Jak nastavit torzní tyče ?
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
nemáte někdo nějakej fígl jak to urvat? mám sundanej dekl, ale kyvný rameno (normální kyvná náprava - převodovka i s poloosama jsou venku) nejde vypáit ani za prase - ani u ramene ani uprostřed se asi nechce pustit - stahovák na to nasadit sakra nejde - co s tím?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
tak ako píše Herbie robil som to už a čaká ma to znova ale nechuť je maximálna... mám sťahovák pri práci nafotím ... ale aj tak je to robota ktorú nemám rád.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Ja vim, ja vim ... exhumace a dotaz asi zbytecnej, ale radsi jo:
Jelikoz mi brouk chyta skodovacke nalady, respektive zacina vypadat jak pretizena tatra , budu nucen zvednout zadek(na predni se mi varit orechy nechteji...). Tudiz nez se do toho vrhnu tak mi neni jeste stopro jasna jedna vec:
- co to znamena zoubky na vnejsi a vnitrni strane? Predstavuji si, ze "na vnejsi" je tam, kde se nasazuje rameno a "na vnitrni" je tam, kam se zasouva torzka nekam do drzaku vevnitr ??
chtel bych byt pripraven s informacema, nez se do toho pustim, bo to vypada, ze to budu kutit asi ve Ct pred Vitkovem a rad bych na nej jel s funkcnim autem, ne na valniku... a docela mam z toho mensi vetricek... diky
Jelikoz mi brouk chyta skodovacke nalady, respektive zacina vypadat jak pretizena tatra , budu nucen zvednout zadek(na predni se mi varit orechy nechteji...). Tudiz nez se do toho vrhnu tak mi neni jeste stopro jasna jedna vec:
- co to znamena zoubky na vnejsi a vnitrni strane? Predstavuji si, ze "na vnejsi" je tam, kde se nasazuje rameno a "na vnitrni" je tam, kam se zasouva torzka nekam do drzaku vevnitr ??
chtel bych byt pripraven s informacema, nez se do toho pustim, bo to vypada, ze to budu kutit asi ve Ct pred Vitkovem a rad bych na nej jel s funkcnim autem, ne na valniku... a docela mam z toho mensi vetricek... diky
s teme zubama si to pochopil spravne
a ja se primlouvam, stourej se v tom az po Vitkove
- protoze zjistis (treba) ze jsou shnily poklicky a budes muset dat novy,
nebo ze budou ty gumy desne vymackany, a nebo taky ze pod tou gumou uvnitr je to tak rezaty ze to bude potreba poradne osetrit
a ja se primlouvam, stourej se v tom az po Vitkove
- protoze zjistis (treba) ze jsou shnily poklicky a budes muset dat novy,
nebo ze budou ty gumy desne vymackany, a nebo taky ze pod tou gumou uvnitr je to tak rezaty ze to bude potreba poradne osetrit
... a vůbec !
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
opraveno i v původním, ať to nikoho nemateyahoďák píše: odkaz uvedený v původním topiku je nefunkční a platí ten z příspěvku Prak 3.4.06 7:14pm
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Brouk lezi az moc - chci to tak o 20..30mm nahoru, kdyz to zvednu o jeden zoubek uvnitr, je to zas jak koza... Tudiz s tim musim hnout i na rameni(na vnejsich zubech)... Co je ale problem, rameno nejde z torzky sundat
Tudiz se ptam: zuby na vnejsi strane jsou valcove, nebo kuzelove? Tj rameno z torzky mohu sundat(vysunout) obema smery ... tj kdyz to lezi prede mnou, rameno vpravo torzka trci doleva pod 90st ... tak mohu torzku vyndat jak vlevo tak v pravo(jakoby navliknout rameno na torzku )
Ptam se proto, ze vcera v 22hod vecer ve zmrzle garazi jsem moc sily nepouzival(jen cca 3kg kladivko) a nehlo se to ... tak nez pouziju vetsi silu abych nic nezkurvil... dik
Tudiz se ptam: zuby na vnejsi strane jsou valcove, nebo kuzelove? Tj rameno z torzky mohu sundat(vysunout) obema smery ... tj kdyz to lezi prede mnou, rameno vpravo torzka trci doleva pod 90st ... tak mohu torzku vyndat jak vlevo tak v pravo(jakoby navliknout rameno na torzku )
Ptam se proto, ze vcera v 22hod vecer ve zmrzle garazi jsem moc sily nepouzival(jen cca 3kg kladivko) a nehlo se to ... tak nez pouziju vetsi silu abych nic nezkurvil... dik
- TomiHrablo
- Příspěvky: 55
- Registrován: 18 srp 2006
- Bydliště: Jičín & Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nastavit torzní tyče ?
