Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Palivové čerpadlo v obrazech
Mám nějaké obrázky a nemusím všechno cpát do topicu o Evženovi a tak oživím toto téma. Třeba to někoho bude zajímat. Na základě osobních zkušeností mohu jenom doporučit vozit v autě náhradní palivovou pumpu. A úplně nejlepší je, když to není jenom kus, ale aby byla funkční. Když takového stavu chcete dosáhnout, je třeba ji nejdříve rozebrat. Předvedu Vám to na referenčním kusu, který jsem chtěl pouze vyčistit.
Pokud se Vám náhodou stane, že si tak v pohodě jedete a po krátké zastávce třeba na cigáro, ne a ne nastartovat, tak to s velkou pravděpodobností může být tím, že máte zasviněné sítko. A tak sundáme víčko. Pokud to vypadá takto, je to v pořádku.
A když to vypadá takhle, tak to nepojede i kdyby jste se na uši stavěli.
Tato pumpa je novější provedení a tak je sací ventilek nahrazen planžetkou.
Starší provedení má ventilky následovně.
Ještě vyndáme membránu.
Některá membrána je složena takto.
Některé vypadají i jinak, ale o tom příště.
Pokud se Vám náhodou stane, že si tak v pohodě jedete a po krátké zastávce třeba na cigáro, ne a ne nastartovat, tak to s velkou pravděpodobností může být tím, že máte zasviněné sítko. A tak sundáme víčko. Pokud to vypadá takto, je to v pořádku.
A když to vypadá takhle, tak to nepojede i kdyby jste se na uši stavěli.
Tato pumpa je novější provedení a tak je sací ventilek nahrazen planžetkou.
Starší provedení má ventilky následovně.
Ještě vyndáme membránu.
Některá membrána je složena takto.
Některé vypadají i jinak, ale o tom příště.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Palivové čerpadlo v obrazech
Poslední díl, který odmontuju je planžetka sacího ventilku.
Výtlačný ventilek je do tělesa zapertlován a protože je plně funkční byla by škoda ho při čištění nějak poškodit. Použil jsem proto gumové zátky.
Těleso je umyté.
Dosedací plocha přebroušená.
U tohoto čerpadla jsou naštěstí všechny díly včetně membrány v pořádku a tak jedinými novými kousky je těsnění. Doporučuji nechat si ho udělat v nějaké firmě, která se tím zabývá.
Při montáži je vždy potřeba správně předšponovat membránu. VW na to měl originální přípravek, ale není nic složitého si ho udělat. Kolíček má mít délku 14mm.
Máme za sebou rozborku a zborku a tak se podíváme na čerpadlo, které jsem se kdysi před lety pokoušel opravit za pomocí reparační sady, kterou si můžete asi za 700,- Kč koupit, aby jste později zjistili, že je lepší ty peníze propít.
Tak se ji podíváme na zoubky a porovnáme si, jak vypadají původní díly a ty z repa sady. Začínáme pružinkou páčky.
Horní je originál a druhá nový kus. Myslím, že si každý udělá svůj názor, není třeba obsáhlý komentář.
Origo.
Náhrada.
Páčka. Asi nebude těžké hádat, která je která.
Pružinka se má opírat o výstupek, který je tvořen prolisem. U nové páčky je nedolisováno a tak pružinka nemá na čem držet.
Kolíček. Původní - ocelový. Nový - pozinkovaný, drážka pro segrovku tak trochu úplně jinde.
Membrána.
Horní talířek má vysokou hranu.
Membrána nemůže dosáhnout horní polohy, protože se hranou opře do víčka.
Ale nebojte, ve skutečnosti nehrozí, že by bouchala do víčka, protože má tak krátký trn, že nemá tak velký zdvih.
Měření délky tyčky mezi talířkem a podložkou. Chyběla mě třetí ruka a tak je posuvka po odměření položena na stole.
Ventilek se mě podařilo vyloupnout vrtákem. Není to moc sofistikované, ale vzhledem k tomu, že je na vyhození, tak to nevadí.
Nevím, zda je to překvapení, ale jak pružinka, tak tělísko je poněkud jiné.
