Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Palivové čerpadlo v obrazech

Příspěvek od lišák »

Mám nějaké obrázky a nemusím všechno cpát do topicu o Evženovi a tak oživím toto téma. Třeba to někoho bude zajímat. Na základě osobních zkušeností mohu jenom doporučit vozit v autě náhradní palivovou pumpu. A úplně nejlepší je, když to není jenom kus, ale aby byla funkční. Když takového stavu chcete dosáhnout, je třeba ji nejdříve rozebrat. Předvedu Vám to na referenčním kusu, který jsem chtěl pouze vyčistit.
Obrázek
Obrázek
Pokud se Vám náhodou stane, že si tak v pohodě jedete a po krátké zastávce třeba na cigáro, ne a ne nastartovat, tak to s velkou pravděpodobností může být tím, že máte zasviněné sítko. A tak sundáme víčko. Pokud to vypadá takto, je to v pořádku.
Obrázek
Obrázek
A když to vypadá takhle, tak to nepojede i kdyby jste se na uši stavěli.
Obrázek
Obrázek
Tato pumpa je novější provedení a tak je sací ventilek nahrazen planžetkou.
Obrázek
Starší provedení má ventilky následovně.
Obrázek
Obrázek
Ještě vyndáme membránu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Některá membrána je složena takto.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Některé vypadají i jinak, ale o tom příště.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Palivové čerpadlo v obrazech

Příspěvek od lišák »

Poslední díl, který odmontuju je planžetka sacího ventilku.
Obrázek
Výtlačný ventilek je do tělesa zapertlován a protože je plně funkční byla by škoda ho při čištění nějak poškodit. Použil jsem proto gumové zátky.
Obrázek
Těleso je umyté.
Obrázek
Dosedací plocha přebroušená.
Obrázek
U tohoto čerpadla jsou naštěstí všechny díly včetně membrány v pořádku a tak jedinými novými kousky je těsnění. Doporučuji nechat si ho udělat v nějaké firmě, která se tím zabývá.
Obrázek
Při montáži je vždy potřeba správně předšponovat membránu. VW na to měl originální přípravek, ale není nic složitého si ho udělat. Kolíček má mít délku 14mm.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Máme za sebou rozborku a zborku a tak se podíváme na čerpadlo, které jsem se kdysi před lety pokoušel opravit za pomocí reparační sady, kterou si můžete asi za 700,- Kč koupit, aby jste později zjistili, že je lepší ty peníze propít.
Obrázek
Tak se ji podíváme na zoubky a porovnáme si, jak vypadají původní díly a ty z repa sady. Začínáme pružinkou páčky.
Obrázek
Horní je originál a druhá nový kus. Myslím, že si každý udělá svůj názor, není třeba obsáhlý komentář.
Obrázek
Origo.
Obrázek
Náhrada.
Obrázek
Páčka. Asi nebude těžké hádat, která je která.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Pružinka se má opírat o výstupek, který je tvořen prolisem. U nové páčky je nedolisováno a tak pružinka nemá na čem držet.
Obrázek
Kolíček. Původní - ocelový. Nový - pozinkovaný, drážka pro segrovku tak trochu úplně jinde.
Obrázek
Membrána.
Obrázek
Obrázek
Horní talířek má vysokou hranu.
Obrázek
Membrána nemůže dosáhnout horní polohy, protože se hranou opře do víčka.
Obrázek
Obrázek
Ale nebojte, ve skutečnosti nehrozí, že by bouchala do víčka, protože má tak krátký trn, že nemá tak velký zdvih.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Měření délky tyčky mezi talířkem a podložkou. Chyběla mě třetí ruka a tak je posuvka po odměření položena na stole.
Obrázek
Obrázek
Ventilek se mě podařilo vyloupnout vrtákem. Není to moc sofistikované, ale vzhledem k tomu, že je na vyhození, tak to nevadí.
Obrázek
Nevím, zda je to překvapení, ale jak pružinka, tak tělísko je poněkud jiné.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Původní sítko je pokroucené a nesedí obvodem v drážce. Znamená to, že všechen bordel se může dostat do karburace. Nevadí, máme přeci nový kus v sadě.
Obrázek
A ejhle, ono stojí úplně stejně za h.... jako všechno ostatní.
Obrázek
Má asi 4x silnější okraj než původní a tak nemůže sednout do drážky pod těsnění.
Obrázek
Zkusím ho nasadit, ale nejde to.
Obrázek
Obrázek
Ale co, je to jenom o fous.
Obrázek
A takto sedí originální sítko. Celým obvodem v drážce, která je dělaná přesně na sílu vnějšího okraje sítka, těsnění potom sedí polovinou na osazení víčka a polovinou na sítku. Vše v jedné rovině.
Obrázek
Moje závěrečné doporučení je rozhodně repa sadu nekupovat. Pokud Vám odejde pumpa, tak se to nesnažte řešit touto cestou.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Palivové čerpadlo v obrazech

