změna z 6V na 12V

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
columbus
Příspěvky: 1
Registrován: 29 srp 2016

změna z 6V na 12V

Příspěvek od columbus »

Dobrý den, mám otázku na odborníky, mám kombajn s motorem VW 122/30 z roku 1961 a potřeboval ho předělat z 6V na 12V chtěl bych se zeptat zda je možná pouze výměna dynama na 12V nebo je možné jej nahradit i nějakým alternátor, případně jakým?
Děkuji za radu

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od Sam »

Je treba vymenit zapalovaci civku, pokud neni osazeno magneto a starter, pokud nestartujete klikou. A pak to zminene dynamo a relatko. Prumer dynama je 90 nebo 110mm ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od john »

Sam píše:Je treba vymenit zapalovaci civku, pokud neni osazeno magneto a starter, pokud nestartujete klikou. A pak to zminene dynamo a relatko. Prumer dynama je 90 nebo 110mm ?
Nezabudni na zotrvacnik.. :D

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od rochuss »

Tak pokud máš 122/30 tak je to 30PS s pevnou nohou pod dynamo 6V a s malým průměrem.A 12V dynamo a alternátor má větší průměr takže se tam nevejde.Jediná šance je sehnat 12V dynamo malého průměru ca 90mm,ale to se vyrábělo něco málo pro Bundeswehr a něco málo v býv.NDR.Nejspíš ho neseženeš a cena se pohybuje v řádu stovkek Eur.Já jsem za 30let narazil na 2ks.(Taky by se asi dala po zemědělsku brutálně přeřezat a překopat ta noha).A ono tam problémů bude víc-určitě i plech pod dynamo,vrtule,vítr bouda,není to žádná pr..l,člověk musí mít doma dobrou součástkovou základnu aby vše co nejdřív spasoval.

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od liba »

A co prumery drátu v elektrice nejsou dvanáctky silnější?

Uživatelský avatar
čáryfuk
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1586
Registrován: 15 srp 2006

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od čáryfuk »

Mám dynamo 12V 90mm ..... 723638946

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od Milan NM »

liba píše:A co prumery drátu v elektrice nejsou dvanáctky silnější?
Su tenšie.
Aj 6V starter vydrzi roky napajany 12V.Mal som ho v chrobaku 20 rokov a doteraz je dobry.Mal som ale 12V cievku.

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od Ales-X »

rochuss píše:Tak pokud máš 122/30 tak je to 30PS s pevnou nohou pod dynamo 6V a s malým průměrem.A 12V dynamo a alternátor má větší průměr takže se tam nevejde.Jediná šance je sehnat 12V dynamo malého průměru ca 90mm,ale to se vyrábělo něco málo pro Bundeswehr a něco málo v býv.NDR.Nejspíš ho neseženeš a cena se pohybuje v řádu stovkek Eur.Já jsem za 30let narazil na 2ks.(Taky by se asi dala po zemědělsku brutálně přeřezat a překopat ta noha).A ono tam problémů bude víc-určitě i plech pod dynamo,vrtule,vítr bouda,není to žádná pr..l,člověk musí mít doma dobrou součástkovou základnu aby vše co nejdřív spasoval.
122/30 1961 je postavena na 34PS bloku, jen ma upraveny kompresni pomer a 26vfis karburaci, takze staci vymena nohy ale je potreba nohu s drzakem pro odstredivy regulator otacek.
john píše:
Sam píše:Je treba vymenit zapalovaci civku, pokud neni osazeno magneto a starter, pokud nestartujete klikou. A pak to zminene dynamo a relatko. Prumer dynama je 90 nebo 110mm ?
Nezabudni na zotrvacnik.. :D
Dalsi varianta je co jsem si udelal ja abych mohl pri pokusech nastartovat 12V baterkou a to do 12V starteru naimplementovat 6V pastorek.

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od eLzyx »

liba píše:A co prumery drátu v elektrice nejsou dvanáctky silnější?
logicky by být neměly.
Průřez vodiče se dimenzuje podle protékajícího proudu a ten by měl být s vyšším napětím nižší.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od lope »

Samozřejmě pokud dáte 12V spotřebiče, tak je proud pro stejný výkon poloviční, takže i průřez vodiče může být poloviční. Něco jiného je ten 6V startér, tam může být proud cca dvojnásobný! Ale tu chvíli i přívody vydrží.

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od simak »

dovolim si jen laicky <plk>neni jednodussi vymenit motor? Poridit plevelnou 1200 a 30ps dat pod stul.</plk>
nasávač

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od john »

[/quote]
Dalsi varianta je co jsem si udelal ja abych mohl pri pokusech nastartovat 12V baterkou a to do 12V starteru naimplementovat 6V pastorek.[/quote]

Zaujimalo by ma, ci si to urobil na hulvata, alebo plne funkcne...ja som to urobil, ale je to velmi komplikovane...

Mirek Wenclovice
Příspěvky: 209
Registrován: 31 bře 2011

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od Mirek Wenclovice »

john píše:
Dalsi varianta je co jsem si udelal ja abych mohl pri pokusech nastartovat 12V baterkou a to do 12V starteru naimplementovat 6V pastorek.[/quote]

Zaujimalo by ma, ci si to urobil na hulvata, alebo plne funkcne...ja som to urobil, ale je to velmi komplikovane...[/quote]
Johne tady v Česku nejjednodušší a nejlevnější cesta...............http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 60#p298533

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od john »

Ahoj Mirku, vsetko spravne az na to, ze tu nie su k mani startery z Felicie alebo 1203... :D
Ja som pouzil 6 V pastorek na 12V rotor s mohutnym laborovanim...nie je to pre ludi zo slabym srdcom...

hamr
Příspěvky: 5
Registrován: 14 zář 2016

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od hamr »

Ahoj. Moc prosím o radu. Mám motor 126 A a odeslo dynamo. Je možná vymena za altik, a co vse musím vymenit. Dynamo ma prumer 90 mm. Dekuji za radu.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od Sam »

Bude třeba krom alternátoru, relátka vyměnit ještě nohu pod dynamo/alternátor a možná i sání, pokud by ovládání karburátoru naráželo o alternátor.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od Milan NM »

Co sa tyka motora tak aj indukcnu cievku,starter(popripade len cievku startera,starter vydrzi aj 12V).Ak to mas v aute bude toho viac.Vsetko co je na 6V.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od udeeska »

Sam píše:Bude třeba krom alternátoru, relátka vyměnit ještě nohu pod dynamo/alternátor a možná i sání, pokud by ovládání karburátoru naráželo o alternátor.
Sani je možno zachovat při instalaci adapteru. Jako jsem to udělal ja na ponorce. Je ale třeba nižší karburator.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od udeeska »

Jeste fotka....
Přílohy
20160914_080955.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: změna z 6V na 12V

Příspěvek od Herbie »

no ta palivová pumpa na fotce taky není zrovna typ k altíku
při poruše půjde hodně špatně vyndat
... a vůbec !

Odpovědět