Původní sítko je pokroucené a nesedí obvodem v drážce. Znamená to, že všechen bordel se může dostat do karburace. Nevadí, máme přeci nový kus v sadě.
A ejhle, ono stojí úplně stejně za h.... jako všechno ostatní.
Má asi 4x silnější okraj než původní a tak nemůže sednout do drážky pod těsnění.
Zkusím ho nasadit, ale nejde to.
Ale co, je to jenom o fous.
A takto sedí originální sítko. Celým obvodem v drážce, která je dělaná přesně na sílu vnějšího okraje sítka, těsnění potom sedí polovinou na osazení víčka a polovinou na sítku. Vše v jedné rovině.
Moje závěrečné doporučení je rozhodně repa sadu nekupovat. Pokud Vám odejde pumpa, tak se to nesnažte řešit touto cestou.
Výtlačný ventilek je do tělesa zapertlován a protože je plně funkční byla by škoda ho při čištění nějak poškodit. Použil jsem proto gumové zátky.
Těleso je umyté.
Dosedací plocha přebroušená.
U tohoto čerpadla jsou naštěstí všechny díly včetně membrány v pořádku a tak jedinými novými kousky je těsnění. Doporučuji nechat si ho udělat v nějaké firmě, která se tím zabývá.
Při montáži je vždy potřeba správně předšponovat membránu. VW na to měl originální přípravek, ale není nic složitého si ho udělat. Kolíček má mít délku 14mm.
Máme za sebou rozborku a zborku a tak se podíváme na čerpadlo, které jsem se kdysi před lety pokoušel opravit za pomocí reparační sady, kterou si můžete asi za 700,- Kč koupit, aby jste později zjistili, že je lepší ty peníze propít.
Tak se ji podíváme na zoubky a porovnáme si, jak vypadají původní díly a ty z repa sady. Začínáme pružinkou páčky.
Horní je originál a druhá nový kus. Myslím, že si každý udělá svůj názor, není třeba obsáhlý komentář.
Origo.
Náhrada.
Páčka. Asi nebude těžké hádat, která je která.
Pružinka se má opírat o výstupek, který je tvořen prolisem. U nové páčky je nedolisováno a tak pružinka nemá na čem držet.
Kolíček. Původní - ocelový. Nový - pozinkovaný, drážka pro segrovku tak trochu úplně jinde.
Membrána.
Horní talířek má vysokou hranu.
Membrána nemůže dosáhnout horní polohy, protože se hranou opře do víčka.
Ale nebojte, ve skutečnosti nehrozí, že by bouchala do víčka, protože má tak krátký trn, že nemá tak velký zdvih.
Měření délky tyčky mezi talířkem a podložkou. Chyběla mě třetí ruka a tak je posuvka po odměření položena na stole.
Ventilek se mě podařilo vyloupnout vrtákem. Není to moc sofistikované, ale vzhledem k tomu, že je na vyhození, tak to nevadí.
Nevím, zda je to překvapení, ale jak pružinka, tak tělísko je poněkud jiné.
Původní sítko je pokroucené a nesedí obvodem v drážce. Znamená to, že všechen bordel se může dostat do karburace. Nevadí, máme přeci nový kus v sadě.
A ejhle, ono stojí úplně stejně za h.... jako všechno ostatní.
Má asi 4x silnější okraj než původní a tak nemůže sednout do drážky pod těsnění.
Zkusím ho nasadit, ale nejde to.
Ale co, je to jenom o fous.
A takto sedí originální sítko. Celým obvodem v drážce, která je dělaná přesně na sílu vnějšího okraje sítka, těsnění potom sedí polovinou na osazení víčka a polovinou na sítku. Vše v jedné rovině.
Moje závěrečné doporučení je rozhodně repa sadu nekupovat. Pokud Vám odejde pumpa, tak se to nesnažte řešit touto cestou.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Palivové čerpadlo v obrazech
Pokud se stane, že dojde k poruše čerpadla, je několik možností řešení. Pokud je Vám jedno, zda máte nebo nemáte originální kus je možné koupit replikové.
