Jak nastavit torzní tyče ?

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
matesxxx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 311
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov

Příspěvek od matesxxx »

Díky

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Sloučeno:
"Změna nastavení torzky"
s
"Jak nastavit torzní tyče ?"


opakování matka moudrosti, ale používejte tlačítko Hledat , prosím!


Ale nakonec je to dobře, protože odkaz uvedený v původním topiku je nefunkční a platí ten z příspěvku Prak 3.4.06 7:14pm

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

nemáte někdo nějakej fígl jak to urvat? mám sundanej dekl, ale kyvný rameno (normální kyvná náprava - převodovka i s poloosama jsou venku) nejde vypáit ani za prase - ani u ramene ani uprostřed se asi nechce pustit - stahovák na to nasadit sakra nejde - co s tím?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

:( to je presne ten duvod, proc se tomuhle vyhybam jak cert krizi

teoreticky:
pokud to nejde silou, ani vetsi silou, zkusi bych do toho "nejak" vpravit olej, nebo nejakej uvolnovac

nejak = kdyz by to neslo pres tu gumu vpredu, asi bych brutalne vrtnul dirku do trubky a nastrikal to tam
... a vůbec !

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

tak ako píše Herbie robil som to už a čaká ma to znova ale nechuť je maximálna... mám sťahovák pri práci nafotím ... ale aj tak je to robota ktorú nemám rád.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Ja vim, ja vim ... exhumace a dotaz asi zbytecnej, ale radsi jo:

Jelikoz mi brouk chyta skodovacke nalady, respektive zacina vypadat jak pretizena tatra :lol: , budu nucen zvednout zadek(na predni se mi varit orechy nechteji...). Tudiz nez se do toho vrhnu tak mi neni jeste stopro jasna jedna vec:

- co to znamena zoubky na vnejsi a vnitrni strane? Predstavuji si, ze "na vnejsi" je tam, kde se nasazuje rameno a "na vnitrni" je tam, kam se zasouva torzka nekam do drzaku vevnitr ??

chtel bych byt pripraven s informacema, nez se do toho pustim, bo to vypada, ze to budu kutit asi ve Ct pred Vitkovem a rad bych na nej jel s funkcnim autem, ne na valniku... a docela mam z toho mensi vetricek... diky

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

šťourej se až po vítkově
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Hmm... :? :D

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

s teme zubama si to pochopil spravne
a ja se primlouvam, stourej se v tom az po Vitkove

- protoze zjistis (treba) ze jsou shnily poklicky a budes muset dat novy,
nebo ze budou ty gumy desne vymackany, a nebo taky ze pod tou gumou uvnitr je to tak rezaty ze to bude potreba poradne osetrit
:)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

yahoďák píše: odkaz uvedený v původním topiku je nefunkční a platí ten z příspěvku Prak 3.4.06 7:14pm
opraveno i v původním, ať to nikoho nemate
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

a pro vysvětlenou přidal jeden obrázek:
Obrázek
výpočet je ve zmáněném odkazu
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Dekuji panove, sluzebnicek :wink:

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Brouk lezi az moc - chci to tak o 20..30mm nahoru, kdyz to zvednu o jeden zoubek uvnitr, je to zas jak koza... Tudiz s tim musim hnout i na rameni(na vnejsich zubech)... Co je ale problem, rameno nejde z torzky sundat :evil:

Tudiz se ptam: zuby na vnejsi strane jsou valcove, nebo kuzelove? Tj rameno z torzky mohu sundat(vysunout) obema smery ... tj kdyz to lezi prede mnou, rameno vpravo torzka trci doleva pod 90st ... tak mohu torzku vyndat jak vlevo tak v pravo(jakoby navliknout rameno na torzku :D )

Ptam se proto, ze vcera v 22hod vecer ve zmrzle garazi jsem moc sily nepouzival(jen cca 3kg kladivko) a nehlo se to ... tak nez pouziju vetsi silu abych nic nezkurvil... dik

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

pěkně si to podlož a použij větší sílu nejlépe přes adekvátní trn - provlíct by to asi šlo, ale nedělal bych to. Jinak obecně opravdu platí, že posun o jeden zub je hrozně moc :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
TomiHrablo
Příspěvky: 55
Registrován: 18 srp 2006
Bydliště: Jičín & Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nastavit torzní tyče ?

