Tak jsem se konečně dostal k popisu opravy karburátorů našich strojů. Začal jsem rozborkou asi třiceti škrtících klap (na šrotplace je teď moje přezdívka Klapka),tzn rozbuškou otevřít tělo klapky a měřit……………
P.S. ----protože se mi stále ozývají zájemci o provedení opravy , dávám na vědomí , že nejsem servis VW , ale jak mnoho z Vás ví- pajdavý dědek, který nemá potřebu zřizovat manufakturu . Mnozí z Vás mohou potvrdit , že pomáhám rád a zdarma, ale vše má svou míru........Jedinné , čím mě dostanete na lopatu jsou věci a časopisy týkající se skautingu ( jsem starý Oldskaut) a Foglara. Konec hlášení - Mirek
Našel jsem u bosche jehlová ložiska těsněná z obou stran SKF 0812.2RS , a kluzná ložiska SKF PCM 081012 E . Vyrobil jsem výstružníky s vedením pro oba systémy – pro jehlová ložiska průměr 12 , pro kluzná průměr 10 mm . Podle síly stěny odlitků karbců se dají opravit těla prakticky od KDF po PICT 34 . Mám tady na opravu karbec Frogyho busíka- takže fotostory : rozborka a čistění v ultrazvuku Na fotce jsou vedle starých originál ložisek (svitek z nějaké umělé hmoty) jehlová ložiska a hřídelka. výstružníky na jehlová ložiska 11,85 a 12,00 mm výstružník 10,00 mm na kluzná ložiska po vystružení vlisování ložisek Ještě k opotřebení samotné klapky : protože klapku ovládá páka jen z jedné strany , dochází bočním- axiálním tahem k otěru stěny tělesa karburátoru i samotné klapky . I když opravíme uložení osičky , neodstraníme přisávání neodstranitelnou spárou viditelnou proti světlu na straně ovládací páky . Důsledek – zvýšené otáčky volnoběhu při fabrickém základním seřízení – tj dvě otáčky velkého mosazného šroubu . Toto běžně eliminujeme přitažením tohoto někdy až např. jen na půl otáčky od dorazu . Volnoběh sice dotáhnem malým šroubem bohatosti do dokonalosti , ale v přechodových otáčkách bude směs chudá – možný důsledek je díra v tahu při rozjezdu . Toto se týká karburátorů PICT 30 , 31 a 34 ,které mají systém volnoběhu s dvěma tryskama – jedna-menší slouží jako primárně neseřiditelná základní složka volnoběhu a druhá –větší k jemnému doladění bohatosti směsi . Chceme-li se této chyby zbavit – zacínujeme dírku v mosazné klapce . Máme –li možnost přesného měření bohatosti směsi v přechodových otáčkách tzn 900 až 1800ot např lambdou ve výfuku , doladíme pomocí malých vrtáčků odvrtáním cínové plomby v klapě bohatost na 14,5/14,7 při seřízení velkého šroubu volnoběhu na dvě otáčky . Jak tady kdysi napověděl John – zaletováním dírky v klapě se obohatí systém přechodových otáček……..Vypadá to složitě , ale neklesejte na mysli a vydržte!Oprava uložení škrtící klapky karburátorů
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Oprava uložení škrtící klapky karburátorů
Naposledy upravil(a) Mirek Wenclovice dne 09 dub 2017, celkem upraveno 1 x.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava uložení škrtící klapky karburátorů
Velice inspirující.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava uložení škrtící klapky karburátorů
Mirku. Paradna inspiracia a skolenie zaroven.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Oprava uložení škrtící klapky karburátorů
Mirek na Hrad!
Chtěl bych tomu rozumět aspoň z 5% procent, jako Velký Solex Guru Mirek Berger. Dnes jsem měl tu čest jej navštívit. Asi si do Podmitrova nebudu mýt ruce. Podal mi ji na přivítanou i rozloučenou.
Jirka Vendelín
Chtěl bych tomu rozumět aspoň z 5% procent, jako Velký Solex Guru Mirek Berger. Dnes jsem měl tu čest jej navštívit. Asi si do Podmitrova nebudu mýt ruce. Podal mi ji na přivítanou i rozloučenou.
Jirka Vendelín
Re: Oprava uložení škrtící klapky karburátorů
Taky děkuji za tyto informace a rady po telefonu,konečně mě popsal karbec a jeho poštělování jako idiotovi,že jsem to pochopil i já.Je takových zaručených rad a konspirací,že to má fungovat a nefunguje.A ejhle,najednou šmoula přede jako za mlada.Víc takových lidí,kteří drží toto forum.Ikdyž jak popsal Lális někde jinde,neskutečně me se.ou lidi kteří jen plácaj nesmysly a jsou chytří jak rádio.Kvůli tomu taky nepřikládám žádné aktualizace.To jsem jen odbočil,jěště jednou tedy děkuji za rady
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko
Re: Oprava uložení škrtící klapky karburátorů
Parádní popis a vysvětlení .... to se prostě pozná odborník
... a vůbec !
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Oprava uložení škrtící klapky karburátorů
Karburatorum dneska rozumi uz malo lidi ,tak to mate super,ze tam mate Miru
A ja dekuji za tu radu se zalitim filtru nez se napoji do pumpy
A ja dekuji za tu radu se zalitim filtru nez se napoji do pumpy
Vwase nocni sichta...