Příspěvek od lišák »

Pokud se stane, že dojde k poruše čerpadla, je několik možností řešení. Pokud je Vám jedno, zda máte nebo nemáte originální kus je možné koupit replikové.
Pokud chcete mít původní čerpadlo jsou zhruba tyto varianty.
1/ koupit funkční staré
2/ koupit odborně repasované /myslím, že jsem viděl na Sambě nějaký inzerát/
3/ sehnat NOSovku
4/ pokusit se z několika něco složit sám

My jsme se vydali čtvrtou cestou za poznáním a sehnali pár kousků na pokusy.
Obrázek
Máme čtyři na první pohled stejné, ale při bližším zkoumání se nějaký rozdíl najde.
Obrázek
Starší provedení vpravo má jinou páčku.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Nové provedení poznáte podle vyražené značky VW3 na podstavci.
Obrázek
Pod ní je vyraženo 1063. Domníval jsem se, že to je datum výroby.
Obrázek
Tady je 563.
Obrázek
Ale potom jsem narazil na 8220, tak to asi tak není. Ale na druhou stranu na této pumpě není logo VW a tak to v tomto případě může znamenat něco jiného.
Obrázek
Dalším poznávacím znamením novějšího provedení je plocha mezi šroubky na víčku.
Obrázek
Slíbil jsem, že ukážu i rozdíly v provedení membrán.
Obrázek
Některé mají pružinku zajištěnou plastovými měsíčky a někde je guma. Ta ale nejde sejmout.
Obrázek
Ale i na první pohled stejné se můžou lišit.
Obrázek
Obrázek
Běžně jsou dvě vrstvy plátna, ale tato má ještě třetí vrstvu, která dělá takový límeček.
Obrázek
Po umytí můžeme třídit díly na bezvadné, použitelné a na zahození.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Palivové čerpadlo v obrazech

Příspěvek od lišák »

I díly které jsou téměř na zahození mohou ještě posloužit k demonstraci a jako dárci orgánů. Je víc než vhodné třeba zkontrolovat, zda výstupní trubička není uvolněná. Pokud je, nechá se to řešit výrobou trubičky se závitem a vyříznutím závitu M7 do tělesa.
Obrázek
Toto víčko je uvnitř tak vyžrané, že si z něho pouze vypreparuju ventilek.
Obrázek
Dosedací plochu tělesa ventilku jemně přebrousím.
Obrázek
A zkusím to složit.
Obrázek
Obrázek
Trochu se stydím, čím jsem to naklepnul, ale nic vhodnějšího jsem neměl při ruce. Až to budu dělat příště, tak se polepším.
Obrázek
Obrázek
Je dobré přebrousit nejen spodek, ale i tuto přírubu na obou dílech.
Obrázek
Obrázek
Pokud je víčko takto vyrezlé, můžete ho zahodit.
Obrázek
Ale pokud nemáte jiné, lepší, je možné ho ještě zachránit. Dáme si do něj takto šroubek, aby se to líp drželo.
Obrázek
A brousíme :wink: .
Obrázek
Vršek může být od přílišného dotahování šroubku takto deformován.
Obrázek
V tom případě je vhodné to vyklepnout zpět a následně přebrousit, aby dosedací plocha pro fíbrový kroužek byla rovná.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od maxmax »

S tím naklepáváním....nástroj je v pořádku, jen to kladívko mi nesedí, já používám na vše paličku s plasovejma koncema, od Narexu dělají 3 velikosti! Není nic lepšího :D
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Palivové čerpadlo v obrazech

Příspěvek od lišák »

Víš Maxi, mě osobně kladívko nevadí, ale místo toho oříšku by to chtělo hliníkovou kulatinku příslušného průměru. Ale kde nic není, ani Lišák nebere :D .

