Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
corona
Příspěvky: 48
Registrován: 11 říj 2017

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od corona »

A případně dárcem té membrány je 1203?
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od lišák »

Ano.
Každý celek se skládá z detailů.


corona
Příspěvky: 48
Registrován: 11 říj 2017

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od corona »

Tak nevím, mluvil jsem teď s JMK Broukservis a pumpu na alternátor v tuto chvíli nemají, ale mají opravnou sadu, která ze zřejmě na mojí pumpu:
https://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4 ... 75-i24305/
Pokud bych z toho použil jen ty membrány (u té spodní včetně té pružiny) myslíte, že je šance, že to bude fungovat nebo spíš ne a vyhodím 700,- + cestu? Tlak paliva je daný tou pružinou pod spodní membránou? Takže, pokud bude nová tužší, budu mít moc veliký tlak a budu muset podkládat.
Jinak na mojí spodní membráně je viditelná trhlinka...
Díky
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976

Uživatelský avatar
Zbyňa
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 273
Registrován: 28 říj 2017
Bydliště: Brno

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Zbyňa »

v normální prodejní síti se dá sehnat ještě čerpadlo PIERBURG 7.02242.43.0 , což je alternátorová verze pro 100mm tyčku.
Nalákala mě renomovaná značka, ale evidentně je to něco převzatého, protože se na podstavci zcela přiznaně odfrézovávalo cizí logo..
PIERBURG 7.02242.43.0_3.jpg
PIERBURG 7.02242.43.0_3.jpg (46.85 KiB) Zobrazeno 3839 x
PIERBURG 7.02242.43.0_2.jpg
PIERBURG 7.02242.43.0_2.jpg (41.71 KiB) Zobrazeno 3839 x
PIERBURG 7.02242.43.0.jpg
PIERBURG 7.02242.43.0.jpg (39.97 KiB) Zobrazeno 3839 x
Zatím hodnotím takto :

+ značka
+ rozebíratelné

- plastový vrchlík, je otázka času zda se nemůže ulomit časem (a čím dál víc se toho začínam obávat :( )
- celkový průměr přírub, které svírají membránu je větší než originál a montáž speciálně zadní matky je tak o nervy.. #-o
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW Buggy 68´
VW 1500 67´ Dědek
VW 1200 65´ Dědek- zraje na dvorku
VW 1200 56´ Oválek - finishing

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 62
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od mobilik »

Pani, prečítal som si celú tému, ale nenašiel som moc o mojom probléme...
Pumpa originál Pierburg zo štvorcovým vrchom. Repasoval som ju, z repasnou sadou a pumpa pumpuje, ale...

Motor mi začal robiť problémy a zistil som že mám nad risku oleja, čiže benzín sa dostal do oleja. Cez pumpu to nebolo, dal som dole filter a do karburátora na voľnobeh sa valil benzín s tej šikmej rúrky na vrchu karbecu, čo nieje normálne. Môže byť že origo pumpa pretesnená dáva vysoký tlak?
Neviem o otom žeby som niečo zle poskladal, nieje tam nič zložitého.
Tú pružinku inak asi neviem dať, na tele je výrez do ktorého sa zaprie a na tiahle tiež, alebo je problém v karburátore a nie v pumpe? Ten benzín sa tam lial a to doslovne... :roll:
Ďakujem
VW chrobák 1300, ročnik 1971

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

Jehlový ventil v karburaci je zalepený, vymačkaný nebo špatně nastavený. Proto se nezavírá a přeplňuje se ti komora.
Že by mechanická pumpa přemohla ventil a měla tak silný tlak je sice možné ale nepravděpodobné.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 62
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od mobilik »

Ten ventil som osobne skúšal keď bol vonku karburátor a fungoval pekne, nevedel som ho prefuknúť. Karbec je po vyčistení.
Zajtra na to pozriem. Ďakujem
VW chrobák 1300, ročnik 1971

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Milan NM »

Plavak ti dobre funguje?

