Oprava uložení škrtící klapky karburátorů

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Oprava uložení škrtící klapky karburátorů

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

Tak jsem se konečně dostal k popisu opravy karburátorů našich strojů. Začal jsem rozborkou asi třiceti škrtících klap (na šrotplace je teď moje přezdívka Klapka),tzn rozbuškou otevřít tělo klapky a měřit……………
klapky.jpg
Našel jsem u bosche jehlová ložiska těsněná z obou stran SKF 0812.2RS , a kluzná ložiska SKF PCM 081012 E . Vyrobil jsem výstružníky s vedením pro oba systémy – pro jehlová ložiska průměr 12 , pro kluzná průměr 10 mm . Podle síly stěny odlitků karbců se dají opravit těla prakticky od KDF po PICT 34 . Mám tady na opravu karbec Frogyho busíka- takže fotostory : rozborka a čistění v ultrazvuku
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
6.jpg (72.42 KiB) Zobrazeno 7230 x
Na fotce jsou vedle starých originál ložisek (svitek z nějaké umělé hmoty) jehlová ložiska a hřídelka.
7.jpg
7.jpg (77.54 KiB) Zobrazeno 7230 x
výstružníky na jehlová ložiska 11,85 a 12,00 mm
8.jpg
výstružník 10,00 mm na kluzná ložiska
9.jpg
po vystružení
10.jpg
10.jpg (51.35 KiB) Zobrazeno 7230 x
vlisování ložisek
11.jpg
12.jpg
13.jpg
Ještě k opotřebení samotné klapky : protože klapku ovládá páka jen z jedné strany , dochází bočním- axiálním tahem k otěru stěny tělesa karburátoru i samotné klapky . I když opravíme uložení osičky , neodstraníme přisávání neodstranitelnou spárou viditelnou proti světlu na straně ovládací páky . Důsledek – zvýšené otáčky volnoběhu při fabrickém základním seřízení – tj dvě otáčky velkého mosazného šroubu . Toto běžně eliminujeme přitažením tohoto někdy až např. jen na půl otáčky od dorazu . Volnoběh sice dotáhnem malým šroubem bohatosti do dokonalosti , ale v přechodových otáčkách bude směs chudá – možný důsledek je díra v tahu při rozjezdu . Toto se týká karburátorů PICT 30 , 31 a 34 ,které mají systém volnoběhu s dvěma tryskama – jedna-menší slouží jako primárně neseřiditelná základní složka volnoběhu a druhá –větší k jemnému doladění bohatosti směsi . Chceme-li se této chyby zbavit – zacínujeme dírku v mosazné klapce . Máme –li možnost přesného měření bohatosti směsi v přechodových otáčkách tzn 900 až 1800ot např lambdou ve výfuku , doladíme pomocí malých vrtáčků odvrtáním cínové plomby v klapě bohatost na 14,5/14,7 při seřízení velkého šroubu volnoběhu na dvě otáčky . Jak tady kdysi napověděl John – zaletováním dírky v klapě se obohatí systém přechodových otáček……..Vypadá to složitě , ale neklesejte na mysli a vydržte!

P.S. ----protože se mi stále ozývají zájemci o provedení opravy , dávám na vědomí , že nejsem servis VW , ale jak mnoho z Vás ví- pajdavý dědek, který nemá potřebu zřizovat manufakturu . Mnozí z Vás mohou potvrdit , že pomáhám rád a zdarma, ale vše má svou míru........Jedinné , čím mě dostanete na lopatu jsou věci a časopisy týkající se skautingu ( jsem starý Oldskaut) a Foglara. Konec hlášení - Mirek
Naposledy upravil(a) Mirek Wenclovice dne 09 dub 2017, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava uložení škrtící klapky karburátorů

Příspěvek od Sam »

Velice inspirující. =D>
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava uložení škrtící klapky karburátorů

Příspěvek od SO 545 »

Mirku. Paradna inspiracia a skolenie zaroven. =D>
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Vendelin
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1258
Registrován: 08 led 2010
Bydliště: Brno

Re: Oprava uložení škrtící klapky karburátorů

Příspěvek od Vendelin »

Mirek na Hrad!
Chtěl bych tomu rozumět aspoň z 5% procent, jako Velký Solex Guru Mirek Berger. Dnes jsem měl tu čest jej navštívit. Asi si do Podmitrova nebudu mýt ruce. Podal mi ji na přivítanou i rozloučenou.
Jirka Vendelín

Uživatelský avatar
Suky
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 734
Registrován: 25 led 2008
Bydliště: Most

Re: Oprava uložení škrtící klapky karburátorů

Příspěvek od Suky »

Taky děkuji za tyto informace a rady po telefonu,konečně mě popsal karbec a jeho poštělování jako idiotovi,že jsem to pochopil i já.Je takových zaručených rad a konspirací,že to má fungovat a nefunguje.A ejhle,najednou šmoula přede jako za mlada.Víc takových lidí,kteří drží toto forum.Ikdyž jak popsal Lális někde jinde,neskutečně me se.ou lidi kteří jen plácaj nesmysly a jsou chytří jak rádio.Kvůli tomu taky nepřikládám žádné aktualizace.To jsem jen odbočil,jěště jednou tedy děkuji za rady =D> =D> =D>
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Oprava uložení škrtící klapky karburátorů

Příspěvek od Herbie »

Parádní popis a vysvětlení .... to se prostě pozná odborník
... a vůbec !

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Oprava uložení škrtící klapky karburátorů

Příspěvek od udeeska »

Karburatorum dneska rozumi uz malo lidi #-o ,tak to mate super,ze tam mate Miru =D>
A ja dekuji za tu radu se zalitim filtru nez se napoji do pumpy =D>
Vwase nocni sichta...

Odpovědět