---

Když jsem tak pohaněl tu membránu, která se prodává v opravné sadě, tak bych měl také říct co s tím. Na první pokus jsem si vzal ten nejhorší kousek.
Obrázek
Obrázek
Rozvrtat se mi to povedlo a tak musím vymyslet, kde vzít vhodné membránové plátno. A tak mě napadlo zda by se nedalo použít z membrány jednoho nejmenovaného Československého vozidla. Myslím, že Vencův táta bude určitě vědět :D .
Obrázek
Nevěříte, že má naprosto stejné rozměry? Věřte!
Obrázek
Ještě mě napadlo změřit tloušťku jednotlivých vrstev plátna. Nejdřív origo.
Obrázek
Teď replika. Je to fakt hnus velebnosti.
Obrázek
A na závěr pokusný kousek. Na něm jsou použity dva druhy plátna.
Obrázek
Obrázek
Už to jenom složit zpět. Nejdřív je potřeba navrtat dřík.
Obrázek
Vyříznout závit.
Obrázek
Ještě sehnat vhodný šroubek. Stačilo rozmontovat starý kompjůtr a našel se. Jenom se musí trochu zkrátit a upravit hlavu aby nepřečnívala.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ještě jsem se pokoušel vymyslet, jak odstranit z umytých dílů oxidaci, aby to co nejvíc vypadalo jako nové. A nakonec se docela zadařilo. Použil jsem na to tento odrezovač. Ale pozor, není to o tom, že vezmete díl a hodíte ho do něj. Dalo to poměrně dost zkoušení, jak to má být naředěno, aby to tak správně, akorát čistilo. Pokud by byla koncentrace moc vysoká, tak to jen zašumí a Vám z dílu nic nezbude. Před čištěním.
Obrázek
Po čištění. Jsem spokojený, vypadá to podle mých představ. Žádný přehnaný lesk, prostě takový přirozený.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Ales-X »

K čištění těla bych přidal poučný příběh, navečer jsem pod ponk položil hrnec s odrezovačem a pár díly na zbavení rzi, bohužel na ponku byla pumpa a do odrezovače mě spadla, nepotopila se celá, ale jen z části, jak začalo mizet maso z těla pumpu můžete posoudit podle fotek.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tak pozor na odrezovače versus těla karburátorů a benzínových pump ;)

Uživatelský avatar
Capario
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 632
Registrován: 02 črc 2006
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Capario »

Lišmene , dobrá rozborka. řeším v podstatě to samé, mám prasklou hlavní membránu a opravná sada stojí tolik, co nová nerozebíratelná pumpa. z jaké auta jsi použil tu membránu? upravoval jsi jí nějak?
Better smoke and fly then drink and drive

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od hydraulik »

Lišáku... a jak by se pumpička tvářila na lázen .. tvého Octovokselinového nálevu ? Byl pokus ?
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Palivové čerpadlo v obrazech

Příspěvek od lišák »

Ales-X píše:K čištění těla bych přidal poučný příběh, navečer jsem pod ponk položil hrnec s odrezovačem a pár díly na zbavení rzi, bohužel na ponku byla pumpa a do odrezovače mě spadla, nepotopila se celá, ale jen z části, jak začalo mizet maso z těla pumpu můžete posoudit podle fotek.
Tak pozor na odrezovače versus těla karburátorů a benzínových pump ;)
Ano, to je přesně to, před čím jsem varoval. Pokud by můj postup chtěl někdo zkoušet, tak ředit zhruba 15-20 dílů vody a 1 díl odrezovače. Ale je to potřeba zkoušet a zkoušet. A ještě jedno důležité. Po vyčištění důkladně umýt horkou mýdlovou vodou!
hydraulik píše:.. a jak by se pumpička tvářila na lázen .. tvého Octovokselinového nálevu ? Byl pokus ?
Ne to jsem nezkoušel. Někde 5Šroub psal, že do octu se dávají okurky :D .
Capario píše:řeším v podstatě to samé, mám prasklou hlavní membránu a opravná sada stojí tolik, co nová nerozebíratelná pumpa.
Celou dobu píšu, že opravná sada je k ničemu. Kup celou pumpu a nebo oprav starou.
lišák píše: A tak mě napadlo zda by se nedalo použít z membrány jednoho nejmenovaného Československého vozidla. Myslím, že Vencův táta bude určitě vědět :D .
Stačí si přečíst topic o Vencově ponorce a budete vědět taky. Přeci Vám tady nevykecám úplně všechno [-X , taky se trošku snažte namáhat hlavu holomci :lol:
Můžete to brát jako kviz pro chytré hlavičky :D .
lišák píše:Nevěříte, že má naprosto stejné rozměry? Věřte!
Tak tady jsem nevědomky malinko kecal. Měřil jsem jenom rozteče šroubů a až později jsem zjistil, že je o něco větší vnější tvar a že to po smontování nevypadá dobře.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