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od OB »

Myslim si, že se může jednat o dva problémy
1) repasoval jsi pumpu a mohl jsi dát špatně přepouštěcí ventily, nebo některý z ventilů špatně dovírá. Napadá mne špatná pružinka, nečistota a podobně.
2) špatný jehlový ventil v plovákové komoře, jak píše Sam. Stalo se mi, že ventil fungoval správně, tak jak píšeš ale v určitém mísťe zdvihu se zasekl a nedovřel tak jak má. Zřejmě už byl za ta léta vyběhaný. Co je na tom však nejhorší, že to nedělal pokaždé.

Nejedná se o neřešitelný problém. Nejhorší je ho najít.
Přeji hodně štěstí.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Herbie »

Sam píše:
11 led 2021
Že by mechanická pumpa přemohla ventil a měla tak silný tlak je sice možné ale nepravděpodobné.
to je naopak velmi pravděpodobné
setkal jsem se už dvakrát s přesně tímto chováním u pumpy repasované za pomoci "nové" repasady

vtip je v tom že nová membrána má krapet jinou tyčku a pružinu a ve výsledku "pumpuje" daleko víc než originál
a výsledkem je přeplňování plovákové komory a stříkáním benzínu ze "šikmé trubky"

řešením je
- upravit tyčku a pružinu membrány tak aby odpovídala originálním rozměrům
- vypodložit celou pumpu silnějším těsněním, v případech které jsem zažil to byly 2-3 mm
- vysrat se na repasady a koupit celou pumpu novějšího provedení (tu zapertlovanou)... je totiž dokonce levnější než ta repasada :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

Herbie píše:
11 led 2021
Sam píše:
11 led 2021
Že by mechanická pumpa přemohla ventil a měla tak silný tlak je sice možné ale nepravděpodobné.
to je naopak velmi pravděpodobné
setkal jsem se už dvakrát s přesně tímto chováním u pumpy repasované za pomoci "nové" repasady

vtip je v tom že nová membrána má krapet jinou tyčku a pružinu a ve výsledku "pumpuje" daleko víc než originál
a výsledkem je přeplňování plovákové komory a stříkáním benzínu ze "šikmé trubky"

řešením je
- upravit tyčku a pružinu membrány tak aby odpovídala originálním rozměrům
- vypodložit celou pumpu silnějším těsněním, v případech které jsem zažil to byly 2-3 mm
- vysrat se na repasady a koupit celou pumpu novějšího provedení (tu zapertlovanou)... je totiž dokonce levnější než ta repasada :)
Že bude součástí repasady i tyčka mne nenapadlo, vždy jsem měnil jen membránu. Se špatnou tyčkou nelze ani vyloučit protržení nové membrány.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Herbie »

mám na mysli tu tyčku co je součástí mebrány a je kolem ní natočená ta velká pružina

nikoliv tyčku co kouká z bloku
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

Ach so,.. v každém případě vítejte v pekle aftermarket dílů :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Samba »

změřil bych tlak benzinu na cestě ku karburátoru..

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 62
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od mobilik »

Prave som akurát dočítal tému kde presne toto herbie riešil... viewtopic.php?f=14&t=323&start=20
Podľa mňa ma herbie pravdu, podkladať to moc nechcem, nemám rád také riešenia aj keď sú funkčné. Skontrolujem ten ihlovyý ventil do istoty a kúpim regulátor tlaku paliva, ten to zreguluje na normálny tlak a bude po probléme.

Ďakujem
VW chrobák 1300, ročnik 1971

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 214
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od kubi »

Ako som písal o pár stránok dozadu držať sa originál súčiastok čo to len pôjde je najlepšia cesta :)

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 62
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od mobilik »

Tak ako písal herbie problém vyriešený. Pumpa dávala vysoký tlak. Dal som 4ks podložiek pod pumpu, išla hore asi o 2mm a je pokoj.
Ďakujem. Konečne motor šľape ako ma.
VW chrobák 1300, ročnik 1971

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Samba »

no vidis.. nakonec sto vyresil tim, co nemas rad.. lepsi drobne ustupky,nez-li velke komplikacie.. :axe:

pluton19
Příspěvky: 16
Registrován: 14 čer 2021

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od pluton19 »

Ahoj kluci.
Mohli by jste mi prosím poradit jakou pumpou mám nahradit tuto mojí stávající ? Mám ji na dvoulitrový motor který mám v letadle. Je bez alternátoru.
IMG_20210613_173558.jpg
Děkuji za rady.

Odpovědět