sice uz tu jeden návod na snížení či zvýšení 1302/1303 je, tak ho aspon doplním fotkama a vlasním návodem s postřehama...při skládání brouka sem špatně trefil nastavení a tak sem s ním musel o chlup nahoru a protože sem ho měl předtím rozhozenej do šroubku a pak důkladně namazenej, tak sem se moc s povolováním netrápil po pár letech provozu brouka to bude o jiný síle a hlavně asi násilí
1. poznačit si polohu ramene
2. sundat kolo a brouka dobře podepřít, viz. 2x pneu na diskách pěkně pod vidlema rámu
3. sundat blatník, protože jinak se nedá vytáhnout rameno s torzkou...a pak taky je lepší prostor pro práci
4. demontovat poloosu...bez toho se nedá dostatečně spustit dolů šikmý rameno, aby nepřekáželo vytahování ramene s torzkou...stačí ji pak nechat volně viset, ničemu mi nepřekážela, jen sem ji překryl igelitem, abych se od ní nezasvinil vazelínou a nenapadal na ní bordel
5. sundat tlumič...stačí z vrchního šroubu...k spodnímu se mi nechtělo ohýbat
6. povolit a vyndat 3 šrouby spojující ramena...jeden jde sám, ale zbylý dva hůř - stačilo vzít za buben a parkrát s ním cuknout co nejvíc dozadu (uvolnila se ramena od sebe) a s pomocí kladívka šly lehce vyťuknout ven
7. a ještě šrouby misky a je vše povoleno
8. šikmý rameno natlačit dolů a dovnitř pod auto...za pomoci kladiva vyrazit rameno s torzkou ven... !!! bacha na ráz ramene, ať pod ním nemáte ruce!!!
9. a teď maturita s nastavením zoubků - postup stejnej jako u mokrý poloosy, i ty hodnoty seděj
10. po nastavení/zasunutí torzky zpátky doporučuju nejdřív přichytit na šrouby misku - po napružení ramene to je pakárna
11. rameno opatrně vyheverujem nad zarážku na rámu...bude potřeba protiváha - nejlíp zatížit brouka dobře živeným členem rodiny, přítelkyni na dietě nebrat!
12. natlouct rameno zpátky na doraz a utáhnout šrouby misky
13. a už zbývá jen sešroubovat ramena, tlumič a poloosu
no a pak na geometrii a jezdiiit
1. poznačit si polohu ramene
2. sundat kolo a brouka dobře podepřít, viz. 2x pneu na diskách pěkně pod vidlema rámu
3. sundat blatník, protože jinak se nedá vytáhnout rameno s torzkou...a pak taky je lepší prostor pro práci
4. demontovat poloosu...bez toho se nedá dostatečně spustit dolů šikmý rameno, aby nepřekáželo vytahování ramene s torzkou...stačí ji pak nechat volně viset, ničemu mi nepřekážela, jen sem ji překryl igelitem, abych se od ní nezasvinil vazelínou a nenapadal na ní bordel
5. sundat tlumič...stačí z vrchního šroubu...k spodnímu se mi nechtělo ohýbat
6. povolit a vyndat 3 šrouby spojující ramena...jeden jde sám, ale zbylý dva hůř - stačilo vzít za buben a parkrát s ním cuknout co nejvíc dozadu (uvolnila se ramena od sebe) a s pomocí kladívka šly lehce vyťuknout ven
7. a ještě šrouby misky a je vše povoleno
8. šikmý rameno natlačit dolů a dovnitř pod auto...za pomoci kladiva vyrazit rameno s torzkou ven... !!! bacha na ráz ramene, ať pod ním nemáte ruce!!!
9. a teď maturita s nastavením zoubků - postup stejnej jako u mokrý poloosy, i ty hodnoty seděj
10. po nastavení/zasunutí torzky zpátky doporučuju nejdřív přichytit na šrouby misku - po napružení ramene to je pakárna
11. rameno opatrně vyheverujem nad zarážku na rámu...bude potřeba protiváha - nejlíp zatížit brouka dobře živeným členem rodiny, přítelkyni na dietě nebrat!
12. natlouct rameno zpátky na doraz a utáhnout šrouby misky
13. a už zbývá jen sešroubovat ramena, tlumič a poloosu
no a pak na geometrii a jezdiiit
Já až jednou umřu, tak chci zemřít jako můj děda. Klidně, spokojeně, ve spánku a ne se u toho zmítat a řvát, jako ti lidi, co je vezl v autě
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nastavit torzní tyče ?
Ví někdo, jak jsou značeny torzní tyče na zadní nápravě? Na brezelovi mám jednu červenou a jednu černou a nějak mi to hlava nebere, proč tomu tak je. Obě torzní tyče jsou do šavlí tak zarostlé, že pokud tyč někdo měnil, muselo to být hned zkraje poté, co bylo auto vyrobeno.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nastavit torzní tyče ?
A musíš je vyndávat? U Evžena jsme to obalili, utěsnili a vyprdli se na to je zbytečně tahat ven. Poloviční práce při sesazování.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nastavit torzní tyče ?
Tyče jsou venku, jsou zarostlé v šavlích. Popravdě také trochu váhám, jestli je vylysovávat ven. Když to udělám, je riziko že to zku**im, když to ošidím, tak určitě bude nutné přesadit o zoubek. A dělejte něco na hotovém autě....lišák píše:A musíš je vyndávat? U Evžena jsme to obalili, utěsnili a vyprdli se na to je zbytečně tahat ven. Poloviční práce při sesazování.
Co ale s tou barvou tyčí ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Jak nastavit torzní tyče ?
to je určitě sonderaustattung pod kódem M999 - tlustoprdfederung. Pro případ kdy ve voze jezdil solo nadměrný řidič se na levou stranu montovala silnější torzní tyč s charakteristikou pro větší zatížení tak, aby se vůz po autobahnu nepohyboval nakloněn na levou stranu:-)
Ale vážně, mám povědomí že v 60-70 letech byly tyče odlišeny barvou (prstencem barvy nebo tečkama), protože již existovalo mnoho variant průměrů. Pokud mají obě tvoje tyče stejný průměr nezbývá než věřit, že tyče ve fabrice před montáží párovali z výběru se stejnou charakteristikou pružiny. Nikdy nemůžeš vyloučit že torzní tyč na zánovním voze praskla a byla nahrazena tím, co bylo po ruce (švédi třeba nebyli tak punktlich jako fricove)
Ale vážně, mám povědomí že v 60-70 letech byly tyče odlišeny barvou (prstencem barvy nebo tečkama), protože již existovalo mnoho variant průměrů. Pokud mají obě tvoje tyče stejný průměr nezbývá než věřit, že tyče ve fabrice před montáží párovali z výběru se stejnou charakteristikou pružiny. Nikdy nemůžeš vyloučit že torzní tyč na zánovním voze praskla a byla nahrazena tím, co bylo po ruce (švédi třeba nebyli tak punktlich jako fricove)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)