Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
corona
Příspěvky: 47
Registrován: 11 říj 2017

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od corona »

A případně dárcem té membrány je 1203?
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4854
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od lišák »

Ano.
Každý celek se skládá z detailů.


corona
Příspěvky: 47
Registrován: 11 říj 2017

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od corona »

Tak nevím, mluvil jsem teď s JMK Broukservis a pumpu na alternátor v tuto chvíli nemají, ale mají opravnou sadu, která ze zřejmě na mojí pumpu:
https://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4 ... 75-i24305/
Pokud bych z toho použil jen ty membrány (u té spodní včetně té pružiny) myslíte, že je šance, že to bude fungovat nebo spíš ne a vyhodím 700,- + cestu? Tlak paliva je daný tou pružinou pod spodní membránou? Takže, pokud bude nová tužší, budu mít moc veliký tlak a budu muset podkládat.
Jinak na mojí spodní membráně je viditelná trhlinka...
Díky
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976

Uživatelský avatar
Zbyňa
Příspěvky: 150
Registrován: 28 říj 2017
Bydliště: Brno

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Zbyňa »

v normální prodejní síti se dá sehnat ještě čerpadlo PIERBURG 7.02242.43.0 , což je alternátorová verze pro 100mm tyčku.
Nalákala mě renomovaná značka, ale evidentně je to něco převzatého, protože se na podstavci zcela přiznaně odfrézovávalo cizí logo..
PIERBURG 7.02242.43.0_3.jpg
PIERBURG 7.02242.43.0_3.jpg (46.85 KiB) Zobrazeno 539 x
PIERBURG 7.02242.43.0_2.jpg
PIERBURG 7.02242.43.0_2.jpg (41.71 KiB) Zobrazeno 539 x
PIERBURG 7.02242.43.0.jpg
PIERBURG 7.02242.43.0.jpg (39.97 KiB) Zobrazeno 539 x
Zatím hodnotím takto :

+ značka
+ rozebíratelné

- plastový vrchlík, je otázka času zda se nemůže ulomit časem (a čím dál víc se toho začínam obávat :( )
- celkový průměr přírub, které svírají membránu je větší než originál a montáž speciálně zadní matky je tak o nervy.. #-o
VW 1200 84´Ostermann speedster
VW 1500 67´finishing
VW 1200 65´zraje
VW 1200 56´in progress

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 44
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od mobilik »

Pani, prečítal som si celú tému, ale nenašiel som moc o mojom probléme...
Pumpa originál Pierburg zo štvorcovým vrchom. Repasoval som ju, z repasnou sadou a pumpa pumpuje, ale...

Motor mi začal robiť problémy a zistil som že mám nad risku oleja, čiže benzín sa dostal do oleja. Cez pumpu to nebolo, dal som dole filter a do karburátora na voľnobeh sa valil benzín s tej šikmej rúrky na vrchu karbecu, čo nieje normálne. Môže byť že origo pumpa pretesnená dáva vysoký tlak?
Neviem o otom žeby som niečo zle poskladal, nieje tam nič zložitého.
Tú pružinku inak asi neviem dať, na tele je výrez do ktorého sa zaprie a na tiahle tiež, alebo je problém v karburátore a nie v pumpe? Ten benzín sa tam lial a to doslovne... :roll:
Ďakujem
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

Jehlový ventil v karburaci je zalepený, vymačkaný nebo špatně nastavený. Proto se nezavírá a přeplňuje se ti komora.
Že by mechanická pumpa přemohla ventil a měla tak silný tlak je sice možné ale nepravděpodobné.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 44
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od mobilik »

Ten ventil som osobne skúšal keď bol vonku karburátor a fungoval pekne, nevedel som ho prefuknúť. Karbec je po vyčistení.
Zajtra na to pozriem. Ďakujem
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 698
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Milan NM »

Plavak ti dobre funguje?