Příspěvek od TomiHrablo »

sice uz tu jeden návod na snížení či zvýšení 1302/1303 je, tak ho aspon doplním fotkama a vlasním návodem s postřehama...při skládání brouka sem špatně trefil nastavení a tak sem s ním musel o chlup nahoru :( a protože sem ho měl předtím rozhozenej do šroubku a pak důkladně namazenej, tak sem se moc s povolováním netrápil :) po pár letech provozu brouka to bude o jiný síle a hlavně asi násilí

1. poznačit si polohu ramene

2. sundat kolo a brouka dobře podepřít, viz. 2x pneu na diskách pěkně pod vidlema rámu

3. sundat blatník, protože jinak se nedá vytáhnout rameno s torzkou...a pak taky je lepší prostor pro práci

Obrázek

4. demontovat poloosu...bez toho se nedá dostatečně spustit dolů šikmý rameno, aby nepřekáželo vytahování ramene s torzkou...stačí ji pak nechat volně viset, ničemu mi nepřekážela, jen sem ji překryl igelitem, abych se od ní nezasvinil vazelínou a nenapadal na ní bordel

5. sundat tlumič...stačí z vrchního šroubu...k spodnímu se mi nechtělo ohýbat :D

6. povolit a vyndat 3 šrouby spojující ramena...jeden jde sám, ale zbylý dva hůř - stačilo vzít za buben a parkrát s ním cuknout co nejvíc dozadu (uvolnila se ramena od sebe) a s pomocí kladívka šly lehce vyťuknout ven :wink:

7. a ještě šrouby misky a je vše povoleno

8. šikmý rameno natlačit dolů a dovnitř pod auto...za pomoci kladiva vyrazit rameno s torzkou ven... !!! bacha na ráz ramene, ať pod ním nemáte ruce!!!

Obrázek

9. a teď maturita s nastavením zoubků - postup stejnej jako u mokrý poloosy, i ty hodnoty seděj

10. po nastavení/zasunutí torzky zpátky doporučuju nejdřív přichytit na šrouby misku - po napružení ramene to je pakárna

11. rameno opatrně vyheverujem nad zarážku na rámu...bude potřeba protiváha - nejlíp zatížit brouka dobře živeným členem rodiny, přítelkyni na dietě nebrat! :D

12. natlouct rameno zpátky na doraz a utáhnout šrouby misky

13. a už zbývá jen sešroubovat ramena, tlumič a poloosu

Obrázek

no a pak na geometrii a jezdiiit :wink:
Já až jednou umřu, tak chci zemřít jako můj děda. Klidně, spokojeně, ve spánku a ne se u toho zmítat a řvát, jako ti lidi, co je vezl v autě :-D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nastavit torzní tyče ?

Příspěvek od Sam »

Ví někdo, jak jsou značeny torzní tyče na zadní nápravě? Na brezelovi mám jednu červenou a jednu černou a nějak mi to hlava nebere, proč tomu tak je. Obě torzní tyče jsou do šavlí tak zarostlé, že pokud tyč někdo měnil, muselo to být hned zkraje poté, co bylo auto vyrobeno.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nastavit torzní tyče ?

Příspěvek od lišák »

A musíš je vyndávat? U Evžena jsme to obalili, utěsnili a vyprdli se na to je zbytečně tahat ven. Poloviční práce při sesazování.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Jak nastavit torzní tyče ?

Příspěvek od Pětišroub »

třídění. Změř průměry.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak nastavit torzní tyče ?

Příspěvek od Sam »

lišák píše:A musíš je vyndávat? U Evžena jsme to obalili, utěsnili a vyprdli se na to je zbytečně tahat ven. Poloviční práce při sesazování.
Tyče jsou venku, jsou zarostlé v šavlích. Popravdě také trochu váhám, jestli je vylysovávat ven. Když to udělám, je riziko že to zku**im, když to ošidím, tak určitě bude nutné přesadit o zoubek. A dělejte něco na hotovém autě....

Co ale s tou barvou tyčí ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Jak nastavit torzní tyče ?

Příspěvek od Pětišroub »

to je určitě sonderaustattung pod kódem M999 - tlustoprdfederung. Pro případ kdy ve voze jezdil solo nadměrný řidič se na levou stranu montovala silnější torzní tyč s charakteristikou pro větší zatížení tak, aby se vůz po autobahnu nepohyboval nakloněn na levou stranu:-)

Ale vážně, mám povědomí že v 60-70 letech byly tyče odlišeny barvou (prstencem barvy nebo tečkama), protože již existovalo mnoho variant průměrů. Pokud mají obě tvoje tyče stejný průměr nezbývá než věřit, že tyče ve fabrice před montáží párovali z výběru se stejnou charakteristikou pružiny. Nikdy nemůžeš vyloučit že torzní tyč na zánovním voze praskla a byla nahrazena tím, co bylo po ruce (švédi třeba nebyli tak punktlich jako fricove)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět