Jak nastavit torzní tyče ?
Jak nastavit torzní tyče ?
Mám dotaz.
Když chci změnit nastavení sklonu zadního kola pomocí torzní tyče je nutné sundat blatník? Díky Harry
VW 1303s
Když chci změnit nastavení sklonu zadního kola pomocí torzní tyče je nutné sundat blatník? Díky Harry
VW 1303s
Torzní tyč
Přesadit zadni torzku je možne ale bohužel jen teoreticky ( bylo to mozne na novych autech ). V oficialnim manualu na rekonstrukci brouka to je popsano ale z me vlastni zkušenosti tam jsou ty gumy tak strasne narvyny ze je potreba to kladivem vymlatit. Jestli budes chtit tak ti to mohu naskenovat z toho manuale ale je anglickej.
( tomas.na@eprostor.cz)
( tomas.na@eprostor.cz)
Torzní tyč
Díky Tome. Už jsem si to nechal u jednoho kutila spravit. Blatník šel dolů, torzka nebyla až tak zatuhlá a šla povolit. Sklon kola mam teď OK, ovšem zdá se mi, že teď brouk stojí mírně nakřivo. Dnes sehnat spolehlivého mechanika je problém.
Nastaveni torznich tyčí!
Ahoj měl jsem 1302s r.v.72 a taky jsem si sam nastavoval zadni torzky je to uplně jednoduche stači to povolit vytahnout tu tyč a pootočit , je třeba si ale poznačit puvodni nastaveni kvuli tomu kdyby jsi to hodně pootočil. To se mi třeba stalo a měl jsem z toho uplneho ležaka , jinak jsem to taky dělal na ovalu , ale stalo se mi asi to co tvojemu servisakovi že jsem jednu tyč pootočil asi o jeden zoubek vic a měl jsem brouka trošku na křivo .
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
2 budulín
mam asi stejny problem. brouka mam nakrivo tak, az me na to lidi upozornuji a mam pocit, ze se to projevuje i na jizdnich vlastnostech. nekdo mi rika, ze s tim nic neudelam, nekdo ze musim reozebrat pulku auta. vesmes same dohady. nemohli bychom se nekde sejit, ze bych ti to ukazal? potreboval bych ukazat co mam kde povolit, vytahnout atd. jsem z prahy. diky!
Nastavení torzek není tak hrozná práce, jen si člověk musí dát pozor, aby mu napružené rameno nedalo přes ruce. Já jsem měl levou stranu rozebranou kvůli vaření podběhů, ale měl jsem zaznačenou vzájemnou polohu ramene ke kastli, tak jsem jen nasadil, napružil a sešrouboval. To vše za asistence tatíka.
Neví někdo, v jaké poloze mají být torzky (počet zubů na torzce, úhel atp.?). Servisní manuál?
H.
Neví někdo, v jaké poloze mají být torzky (počet zubů na torzce, úhel atp.?). Servisní manuál?
H.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Torzky
To nastaveni taky nevim , asi přišti tyden to budu dělat na tom svojim r.v.61. Ale jak už jsem psal neni to tak těžke musiš odšroubovat brzdove trubky, potom krytku torzky a taky pružici rameno . Jinak tu torzku jsem na tom Broukovi co jsem měl předtim musel vyklepat kladivem . No doufam že se trefim do stejne polohy u leve i prave strany , nechtěl bych jezdit nakřivo minule se mi stalo že jsem je hodně povolil a nemohl jsem ani vyjet z garaže měl jsem to tak nizko . Tak hodně zdaru přišti tyden dam vědět jak se mi to povedlo . Čau .
...hmm, a co kdyz clovek tu polohu torzek poznacenou NEMA? resilo se to myslim v hospe, ale moc z toho nevim, jen neco o spodnich dirach v urovni spodnich der, takze:
v jake poloze maji byt nepredpruzena ramena, aby auto po sestaveni bylo rekneme vodorovne
dik
no a jeste jedna vec, kdyz uz jsem ty ramena pruzil ( pootacel vzhuru aby se oprela o vystupky toho derovanyho bazmeku na konci podvozku), tak mi prislo, ze to jde dost lehce. co je spatne?
v jake poloze maji byt nepredpruzena ramena, aby auto po sestaveni bylo rekneme vodorovne
dik
no a jeste jedna vec, kdyz uz jsem ty ramena pruzil ( pootacel vzhuru aby se oprela o vystupky toho derovanyho bazmeku na konci podvozku), tak mi prislo, ze to jde dost lehce. co je spatne?
Re: Torzky
brzdový hadičky nee, ale lanka od ručky jooBudulin píše:To nastaveni taky nevim , asi přišti tyden to budu dělat na tom svojim r.v.61. Ale jak už jsem psal neni to tak těžke musiš odšroubovat brzdove trubky, potom krytku torzky a taky pružici rameno . Jinak tu torzku jsem na tom Broukovi co jsem měl předtim musel vyklepat kladivem . No doufam že se trefim do stejne polohy u leve i prave strany , nechtěl bych jezdit nakřivo minule se mi stalo že jsem je hodně povolil a nemohl jsem ani vyjet z garaže měl jsem to tak nizko . Tak hodně zdaru přišti tyden dam vědět jak se mi to povedlo . Čau .
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
http://www.vwbroukklub.cz/nuke/modules. ... =0&thold=0
u lebrový nápravy je to stejný.
rameno těsně nad zadní spodní šroub. Všechno to pěkně poskládáš a pak zjistíš, že to ještě není ono Ale už máš výchozí bod, odkud začí znovu, a znovu, ...
u lebrový nápravy je to stejný.
rameno těsně nad zadní spodní šroub. Všechno to pěkně poskládáš a pak zjistíš, že to ještě není ono Ale už máš výchozí bod, odkud začí znovu, a znovu, ...
Naposledy upravil(a) prak dne 18 dub 2007, celkem upraveno 1 x.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
a když budete hodní, tak ještě nafotím předělání kyvné nápravy na lebrovou.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
tak sem se o vikendu pustil do nastaveni torzek na 1302ce. chtel jsem postupovat podle prakova navodu, ale tak uplne se mi to nepodarilo, bud sem nesikovnej anebo to se sikmejma ramenama zadni napravy nejde. pokusim se popsat, co sem udelal (bud proto, aby se pripadni dalsi nemuseli hnat do slepych ulicek, nebo proto, aby mi nekdo poradil, co sem delal blbe...)
1) podle navodu se mi podarilo povolit 3 srouby, kterymi je rameno torzky pridelano k rameni napravy i spodni sroub tlumice (drzelo to pekelne, ale klic na kola s nasazenou trubkou si nakonec zjednal poradek). srouby sem musel pomerne brutalne vymlatit ven - sikme rameno to jen tak tak umoznilo
2) lanka rucky sem povolil, ale nejsem si jistej, jestli to nakonec bylo potreba
3) kryci miska torzky sla dolu taky podle navodu
4) rameno s poloosou se mi ale zadnym zpusobem nepodarilo odtahnout dozadu, aby slo sundat rameno torzky z dorazu. zkousel jsem ho vyheverovat nahoru, ale to taky neslo, porad asi centimetrovym kouskem prekryvalo ramenou torzky. zbyvalo sesunout ho dolu, jenze tomu zase branila poloosa. nakonec sem musel odsroubovat poloosu od ramene zadni napravy, polosu zvednout a pridratovat nahoru k podbehu a rameno zadni napravy shodit dolu, kde se mi ho podarilo dostat za (smerem dovnitr auta) rameno torzky.
5) podle navodu sem shodil ramno torzky z dorazu, udelal rysku.
6) v blatniku ale nebylo dost mista na manipulaci s vnejsim pouzdrem torzky (to moje je mnohem delsi, nez to v navodu), takze nakonec musel dolu i blatnik, abych mohl rameno s vnejsim poudrem sejmnout
7) podle vzorce sem si spocital kolik zoubku kde mam pridat a ubrat (asi sem nesika, ale nebylo vubec jednoduchy, pohybovat torzkou tak, abych citil zoubky ve vnitrnim pouzdru a pak opatrne vysunout vnejsi tak, aby mi nevypadlo vnitrni a zas citlive pocitat zoubky - mate na to nekdo nakej grif?) nakonec se podarilo.
8) prychytil jsem misku torzky
9) heverem jsem napruzil rameno zpet k dorazu a zatizil jsem auto a rameno naskocilo zpatky na doraz
10) sesrouboval jsem poloosu s ramenem zadni napravy a komplet nakonec prisrouboval zpatky k rameni torzky (srouby sem zas musel trosku premlouvat, abych je ve stisnenem prostoru nahulakal zpatky do der) a prisrouboval spodni konec tlumice
11) pak uz sem jen dotahnul kryci misku torzky a pridelal blatnik a kolo a tradaaa...
celkem 2,5 hodiny na jedno kolo (kdyz nepocitam slepe ulicky)
1) podle navodu se mi podarilo povolit 3 srouby, kterymi je rameno torzky pridelano k rameni napravy i spodni sroub tlumice (drzelo to pekelne, ale klic na kola s nasazenou trubkou si nakonec zjednal poradek). srouby sem musel pomerne brutalne vymlatit ven - sikme rameno to jen tak tak umoznilo
2) lanka rucky sem povolil, ale nejsem si jistej, jestli to nakonec bylo potreba
3) kryci miska torzky sla dolu taky podle navodu
4) rameno s poloosou se mi ale zadnym zpusobem nepodarilo odtahnout dozadu, aby slo sundat rameno torzky z dorazu. zkousel jsem ho vyheverovat nahoru, ale to taky neslo, porad asi centimetrovym kouskem prekryvalo ramenou torzky. zbyvalo sesunout ho dolu, jenze tomu zase branila poloosa. nakonec sem musel odsroubovat poloosu od ramene zadni napravy, polosu zvednout a pridratovat nahoru k podbehu a rameno zadni napravy shodit dolu, kde se mi ho podarilo dostat za (smerem dovnitr auta) rameno torzky.
5) podle navodu sem shodil ramno torzky z dorazu, udelal rysku.
6) v blatniku ale nebylo dost mista na manipulaci s vnejsim pouzdrem torzky (to moje je mnohem delsi, nez to v navodu), takze nakonec musel dolu i blatnik, abych mohl rameno s vnejsim poudrem sejmnout
7) podle vzorce sem si spocital kolik zoubku kde mam pridat a ubrat (asi sem nesika, ale nebylo vubec jednoduchy, pohybovat torzkou tak, abych citil zoubky ve vnitrnim pouzdru a pak opatrne vysunout vnejsi tak, aby mi nevypadlo vnitrni a zas citlive pocitat zoubky - mate na to nekdo nakej grif?) nakonec se podarilo.
8) prychytil jsem misku torzky
9) heverem jsem napruzil rameno zpet k dorazu a zatizil jsem auto a rameno naskocilo zpatky na doraz
10) sesrouboval jsem poloosu s ramenem zadni napravy a komplet nakonec prisrouboval zpatky k rameni torzky (srouby sem zas musel trosku premlouvat, abych je ve stisnenem prostoru nahulakal zpatky do der) a prisrouboval spodni konec tlumice
11) pak uz sem jen dotahnul kryci misku torzky a pridelal blatnik a kolo a tradaaa...
celkem 2,5 hodiny na jedno kolo (kdyz nepocitam slepe ulicky)
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
no hlavně když se povedlo. Návod byl na klasice, takže na 1302 se samo musí trochu modifikovat. bod 2 asi potřeba nebude, páč rameno je kratší a do lanka nezasahuje. No a kde máš fotonávod když už jsi to dělal?
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no odkaz na tvůj fotonávod momentálně taky nefungujeprak píše:no hlavně když se povedlo. Návod byl na klasice, takže na 1302 se samo musí trochu modifikovat. bod 2 asi potřeba nebude, páč rameno je kratší a do lanka nezasahuje. No a kde máš fotonávod když už jsi to dělal?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
odkaz na prakuv navod je ted: http://www.vwbroukklub.cz/udrzba/zanaprava/zadek.htm
no, nafoceny to nemam, alebrz sem cekal, ze to bude vicemene stejny jako na klasice, a fotit 2x totez... no, a kdyz nastaly problemy, tak me fotak ani nenapad.
no, nafoceny to nemam, alebrz sem cekal, ze to bude vicemene stejny jako na klasice, a fotit 2x totez... no, a kdyz nastaly problemy, tak me fotak ani nenapad.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Změna nastavení torzky
Potřebuji radu jak lze přesadit zadní torzku abych neměl kola do V. Abych věděl jestli to dama zvládnu sám nebo si to mám spíš nechat udělat a případně co k tomu potřebuji nebo je nějaký návod. Díky všem.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.