci.
PS: strejda byl vlastníkem KdF82 :wink:
Řekni mu, že se přijedu podívat :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od lišák »

yahoďák píše:Hele Lišáku, vzhledem k tomu, že používáš šrouby Li, tak to neřeš :twisted:
No jo, to bylo z mladické nerozvážnosti. Od té doby co moji práci Sam kontroluje z hadí perspektivy se tyto prohřešky snažím dle možností odstraňovat a navracet se ke kořenům :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

Ales-X píše:Spíše co ta pružinka co si myslím že tlačí páku proti zdvihací tyčce?
No co by... Předpokládám že máš dílenskou příručku a katalog dílů, bez něj je to jako plavat uprostřed oceánu na šlapadle.
Přílohy
34.jpg
34-1.png
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Ales-X »

Jo číslo je 111127131, ale asi jsem to formuloval špatně, zajímala mne délka, průměr a průměr drátu.

Ale doplňuji k Samově obrázku ještě třetí provedení se sítkem na hrubé nečistoty na vstupu.
Přílohy
30ps pumpe.jpg

Odpovědět