A když už svými obrázky Aleš naznačil, že existuje i další typ čerpadla, tak se na něj taky podíváme v detailu. Používalo se tuším někdy od roku 1965 na motorech s dynamem. Na rozdíl od předcházejícího má jiné sítko a ve víčku regulační ventil.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
U tohoto čerpadla bude asi trošku oříšek horní membrána. Ne že by nebylo možné ji rozdělat jako tu hlavní, ale bude potřeba nějak vykoumat jak ji upnout, aby se nepoškodila spodní část, která funguje jako uzavírací ventil.
Vzhledem k tomu, že tato pumpa jezdila asi 5let na Evženovi, kterému v nádrži chybělo sítko, že před tím byla bůhví jak dlouho na jiném motoru v Brunovi a že od chvíle kdy jsme motor z Evžena vyndali utekli už víc jak 2roky, tak jsem naprosto fascinovaně koukal na to, jak je čisté nejen sítko, ale i celej vnitřek a ani stopa po nějaké oxidaci. I hlavní membrána je v pohodě, nepopraskaná, vláčná.
Naposledy upravil(a) lišák dne 01 kvě 2012, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo v obrazech

Příspěvek od Ales-X »

lišák píše:
lišák píše: A tak mě napadlo zda by se nedalo použít z membrány jednoho nejmenovaného Československého vozidla. Myslím, že Vencův táta bude určitě vědět :D .
Stačí si přečíst topic o Vencově ponorce a budete vědět taky. Přeci Vám tady nevykecám úplně všechno [-X , taky se trošku snažte namáhat hlavu holomci :lol:
Můžete to brát jako kviz pro chytré hlavičky :D .
Když už jsi musel stejně výše zmíněnou membránu zastřihovat, nebyla by použitější že Škody Favorit a nemuseli by jsme přenýtovávat dřík s talířky?
Obrázek

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo v obrazech

Příspěvek od lišák »

Ales-X píše:nebyla by použitější že Škody Favorit a nemuseli by jsme přenýtovávat dřík s talířky?
Aleši za pokus máš malé bezvýznamné plus, ale bohužel vedle. I kdyby byl dřík a průměr membrány stejného rozměru, tak si zkus přepočítat díry.
Ales-X píše:Když už jsi musel stejně výše zmíněnou membránu zastřihovat...
Nemusel, na funkci to nemělo žádný vliv, ale jsem ujetej a jenom se mě nelíbilo, že to přečuhuje asi o 2mm víc než na originálu. Jinak použitá membrána je také repliková, originální socialistická, kterou mám, se dělala z černého plátna a ta je úplně přesná, ale snažil jsem se alespoň z pohledové strany zachovat červenou barvu.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od udeeska »

Ne ze bych byl zvedavej....a ty konce membrany co couhaj z pumpy se nejak budou natirat na cerveno :mrgreen: ?
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Palivové čerpadlo v obrazech

Příspěvek od lišák »

To né Romane. Já jsem ujetej, ale až tak moc ne. Teda aspoň myslím :wink: .

----

Tak jsem se do té malé membrány pustil. Rozdělat ji šlo v pohodě, to už jsem měl vyzkoušené.
Obrázek
Plátno použiji z té replikové membrány. Alespoň dojde využití a jeho tloušťka je v tomto případě odpovídající.
Obrázek
Obrázek
Problémem nakonec nebylo upnutí dříku při vrtání, ale to, že maximální hloubka vývrtu a závitu může být 3,5mm, protože pak už je ventilek.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ještě si střihnu nové těsnění.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

udeeska píše:Ne ze bych byl zvedavej....a ty konce membrany co couhaj z pumpy se nejak budou natirat na cerveno :mrgreen: ?
Dobrá poznámka, Romane. Plátno je o chlup větší než tělo pumpy a je tedy jasně vidět použité plátno.
V gumexu se dá membránové plátno zakoupit v metráži a v různých tloušťkách. Mám něco aršíků nasysleno. Nanonec se mi ale nelíbila barevnost (mají černé) a tak jsem na burze nasál něco originálních membránek.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Palivové čerpadlo v obrazech