Pokud chcete mít původní čerpadlo jsou zhruba tyto varianty.
1/ koupit funkční staré
2/ koupit odborně repasované /myslím, že jsem viděl na Sambě nějaký inzerát/
3/ sehnat NOSovku
4/ pokusit se z několika něco složit sám
My jsme se vydali čtvrtou cestou za poznáním a sehnali pár kousků na pokusy.
Máme čtyři na první pohled stejné, ale při bližším zkoumání se nějaký rozdíl najde.
Starší provedení vpravo má jinou páčku.
Nové provedení poznáte podle vyražené značky VW3 na podstavci.
Pod ní je vyraženo 1063. Domníval jsem se, že to je datum výroby.
Tady je 563.
Ale potom jsem narazil na 8220, tak to asi tak není. Ale na druhou stranu na této pumpě není logo VW a tak to v tomto případě může znamenat něco jiného.
Dalším poznávacím znamením novějšího provedení je plocha mezi šroubky na víčku.
Slíbil jsem, že ukážu i rozdíly v provedení membrán.
Některé mají pružinku zajištěnou plastovými měsíčky a někde je guma. Ta ale nejde sejmout.
Ale i na první pohled stejné se můžou lišit.
Běžně jsou dvě vrstvy plátna, ale tato má ještě třetí vrstvu, která dělá takový límeček.
Po umytí můžeme třídit díly na bezvadné, použitelné a na zahození.
Pokud chcete mít původní čerpadlo jsou zhruba tyto varianty.
1/ koupit funkční staré
2/ koupit odborně repasované /myslím, že jsem viděl na Sambě nějaký inzerát/
3/ sehnat NOSovku
4/ pokusit se z několika něco složit sám
My jsme se vydali čtvrtou cestou za poznáním a sehnali pár kousků na pokusy.
Máme čtyři na první pohled stejné, ale při bližším zkoumání se nějaký rozdíl najde.
Starší provedení vpravo má jinou páčku.
Nové provedení poznáte podle vyražené značky VW3 na podstavci.
Pod ní je vyraženo 1063. Domníval jsem se, že to je datum výroby.
Tady je 563.
Ale potom jsem narazil na 8220, tak to asi tak není. Ale na druhou stranu na této pumpě není logo VW a tak to v tomto případě může znamenat něco jiného.
Dalším poznávacím znamením novějšího provedení je plocha mezi šroubky na víčku.
Slíbil jsem, že ukážu i rozdíly v provedení membrán.
Některé mají pružinku zajištěnou plastovými měsíčky a někde je guma. Ta ale nejde sejmout.
Ale i na první pohled stejné se můžou lišit.
Běžně jsou dvě vrstvy plátna, ale tato má ještě třetí vrstvu, která dělá takový límeček.
Po umytí můžeme třídit díly na bezvadné, použitelné a na zahození.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Palivové čerpadlo v obrazech
I díly které jsou téměř na zahození mohou ještě posloužit k demonstraci a jako dárci orgánů. Je víc než vhodné třeba zkontrolovat, zda výstupní trubička není uvolněná. Pokud je, nechá se to řešit výrobou trubičky se závitem a vyříznutím závitu M7 do tělesa.
Toto víčko je uvnitř tak vyžrané, že si z něho pouze vypreparuju ventilek.
Dosedací plochu tělesa ventilku jemně přebrousím.
A zkusím to složit.
Trochu se stydím, čím jsem to naklepnul, ale nic vhodnějšího jsem neměl při ruce. Až to budu dělat příště, tak se polepším.
Je dobré přebrousit nejen spodek, ale i tuto přírubu na obou dílech.
Pokud je víčko takto vyrezlé, můžete ho zahodit.
Ale pokud nemáte jiné, lepší, je možné ho ještě zachránit. Dáme si do něj takto šroubek, aby se to líp drželo.
A brousíme .
Vršek může být od přílišného dotahování šroubku takto deformován.
V tom případě je vhodné to vyklepnout zpět a následně přebrousit, aby dosedací plocha pro fíbrový kroužek byla rovná.
Toto víčko je uvnitř tak vyžrané, že si z něho pouze vypreparuju ventilek.
Dosedací plochu tělesa ventilku jemně přebrousím.
A zkusím to složit.
Trochu se stydím, čím jsem to naklepnul, ale nic vhodnějšího jsem neměl při ruce. Až to budu dělat příště, tak se polepším.
Je dobré přebrousit nejen spodek, ale i tuto přírubu na obou dílech.
Pokud je víčko takto vyrezlé, můžete ho zahodit.
Ale pokud nemáte jiné, lepší, je možné ho ještě zachránit. Dáme si do něj takto šroubek, aby se to líp drželo.
A brousíme .
Vršek může být od přílišného dotahování šroubku takto deformován.
V tom případě je vhodné to vyklepnout zpět a následně přebrousit, aby dosedací plocha pro fíbrový kroužek byla rovná.
Každý celek se skládá z detailů.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
S tím naklepáváním....nástroj je v pořádku, jen to kladívko mi nesedí, já používám na vše paličku s plasovejma koncema, od Narexu dělají 3 velikosti! Není nic lepšího
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Palivové čerpadlo v obrazech
Víš Maxi, mě osobně kladívko nevadí, ale místo toho oříšku by to chtělo hliníkovou kulatinku příslušného průměru. Ale kde nic není, ani Lišák nebere .
---
Když jsem tak pohaněl tu membránu, která se prodává v opravné sadě, tak bych měl také říct co s tím. Na první pokus jsem si vzal ten nejhorší kousek.
Rozvrtat se mi to povedlo a tak musím vymyslet, kde vzít vhodné membránové plátno. A tak mě napadlo zda by se nedalo použít z membrány jednoho nejmenovaného Československého vozidla. Myslím, že Vencův táta bude určitě vědět .
Nevěříte, že má naprosto stejné rozměry? Věřte!
Ještě mě napadlo změřit tloušťku jednotlivých vrstev plátna. Nejdřív origo.
Teď replika. Je to fakt hnus velebnosti.
A na závěr pokusný kousek. Na něm jsou použity dva druhy plátna.
Už to jenom složit zpět. Nejdřív je potřeba navrtat dřík.
Vyříznout závit.
Ještě sehnat vhodný šroubek. Stačilo rozmontovat starý kompjůtr a našel se. Jenom se musí trochu zkrátit a upravit hlavu aby nepřečnívala.
Ještě jsem se pokoušel vymyslet, jak odstranit z umytých dílů oxidaci, aby to co nejvíc vypadalo jako nové. A nakonec se docela zadařilo. Použil jsem na to tento odrezovač. Ale pozor, není to o tom, že vezmete díl a hodíte ho do něj. Dalo to poměrně dost zkoušení, jak to má být naředěno, aby to tak správně, akorát čistilo. Pokud by byla koncentrace moc vysoká, tak to jen zašumí a Vám z dílu nic nezbude. Před čištěním.
Po čištění. Jsem spokojený, vypadá to podle mých představ. Žádný přehnaný lesk, prostě takový přirozený.
---
Když jsem tak pohaněl tu membránu, která se prodává v opravné sadě, tak bych měl také říct co s tím. Na první pokus jsem si vzal ten nejhorší kousek.
Rozvrtat se mi to povedlo a tak musím vymyslet, kde vzít vhodné membránové plátno. A tak mě napadlo zda by se nedalo použít z membrány jednoho nejmenovaného Československého vozidla. Myslím, že Vencův táta bude určitě vědět .
Nevěříte, že má naprosto stejné rozměry? Věřte!
Ještě mě napadlo změřit tloušťku jednotlivých vrstev plátna. Nejdřív origo.
Teď replika. Je to fakt hnus velebnosti.
A na závěr pokusný kousek. Na něm jsou použity dva druhy plátna.
Už to jenom složit zpět. Nejdřív je potřeba navrtat dřík.
Vyříznout závit.
Ještě sehnat vhodný šroubek. Stačilo rozmontovat starý kompjůtr a našel se. Jenom se musí trochu zkrátit a upravit hlavu aby nepřečnívala.