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2852
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od OB »

Myslim si, že se může jednat o dva problémy
1) repasoval jsi pumpu a mohl jsi dát špatně přepouštěcí ventily, nebo některý z ventilů špatně dovírá. Napadá mne špatná pružinka, nečistota a podobně.
2) špatný jehlový ventil v plovákové komoře, jak píše Sam. Stalo se mi, že ventil fungoval správně, tak jak píšeš ale v určitém mísťe zdvihu se zasekl a nedovřel tak jak má. Zřejmě už byl za ta léta vyběhaný. Co je na tom však nejhorší, že to nedělal pokaždé.

Nejedná se o neřešitelný problém. Nejhorší je ho najít.
Přeji hodně štěstí.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13248
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Herbie »

Sam píše:
11 led 2021
Že by mechanická pumpa přemohla ventil a měla tak silný tlak je sice možné ale nepravděpodobné.
to je naopak velmi pravděpodobné
setkal jsem se už dvakrát s přesně tímto chováním u pumpy repasované za pomoci "nové" repasady

vtip je v tom že nová membrána má krapet jinou tyčku a pružinu a ve výsledku "pumpuje" daleko víc než originál
a výsledkem je přeplňování plovákové komory a stříkáním benzínu ze "šikmé trubky"

řešením je
- upravit tyčku a pružinu membrány tak aby odpovídala originálním rozměrům
- vypodložit celou pumpu silnějším těsněním, v případech které jsem zažil to byly 2-3 mm
- vysrat se na repasady a koupit celou pumpu novějšího provedení (tu zapertlovanou)... je totiž dokonce levnější než ta repasada :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

Herbie píše:
11 led 2021
Sam píše:
11 led 2021
Že by mechanická pumpa přemohla ventil a měla tak silný tlak je sice možné ale nepravděpodobné.
to je naopak velmi pravděpodobné
setkal jsem se už dvakrát s přesně tímto chováním u pumpy repasované za pomoci "nové" repasady

vtip je v tom že nová membrána má krapet jinou tyčku a pružinu a ve výsledku "pumpuje" daleko víc než originál
a výsledkem je přeplňování plovákové komory a stříkáním benzínu ze "šikmé trubky"

řešením je
- upravit tyčku a pružinu membrány tak aby odpovídala originálním rozměrům
- vypodložit celou pumpu silnějším těsněním, v případech které jsem zažil to byly 2-3 mm
- vysrat se na repasady a koupit celou pumpu novějšího provedení (tu zapertlovanou)... je totiž dokonce levnější než ta repasada :)
Že bude součástí repasady i tyčka mne nenapadlo, vždy jsem měnil jen membránu. Se špatnou tyčkou nelze ani vyloučit protržení nové membrány.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13248
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Herbie »

mám na mysli tu tyčku co je součástí mebrány a je kolem ní natočená ta velká pružina

nikoliv tyčku co kouká z bloku
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13180
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Sam »

Ach so,.. v každém případě vítejte v pekle aftermarket dílů :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 4983
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Samba »

změřil bych tlak benzinu na cestě ku karburátoru..

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 44
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od mobilik »

Prave som akurát dočítal tému kde presne toto herbie riešil... viewtopic.php?f=14&t=323&start=20
Podľa mňa ma herbie pravdu, podkladať to moc nechcem, nemám rád také riešenia aj keď sú funkčné. Skontrolujem ten ihlovyý ventil do istoty a kúpim regulátor tlaku paliva, ten to zreguluje na normálny tlak a bude po probléme.

Ďakujem
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 133
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od kubi »

Ako som písal o pár stránok dozadu držať sa originál súčiastok čo to len pôjde je najlepšia cesta :)

Uživatelský avatar
mobilik
Příspěvky: 44
Registrován: 19 pro 2020
Bydliště: SK, neďaleko Košíc

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od mobilik »

Tak ako písal herbie problém vyriešený. Pumpa dávala vysoký tlak. Dal som 4ks podložiek pod pumpu, išla hore asi o 2mm a je pokoj.
Ďakujem. Konečne motor šľape ako ma.
VW chrobák 1300, ročnik 1971, typ 11 pred kompletnou záchranou, renováciou.

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 4983
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa

Příspěvek od Samba »

no vidis.. nakonec sto vyresil tim, co nemas rad.. lepsi drobne ustupky,nez-li velke komplikacie.. :axe:

Odpovědět