Příspěvek od lišák »

Určitě je NOSovka nejlepší volbou, ale pokud někdo nemá nasáto, tak nezbývá než improvizovat. A tohle plátno v reálu nevypadá tak špatně. Z pohledové strany je vidět červená barva a ze vzdálenosti půl metru pozná každý kulový.
Tak trochu přemýšlím, co dělat s tímto víčkem. Nevím, zda se mám nějak pokoušet ho rovnat a nebo se na to vykašlat. Na funkci to vliv nemá, jenom to blbě vypadá a obávám se, že by mohlo prasknout. A co jsem tak prohlížel různé fotky, tak to vypadá, že takto zdeformované víčko je na každém čerpadlu.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Lugen »

S opravnou sadou mam stejne zkusenosti, vyhozeny petikilo. Ty novy zapertlovany nerozebiratelny cerpadla jsou takovy, no hnusny... Takze inspirativni a uzitecny navod. Pekne, dekuji...

...jo a řekl bych, že je použitý z dvanáctsettrosky
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Palivové čerpadlo v obrazech - tryskání sodou

Příspěvek od lišák »

Lugen píše:...jo a řekl bych, že je použitý z dvanáctsettrosky
Správně. Zasloužíš si mazáckou pochvalu před nastartovaným motorem :D .

---

Asi už někteří zaregistrovali, že rád zkouším různé nové věci a když jsem na této stránce http://www.aircooledtech.com/tools-on-t ... a_blaster/ viděl, jak se nechá amatérsky tryskat jedlou sodou, vůbec jsem neváhal. Bohužel v blízkém okolí nikde neměli jedlou sodu ve větším balení a tak jsme to na první pokus řešili nákupem 50g sáčků. Nemělo cenu nechat si to posílat z nějakého eshopu, protože poštovné by bylo větší než cena sody v malém balení.
Obrázek
Podle návodu jsem si připravil vše potřebné.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
První pokus, ale nic moc i když jsem se snažil dodržet vše co v návodu píšou. Po stisknutí pistole vyletěl z hadice oblak sody a to takovým fofrem, že během půl minuty by byla flaška prázdná.
Obrázek
Proto jsem zkusil použít slabší hadičku. Tou to šlo o něco lépe, ale pořád to nebylo tak nějak ono. Připomenu, že je potřeba používat respirátor, protože jinak by toho byl člověk neskutečně nažranej. Soda jedovatá není, ale to neznamená, že by to bylo něco příjemného.
Obrázek
Porovnání stavu před a po.
Obrázek
Obrázek
Protože při použití slabší hadičky docházelo k ucpávání v místě nasunutí ofukovací pistole, tak jsem zkusil kombinaci obou. Pistole byla zasunuta do té větší hadice podle návodu, ale nastavil jsem ji tou slabší a tu jsem vložil do flašky. Potom už to nasávalo tak akorát. Bohužel jsem trochu limitován málo výkonným kompresorem a musí se mu dát trochu času na dotlakování. Tak na kšeft by se to dělat nedalo, ale k občasnému vyčištění jednoho či dvou čerpadel nebo karburátoru se to použít nechá. A výsledek si myslím docela ujde. Jedlá soda je rozpustná ve vodě a tak od zbytků sody díl umyjeme v teplé vodě a osušíme.
Obrázek
Obrázek
Na co tento postup nestačí, jsou místa, která jsou z nějakého důvodu "vyžraná". Na nich by to chtělo předem použít nějaký radikálnější zásah a tryskáním povrch jenom sjednotit s okolím.
Obrázek
Obrázek
A tady je porovnání s čerpadlem, které jsem dříve čistil v ředěném odrezovači. Vlevo soda, vpravo chemie.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2660
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Kůča »

Tak to je teda pěkná vychytávka. :D
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Herbie »

hmmmm, to musim zkusit,
kdyby to šlo s klasickou pískovací pistolí, tak by to bylo fajn
... a vůbec !

Odpovědět