Ještě jsem se pokoušel vymyslet, jak odstranit z umytých dílů oxidaci, aby to co nejvíc vypadalo jako nové. A nakonec se docela zadařilo. Použil jsem na to tento odrezovač. Ale pozor, není to o tom, že vezmete díl a hodíte ho do něj. Dalo to poměrně dost zkoušení, jak to má být naředěno, aby to tak správně, akorát čistilo. Pokud by byla koncentrace moc vysoká, tak to jen zašumí a Vám z dílu nic nezbude. Před čištěním.
Po čištění. Jsem spokojený, vypadá to podle mých představ. Žádný přehnaný lesk, prostě takový přirozený.
Každý celek se skládá z detailů.
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
K čištění těla bych přidal poučný příběh, navečer jsem pod ponk položil hrnec s odrezovačem a pár díly na zbavení rzi, bohužel na ponku byla pumpa a do odrezovače mě spadla, nepotopila se celá, ale jen z části, jak začalo mizet maso z těla pumpu můžete posoudit podle fotek.
Tak pozor na odrezovače versus těla karburátorů a benzínových pump
Tak pozor na odrezovače versus těla karburátorů a benzínových pump
- Capario
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 632
- Registrován: 02 črc 2006
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Lišmene , dobrá rozborka. řeším v podstatě to samé, mám prasklou hlavní membránu a opravná sada stojí tolik, co nová nerozebíratelná pumpa. z jaké auta jsi použil tu membránu? upravoval jsi jí nějak?
Better smoke and fly then drink and drive
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Lišáku... a jak by se pumpička tvářila na lázen .. tvého Octovokselinového nálevu ? Byl pokus ?
Postoupil jsem do vyššího levelu....
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Palivové čerpadlo v obrazech
Ano, to je přesně to, před čím jsem varoval. Pokud by můj postup chtěl někdo zkoušet, tak ředit zhruba 15-20 dílů vody a 1 díl odrezovače. Ale je to potřeba zkoušet a zkoušet. A ještě jedno důležité. Po vyčištění důkladně umýt horkou mýdlovou vodou!Ales-X píše:K čištění těla bych přidal poučný příběh, navečer jsem pod ponk položil hrnec s odrezovačem a pár díly na zbavení rzi, bohužel na ponku byla pumpa a do odrezovače mě spadla, nepotopila se celá, ale jen z části, jak začalo mizet maso z těla pumpu můžete posoudit podle fotek.
Tak pozor na odrezovače versus těla karburátorů a benzínových pump
Ne to jsem nezkoušel. Někde 5Šroub psal, že do octu se dávají okurky .hydraulik píše:.. a jak by se pumpička tvářila na lázen .. tvého Octovokselinového nálevu ? Byl pokus ?
Celou dobu píšu, že opravná sada je k ničemu. Kup celou pumpu a nebo oprav starou.Capario píše:řeším v podstatě to samé, mám prasklou hlavní membránu a opravná sada stojí tolik, co nová nerozebíratelná pumpa.
Stačí si přečíst topic o Vencově ponorce a budete vědět taky. Přeci Vám tady nevykecám úplně všechno [-X , taky se trošku snažte namáhat hlavu holomcilišák píše: A tak mě napadlo zda by se nedalo použít z membrány jednoho nejmenovaného Československého vozidla. Myslím, že Vencův táta bude určitě vědět .
Můžete to brát jako kviz pro chytré hlavičky .
Tak tady jsem nevědomky malinko kecal. Měřil jsem jenom rozteče šroubů a až později jsem zjistil, že je o něco větší vnější tvar a že to po smontování nevypadá dobře.lišák píše:Nevěříte, že má naprosto stejné rozměry? Věřte!
A když už svými obrázky Aleš naznačil, že existuje i další typ čerpadla, tak se na něj taky podíváme v detailu. Používalo se tuším někdy od roku 1965 na motorech s dynamem. Na rozdíl od předcházejícího má jiné sítko a ve víčku regulační ventil.
U tohoto čerpadla bude asi trošku oříšek horní membrána. Ne že by nebylo možné ji rozdělat jako tu hlavní, ale bude potřeba nějak vykoumat jak ji upnout, aby se nepoškodila spodní část, která funguje jako uzavírací ventil.
Vzhledem k tomu, že tato pumpa jezdila asi 5let na Evženovi, kterému v nádrži chybělo sítko, že před tím byla bůhví jak dlouho na jiném motoru v Brunovi a že od chvíle kdy jsme motor z Evžena vyndali utekli už víc jak 2roky, tak jsem naprosto fascinovaně koukal na to, jak je čisté nejen sítko, ale i celej vnitřek a ani stopa po nějaké oxidaci. I hlavní membrána je v pohodě, nepopraskaná, vláčná.
Naposledy upravil(a) lišák dne 01 kvě 2012, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové čerpadlo v obrazech
Když už jsi musel stejně výše zmíněnou membránu zastřihovat, nebyla by použitější že Škody Favorit a nemuseli by jsme přenýtovávat dřík s talířky?lišák píše:Stačí si přečíst topic o Vencově ponorce a budete vědět taky. Přeci Vám tady nevykecám úplně všechno [-X , taky se trošku snažte namáhat hlavu holomcilišák píše: A tak mě napadlo zda by se nedalo použít z membrány jednoho nejmenovaného Československého vozidla. Myslím, že Vencův táta bude určitě vědět .
Můžete to brát jako kviz pro chytré hlavičky .
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové čerpadlo v obrazech
Aleši za pokus máš malé bezvýznamné plus, ale bohužel vedle. I kdyby byl dřík a průměr membrány stejného rozměru, tak si zkus přepočítat díry.Ales-X píše:nebyla by použitější že Škody Favorit a nemuseli by jsme přenýtovávat dřík s talířky?
Nemusel, na funkci to nemělo žádný vliv, ale jsem ujetej a jenom se mě nelíbilo, že to přečuhuje asi o 2mm víc než na originálu. Jinak použitá membrána je také repliková, originální socialistická, kterou mám, se dělala z černého plátna a ta je úplně přesná, ale snažil jsem se alespoň z pohledové strany zachovat červenou barvu.Ales-X píše:Když už jsi musel stejně výše zmíněnou membránu zastřihovat...
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Ne ze bych byl zvedavej....a ty konce membrany co couhaj z pumpy se nejak budou natirat na cerveno ?
Vwase nocni sichta...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Palivové čerpadlo v obrazech
To né Romane. Já jsem ujetej, ale až tak moc ne. Teda aspoň myslím .
----
Tak jsem se do té malé membrány pustil. Rozdělat ji šlo v pohodě, to už jsem měl vyzkoušené.
Plátno použiji z té replikové membrány. Alespoň dojde využití a jeho tloušťka je v tomto případě odpovídající.
Problémem nakonec nebylo upnutí dříku při vrtání, ale to, že maximální hloubka vývrtu a závitu může být 3,5mm, protože pak už je ventilek.
Ještě si střihnu nové těsnění.
----
Tak jsem se do té malé membrány pustil. Rozdělat ji šlo v pohodě, to už jsem měl vyzkoušené.
Plátno použiji z té replikové membrány. Alespoň dojde využití a jeho tloušťka je v tomto případě odpovídající.
Problémem nakonec nebylo upnutí dříku při vrtání, ale to, že maximální hloubka vývrtu a závitu může být 3,5mm, protože pak už je ventilek.
Ještě si střihnu nové těsnění.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Dobrá poznámka, Romane. Plátno je o chlup větší než tělo pumpy a je tedy jasně vidět použité plátno.udeeska píše:Ne ze bych byl zvedavej....a ty konce membrany co couhaj z pumpy se nejak budou natirat na cerveno ?
V gumexu se dá membránové plátno zakoupit v metráži a v různých tloušťkách. Mám něco aršíků nasysleno. Nanonec se mi ale nelíbila barevnost (mají černé) a tak jsem na burze nasál něco originálních membránek.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Palivové čerpadlo v obrazech
Určitě je NOSovka nejlepší volbou, ale pokud někdo nemá nasáto, tak nezbývá než improvizovat. A tohle plátno v reálu nevypadá tak špatně. Z pohledové strany je vidět červená barva a ze vzdálenosti půl metru pozná každý kulový.
Tak trochu přemýšlím, co dělat s tímto víčkem. Nevím, zda se mám nějak pokoušet ho rovnat a nebo se na to vykašlat. Na funkci to vliv nemá, jenom to blbě vypadá a obávám se, že by mohlo prasknout. A co jsem tak prohlížel různé fotky, tak to vypadá, že takto zdeformované víčko je na každém čerpadlu.
Tak trochu přemýšlím, co dělat s tímto víčkem. Nevím, zda se mám nějak pokoušet ho rovnat a nebo se na to vykašlat. Na funkci to vliv nemá, jenom to blbě vypadá a obávám se, že by mohlo prasknout. A co jsem tak prohlížel různé fotky, tak to vypadá, že takto zdeformované víčko je na každém čerpadlu.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
S opravnou sadou mam stejne zkusenosti, vyhozeny petikilo. Ty novy zapertlovany nerozebiratelny cerpadla jsou takovy, no hnusny... Takze inspirativni a uzitecny navod. Pekne, dekuji...
...jo a řekl bych, že je použitý z dvanáctsettrosky
...jo a řekl bych, že je použitý z dvanáctsettrosky
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Palivové čerpadlo v obrazech - tryskání sodou
Správně. Zasloužíš si mazáckou pochvalu před nastartovaným motorem .Lugen píše:...jo a řekl bych, že je použitý z dvanáctsettrosky
---
Asi už někteří zaregistrovali, že rád zkouším různé nové věci a když jsem na této stránce http://www.aircooledtech.com/tools-on-t ... a_blaster/ viděl, jak se nechá amatérsky tryskat jedlou sodou, vůbec jsem neváhal. Bohužel v blízkém okolí nikde neměli jedlou sodu ve větším balení a tak jsme to na první pokus řešili nákupem 50g sáčků. Nemělo cenu nechat si to posílat z nějakého eshopu, protože poštovné by bylo větší než cena sody v malém balení.
Podle návodu jsem si připravil vše potřebné.
První pokus, ale nic moc i když jsem se snažil dodržet vše co v návodu píšou. Po stisknutí pistole vyletěl z hadice oblak sody a to takovým fofrem, že během půl minuty by byla flaška prázdná.
Proto jsem zkusil použít slabší hadičku. Tou to šlo o něco lépe, ale pořád to nebylo tak nějak ono. Připomenu, že je potřeba používat respirátor, protože jinak by toho byl člověk neskutečně nažranej. Soda jedovatá není, ale to neznamená, že by to bylo něco příjemného.
Porovnání stavu před a po.
Protože při použití slabší hadičky docházelo k ucpávání v místě nasunutí ofukovací pistole, tak jsem zkusil kombinaci obou. Pistole byla zasunuta do té větší hadice podle návodu, ale nastavil jsem ji tou slabší a tu jsem vložil do flašky. Potom už to nasávalo tak akorát. Bohužel jsem trochu limitován málo výkonným kompresorem a musí se mu dát trochu času na dotlakování. Tak na kšeft by se to dělat nedalo, ale k občasnému vyčištění jednoho či dvou čerpadel nebo karburátoru se to použít nechá. A výsledek si myslím docela ujde. Jedlá soda je rozpustná ve vodě a tak od zbytků sody díl umyjeme v teplé vodě a osušíme.
Na co tento postup nestačí, jsou místa, která jsou z nějakého důvodu "vyžraná". Na nich by to chtělo předem použít nějaký radikálnější zásah a tryskáním povrch jenom sjednotit s okolím.
A tady je porovnání s čerpadlem, které jsem dříve čistil v ředěném odrezovači. Vlevo soda, vpravo chemie.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Tak to je teda pěkná vychytávka.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
hmmmm, to musim zkusit,
kdyby to šlo s klasickou pískovací pistolí, tak by to bylo fajn
kdyby to šlo s klasickou pískovací pistolí, tak by to bylo fajn
... a vůbec !